Vriezer beetje leegeten, ribbetjes die afgelopen zomer op de bbq hadden moeten liggen uit de airfryer
pien_2010
Geplaatst: 10-02-22 19:23
Hier heerlijk gegeten. Wel een kleuren fout gemaakt, want ik had zoete aardappel (oranje) met worteltjes (dus 2x oranje) en daarop de forel uit de oven en ernaast spruitjes.
naranja1
Blogger
Geplaatst: 10-02-22 19:28
Aardappels uit de over met citroen (schil) en home made brood met gesdroogde tomaat en paprika en tijm en oregano en sesamzaad
Dat klinkt lekker Naranja! Beide moeten nog in de oven denk ik?
Hier bezig met een culinair gerecht van ottolenghi, de prei moest op en was altijd al nieuwsgierig naar dit gerecht (uit plenty more). Zoetzure prei met geitenkwark. Prei is nu aan het pruttelen in witte wijn en kruiden!
Linzenstoof met gebakken zoete aardappel en dutch weednuggets.
Ine23
Geplaatst: 10-02-22 19:40
Geweldig lekker volgens mij, Suliko. Maar hoe krijg je prei schoon/zand vrij als die in zo’n grote stukken moet? Ik vraag mij dat altijd af, alle prei die ik koop (in verschillende supermarkten), zit altijd zo vol zand dat ik niet snap hoe ik zo’n recepten kunnen lukken
Heel erg lekker Suliko. Ine 23 je kunt de prei in grote stukken snijden en een inkeping maken zodat je hem een stuk kunt open klappen om schoon te maken. Als de prei zanderig is, dan doe ik dat.
All time favoriet: broccoli met kip pasta met kruidenkaas.
Boras
Geplaatst: 10-02-22 20:05
Avg-tje voor dochter
En wij hadden knolselderijfrietje ipv aardappel
marygoround
Geplaatst: 10-02-22 20:42
Prei snij ik in de lengte een keer open om zand eruit te spoelen inderdaad, of even goed spoelen in een vergiet gewoon. Zoetzure prei klinkt heel lekker trouwens, ben benieuwd hoe het was!
Teee gerechten, gister mijn vriend culinair bezig geweest met knolselderij puree, gnocchi en paddenstoelen. En ik wilde vandaag per se boerenkool, daar houd mijn vriend niet van, dus om hem te paaien met tempeh en een vega chorizo worstje.
xxxmh
Geplaatst: 10-02-22 21:12
JudithO schreef:
All time favoriet: broccoli met kip pasta met kruidenkaas. [ [url=m/A36OFc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ziet er lekker uit. Heb je een recept?
Suliko
Geplaatst: 10-02-22 21:26
Heerlijk maryground!
Bij dit prei gerecht gebruik je alleen het dichte deel van de stengel, de groene top snij je eraf (die was ook te oud geworden bij mij) dus dat scheelt al een hoop zand. Verder heb ik aan de bovenkant iets ingesneden en dan goed onder de kraan houden om de rest van het zand af te spoelen!
Een vriendin had linzen kikkererwten tomatensoep gemaakt
En het preigerecht was erg goed gelukt! Ik had het idee dat de smaken vrij extreem zouden zijn, maar het was juist verrassend mild en fris, heerlijk! Zoetzure prei met geitenkwark en een dressing wat witte wijn (waar de prei ook in gekookt heeft), appelazijn en rode ui. Dit is het recept: https://www.foodandfriends.nl/recepten/prei-met-geitenkwark-krenten/ ik kan aanraden om echt biodynamische geitenkwark te nemen van de biowinkel, dat is zo heerlijk vol van smaak!