Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:30

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
T: Banaan
L: 2 vk crackers met avocado en tomaat. 1/2 volkoren boterham met zelfgemaakte tomatensalsa. (tomaat, basilicum, rode ui en olijfolie)
T: Appel
A: Salade met halve kipfilet, avocado, tomaat, pijnboompitjes, rucola en zelfgemaakte honingmosterd dressing

B: 60 min fietsen, 1 uur in de sportschool waarschijnlijk body challenge.

Zit te denken of ik voor het sporten of na het sporten moet gaan avondeten. De les begint om 7 uur.
Dus erna eten zou dan pas na half acht zijn. En ik weet niet of ik het trek op alleen de appel van te voren.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:23

KarinvdM schreef:
Je kan ook gewoon je eetgewoonten wat veranderen, dan ben je geen duur dieet nodig. :)

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik weet niet, het gaat té traag of ik val helemaal niets af.
Nu ga ik straks wel weer meer rijden als de binnenbak klaar is, en ik wil ook beginnen met 30 days shred, want blijkbaar eet ik teveel voor wat ik nodig heb.

Sinds ik mijn baan heb ben ik ongeveer 10kg aangekomen, maar als ik minder eet dan wat ik nu eet dan word ik slapjes en trillerig.
Ik let al wel heel erg veel op de hoeveelheid die ik drink. Ik dronk voornamelijk koffie en weinig tot geen water. Nu drink ik ongeveer 2,5 liter water per dag.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:36

Je hoeft ook helemaal niet minder te eten om af te vallen Matheno. :)
Probeer maar eens om een maand lang geen brood, pasta, aardappelenen rijst te eten, kijken of je dan afvalt.

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:46

O: 2 kampioentjes met kaas
T: 1 beschuitje met appelstroop
L: 1 geroosterde vk boterham met forelfilet :9 en een schaaltje magere yoghurt met 1 banaan, 2 mandarijnen, 1 el honing, 1 el lijn zaad en 2 el tarwezemelen
T: eiermuffin (ei, spinazie, paprika, tomaat)
A: stamppot rauwe andijvie met falafelburger
T: ? Denk iets van fruit

B: schoonmaken in huis, veel boodschappen doen met de fiets :Y)

@ Bhris: ik zag in jouw lijstje clementines staan en ik wist niet wat dat was. En toen ik net boodschappen ging doen pakte ik een net mandarijnen en zag ik daar 'clementines' op staan... Weer een Belgisch raadsel opgelost :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:10

Matheno: ik had dezelfde reactie als Karin: je eetpatroon is niet bepaald optimaal. Zo'n eiwitdieet is helemaal niet nodig, zeker niet als je geen keiharde krachttraining doet.
Ik bedoel: waarom grillworst op je brood? Ik sport gemiddeld 10u per week en ik haal het niet in m'n hoofd om grillworst in huis te halen. Dit bedoel ik trouwens niet negatief, maar om je even een reality check te geven. Er staan dingen in je lijstjes die in geen enkel lijstje horen, behalve misschien in die van iemand die moet revalideren van enorme brandwonden.

Groenten en fruit eerst, daarna vetarme eiwitten, daarna gezonde vetten en daarna schone koolhydraten. (als je keihard sport dan draaien koolhydraten en vetten om). In die volgorde heb je goede prioriteiten voor een uitgebalanceerd dieet :)

Bhris: succes met je krachtvrije maand :D Vind je dat niet saai, alleen maar cardio?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:16

Ik had gisteren grillworst in huis omdat ik ook nog een man te vriend moet houden die niks geeft om gezond en verantwoord eten, hij wil vooral lekkere dingen.
Ik was ook altijd nogal van het snoepen van het broodbeleg, plakje salami, plakje grillworst, plakje gegrild gehakt etc. maar sinds ik op http://www.valtaf.nl heb gezien wát je dan eigenlijk naar binnen werkt ben ik daar heel rap mee gestopt. Ik houd het nu bij rookvlees, kip/kalkoenfilet of een enkele keer magere ham. Het bijhouden van wat je eet heeft mij een stuk bewuster gemaakt. :)
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 04-11-13 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:16

Wat is er mis met grillworst? Bedoel je met je dat er teveel eiwitten in het lijstje van Matheno zitten?
Vindt het wel interessant :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:17

Grillworst is erg vet en kcal-rijk, geen geschikt broodbeleg als je graag 10 kilo kwijt wilt.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:20

Brood is inderdaad niet optimaal, maar wel makkelijk voor op het werk. Ben ook eigenlijk helemaal geen broodfan, maar sla vind ik absoluut niet lekker -n-.

Suggesties?

En bij het avondeten, hebben jullie dan enkel groenten en vlees?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:25

Er is veel meer dan sla alleen.
Paprika, tomaat, komkommer,ui, olijven en dat kan je combineren met bijv courgette of aubergine, dat heb ik vanmiddag ook gedaan. Of een salade met pompoen, rode bietjes, sperziebonen, witlof, etc etc.. Dat kan je van te voren klaarmaken en meenemen in een bakje. Als je een beetje creatief bent dan is er genoeg te verzinnen.

Ja, soms ook wel bataat (zoete aardappel), maar heel soms ook wel eens een gewone aardappel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:36

Ik eet wel gewoon koolhydraten en flink ook. Maar zoals ik al zei sport ik erg veel.
Brood is niet zo erg hoor! Maar koop eens kipfilet, rookworst, tonijn in water of rosbief als beleg. Geen salades of vette vleeswaren. En doe er dan komkommer, paprika, tomaat, kruiden en peper op. Wedden dat je afvalt? ;)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:43

Ah bedankt voor de uitleg!
Zou wat ik vandaag heb gemaakt, de tomatensalsa goed zijn als broodbeleg?
Het enige is dat er olijfolie door zit, maar dat is één eetlepel op 1 rode ui en 3 tomaten.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:01

O: 2 zuurdesem crackers met halvajam
L: yoghurt met perzik en zonnebloempitten; volkoren croissant
T: stuk fruit (laat)

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:27

Lees hier al een tijdje mee, wil wat bewuster gaan eten en wat kg afvallen - doe aardig wat inspiratie op uit jullie lijstjes. :D
Maar m'n eigen bijhouden lijkt me ook wel interessant voor mezelf. :))

Die van vandaag is tot nu toe niet zo best, was echt niet fit vanmorgen.

O: 1 wit broodje met hagelslag + glas water
T: 1 banaan + glas water met citroensap
B: 25 minuten wandelen
L: 2 vk knäckebröd met 20+ smeerkaas light en tuinkers
T: fruit
A: rijst met kip en roerbakgroenten
B: 20 minuten wandelen
T: ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:43

__Leonie schreef:
Ah bedankt voor de uitleg!
Zou wat ik vandaag heb gemaakt, de tomatensalsa goed zijn als broodbeleg?
Het enige is dat er olijfolie door zit, maar dat is één eetlepel op 1 rode ui en 3 tomaten.

1 el olijfolie is +/- 100kcal dus reken maar uit :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:59

Vandaag:

O: 55gr Cruesli, 250gr magere kwark, 50gr volle Griekse yoghurt, 1 banaan
B: 1.5u benentraining + buik + 10min cardio
T: 250gr magere kwark, 10gr proteinepoeder, 20gr oerzoet, 1 appel, kaneel, vanille essence
L: 3 maisboterhammen, 40 gr pindakaas; 4 drooggebakken vissticks, 100gr gestoomde koolvis, 1 tomaat, beetje ketchup en augurk
T: 4 zelfgemaakte proteine-choco-haverkoekjes
A: 600gr gepofte pompoen met wat kaneel, 250gr gekookte kruimige aardappelen in schil, 2 gekookte eitjes

2400kcal

Blerghhh ik haat kwark %)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:22

phormicola schreef:

I luvv Kwark *\o/*

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:49

phormicola schreef:

Ik ook! En yoghurt haat ik ook! Maar ik heb me vanmiddag al door een bak magere yoghurt heen gewerkt *\o/* :')

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:36

Kwark, banaan of verse jus erdoor en <3

O: 250 gram magere kwark. Erdoor: 1 appel, 10 rozijntjes, 3 amandelen, ong 2 walnoten en kaneel poeder
T: 1 manderijn
L: 1 waldcornboterham met appelstroop, stukje komkommer, 8 cherrytomaatjes
T: bakje fruit (1 manderijn, 2 pruimpjes, wat aardbeitjes
A: ?
T: ?

D: water en thee
B: 18 km fietsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:38

O: havermout met peer, pompoenpitten en water
T: appel
L: basmatirijstrijst met restje pompoensoep en gewokte groenten: chinese kool, champigons, tauge en tomaat
T: 2 roggecrackers met hummus en komkommer, 2 speltboterhammen met hummus, handje hazelnoten
A: >> ik denk dat ik er maar iets lichts van maak na die enorme T :)

B: uur dressuurles

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:54

Ughhh, jullie zijn gek, Laura en ik zijn normaal :))

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 18:46

Ik vind kwark ook echt niet lekker.. Behalve met veel jam erdoor of suiker/zoetstof :=

O: 2 volkoren boterhammen met pindakaas + koffie
T: appel
L: 3 volkoren boterhammen met 20+kaas
T: 2 rijstwafels + mandarijn
D: rundvleessoep, aardappels uit de oven, pangafilet en spruitjes
T: yoghurt + banaan

Ik wil weer beginnen met een sportprogramma. Word denk ik weer T25. Zit alleen te twijfelen of ik deze week begin of volgende week. Heb deze week toetsweek :=

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:07

__Leonie schreef:
O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
T: Banaan
L: 2 vk crackers met pindakaas en tomatensalsa. 2 volkoren boterham met zelfgemaakte tomatensalsa. (tomaat, basilicum, rode ui en olijfolie)
T: Appel
A: Salade met halve kipfilet, iets minder dan halve avocado, 1 tomaat, eetlepel pijnboompitjes, 40 g rucola en eetlepel zelfgemaakte honingmosterd dressing

B: 60 min fietsen

Zit te denken of ik voor het sporten of na het sporten moet gaan avondeten. De les begint om 7 uur.
Dus erna eten zou dan pas na half acht zijn. En ik weet niet of ik het trek op alleen de appel van te voren.

Toch het sporten morgen doen, kwam er net achter dat bij de groeps les van vanavond veel met tweetallen of groepen word gedaan.
Vind het individueel toch wat fijner sporten dus morgen ga ik er tegen aan bij stepmix of bodystyling. :)
Gelukkig ook nog netjes gegeten dus het sporten is niet echt nodig.

Ik wist trouwens niet dat er zoveel calorieën in olijfolie zat? Via valt af geeft hij voor een eetlepel van 5 gram maar 45 calorieën aan?
Volgens mij klopt er sowieso nooit veel van die meters, want ik kom niet eens boven de 1500 terwijl ik dacht dat ik alles goed had ingevoerd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:25

Een el is 10ml, een tl is 5ml :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:29

__Leonie schreef:
Ik wist trouwens niet dat er zoveel calorieën in olijfolie zat? Via valt af geeft hij voor een eetlepel van 5 gram maar 45 calorieën aan?
Volgens mij klopt er sowieso nooit veel van die meters, want ik kom niet eens boven de 1500 terwijl ik dacht dat ik alles goed had ingevoerd.

Dat klopt wel hoor. Olijfolie zit gemiddeld tussen de 80-90 per 10 ml.