ik heb deze net gemaakt, morgen paasbrunch, dat wordt dus flink zondigen

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=804 ... cheesecake
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mara_ schreef:Ik heb vanmorgen een gezonder ontbijt gehad dan normaal en dat allemaal dankzij Pasen, haha. Om toch een klein beetje mee te doen met Pasen had ik dus een rozijnen/krentenbrood met spijs gekocht en van dat spul om je eigen croissantjes mee te maken. Dus ik heb ontbijten met 1 plak rozijnenbrood en 2 croissantjes en verse jus. Smaakte heerlijk maar me maag is wel een beetje van slag, zoveel eet ik nooit s'ochtends.
phormicola schreef:Als ze anders nooit ontbijt is elk begin natuurlijk een goed begin. Eerst 's ochtends leren eten, daarna steeds gezonder
Hier gaat het niet gezond worden ben ik bang. Die Chinois gaat vandaag geslacht worden en ik ben van plan veeeel eieren te eten als de Marokkaan open isGelukkig ga ik vandaag benen en billen trainen, dus misschien komt al die energie nog van pas.
Nien1984 schreef:_Mara_ schreef:Ik heb vanmorgen een gezonder ontbijt gehad dan normaal en dat allemaal dankzij Pasen, haha. Om toch een klein beetje mee te doen met Pasen had ik dus een rozijnen/krentenbrood met spijs gekocht en van dat spul om je eigen croissantjes mee te maken. Dus ik heb ontbijten met 1 plak rozijnenbrood en 2 croissantjes en verse jus. Smaakte heerlijk maar me maag is wel een beetje van slag, zoveel eet ik nooit s'ochtends.
Dit was een grapje toch Mara? Want rozijnen/krentenbol is brood waar verder niets in zit behalve snelle kh en calorieen en croissantjes is bladerdeeg en dat is niet heel gezond (volgens sommigen zelfs het slechtste deeg wat je kunt eten). Kun je beter volkorenboterham met een paar chocohageltjes eten! Sorry dat ik je uit de illusie haal als je echt dacht dat het gezonder was
_Mara_ schreef:Ja maar dan is het dus wat je onder slecht verstaat, ik vind roomboter niet slecht, het is denk juist het gezondste 'boter' dat je kunt eten, beter dan halvarine/margarine wat allemaal nepvoedsel is en geproduceerd wordt in een fabriek. En of ik mijn ontbijt gezond moet noemen, tja, het is in ieder geval een keer wat anders dan de broodjes hagelslag en gevarieerd eten is ook een onderdeel van gezond eten. Maar ieder zo zijn eigen mening natuurlijk over gezond eten.
Nien1984 schreef:Ik dacht alleen dat dit topic was om van elkaar te leren qua gezond eten en ik hoop dat als ik iets eet waarvan ik zelf denk dat het gezond is maar dus niet is dat iemand het ook even meld.
_Mara_ schreef:Nee ik vind het ook fijn dat er mee gedacht wordt over elkaars eten.Maar ik versta onder 'gezond eten' toch vooral puur eten, gevarieerd en met mate. En natuurlijk valt er te discussiëren over het feit of croissantjes gezond zijn of krenten/rozijnenbrood, 100% gezond zou ik ze niet willen noemen nee. Maar het is niet zo dat ik iedere ochtend ontbijt met die dingen, het is echt even puur een verwennerijtje. En dat moet ook kunnen in een gezonde levensstijl ben ik van mening.