Ik had dat ook toen ik nog 40/50/60 gram at, ik vond dat ook zo vreemd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daenerys schreef:Ik voel me echt een vreetmonster als ik hoor hoe lang sommigen hoe doen op een bakje havermout.. Ik heb na 2 uur toch echt alweer trek
Annemiek80 schreef:dat klopt inderdaad, maar dan hebben ze het wel over een tussendoortje en niet over een maaltijd.
Niets vreemd om om een uur of 10 (ervan uitgaande dat je ontbijt om 7-7.30) een koffie met een koekje neemt, een stuk fruit of wat dan ook, daarna 'moet' je het dan weer uithouden tot de lunch.
Bij sommigen is het eetpatroon en regelmaat echter ver te zoeken want het duurt echt wel even tot je lichaam aan een nieuw patroon gewend is, daardoor wekt het tussendoortje bijv juist honger op... heb je geen verzadigd gevoel en wil je juist meer eten.
Soms moet je een tijdje heel strikt met hoeveelheden en tijden omgaan om je lichaam en hoofd eraan te wennen, als na een tijdje het wat meer in je systeem zit kun je de teugels weer wat laten vieren zonder dat je lichaam daar sterk op reageert.
Ik spreek hier deels vanuit ervaring, deels vanuit kennis, deels van wat ik om me heen zag, ik heb nl jarenlang een eetstoornis gehad en hiervoor intensieve therapie (opname) gehad, ben nu al wel zo'n 10 jaar niet meer 'eetgestoord' maar ik vermoed dat er niet veel veranderd is op dat gebied
IMJ schreef:
mijn ex had er idd ook een handje van: roomboter door de appelmoes met kaneel.. en ik moet toegeven, het is echt heel erg lekker!
IMJ schreef:Je celwand wordt ook opgebouwd door cholesterol dus, ja uiteraard hebben we het nodig
Nou ja, ik ga me er weer is meer in verdiepen en zodra ik een internist spreek zal ik hem het fijne er nog is van vragen!
Kokosolie is wel hard maar plantaardig, is toch weer anders dan dierlijke vetten zoals roomboter dat van melk gemaakt is.
25 liter melk kan zorgen voor 1 kilo roomboter.
Hier nog even een linkje van bijv. de hartstichting.
Ik ga er toch vanuit dat zij van de recente onderzoeken op de hoogte zijn?
Opzich een makkelijk leesbaar en interessant stukje over transvetten.
http://www.hartstichting.nl/gezond_leve ... orten_vet/
Uiteraard is het verschil hier wel dat je over het algemeen al wat aan hart en of vaten mankeert als je ej aansluit bij de hartstichting...