Jilletje schreef:Oehhh receptje
Jaaa, dat was weer nattevingerwerk
.In elk geval een pak koopmans deeg voor hartige gerechten. Maar je kan het net zo goed zelf maken, want in dat pak zat dus een zakje afmeten meel en een zakje saus (en die saus gebruik je niet, dus het was eigenlijk een duur pak meel
) en verder moest je alsnog zelf kneden enzo dus ik snap het nut er niet van haha.Het was een probeersel, dus heb van alles een beetje zuinig gedaan zodat ik het kon verbeteren als het niet lekker was
. Dus de ingrediënten zijn "ongeveer": 200 gram kipgehakt (gekruid met 2 flinke knepen gehakte knoflook, paar draaitjes zout en peper uit de molen, paar klopjes op het flesje van de cayennepeper en een paar scheutjes van "euroma- portugese kruiden kip", ongeveer 1/3 prei (in plakjes en die rondjes weer door de helft), een halve ui (in kleine blokjes) en een half (klein!) blikje gemengde bonenmix van bonduelle (kant en klaar). Dat allemaal even aangebakken en daarna nog eventjes doorgebakken met een paar lepeltjes tomatenpuree. Dat erin gedaan en ongeveer 20 minuutjes op 180 graden (hetelucht) afgebakken. Hoeveelheden kun je natuurlijk helemaal naar smaak veranderen. Ik ben niet zo gek op tomatensaus, vandaar echt maar een beetje. Als je er wel dol op bent, kun je er natuurlijk gewoon een heel pak ofzo ingooien
. Kaas heb ik achterwege gelaten omdat mijn medeproever geen kaas lust, maar dat zou ik er voor mezelf wel doorheen doen denk ik. Groene prutje is een geprakte avocado met mayo en wat zou en peper, oftewel de simpelste guacemole die er bestaat
.