Geef mij maar de hartige dingen, toastje brie e.d.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Armaris schreef:Mag ik nou even een vraag stellen?
Een buurvrouw heeft ook een maagring laten zetten maar zij eet alles wat eetbaar is. Ik vraag me af, wat voor nut heeft de maagring dan? En hoe komt het dat ze zoveel kan eten?
Ze eet evenveel als voor haar operatie
Ik nam aan dat een maagring je maag versmald? En dus kleiner maakt? Of ben ik nu mis?
Belsje schreef:Ik denk dat dat probleem uit die maagringen e.d. bij "te dunne" mensen voor een deel komt omdat mensen met zo'n ring ook gewoon heel dun kunnen worden. Als die dingen enkel gebruikt zouden worden als een hulpmiddel, dus tot een bmi van 26 oid en dan met een normaal dieet verder .... Zou de vraag van "dunne" mensen afnemen denk ik. Ik krijg nu ook vaak te horen "ma ziet hoe schoon mager die geworden is" ... Allé ja allemaal goed en wel, maar die kan gewoon niet eten. Als die persoon teveel eet is ze ziek, en dat is een betere manier om duidelijk te maken dat je het beter niet doet dan wanneer je broek gewoon wat harder gaat spannen
De maatschappij vind het ook maar normaal dat je terug naar een maatje 36/38 kan dus je krijgt het met een 44 ook gewoon aangeraden ... *sugt*