Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:34

Ah dan is dat het probleem, op de site geeft hij aan dat een eetlepel 5 gram is.
Weet ik dat voor de volgende keer dat ik hem twee keer invoer. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:37

Of je weegt even na hoeveel er bij jou in een eetlepel gaat. :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:38

oliebol.... dan moet ik minder olijfolie bij m'n gehakt gaan gebruiken als ik macaroni maak :=.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:03

Waarom olijfolie bij je gehakt? Is toch al vet/nat genoeg? :)

Mijn el zijn ook rond de 5-8ml, ik gebruik nu speciale maatlepels van zo'n AH setje met cups etc.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:08

O: Kwark met chia en zelfgemaakte granola
L: Pompoensoep en in sesamolie geroerbakte courgette, kastanjechampignons, 3 kleurenpaprika en cherrytomaatjes met knoflook, kurkuma, rozemarij, tijm en p+z, paar plakjes rookvlees
T: Honingmeloen en een warme choco van cacao, amandelmelk en water
A: Arabische auberginesoep ( http://www.24kitchen.nl/recepten/arabis ... erginesoep ) met wat zelfgemaakt Turks brood en wat kwark na.
T: Plakje rookvlees
D: Groene thee, water en slimpie

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:10

phormicola schreef:
Waarom olijfolie bij je gehakt? Is toch al vet/nat genoeg? :)

Mijn el zijn ook rond de 5-8ml, ik gebruik nu speciale maatlepels van zo'n AH setje met cups etc.

Bij het klaarmaken. Olijfolie met basilicum, geeft net een extra bite. Met boter vond ik het minder lekker.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:19

Ik gebruik bij gehakt ook nooit vet, er komt juist altijd vet uit...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:19

Echt? Ik heb het zo geleerd, dus ken het niet anders, maar ik kan het wel eens proberen :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:09

Als je bij de AH gehakt haalt ( :r ) moet je het gehakt zelfs uit laten lekken :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:20

Ieuw Phor! Dat gehakt := Moet bekennen dat ik er ook een beetje olie bij doe, maar nadien giet ik het vet wel af. Anders verbrandt het, ofzo, ik doe heus iets mis :o
Ik ben erg benieuwd naar hoe het mij zal bevallen! Ik heb vriendlief eigenlijk een beetje gedwongen om mee te gaan hardlopen, en dan vind ik het wel erg gezellig. Ballet doe ik eigenlijk met plezier (nu ja, behalve in de les zelf dan :') ). Ik moet bekennen dat ik liever een paar dagen per week aan de krachttoestellen zou hangen in de sportschool, maar wegens praktische redenen is het cardio geworden.

Ik ben nog benieuwder naar hoe de 'cutting' me zal bevallen, ik heb zooo'n honger :+

Veel succes Matheno!

edit: Laura: Clementines zijn die mandarijntjes die iets dikker zijn, mooi oranje zien van kleur en groene blaadjes hebben. Mandarijntjes zijn in België die hele kleine, bijna gele zure dingen :+ Had er geen idee van dat dat iets typisch Belgisch is :P

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:30

Hier ook niets van vet bij gehakt bakken.
En erna ook nog laten uitlekken. Hetzelfde bij spekblokjes trouwens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:39

KarinvdM schreef:
O: Kwark met chia en zelfgemaakte granola
L: Pompoensoep en in sesamolie geroerbakte courgette, kastanjechampignons, 3 kleurenpaprika en cherrytomaatjes met knoflook, kurkuma, rozemarij, tijm en p+z, paar plakjes rookvlees
T: Honingmeloen en een warme choco van cacao, amandelmelk en water
A: Arabische auberginesoep ( http://www.24kitchen.nl/recepten/arabis ... erginesoep ) met wat zelfgemaakt Turks brood en wat kwark na.
T: Plakje rookvlees
D: Groene thee, water en slimpie

+ een paar dropjes

Ik gebruik niet zo vaak gehakt, meestal kies ik voor tartaar in de pastasaus of in ovenschotels.
Alleen als ik voor manlief gehaktballen maak gebruik ik (runder)gehakt.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:46

Ik ga ook vaker voor tartaar dan gehakt, en dan alleen van dat extra magere rundergehakt.

Het moet wel allemaal passen in de planning, Bhris, je hebt groot gelijk :) Er komt zeker een tijd dat je wel naar de sportschool kunt gaan. Ik kan het je iig heel erg aanraden, ik vind het superleuk!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:53

Feestelijke lunch i.v.m. geregistreerde partnerschap van mijn broer/schoonzus. Soort High tea. Ondanks dat verder niets meer gesnackt en lekker veel bewogen dus ben tevreden met vandaag :)

O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
T: appel
L: (Soort hightea), klein bekertje mosterdsoep. 3 plakjes( 3 hapjes) van wrap met zalm/rookkaas, 3 witte kleine sandwich zonder korst (2 x zalm met roomkaas en 1 x met brie en tomatentapenade), 1 mini pizza, 2 stukjes foccia, chocolat chip cookie, 4 choco pepernoten en 1/3e puntje van monchou straciatella taartje.
T: Peer + banaan
A: 40 gr. couscous, groenteburger en 200 gr rode bieten
T: misschien nog wat magere yoghurt dadelijk
B: half uurtje abs, uurt spinning en 70 minuten fietsen

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:13

mandy358 schreef:
Kwark, banaan of verse jus erdoor en <3

O: 250 gram magere kwark. Erdoor: 1 appel, 10 rozijntjes, 3 amandelen, ong 2 walnoten en kaneel poeder
T: 1 manderijn
L: 1 waldcornboterham met appelstroop, stukje komkommer, 8 cherrytomaatjes
T: bakje fruit (1 manderijn, 2 pruimpjes, wat aardbeitjes
A: noedels (350 kcal) met 4 champignons, 1/2 tomaat, wat hollandse garnaaltjes
T: stukje zelf gemaakte taart wat van gister over was :=

D: water en thee
B: 18 km fietsen

Ik lees alles bij en mee, als ik even wat meer tijd heb zal ik weer reageren! :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:17

Het is door jouw enthousiasme dat ik zo'n zin heb gekregen in sportschool :)) Als je met zo veel overtuigen je urenlang uitslooft na twee jaar (?) krachtfilmpjes, dan moet sportschool echt heel leuk zijn.

Tartaar, dat is wel slim inderdaad. Voor pastasauzen en dergelijke voor vriendlief gebruik ik vaak kippengehakt.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:36

Bhri mooi dat je zo overtuigd bent! Ik vind de afwisseling en enthousiasme van andere ook erg motiverend :j .

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:41

Ja he! Dan zie je o, die moet nog sporten na een hele dag werk, dan ga ik niet miepen en op mijn tanden bijten :')

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:47

Haha ja precies! Maar scheelt ook, ik combineer het na het werk vaak meteen door. Als ik eerst naar huis moet vind ik het veel moeilijker om te gaan bijvoorbeeld.
Bij ons komt nu op dondrdag om 18.00 een extra spinningles én ze willen vanaf januari rond het middag uur nieuwe lessen extra lessen gaan geven. ik werk onregelmatig en vind het heerlijk om overdag te kunnen gaan als ik vrij ben dus ben heel benieuwd naar het nieuwe rooster :):)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:49

Klinkt goed Chantal! Lijkt me erg gaaf om te doen, je zo'n uur helemaal kapot zweten op een fiets, in groep, op muziek!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:56

Bhri wat voor lessen wil jij gaan volgen dan? Er zijn heel veel leuke lessen :j en spinnen kan echt lekker in je eigen tempo en op je eige niveau dus dat is fijn. Ik vind BBB bijvoorbeeld ook lekker. Als je van dansen houd is Zumba ofzo ook leuk? (Ik ben dat dus niet hihi).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:59

Het liefste zou ik aan de krachtmachines hangen eigenlijk :o Spinnen lijkt me dan weer een leuke vorm van cardio.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:31

Volgensmij is bodypump echt wat voor jou Bhriseis! :D

Ik ben sinds een week ook lid van de sportschool, heerlijk groepslessen doen ipv in de kou hardlopen :D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:39

Ik was altijd heel fanatiek met krachtsport, liften met flinke gewichten, maar daar heb ik nu geen tijd meer voor helaas. Vond het wel een lekkere uitlaatklep!

TopVit drinkontbijt, is dat trouwens een beetje goed voor je?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:48

Ik ben een paar maanden lid geweest van de sportschool maar het was niet aan mij besteed. Ik ging er alleen maar heen omdat ik ervoor betaalde en het anders zonde was voor mijn geld, niet omdat ik zo gemotiveerd was om te gaan sporten :')

Matheno, ik ken het niet, maar 'drinkontbijt' klinkt al behoorlijk... chemisch, prefab. Ik gok dat er ook een heleboel suiker in zit. Als je wilt weten of een product gezond is, gewoon de ingrediëntenlijst lezen. Zitten er allemaal zoetstoffen of suikers, conserveringsmiddelen en andere ondefinieerbare ingrediënten in, dan zou ik het lekker laten staan.

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel en een tl pindakaas
T: banaan
L: 2 tarweboterhammen (pesto/kaas/tomaat/paprika), rest van de tomaat en paprika
T: kleine wortel-amandelmuffin, appel
A: volkoren spaghetti met tofu, prei, een halve paprika en een ei

B: 8 km fietsen, paard verzorgen