Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 18:02

Destination schreef:
*kruipt uit meeleeshoekje*
Ik heb 3 keer gestemd op de boerenkooltaart! :)
*kruipt weer in meeleeshoekje*

WOW! You've made my day! *\o/*
Ik word er bijna emotioneel van. Ik kreeg ook al een paar pb'tjes (zowel hier als op facebook) van stille meelezers in dit topic, maar die toch wel even wilden laten weten dat ze weg waren van de taarten en ik kon rekenen op hun stem. 7 maanden geleden had ik dit nooit verwacht. Of ik nu in de finale kom of niet: ik voel me nu al een winnaar met al die leuke berichten!

margreet4

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 19:32

Hoi Dames,

Mag ik even inbreken tussendoor!
Ik wil voor broertje lief zijn verjaardagsfeestje de regenboogtaart maken!
Nu ben ik op zoek naar smaakloze kleurstoffen! Weten jullie welke ik kan bestellen?? En die je dan dus gewoon door het beslag kan mengen!

Alvast bedankt!

Groetjes Margreet

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 20:49

Jolien ik heb geen Kvk dus ben geen bedrijf :D
Hoorde van de week van mijn moeder dat de regels veranderd waren en dat iedereen weer op nieuw moest stemmen.
Dus town had ik zoiets van laat maar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:06

Huh? Hoe komt ze daarbij dan? Is dat ook ergens terug te zien?
Edit: ik heb zojuist even een mailtje gestuurd naar rtv-oost met de vraag hoe dat nu zit met eventueel opnieuw stemmen, aangezien ik naar mijn idee al behoorlijk wat stemmen had verzameld. Ik ben benieuwd wat hun antwoord hierop is.
*lichte paniek komt naar boven*

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 21:52

Ik heb op jullie allebei een stem uitgebracht :-) twee e-mail adressen dus elk een stem..eerlijk zullen we alles delen ;-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:05

Yay thanks! :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:18

Jolien87 schreef:
Toppie meid, daar maak je me heel blij mee!
Ik vind dat er ook heel gave taart tussen staan, maar ik denk dat mijn taart ook wel één van de meest originele taarten is samen met nog een paar anderen. Al zeg ik het zelf. :o
De wijnfles maakt denk ik ook wel een grote kans voor de finale, al is het alleen al voor de originaliteit. De lat ligt wel hoog. Ik geloof dat ik best al wel wat stemmen heb, maar ik heb echt geen idee hoeveel stemmen de andere mensen hebben. Daar hangt het natuurlijk ook vanaf.

De hoofdprijs is de KitchenAid Artisan mixer, type 5KSM150 t.w.v. €629,- èn een cadeaubon ter waarde van €50,-, van Kookwinkel Oldenhof hier in Zwolle. Dat is echt HET kook- en bakwalhalla hier in de buurt.

De overige 4 finalisten krijgen ook een cadeaubon ter waarde van €50,- van Oldenhof.

Dat is niet verkeerd dus. *D

Ja, heb altijd in Zwolle gewoond he, wel al heel wat jaren geleden dat ik er ben geweest. Maar dat is wederom een hele leuke prijs!

Maar origineel is wel belangrijk en een strakke afwerking. Mis dat wel bij veel, of het zijn de foto's?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:39

Welke is van jou dan Miss blimm

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:15

Jolien87 schreef:
Edit: ik heb zojuist even een mailtje gestuurd naar rtv-oost met de vraag hoe dat nu zit met eventueel opnieuw stemmen, aangezien ik naar mijn idee al behoorlijk wat stemmen had verzameld. Ik ben benieuwd wat hun antwoord hierop is.

Geen idee waar ze het weg had.
Maar volgens mij waren alle stemmen weer op nul gezet ivm vals spelen ofzo.
Dus iedereen moet weer opnieuw stemmen.
Ik had er geloof ik ook al heel veel.

Die wijnfles is idd leuk.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:16

eclair98 schreef:
Welke is van jou dan Miss blimm

Ik denk dat je mijn taart bedoelt??
Dat is Thomas de Trein.
De eerste van de 5de rij.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:18

Ja sorry :o

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 00:44

ke taart is erg mooi Jolien maar ik vind dat er ook best stevige concurrentie bijzit dit keer! maar even goed veel succes..en ook succes voor de anderen die iets ingezonden hebben

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 01:56

ClaudiaHS schreef:
Jolien87 schreef:

Geen idee waar ze het weg had.
Maar volgens mij waren alle stemmen weer op nul gezet ivm vals spelen ofzo.
Dus iedereen moet weer opnieuw stemmen.
Ik had er geloof ik ook al heel veel.

Die wijnfles is idd leuk.

Flauw dat er vals gespeeld wordt. Ik vraag me af hoe dat mogelijk is. Je kan toch echt maar via 1 stem uitbrengen per mailadres. Anyway, ik ben nu iedereen weer berichtjes aan het sturen om nogmaals te stemmen. ;)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 02:44

Marisje76 schreef:
ke taart is erg mooi Jolien maar ik vind dat er ook best stevige concurrentie bijzit dit keer! maar even goed veel succes..en ook succes voor de anderen die iets ingezonden hebben

Ja er zijn heel mooie taarten ingezonden. Ik verlies dan ook liever van deze taarten, dan een taart waar duidelijk weinig aandacht aan is besteed.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 02:50

Miss_Blimm schreef:
Ja, heb altijd in Zwolle gewoond he, wel al heel wat jaren geleden dat ik er ben geweest. Maar dat is wederom een hele leuke prijs!

Maar origineel is wel belangrijk en een strakke afwerking. Mis dat wel bij veel, of het zijn de foto's?

Ze zien er inderdaad niet allemaal even strak uit. Maar tijdens de promotieuitzending werd ook gezegd dat ze expres geen professionals (dus mensen met een bakbedrijf) lieten meedoen, omdat ze het puur voor de hobbybakkers wilden houden. Het is dus vrij laagdrempelig, iedereen mocht zijn taart dus inzenden.

Maar uiteindelijk wordt er in de finale wel op een aantal vaste punten gelet door de jury, waaronder een strakke afwerking.
Om precies te zijn, over de beoordeling in de finale, staat het volgende geschreven in het reglement:

Citaat:
De finalisten worden op de finaledag 31 januari door de vakjury beoordeeld als zij hun wedstrijdtaart namaken in de lokalen van het ROC van Twente in Almelo afd. Banketbakken.
De jury zal kijken naar:

*Originaliteit
*Creativiteit
*Netheid van de taart
*Hygiene en werkwijze op de werkvloer
*Gebruikte technieken
*Smaak

Voor elk onderdeel zijn er per persoon 10 punten te behalen. Alle punten opgeteld vormt de totaalscore van de deelnemer. Bij een gelijke score zal elk jurylid nog 1 punt mogen uitdelen voor werkwijze en resultaat.

Je kan -om even een extreem voorbeeld te noemen- dus ook gewoon een kwarktaart van Dr. Oetker insturen en vervolgens al je vrienden en familieleden vragen om te stemmen. Maar uiteindelijk zul je dan in de finale weinig kans maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:21

Claudia, Ik heb nog eens goed gezocht maar ik zie nergens een bericht dat er op wijst dat er opnieuw gestemd moet worden.
Er staat niets op de gewone site van rtv-oost, ik heb nog gekeken op de site van En Dan Nog Even Dit (het programma dat de wedstrijd presenteert) en zelfs nog op de facebookpagina van rtv-oost. Daar wordt wel gesproken over de taartwedstrijd, maar niet over valsspelen en stemmen die weer op nul zijn gezet. :?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:30

Hoe vaak kan er gestemd worden op een taart met hetzelfde email adres?
Als het maar 1x kan dan zijn de stemmen in de reset gegaan want vanmorgen kon ik dus gewoon weer stemmen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 11:31

Tja geen idee, ik geloof dat er maar 1x keer gestemd kon worden. Maar gisteravond kon ik ook gewoon weer opnieuw stemmen. Nu moet ik wel zeggen dat ik niet heb gecheckt of je voorheen ook meermaals kon stemmen op 1 mailadres dus misschien dat dit eerder ook al wel kon, maar wordt dit gefilterd ofzo. Ik heb werkelijk geen idee. We wachten het mailtje van rtv even af. :)
Ik baal er wel van, maar ik ga me er nu niet meer druk om maken. We merken het vanzelf wel.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:43

Heb ook weer gestemt op je jolien

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:46

Ik denk dat ik ga stoppen met de "taarten afdeling" van mijn bedrijf. Ik heb er gewoon echt geen tijd meer voor. Ik heb nog heel veel fondant en bakpoeder. Zijn er mensen die interesse hebben om dit over te nemen?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 13:50

hoeveel en wat heb je rinske en hoelang is het nog houdbaar?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:00

Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 14:58

dancertje schreef:
Heb ook weer gestemt op je jolien

Dankjewel! *\o/*

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:01

Rinske, wat jammer dat je die beslissing moet nemen. :(:)
Wat voor fondant heb je, in welke kleuren en gewicht en merk? en wat is je prijs?
En wat voor bakpoeder?
Mag uiteraard ook middels PB

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 18:03

Rinske schreef:
Ik denk dat ik ga stoppen met de "taarten afdeling" van mijn bedrijf. Ik heb er gewoon echt geen tijd meer voor. Ik heb nog heel veel fondant en bakpoeder. Zijn er mensen die interesse hebben om dit over te nemen?

Ah wat een vervelende beslissing zeg! Dikke knuffel!:(:)
Zou je het eventueel niet later nog weer willen oppakken?
Mag ik trouwens vragen wat je nog meer voor afdelingen hebt in je bedrijf?