Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 08:30

O: Havermout, banaan, ei, vijg, rauwe cacao, lepeltje kokosolie, water en Alpro coconut
L: Speltpasta, gekookte kip, komkommer, tomaat, Chinese kool, ketchup en olijfolie
T: Appel en 2 x perzik
A: 2 meergranenwraps met smeerkaas, tartaar, spitskool, ui en kerrie
T: Bananen softserve

Kay_CMoll

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:46

O: 45 gr havermout, 10 gr fruit-muesli, 40 gr banaan, 40 gr aardbeien, 40 gr frambozen, 15 gr cashewnoten en 200 ml Sojamelk
T: ProSoy vanille-papje
L: 4 beschuiten met 4 sneden leerdammer kaas, 100 gr kerstomaatjes, restje grondnoten
T: perzik, 4 wortels
A: rucolasla, ijsbergsla met broodkorstjes en kruiden, een stukje gemarineerd spek en 1 gemarineerde vleesrib, 10 krielpatatjes, wat looksaus, 150 gr kerstomaatjes met kruidenkaasjes, komkommers, wortelen
T: aardbeien, 2 glazen cava

D: 1.5 liter water, 1 tas groene thee, half glas "green tea" aangelengd met water
B: 30ds level 2, en hopelijk ook killer buns & thigs, maar dat hangt van mijn motivering af :D Hihi

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 09:46

O: 2 perziken, appel, magere yoghurt, havermout, lijnzaad, chia en cacao
T: pannenkoek met stroop
L: 4 vkb met omelet en ham
T: havermout, lijnzaad, chia, kokosmeel, whey en kwark
A: lasagne

B: steples en hopelijk combat
bij twee uur sporten extra banaan en flesje limonade

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:33

Gisteren in de hitte 5k m hardgelopen, maar dat viel heel zwaar.

Vandaag:
O: Nectarine
O: 250ml rijstemelk, havermout, 2 lepels lijnzaad, klein handje rozijn
L: Salade van Rucola, bruine linzen, tuinbonen, beetje geitenkaas, lente ui, tomaat, komkommer, 1/8e avocado, wortel
T: 2 rijstwafels met hüttenkäse (denk ik) + appel
D: Soep (ben er nog niet uit welke)
T: Gekookt eitje

Beweging: 2x 15 min fietsen. uur bodypump + half uurtje hardlopen op de loopband

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:54

heks'nkaas <3 Komt uit tukkerland, waar mijn roots liggen haha.

o: 150 gram Turkse yoghurt met 2 eetlepels cruesli en klein handje rozijntjes.
t: halve komkommer
l: rauwkost van halve avocado, halve paprika, kip en een dressing
t: kersen en frambozen
a: geen idee, waarschijnlijk uit eten na de sportschool :D Denk een salade en 1 of 2 glazen witte wijn.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 10:57

Heb me hier wel eens gemeld maar eet inmiddels volgens een voedingsschema wat met uitzondering van het diner elke dag wel erg veel op elkaar lijkt. Ik lees alleen tussen de berichten dat er hier nog wel wat bodypumper zitten en vroeg wilde dit linkje even delen: [MWS] Les Mills Bodypump

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:02

Hee kiwipitje, je hebt vast ruimte om wat afwisseling erin te brengen hoor, door producten te vervangen door wat anders. Genoeg inspiratie te vinden hier, zet eens een lijstje neer en vraag wat anderen eraan kunnen pimpen:)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:05

Ja vervang inderdaad af en toe wel eens wat als het nagenoeg dezelfde voedingswaarde heeft. Bedoel alleen dat het niet zo spannend is :P. Hieronder mijn standaard dagje.. vandaag wijkt af omdat ik bij een klant zit dus heb wat dingen veranderd zodat het makkelijker mee te nemen is;

O: 400 ml melk + 40 gram whey + 20 gram oats
T: 200 gram Griekse yoghurt + 100 gram bosbessen + 2 rijstwafels
L: 1 volkoren boterham + 50 gram rookvlees + 25 gram kip
T: 2 rijstwafels + 15 gram gemengde noten + 75 gram kip
D: 30 gram basmati rijst + 150 gram kip + 150 gram wokgroente + klein beetje saus
T: 2 gebakken eieren
T: 200 gram kwark met Walden Farm's chocolate sauce

:))

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:09

je zou natuurlijk als lunch ook heel makkelijk een rauwkostje/salade (bijv pastasalade van pasta met roerbakgroente en kruiden, krieltjes met stukjes kip en groente, salade met biefstukpuntjes/kip) kunnen maken en meenemen. Krijg je meteen wat extra vitamientjes binnen en neemt makkelijk mee.
Erg net lijstje trouwens met veel eiwit.
Die kwark lijkt me wel wat haha.
ontbijt zou je af en toe bijvoorbeeld ook kunnen aanpassen door er havermoutpannekoeken van te maken, of neem daar eens een roereitjes met verse kruiden op een plakje brood.
Bij je lunch kun je de boel ook pimpen door extra groente op je broodje te doen.
Al met al vind ik het wel een lekker lijstje!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:15

Vind dit eetschema zo prima vol te houden hoor. Heel af en toe heb ik wel eens zin in wat anders en pak ik inderdaad wel eens eiwit pannekoeken voor ontbijt, maar over het algemeen is deze structuur wel handig. Mooi 's avonds al in bakjes kwakken wat ik de dag erna eet en weet van tevoren wat ik voor inkopen moet doen zodat ik een paar dagen alles in huis heb. Lunch pak ik op het werk en wordt daar verzorgd dus dat kost me geen voorbereidingstijd gelukkig.

Misschien dat ik voor morgen wel wat pasta salade maak.. zit alleen wel vrij laag in koolhydraten (ongeveer 150 gram per dag, waarvan een vrij groot deel 'op gaat' aan ontbijt) wat inhoudt dat ik dan vooral groente zal meenemen met een klein beetje pasta erin :P

Veel eiwit is wel bewust zo. Nu even op een laag pitje in verband met verhuizing maar normaal gesproken sport ik zo'n 6 dagen per week (afwisselend hardlopen, krachttraining en een paar groepslessen) dus vandaar ook het vele eiwit (hoewel het schema op een sport dag net ietsje anders is). Wil wat dalen in vetpercentage en dat mijn spiermassa toeneemt, wil namelijk niet meer afvallen vind m'n gewicht wel goed zo.

En die kwark <3 <3 <3 <3 <3
Volgens mij is die saus zo chemisch als maar zijn kan maar de combinatie met kwark <3 <3 <3 <3

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:28

hahahahah dat geloof ik wel ja.
Ik doe ook vaak weinig pasta en veel groente, werkt prima. Maak ook wel eens een salade met couscous bijv omdat dat natuurlijk makkelijk mengt met die kleine korrels, super lekker! Dan ook weer veel groente en weinig couscous. Maak je meteen voor 3 dagen, ben je klaar. of allerlei chili-achtige recepten, zijn ook makkelijk. gehakt en tomaten bakken, blik bonen en zak roerbakgroente erdoor, beetje kruiden en je bent weer voor 3 dagen klaar. Ook lekker met avocado en/of Griekse yoghurt erdoor.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:29

Hoe hoog zit je qua eiwitten met dit schema? Werkt het 'droogtrainen' bij jou op deze manier?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:31

Ongeveer 170-175 gram eiwit per dag bij ongeveer 2000 calorieën. Bij mijn laatste meting was mijn vetpercentage met 0,8% gedaald (in een maand tijd) en het gewicht hetzelfde gebleven dus spiermassa aangezet. Volgende week weer meten maar daar heb ik een hard hoofd in door über cheaten op Tomorrowland + dag ervoor + dag erna :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:35

Hahaha die festivalletjes hakken er wel in:S Überhaupt vind ik het lastig met al die feestjes van dit moment om de drank te laten staan dus mijn vetpercentage blijft chronisch te hoog.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:51

Mooi lijstje kiwipitje! Eetschema lijkt me aan de ene kantwel makkelijker om vol te houden maar ook lastig met uitjes en ik heb persoonlijk vaak behoefte aan afwisseling/iets lekkers :P
Daarom mik ik op 110 gr (2 per kg) eiwit en 55 gr vet (1 per kg), zolang ik dat ongeveer haal vind ik het prima :)
170-175 gr eiwit is veel, is dat meer dan 2 gr per kg?

Gister:
O: 70 gr havermout, 180 ml ongezoete amandelmelk, 10 gr lijnzaad, 5 gr zemelen, 1 gr cacao, 15 gr gele rozijnen, 10 gr hazelnoot
T: 61 gr speltroggebrood, 11 gr kaas, 1 mineola
L: 300 gr magere kwark, 15 gr perfect protein, 20 gr muesli, 55 gr druiven, 154 gr rode paprika
T: smooze fruit ijsje (waterijs bodyenfitshop), 185 gr appel, 1 gr kaneel, 75 gr magere kwark
T: 106 gr bospeen, 1 plakje rookvlees, 2 plakjes kipfilet
A: quinoa met peultjes, courgette, kastagnechampignons, quorn, 4ml olie, 10 ml chilisaus, tl kruiden
T: 2 witbiertjes, 25 gr 85% chocolade, 1 raketje
D: 1xkoffie, water, spa rood met citroen
B: 20 min fietsen, 45 min wandelen, uur trainen onder begeleiding (op stabiliteit ivm heup), half uur hardlopen
2300kcal

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:05

Ja ik weeg 64 kilo dus is meer dan 2 gram/kg. 170-175 gram eiwit maar ook veel meer vetten dan jij eet :P ik zit op ongeveer 80 gram per dag dus ook meer dan 1 gram/kg. Maar iedereen heeft andere doelen, andere lichamen, andere activiteiten :j. Ga ook gewoon uit eten bijvoorbeeld hoor en als dat niet op m'n cheat day is dan probeer ik gewoon een beetje verantwoord te kiezen maar maak me er verder niet druk om. Op cheat day eet ik echt meeeeeega veel :=

Hoe meet jij al die grammen en ml zo precies af eigenlijk?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:11

Aha, maar meer dan 2 gr eiwit per kg wordt toch niet aanbevolen? Vetten is bij mij een minimum. Mijn doel is nog een heel klein beetje zakken in vp (niet veel want menstruatie heb ik al niet met huidige) en nog meer sp. Gewicht mag niet lager. Maar belangrijker vind ik de prestaties met hardlopen en krachttraining :)
Aaah tussendoor genieten moet ook gewoon, alhoewel ik ipv 1x pw cheatday laatste tijd tussendoor wat lekkers pak.
Ik heb een app die de macro's telt, weeeg alles af. tenzij ik natuurlijk weg ben, bv appel kan ik niet altijd afwegen dan pak ik in de app bv middelgrote/grote appel en is er dus enigzins speling.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:29

Voedingsschema is opgesteld door Nellen. Zij hebben de macro's vastgesteld en behaal er op zich prima resultaat mee. Heb inderdaad ook gelezen dat het niet wordt aanbevolen meer dan 2 gr eiwit per kg in te nemen, maar echt schadelijk is het voor zover ik weet ook niet. Dit is ook om te dalen in vetpercentage, maar zit bij lange na niet zo laag als jij. Dat wil ik ook echt niet vooral als ik lees dat je niet meer menstrueert dat vind ik echt te ver gaan voor mezelf. Zit nu nog op 28% en wil gaan dalen naar in eerste instantie 25% en daarna zie ik wel weer verder.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:41

Ja ik weet ook niet wat ik daarvan moet vinden. Heel veel verschillende dingen worden daarover gezegt..Lees vaak op DBB en daar zitten er ook veel een stuk boven de 2 gr. Echter heb ik veel onderzoeken gelezen waarin staat dat het boven de 2 ook geen nut heeft voor spiergroei. Maar dan moet je het uit khd of vet gaan halen en denk dat nellen daarom je zo hoog in eiwtten zet.
Dat niet menstrueren heb ik laten onderzoeken maar kon verder geen kwaad. De gyn zag het vaak bij mensen die veel sporten. Alhoewel het bij mij ook iets genuanceerder is (combinatie met stoppen pil anderhalf jaar geleden en operatie vorig jaar).
Ach ik voel me fit en het is nagekeken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:46

LisErm94 op welk % zit jij nu?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:49

17% paar weken terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:51

Wauwie.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:24

Njaa ik sport wel veel, qua voeding valt er genoeg te verbeteren maar dan wordt het me te lastig :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:25

Met 17% ben je al heel erg slank en gespierd toch? Dan kun je lekker blijven eten zoals je nu doet.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:08

O: 60 gr havermout, 175 ml amandelmelk (en toen was het pak leeg, flinke scheut water erbij gedaan), halve schep whey en 1 banaan
B: 50 minuten wandelen met hond
B: rijles met 1 paard, andere paard 20 minuten stappen
t: 2 dadels
L (laat: 14:50): salade van gemengde sla, komkommer, cherrytomaat en een dressing van mayo licht en romig, tahin en citroensap.
B: 30 DS level 3, dag 9
t: shake van 1 banaan, halve schep whey en 100 ml gezoete amandelmelk
A: salade van peer, halve avocado, rode ui, portobello, gemengde sla en een balsamico dressing
B: 5 kwartier wandelen ongeveer
t: ??