Eelmo schreef:Als het goed is wordt het Nederlandse vee niet volgepropt met hormonen en AB, want dat is gewoon illegaal.
Ik vind het overigens superfijn dat er veehouders/boeren zijn die hier hun mening (durven) uiten. Ik vind het echt heel erg prettig om ook uit die hoek informatie te krijgen. Zeker omdat het rechtstreeks is, en niet beinvloed kan worden door gemanipuleerde statistieken (ja, dit gebeurd, pas nog college over gehad) en media![]()
Ik heb gister de kikkererwten-mango curry gemaakt die hier eerder gepost werd, echt een aanrader
Vanavond maak ik een bospaddenstoelenrisotto![]()
Over gnocchi, heeft iemand daar een goed recept voor? Ik heb nog niet de perfecte saus voor gnocchi ontdekt..
Klopt. Hormonen zijn niet toegestaan in Nederland, AB wel, maar dan alleen wanneer een dier echt ziek is en niet preventief. Dat zijn echt praktijken die je alleen in het buitenland ziet (hoewel ik best geloof dat er ook hier wat gesjoemeld wordt met AB). De grootste resistentie treed dan ook op in bijv. Azië, waar AB (humaan en in de diersector) gewoon voor iedereen te koop is.
Dat is het enige argument wat absoluut onwaar is en wat ik toch erg vaak langs zie komen. Nog een goede reden om tegen de import van vlees te zijn trouwens, er is echt te weinig zicht op wat er allemaal in gaat, laat staan het dierwelzijn.