Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Ik ben al 4 weken suikerarm en koolhydraat arm aan het eten en 2 weken geen vlees en vis...eet ik gisteren een gehaktballetje, van gehakt van de AH en die smaakt naar suiker....
Gek dat je dat niet proeft, maar als je weinig zoet eet, dan dus weer wel.
Suiker gebruiken ze om het vlees mooi te houden, sulfiet van vroeger mag niet meer....hoezo gezond???
.
Quinoa toch vooral bij de natuurwinkels (zoals Ekoland) denk ik! 
Ik heb nog een lekker (vegetarisch) recept, zal die binnenkort eens overtypen!
! 
Ik ben vegetariër maar dit had ik niet gedacht van een "puur" stukje vlees!

, en ook meteen uitgeprobeerd en dat vond ik erg lekker, leuk om eens iets anders te eten dan wat ik gewend ben.

Nevony schreef:Ik vraag me trouwens nog iets af over lijnzaad, want ik was daar gister een beetje over aan het googelen, maar ik weet niet zo goed hoe je dat nou moet eten. Want op de ene site staat dat je het moet fijnmalen, omdat je lichaam de harde korst niet kan verteren en je het dan dus eigenlijk voor niet eet, maar op de andere site staat juist weer dat fijnmalen slecht is, omdat de voedingsstoffen dan verloren gaan, Help!
Als je je lijnzaad wil blenderen, kan je wel ongebroken nemen. Maar wil je het door de yoghurt/salade/pasta/pannenkoeken, dan is gebroken het beste. Ik heb ook gehoord dat de voedingsstoffen verdwijnen als je het langdurig verhit, dus dat brood met lijnzaad niet echt zin heeft.
Op dat ongebroken lijnzaad moet je dan wel goed kauwen zodat de goede stoffen vrijkomen. Maar dat is wat mij verteld is.