Ben ik weer met een vraag. Welke pompoenen gebruiken jullie voor bijvoorbeeld soepen? Op internet lees ik verschillende soorten. Welke raden jullie door eigen ervaring aan?
Soep gooi ik vrijwel alle pompoenen in ... voor zoete zaken kijk ik wel naar een van zichzelf al wat zoetere pompoen , maar voor soep is pompoen , pompoen bij mij
Maar heb verder ook geen sierpompoenen Die zijn qua smaak meestal heel flauw/smaakloos Of als je pech hebt bitter en dan zijn ze giftig
palousa_boy
Geplaatst: 27-03-17 13:57
Rebecca schreef:
Ook niet voor de sier erin?
Misschien als "soepschaal"
Sonja_vR
Geplaatst: 27-03-17 14:09
Bord soep opscheppen en dan een pompoen er in mikken voor de mooi.
Tivara
Geplaatst: 27-03-17 14:14
Ik gebruik ook ongeveer alle (eetbare) pompoenen voor in de soep, vind ze allemaal lekker (vooral met zoete aardappel erbij!)
Heb je wel een groot/vol bord soep Sonja
Wij zijn bijna klaar met onze bakken. Alleen de aardbeien toren is nog niet helemaal af en de tomatenbak moeten we de kas nog opzetten.
Dit weekend twee frambozen en een blauwe bes erbij gehaald en wat kruiden, wortels, kropsla, snijbiet, radijsjes en rucola gezaaid.
RashjaShanti
Geplaatst: 27-03-17 15:15
Zo dat ziet er netjes uit Tivara!
Hoi allemaal trouwens! Ik had volgensmij nog niks gepost hier maar ik lees al een hele tijd mee! Ik weet niet zeker of ik actief ga posten maar lezen doe ik iig!
Ben ook erg blij met die bakken. We hebben laatst een lading hout besteld en in de afgelopen weken alles op maat gezaagd, in elkaar gezet en gebeitst. Vorig jaar veel last van slakken gehad, hopelijk kunnen we dat een beetje voorblijven met de bakken.
Ik twijfel alleen nog wat ik tegen dat rek bij de muur wil laten klimmen. Had bedacht dat de komkommer daar zou komen, maar denk dat er toch iets te weinig zon is. Iemand een goede suggestie?
jolandje
Geplaatst: 27-03-17 16:42
tivara wat mooi zo die bakken en handig ook. blauwe bessen wil ik ook nog, zijn lekker en heel gezond
tegen het rek kun je ook klimboontjes doen? of gewoon een bloeier voor het mooie, lathyrus bijvoorbeeld, kun je fijn plukken voor de vaas, geurt heerlijk en ik vind ze zó mooi
chamion
Huisheks
Geplaatst: 27-03-17 16:48
WOW Tivara, prachtig!! Als je nog een rode of zwarte bes wilt hebben, ik heb nog wat takjes staan.
Ik heb vooral wat achterstallig onderhoud gedaan op de volkstuin vandaag en bij thuiskomst 4 paprikaplanten wat groter gezet. We waren naar de stort gereden met wat planken waar je echt niks meer mee kon (lees al bij aanwijzen vielen de planten uit elkaar) en wat grof afval gedumd. Draai ik me om gooit iemand even 10 bakken voor de aardbeien naar beneden (van die tunnels die je kan ophangen met gaten erin waar de aardbeiplanten in moeten) omdat het ophang systeem kapot is!!!! belachelijk natuurlijk maar jammer genoeg mocht ik die bakken niet meer opvissen (bak was vol, ik kon er zo bij) oude eigenaar vond het maar raar dat ik zat te piepen.
Lag trouwens wel meer zogenoemd afval wat nog prima een ronde mee kon. Ook een perfecte ijzeren tafel op buik hoogte, enkel omdat 1 poot scheef stond. Had ik prima kunnen gebruiken op de volkstuin als werkbank...
Moestuintjes zijn weer terug bij de AH, dus ik ga daar waarschijnlijk boodschappen doen zodra ik weer wat geld heb.
Zonde he, wat mensen zomaar weggooien terwijl het prima te repareren is! Als ik iets heb wat kapot is en nog gemaakt kan worden maar daar geen zin in heb, zet ik het gratis af te halen op marktplaats. Ben ik er meestal zo vanaf.
Klimbonen is inderdaad nog wel een goed idee, wil met name eetbare dingen hebben in de achtertuin (voor staan wat "sierdingen"). Heb in m'n kerstpakket sperziebonen zitten, maar dat zijn stambonen dus die hebben geen ondersteuning nodig.
Bedankt chamion, rode bes hebben we al, ik ga even met mijn vriend overleggen over zwarte bes. Al weet ik niet zo goed of we daar nog ruimte voor hebben (we hebben nu braam, kruisbes, rode bes, druif, 2x blauwe bes, 2x framboos en vijg) maar die doen het ook goed in een ton/pot toch?
prachtige bakken Tivara en mooi een beetje op hoogte!
Ik heb vanavond vast wat spinazie en pluksla gezaaid. Had maar kleine hoeveelheden besteld maar dan zijn 50 zaadjes toch wel weinig . Iemand bekend met de eeuwige spinazie? Heb ik er ook maar in gegooid
RashjaShanti
Geplaatst: 28-03-17 09:33
Ik zag wat leuks bij de Aldi in de folder! Morgen maar even gaan kijken denk ik! Fruitboompjes voor 3.79! O.a. appel, pruim, kers,peer en perzik.
Ik vind het erg moeilijk om te bepalen hoeveel/wanneer mijn plantjes water nodig hebben. Iemand tips?
8nnemiek
Geplaatst: 28-03-17 11:36
Wat een mooie foto's komen er voorbij! Gave bakken tivara! En dat bakje op pootjes is ook gaaf. Bij de action zijn ook van die hoge bakjes te koop nu, daar heb ik er twee van gekocht voor de radijsjes en sla enzo.
Ik geef water zodra de grond droog aanvoelt, dat werkt hier goed