Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:33

Veel beterschap Fleur!

Phor, is er een specifieke reden waarom je edelgist gebruikt? Dat smaakt kazig toch, of verwar ik het met iets?

Lekker vond ik die Whey Perfection Vanille in mijn havermout niet, maar ik werd niet wakker van 1/3e portie én heb enkele dagen een heerlijk gevuld gevoel van al die eiwitten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:53

Het geeft m'n sausjes idd een kazig smaakje, zonder de kcal van kaas :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:43

Dani_ schreef:
Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, banaan en kaneel
T: twee chocoladepepernoten :+
L: salade van witte kool, mandarijnpartjes, walnoten en feta. 1 zuurdesemboterham met kipfilet en avocado. 1 zuurdesemboterham met hüttenkäse en tomaat.
T: 1 kaasstengel :+

T: 1 banaan, 2 mandarijntjes
A: laat mij verrassen door mijn vriend :P

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:55

O: Banaan, havermout met yoghurt en lijnzaad. (05.45)
L: Bruin hard broodje met geitenkaas, honing en walnoten. (11.30)
A: Gekookte aardappel met pangafilet en halve gewokte spitskool. (17.15)
T: Appel uit de oven met kaneel (19.00)

B: 30 min gefietst van 06.30 tot 15.00 praktijk lopen, met veel staan
D: Water en thee.

Fijn lijstje vandaag :)
Vanavond lekker vroeg slapen weer.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:57

Mooie lijstjes weer. Eet iedereen hier eigenlijk gewoon brood? Ik ga binnenkort ook weer brood eten, deed het meer als test eigenlijk of ik me fitter ging voelen met andere lunches dan brood, maar eigenlijk heb ik geen idee :')

Mijn lijstje vandaag:
O: 40 gr havermout, 10 gr pindakaas, 10 gr lijnzaad, tl kaneel
T: 2x rijstewafel
L: De bedoeling was ei-banaan pannenkoekjes maar die waren compleet mislukt. Dus het werd 30 gr havermout, tl cacao, 15 gr kokosmeel, tl kaneel en 1 eiwit uit de oven. Was ook niet heel goed gelukt.
T: 150 gr appel, 260 gr sinaasappel, gekookt eiwit
A: Bedoeling was spruitjes met paar aardappels en een varkenslapje, maar m'n zus had te veel zout eropgedaan, dus maar uit de vriezer een restje hachee gehaald en een paar spruitjes opgegeten. + Magere yoghurt met 40 gr muesli

Heb alles ingevuld op Valtaf en kom hierop uit:
Totaal
63.91 gr eiwit
142.52 gr koolhydraten
24.86 gr vetten
41.11 gr vezels
0.32 gr natrium
Energieverhouding
22.59 %
50.38 %
19.77 %
7.27 %
0.00 %
Totaal calorieën
Consumpties: 1134.51 kcal

Lijkt mij erg weinig, voor wat ik heb gegeten?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:18

Ik doe het tegenwoordig juist weer beter op brood :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:19

Ik eet eigenlijk alleen in het weekend brood, 1 sneetje tussen de middag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:22

O: havermout met peer, water en scheutje kokosmelk
T: 2 vk crackers met huttekase en rucola
L (veel): basmatirijst met groenten (paprika, sperziebonen, paksoi, tauge, champignons) en restje pindasaus
T: 250g gedroogde vijgen
A: havermout met appel, lijnzaad, water en scheutje kokosmelk

B: rustige buitenrit met paard (uur), 15 min NTC

Comments zijn welkom!

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:36

O- 2 waldkorn boterhammen met kaas en 1 met pindakaas, mandarijn.
T- mandarijn.
L- 2 waldkorn boterhammen 1 met kaas 1 met komkommersalade.
T- speltbotherham met halvarine.
A- Chili sin carne met linzen, kikkererwten, kidneybonen, bruine bonen, rode paprika, ui, knoflook en tomatenblokjes. Super lekker! :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:47

__Leonie schreef:
O: Banaan, havermout met yoghurt en lijnzaad. (05.45)
L: Bruin hard broodje met geitenkaas, honing en walnoten. (11.30)
A: Gekookte aardappel met pangafilet en halve gewokte spitskool. (17.15)
T: Appel uit de oven met kaneel en wat honing en walnoten (19.00)

B: 30 min gefietst van 06.30 tot 15.00 praktijk lopen, met veel staan
D: Water en thee.

Fijn lijstje vandaag :)
Vanavond lekker vroeg slapen weer.

Kan hem niet meer editten maar even de appel uit de oven wat leuker gemaakt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:54

Horse: Ik voel mij persoonlijk niet echt fit op brood, maar als ik bijvoorbeeld les heb, is het wel zo handig om even een broodje te halen. Deze middag had vriendlief (fier als een pauw) een haverbrood gevonden en voor me meegebracht, en dan sla ik het natuurlijk ook niet af.
Ik heb absoluut geen problemen met brood op zich, maar voel mij er vaak heel moe van. Als de dag mij genoeg afleiding biedt, vind ik het niet zo erg.

Mooi lijstje Gast7391 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:29

Ik merk dat ik minder last van mijn darmen heb en minder moe ben als ik niet elke dag brood eet. Zo'n twee tot drie keer per week eet ik wel brood en dan het liefst speltbrood en alleen tussen de middag of als tussendoor. Voor mij gaat dat prima. :j

Lijstje van vandaag:
O: Banaan-havermout-eiwit pannenkoekjes :9 met granaatappel en wat frambozen er naast.
L: Tofu, sperzieboontjes en wat champignons met een beetje zoet zure saus.
A: Zuurkoolstampot met fruit en twee vega knakworstjes.
T: Gevulde speculaas.

B: 45 min blogilates workouts af gewisseld met in totaal 20 min op de crosstrainer.

Porties per keer waren erg groot en heb tussendoor ook geen honger gehad.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 20:35

Ik ben een verwende broodeter :o Als ik brood eet, zijn het van die lekkere harde broodjes van de bakker. Maar die eet ik eigenlijk alleen in het weekend. Verder eet ik tussen de middag salades, gezonder en veel lekkerder dan boterhammen met kaas uit je broodtrommeltje :+

Gast7391, ik vind het een mooi lijstje! Ben benieuwd of je vanavond merkt dat je door de lijnzaad langer verzadigd bent van je havermout :)

Leonie, goed dat je je avondtussendoortje nog iets groter hebt gemaakt, want verder is het best een karig lijstje vind ik. Misschien kun je er nog iets van fruit bij eten, of wat yoghurt/kwark?

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:16

O: stukje stokbrood met kaas
A: Me vaders kip hamburger op een semmel met sla tomaat en wat uitjes en een handje friet
D: Latella en multi met water
B: zo een 5 uur shoppen :')

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:22

Ik probeer minimaal 3 lunches per week zonder brood te eten. Lukt niet altijd maar probeer het wel. Niet alleen om geen brood te eten maar ook ter variatie. En als ik brood eet is het (goede kwaliteit) speltbrood of een grof volkorenbrood. In elk geval geen lichtbruin of iets in die trant. Daar kan ik ook echt een opgezette buik van krijgen :=

Verder zijn ook wij vrij 'Hollands' opgevoed denk ik. Toen mn oudste zus en ik erg jong waren aten mn ouders wel echt supergezond. Kregen we geitenmelkse pap enzo :Y) En alles versgemaakt. Geen pakjes, geen vlees etc. Toen we iets ouder waren (en er nog 2 zusjes en een hoop druktes :Y) bij kwamen) zijn mn ouders iets makkelijker gaan eten. Maar wel altijd veel groente en nog lange tijd vegetarisch. Nu ik door omstandigheden weer tijdelijk bij mn ouders woon merk ik wel dat ik vaak gezonder wil eten dan zij :)) grappig hoe dat dan ineens om kan draaien, van "Jamaar MAAAAMM die zuurkool ga ik ECHT niet opeten hoor dat is VIIEEESS |( " naar: hee mam ik maak het wel van speltpasta ipv gewone en lekker extra veel groentes want dat is gezond :D

En verder nog even mijn lijstje van vandaag:

O: havermout met zwarte bessen, lijnzaad, sojamelk en agavesiroop
T: eiwitshake
L: bruine desempistolet met pesto, mozarella en tomaat
T: volkoren boterham met avocado, slagroomsoesje :o paar speltpepernoten (die verkopen we in de winkel :9 ) paar stukjes chocola, en een hapje kaascroissant. Was al 6 uur en moest nog 14 km naar huis fietsen dus beeetje gesnaaid op het werk :o
A: doperwten, aardappelpuree, vegetarische burger, appelmoes
T: boekweitgrutten met stroop

D: water en thee
B: 28 km fietsen, 9 uur lang van hot naar her gerend in de winkel %)

2000 kcal

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:24

Jezzi schreef:
O: overnight oats
T: stukje belegen kaas
L: vb met gekookt ei, banaan
T: 300 gr kwark, el honing, handje walnoten
D: rundersaucijs, gestoofde bospeen
T: ?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:34

Eliine, haha heel herkenbaar, mijn moeder vond superfoods altijd onzin en ook de havermout was onzin en vies dat ik het at. Nu is het mijn moeder die de superfoods en de havermout koopt en het ook nog eens super lekker vind. Wel makkelijk voor mij want zei maakt allerlei recepten met superfoods, waar ik lekker van kan snoepen :')

Many, salades zijn inderdaad lekker, maar ik sport veel en ook op school en met salades word ik niet echt vol en heb ik snel weer honger onder het sporten. Zoek dus een lunch die goed vult en makkelijk mee te nemen is :j

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:06

Ik vind de lunch wel altijd lastig.. Op school kom je niet verder dan een diepvolkoren-, spelt- of roggebroodje. In de weekenden en vakanties probeer ik wel gezondere lunches te kiezen. Dan ben ik ook thuis en betalen m'n ouders die boodschappen haha.

Ik ben echt opgegroeid met Hollandse kost. 5 keer per week aardappel+groente+vlees. En op andere dagen was het pasta of nasi, uit pakjes... Nu zijn mijn broer en ik fan van superfoods en havermout en dat hebben we een beetje op de rest van de familie overgebracht :) minder pakjes. Maar de aardappels blijven wel ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:08

Ik eet eigenlijk gewoon dagelijks brood. Het is simpel en makkelijk mee te nemen naar school, vind het lekker. Eet bijna altijd volkoren of speld, alleen met tosti's en meestal geroosterd eet ik wit.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:09

Ik vind lunch ook altijd het moeilijkste om te verzinnen. En om er op voorhand aan te denken, boodschappen te doen én het klaar te maken O:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:10

Het is ook zo praktisch :p. Past in je tas, snel klaar, vrij voedzaam. Waarom niet :D.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:12

fleur_yen schreef:
Vandaag:
O: 20 gram havermout, 20 gram boekweitgrutten, met water en amandelmelk 1 appel, 3 gestampte walnoten
T: paar amandelen, klein stukje 86% chocola, 2 appel
L: powerbread van Horse staat in de oven, ben benieuwd! Ik heb quinoavlokken ipv zaden gebruikt, de banaan vervangen door appel, een lik pindakaas doorheen gegooid en een klein scheutje amandelmelk aangezien de blender er anders niet doorheen kwam. was lekker, ik had als lunch een portie van 100 gram
T: smoothie, 140 gram rode biet, 50 gram andijvie, 70 gram kaki, 1 tl chiazaad, 90 gram biogarde, 2 mandarijnen water
A: stamppot rauwe andijvie, met aardappelpuree uit een pakje, veeeel andijvie met een groenteburger

B: weinig denk ik, aangezien alle normale handelingen al veel energie kosten alleen even snel stal gemest.
D: 1 kop koffie met ongezoete amandelmelk, 1 kop cappuchino met gewone melk

Ik eet momenteel eigenlijk alleen roggebrood, en bij speciale gelegenheden wel is een lekker stukje stokbrood oid. Een simpel boterhammetje eet ik eigenlijk nooit meer. Wanneer we speltbrood in huis hebben eet ik dat wel, alleen gebeurt dat ook niet vaak :)

Hier in huis doet mijn moeder ook wel mee met de superfoods en gezond eten, ze maakt ook smoothies als ontbijt, maar waagt zich liever niet aan groenkleurige smoothies ;)
Avondeten doet ze ook met me mee, laatste tijd hebben we vaak 2x groente en een stuk vlees(vervanger, voor mij)/vis erbij, ipv een portie koolhydraten, of iets uit de wok met vis erdoor en evt quinoa of couscous oid. Pasta is inmiddels ook overgeschakeld naar volkoren :j

Horse ik kan als lunch een smoothie altijd makkelijk meenemen, alleen weet ik niet of dat je genoeg verzadigd? Je kunt ze vrij zwaar maken met havermout/lijnzaad/yoghurt. Evt nog een plak roggebrood erbij. Overigens kijken mensen me wel soms raar aan als ik met een of andere groene drab aan kom zetten :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:15

Dani_ schreef:
Dani_ schreef:
Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, banaan en kaneel
T: twee chocoladepepernoten :+
L: salade van witte kool, mandarijnpartjes, walnoten en feta. 1 zuurdesemboterham met kipfilet en avocado. 1 zuurdesemboterham met hüttenkäse en tomaat.
T: 1 kaasstengel :+

T: 1 banaan, 2 mandarijntjes
A: laat mij verrassen door mijn vriend :P

A: quinoa met tomaat, basilicum, bosui, knoflook, rode peper, zeezout en olijfolie

D: water, thee, 2 glazen rode wijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:20

+ 4 vk crackers met pindakaas

Ik geloof dat dit wel als een refeed-dag a la Phor kan gelden := Morgen beetje matigen!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:23

Ontbijt: 1 boterham met kaas
Tussendoor: -
Lunch: stuk stokbrood met ham+kaas
Tussendoor: -
Avondeten: andijvie stampot met gehakt

Drinken: glas melk, sinaasappel sap, 200 ml water, pakje caprison, glas water

Beweging: 60 minuten fietsen, 45 minuten met de hond lopen