Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:21

Whey is toch gewoon van dat eiwitpoeder? Wat bodybuilders ook nemen?

Ken ik niet Bhris. :n

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:24

Ja :') Maar ik vind het echt niet makkelijk om aan voldoende eiwitten te raken zonder vlees. En ik mag echt niet elk weekend notengranola maken, dan word ik wel erg bulky uiteindelijk, want ik blijf er maar van snoepen!

Die kaas zag er lekker uit én heette iets met 'whey', dus... <<)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:28

Ja in grote hoeveelheden bovenop andere voeding geloof 3x28 gram per dag, maar ik gebruik het gewoon om aan voldoende eiwitten te komen omdat ik te weinig eiwitten binnenkreeg voor wat ik deed.

Maar het is inderdaad lekker :P Ik verwachte een vies chemisch smaakje maar werd positief verrast :D

Die kaas ken ik niet, maar klinkt goed!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:33

Dus die mega-promo-praatjes zijn toch waar: alles is sensationeel en Whey perfection is gewoon onverslaanbaar _O- Van zodra ik mijn bankpasje terug heb ga ik het bestellen, ik ben om!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:35

Kan je dan niet beter wat rookvlees of kaas nemen of een eitje ipv die dure poeders LisErm?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:38

Dat zou de goedkope oplossing zijn. :+ 20 eieren voor 1 euro of zo? O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:40

Dan moeten het wel plofeitjes zijn voor dat prijsje :')

Of je moet kippen nemen , leggen ze niet meer heb je goedkoop en bio vlees

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:42

Ik nam al vrij veel kwark en probeer ook elke dag kaas te nemen maar bleef doordat ik het liefst geen en anders weinig vlees eet zo rond de 70 gram pd zitten. Prima maar met het sporten wat ik doe te weinig. Maar je hebt gelijk hoor, eiwitten uit kaas/vlees enzovoorts zijn prima en al dan niet beter maar dit is toch wel heel makkelijk. Snel na het sporten een shake en klaar :)

Overigens ook niet echt duur aangezien ik elke dag een halve of hele dosering neem,
ik had nu een zak voor geloof 15 euro waar ik dus 26/52 dagen mee kan doen dus dat is wel goedkoop :D
De amandelmelk die ik ermee drink is in verhouding duurder :P

Bhri, haha qua smaak wel ja en ik vind het wel een makkelijke manier om snel aan eiwitten te komen. Maar zoals veel Wannabee bodybuilder jongens het gebruiken daar ben ik geen voorstander van :P

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:49

Ik zie die Whey wel eens staan in de folders van De Tuinen en dat is toch best duur spul. De komende week overigens in de aanbieding.
Pas ook wel op met welke whey je koopt, er zit vaak kunstmatige (zoetstoffen en smaakversterkers) troep in dat niet goed voor je is

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:57

Oh daar heb je wel een punt Karin, daar moet ik me eens over inlezen.

Heeft het het meeste effect als je het na je sporten drinkt Lis?

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:00

Volgens de zak zitten er 26 shakes in en moet je er 3 per dag nemen aanvullend op de voeding, dan is het inderdaad duur. Thanks voor de tip!
Inderdaad dat las ik ook veel ja, in het begin was ik ook een beetje huiverig omdat het toch een chemisch poedertje is maar ik probeer het gewoon met mate als aanvulling te gebruiken en zelf op te blijven letten :)

Ik neem het altijd na het sporten, toen ik nog thuis sportte pakte ik dan zelf al wat met eiwitten en nu neem ik een halve dosering whey icm amandelmelk en water in een thermoskan mee en drink ik dat na het sporten op :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:11

Ik vind poeders ook weer erg fijn voor de eiwitten! Ik maak nu de soja proteïne op en daarna ga ik weer aan de whey. Kan ik mee ondertussen inlezen over welke de beste is :)

Edit: ze zijn ook fantastisch om desserts mee te maken, zoals cake, pudding etc.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:26

Ik vind de vanilleshake van Atkins zo lekker... Maar die is vast ook niet goed. :D Die heb ik een tijdje als ontbijt genomen toen ik khd-arm at.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:28

Ach je slimpie bevat ook zoetstoffen :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 23:43

O:)
Water is ook zo zzzzaaai....

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:04

O:bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
L: 2 waldcornbeschuiten (kaas tomaat/pindakaas) mini krentenbol. (136 kcal)
A: noedels (ong 350 kcal) bakje fruit (2 peren, 2 pruimen, stuk komkommer, manderijn)
T: schaaltje magere yoghurt met een appel en kaneel poeder erdoor, peer

D: water en thee
B: 2 km fietsen, half uur priveles met paard, 20 min heen stappen, 20 min lopen, 30/45 min op stal bezig geweest, 4,5 uur werken in de horeca

Gebrek aan tussendoortjes, vanaf vanmorgen 9:15 weg geweest: 2x halfuurtje tussendoor thuis om te eten en nu net terug van werk :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:43

O: 2 ovenbroodjes en een ei
B: 20 minuten met hond uit, 10 minuten fietsen, Verharde paddock aangeven, met pony wandelen.
L: Half stokbrood en een appel
A: Spagetti bolognese :9
T:Kitkat, Boterham

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:11

KarinvdM schreef:
O:)
Water is ook zo zzzzaaai....

:)) Ik denk niet dat je dood gaat van wat zoetstoffen. Ik ben daar tegenwoordig ook weer wat ruimer in geworden. Zolang ik er niet van aankom vind ik het wel prima. Het moet ook leuk blijven ten slotte en thee mét een zoetje in de avond vind ik nou eenmaal lekkerder dan zonder :+
Hetzelde geldt voor proteine poeders; je kunt er geniale dingen mee maken. Allerlei lekkere zoete toetjes zonder veel kcal en met een lekker smaakje en veel eiwitten. Dan neem ik die zoetstoffen gewoon voor lief hoor!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:44

Planning voor vandaag:

O: 70gr speltvlokken, 20gr oerzoet, 15gr lijnzaad, 10gr proteine poeder, 1 appel, cacao
B: 2-3u KT, bovenlichaam
T: 250ml volle yoghurt, 20gr proteine poeder, 25gr oerzoet, 1 banaan, kaneel
L: 4 maisboterhammen, 150gr runderhart, ketchup, 1 tomaat; 40gr pindakaas met stukjes noot
T: 50gr speculaas
A: 500gr bloemkool, 120gr gestoomde tempeh, 70gr basmatirijst, 15ml olijfolie, ui/knoflook, kruiden

2650kcal

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:58

Proteinepoeder lijkt mij ook best handig - ik heb er eerder wel eens aan gedacht, maar misschien ga ik het toch maar eens bestellen.

Lijstje gister:
O: havermout met rijstmelk, appel, speculaaskruiden en een tl pindakaas
T: mandarijn
L: speltbrood uit de pan met zelfgemaakte pesto, kaas, komkommer en tomaat, 1 waldkornboterham met een gebakken ei
T: verjaardag, dus een stukje taart en wat blokjes kaas en komkommer etc
A: minestronesoep met Italiaanse roerbakgroenten en kaastortellini, 2 stokbroodjes met kruidenboter
T: peer met kaneel

B: 5km hardlopen, 10km fietsen, uur in de stad rondlopen

Het voelde echt als heel veel, maar nu ik het zo zie valt het nog wel wat mee.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:33

Het is een mooi lijstje hoor Many :)

O: 100 g haver, 250 ml melk, water, amandelschaafsel, tl boter, tl honing; glas melk
B: 10 min fietsen, 4 u werken, 10 min fietsen
L: Flink bord verse paprikasoep, 100 g gestoomd tempeh-gehakt met 1 tomaat en beetje sojasaus, kruiden
T: Kop thee met 4 mandarijntjes
B: BR Workout 12, 30 minuten ballet
B: Paarden verzorgen
A: 2 pitabroodjes, met tzatziki, gebakken halloumi, komkommer, ijsbergsla, tomaat, appel
T: 150 g roeryoghurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:37

O : havermout yoghurt en lijnzaad
A : snitzel met aardappelen en groente
T : 2 spelt broodjes met pure chocolade pasta

Was helaas 1uur pas wakker , lag er half 11 in maar was doodop

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:39

Wekker zetten en streng zijn voor jezelf. Zo lang slapen is niet goed meer voor je lichaam, het doet enkel kwaad. Waarom probeer je niet een keer elke dag 20 minuten te sporten? Gewoon rustig beginnen en opbouwen. Doet wonderen voor je bioritme!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:56

Many schreef:
Proteinepoeder lijkt mij ook best handig - ik heb er eerder wel eens aan gedacht, maar misschien ga ik het toch maar eens bestellen.

Lijstje gister:
O: havermout met rijstmelk, appel, speculaaskruiden en een tl pindakaas
T: mandarijn
L: speltbrood uit de pan met zelfgemaakte pesto, kaas, komkommer en tomaat, 1 waldkornboterham met een gebakken ei
T: verjaardag, dus een stukje taart en wat blokjes kaas en komkommer etc
A: minestronesoep met Italiaanse roerbakgroenten en kaastortellini, 2 stokbroodjes met kruidenboter
T: peer met kaneel

B: 5km hardlopen, 10km fietsen, uur in de stad rondlopen

Het voelde echt als heel veel, maar nu ik het zo zie valt het nog wel wat mee.

Ik vind het ook een prima lijstje hoor. Bij mij helpt het opschrijven ook om de gedachte 'ik heb teveel gegegeten' te relativeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:43

Bhriseis schreef:
Wekker zetten en streng zijn voor jezelf. Zo lang slapen is niet goed meer voor je lichaam, het doet enkel kwaad. Waarom probeer je niet een keer elke dag 20 minuten te sporten? Gewoon rustig beginnen en opbouwen. Doet wonderen voor je bioritme!

Ik baal ook als een stekker , moet nog 2 dagen half 6 eruit nog eens 9 uur dan is 14 uur slapen mega balen. Normaal staat de wekker om 10 uur en dan is het moeilijk eruit te komen of ik val weer in slaap maar dat moet deze week wel goed gaan van mijzelf anders kom ik er half 6 niet uit.

Had verwacht tot 11 uur uit te slapen :(