Sorry, ik kon het niet laten...
Ik ben rond de 1.60, maar ik denk niet dat het komt omdat ik geen vlees gegeten heb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friends_f_e schreef:Dat heb ik al eerder gehoord maar wat is het eigenlijk
_Nelleke_ schreef:friends_f_e schreef:Dat heb ik al eerder gehoord maar wat is het eigenlijk
Ik weet wel vlees, maar met mate (maximaal 1 tot 2x per week). Altijd biologisch, bij voorkeur weet ik ook de herkomst. Er zit hier om de hoek een kleine buurtsuper met nog een ouderwetse slager die al zijn biologisch vlees van een zelfde boer haalt hier bij waterland in de buurt. Daarnaast eet ik al m'n zuivelproducten ook biologisch en eieren e.d. Daarnaast let ik ook meer op hoe schadelijk de productie is voor het milieu.
Dit betekend dat ik buiten de deur, dus op vakantie, uit eten, bij anderen thuis, op mijn werk e.d. dus nog steeds vegetarisch eet, omdat ik dan de herkomst niet weet. Daar ben ik persoonlijk heel strikt in, wat voor niet vegetariërs nog weleens verwarrend is. Ik weet wel een restaurant hier vlakbij waar ze hun vlees bij de Lindenhof halen, daar ga ik heen als ik graag vlees wil eten. Trouwens is daar de kaart grotendeels vega dus vaak eet ik dan alsnog vega
Mijn idee erachter is voornamelijk omdat ik graag kook en het ook leuk vond om wat dingetjes klaar te maken met vlees, eerst voor m'n partner maar later ben ik ook wat gaan meeproeven. Toen ging me opvallen dat ik minder bleek was en me fitter en minder moe voelde. Daarbij wil ik graag biologische boeren stimuleren en dat doe ik niet door vega te eten, hoe meer de vraag naar biologische (ofwel diervriendelijke) producten, hoe meer aanbod er zal komen en hoe groter de concurrent voor de bio-industrie zal worden.
Anyway, de definitie van flexitarier is volgens mij iemand die met mate vlees eet maar wel bewust let op de herkomst. Daarbij let je ook op alle zuivelproducten en andere dierlijke producten.
Voor mij werkt het, al is het nogal eens lastig uitleggen, voornamelijk tegenover de die-hard vegetariers, maar ook mensen die niet vega zijn en mij dus buiten de deur als 'vega' kennen en me thuis dan een stoofpotje zien klaarmaken.
Edit: ik zal me als niet-vegetarier weer uit het topic terugtrekken.Ben immers geen echte vegetariër meer.
friends_f_e schreef:Maar jullie mochten mss al zo vroeg vegetarier worden, ik heb zo lang moeten zagen.
En vanavond staat er worst op de menu, en geen vegieworst![]()
ja zegt ons moeder : 'ik ben naar de spar hier geweest en daar hebben ze niks van vleesvervangers'
sooow.. xd
Mirjamsel schreef:Gisteren ben ik met mijn schoonfamilie wezen bowlen en aansluitend gingen we steengrillen. Ik kreeg 2 soorten vegaburgers die in vieren waren gesneden en daarbij kreeg ik nog schijfjes courgette, aubergine en champignon. Was dus goed geregeld, want ik ben ook dol op die groentenDaarnaast kregen we nog friet en rauwkost en aardappelsalade, dus ik heb als vega zijnde goed kunnen eten bij die bowlingbaan
Nueve schreef:Sinds een goede drie maand ben ik vegetariër en ik voel me er fijn bij, 'trots' gevoel (you know what I mean) en mis het vlees niet. Alleen: ik ben toch wel zo ontzéttend moe de laatste tijd. Heb gigantisch veel slaap nodig terwijl ik niet zoveel doe. Zou het dan toch?.. Ik eet wel vleesvervangers en ga vanaf nu weer braaf extra vitamines bij slikken. Hoop echt niet dat het komt doordat ik geen vleesjes en visjes meer eet zeg!