Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
met amper tomaten
Heeft iemand tips waar ik op moet letten? Het is wel zo leuk natuurlijk als het boompje over een jaar of 2 nog staat en ook eens vruchten geeft

chamion schreef:Wij zijn ook begonnen met kleine appelbomen, maar er is hier voor gekozen de eerste jaren niet echt te snoeien en ze lekker de ruimte te geven die ze ook hadden. Vorig jaar (en trouwens wel vaker gebeurt) gewoon takken afgebroken wegens de vele vruchten die eraan zaten. 2 bomen zijn zelfs helemaal scheef gaan groeien. Nu dit jaar voor het eerst (ruim 25 jaar) flink gesnoeid. We zullen zien wat dit met de oost doet.
) maar helaas is het hun toch gelukt om het gaas kapot te prutsen en aan de stammen te vreten,met gevolg dat mijn reine claude geknapt is
, drie andere hebben we vorige week verplaatst naar een plek waar geen paardjes kunnen komen, twee hoogstammers staan er nog, de conference en de gieser wildeman, die gaan we nu extra goed inpakken, ik hoop dat de rest aankomt op de nieuwe plekken, de bomen zijn nog nooit gesnoeid, weet ook niet zo goed hoe dat moet, maar eens aan een expert vragen