Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:35

Is het koud daarboven? :=
Sorry, ik kon het niet laten...

Ik ben rond de 1.60, maar ik denk niet dat het komt omdat ik geen vlees gegeten heb :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 15:37

Wees blij dat je zo klein bent. Heb je tenminste geen gedoe met broeken kopen en hakken dragen :D

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:38

Appelmoes_11 schreef:
Is het koud daarboven? :=
Sorry, ik kon het niet laten...

Ik ben rond de 1.60, maar ik denk niet dat het komt omdat ik geen vlees gegeten heb :=

Heeeerlijk frisjes :))

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:42

Geen gedoe met broeken kopen? Mocht ik willen ja :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:55

Magrathea schreef:
Wees blij dat je zo klein bent. Heb je tenminste geen gedoe met broeken kopen en hakken dragen :D

Nou indd. :=
Ik zou dolgraag een schoenmaatje kleiner willen, 42 is lastig shoppen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 16:09

Huh, dus kleiner zijn is toch goed. :D
Nee ik zou liever kleiner zijn hoor. Leuke broeken zijn altijd te kort en leuke schoenen gaan tot maat 42 (ik heb 43 -O-). Oh en ik heb een heel harde stem dus dan kom ik helemaal zo intimiderend over...

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:15

Ja, mijn zus roept ook continu 'sssjjj je praat vet hard!' ooh.. :+
Broeken van dure merken passen meestal wel, geld ook voor schoenen dus ik koop ook niet zoveel. :P

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 16:27

Ik ben sinds mijn 10e vegetariër en ben ook 1.80. Misschien word je juist groter van vegetariër zijn haha. Heb gelukkig wel maat 39 qua schoenen en draag geen broeken maar leggings.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:29

Maar jullie mochten mss al zo vroeg vegetarier worden, ik heb zo lang moeten zagen.
En vanavond staat er worst op de menu, en geen vegieworst :(
ja zegt ons moeder : 'ik ben naar de spar hier geweest en daar hebben ze niks van vleesvervangers'
sooow.. xd

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:54

Scheelt denk ook dat ik anders gewoon niets meer had gegeten, was in het begin zeer fanatiek en wilde niet eens op leer zitten.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 17:55

Hebben ze wel hoor... hebben ze bijna overal wel :=

Praat nog eens met je moeder? Die van mij waren ook niet bepaald dolenthousiast.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:00

*komt even binnenvallen*

Ik heb wel het idee dat ik kleiner ben gebleven doordat ik vegetarisch ben geworden op m'n 6e. Mijn zusje is 176, mijn vader 198 en mijn moeder ook 176, ik ben 170 geworden. Nou is dat niet heel erg klein maar toch, ik denk nog steeds dat dat komt omdat ik geen vlees heb gegeten met al die antibiotica en groeihormonen en oliebol erin. :)

Edit: (Ik ben nu overigens sinds 2jr flexitarier :) )

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:07

Mijn moeder is 1.76 en mijn vader 1.80, mijn broer is ook 1.83 en ik ben 1.60 gebleven... hoezo oneerlijk :P maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het komt omdat ik geen vlees heb gegeten. Ik heb wel andere dingen gegeten waar ik niet trots op ben 8)7 Achja, er is nu weinig meer aan te doen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 18:12

Waarom denk je van niet? Ik merk wel dat sinds ik wel weer af en toe vlees eet dat het toch wel een aanslag is geweest op m'n lichaam dus ik denk ook wel op m'n groei. Voel me nu veel fitter en gezonder, ben niet meer zo bleek (ik ben echt m'n hele leven ziekelijk bleek geweest). Ik slikte overigens wel extra ijzer en vit. B12 bij maar mocht niet echt baten.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 19:18

_Nelleke_ schreef:
Edit: (Ik ben nu overigens sinds 2jr flexitarier :) )

Dat heb ik al eerder gehoord maar wat is het eigenlijk

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 19:38

Als er vlees op het menu staat en mijn ouders nemen niets voor mij dan eet ik het gewoon njet. Tia ze kunnen het moeilijk bij me naar binnen proppen :P dan maar een boterham

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:11

friends_f_e schreef:

Ik weet wel vlees, maar met mate (maximaal 1 tot 2x per week). Altijd biologisch, bij voorkeur weet ik ook de herkomst. Er zit hier om de hoek een kleine buurtsuper met nog een ouderwetse slager die al zijn biologisch vlees van een zelfde boer haalt hier bij waterland in de buurt. Daarnaast eet ik al m'n zuivelproducten ook biologisch en eieren e.d. Daarnaast let ik ook meer op hoe schadelijk de productie is voor het milieu.

Dit betekend dat ik buiten de deur, dus op vakantie, uit eten, bij anderen thuis, op mijn werk e.d. dus nog steeds vegetarisch eet, omdat ik dan de herkomst niet weet. Daar ben ik persoonlijk heel strikt in, wat voor niet vegetariërs nog weleens verwarrend is. Ik weet wel een restaurant hier vlakbij waar ze hun vlees bij de Lindenhof halen, daar ga ik heen als ik graag vlees wil eten. Trouwens is daar de kaart grotendeels vega dus vaak eet ik dan alsnog vega :D

Mijn idee erachter is voornamelijk omdat ik graag kook en het ook leuk vond om wat dingetjes klaar te maken met vlees, eerst voor m'n partner maar later ben ik ook wat gaan meeproeven. Toen ging me opvallen dat ik minder bleek was en me fitter en minder moe voelde. Daarbij wil ik graag biologische boeren stimuleren en dat doe ik niet door vega te eten, hoe meer de vraag naar biologische (ofwel diervriendelijke) producten, hoe meer aanbod er zal komen en hoe groter de concurrent voor de bio-industrie zal worden.

Anyway, de definitie van flexitarier is volgens mij iemand die met mate vlees eet maar wel bewust let op de herkomst. Daarbij let je ook op alle zuivelproducten en andere dierlijke producten.

Voor mij werkt het, al is het nogal eens lastig uitleggen, voornamelijk tegenover de die-hard vegetariers, maar ook mensen die niet vega zijn en mij dus buiten de deur als 'vega' kennen en me thuis dan een stoofpotje zien klaarmaken. :)

Edit: ik zal me als niet-vegetarier weer uit het topic terugtrekken. :) Ben immers geen echte vegetariër meer.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 21:18

_Nelleke_ schreef:
friends_f_e schreef:

Ik weet wel vlees, maar met mate (maximaal 1 tot 2x per week). Altijd biologisch, bij voorkeur weet ik ook de herkomst. Er zit hier om de hoek een kleine buurtsuper met nog een ouderwetse slager die al zijn biologisch vlees van een zelfde boer haalt hier bij waterland in de buurt. Daarnaast eet ik al m'n zuivelproducten ook biologisch en eieren e.d. Daarnaast let ik ook meer op hoe schadelijk de productie is voor het milieu.

Dit betekend dat ik buiten de deur, dus op vakantie, uit eten, bij anderen thuis, op mijn werk e.d. dus nog steeds vegetarisch eet, omdat ik dan de herkomst niet weet. Daar ben ik persoonlijk heel strikt in, wat voor niet vegetariërs nog weleens verwarrend is. Ik weet wel een restaurant hier vlakbij waar ze hun vlees bij de Lindenhof halen, daar ga ik heen als ik graag vlees wil eten. Trouwens is daar de kaart grotendeels vega dus vaak eet ik dan alsnog vega :D

Mijn idee erachter is voornamelijk omdat ik graag kook en het ook leuk vond om wat dingetjes klaar te maken met vlees, eerst voor m'n partner maar later ben ik ook wat gaan meeproeven. Toen ging me opvallen dat ik minder bleek was en me fitter en minder moe voelde. Daarbij wil ik graag biologische boeren stimuleren en dat doe ik niet door vega te eten, hoe meer de vraag naar biologische (ofwel diervriendelijke) producten, hoe meer aanbod er zal komen en hoe groter de concurrent voor de bio-industrie zal worden.

Anyway, de definitie van flexitarier is volgens mij iemand die met mate vlees eet maar wel bewust let op de herkomst. Daarbij let je ook op alle zuivelproducten en andere dierlijke producten.

Voor mij werkt het, al is het nogal eens lastig uitleggen, voornamelijk tegenover de die-hard vegetariers, maar ook mensen die niet vega zijn en mij dus buiten de deur als 'vega' kennen en me thuis dan een stoofpotje zien klaarmaken. :)

Edit: ik zal me als niet-vegetarier weer uit het topic terugtrekken. :) Ben immers geen echte vegetariër meer.

Dat snap ik wel. Ik heb totaal geen probleem dat mensen vlees eten, maar sommigen zijn echte vleesmachines. En maken dan opmerkingen als het is toch al dood of het wordt toch gekweekt om op gegeten te worden.

Waarom terugtrekken? Ik eet ook nog vlees, tegen mij wil dan wel maar toch :D

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 22:12

@ Nelleke: je hoeft je niet terug te trekken hoor.
Er is in mijn ogen niks mis met vlees eten en je let goed op biologisch enzo. En wat je zegt met die boeren steunen, vind ik ook goed!

Mijn moeder koopt de laatste tijd ook steeds meer biologisch vlees, dus wat dat betreft houdt ze met dat soort dingen ook rekening met mij. Vind het prima dat hun vlees eten, maar wel graag biologisch.
Voor mij zou het volgens mij ook wel goed zijn eens vlees te eten (lage bloeddruk etc), maar ik kan het gewoon niet. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:27

Sinds een goede drie maand ben ik vegetariër en ik voel me er fijn bij, 'trots' gevoel (you know what I mean) en mis het vlees niet. Alleen: ik ben toch wel zo ontzéttend moe de laatste tijd. Heb gigantisch veel slaap nodig terwijl ik niet zoveel doe. Zou het dan toch?.. Ik eet wel vleesvervangers en ga vanaf nu weer braaf extra vitamines bij slikken. Hoop echt niet dat het komt doordat ik geen vleesjes en visjes meer eet zeg!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:35

friends_f_e schreef:
Maar jullie mochten mss al zo vroeg vegetarier worden, ik heb zo lang moeten zagen.
En vanavond staat er worst op de menu, en geen vegieworst :(
ja zegt ons moeder : 'ik ben naar de spar hier geweest en daar hebben ze niks van vleesvervangers'
sooow.. xd

Ik heb op mijn 11e een hele scene geschopt op de manege, toen mocht het wel :=
Maar mijn moeder is over het algemeen niet zo moeilijk en ik erg eigenwijs. Dus ik vrees dat er bij mij niet veel tegenin te brengen was geweest. Als er vlees op tafel was verschenen had ik wel meegegeten, maar dat vlees links laten liggen. Zou zelfs alle spekkies uit mijn stamppot gehaald hebben, net zoals ik altijd alle kip uit mijn oma's soep vis. Die tegenwoordig altijd wat uit de soeppan haalt voor ze het vlees erbij doet, speciaal voor mij *smirk* :Y)

Mirjamsel schreef:
Gisteren ben ik met mijn schoonfamilie wezen bowlen en aansluitend gingen we steengrillen. Ik kreeg 2 soorten vegaburgers die in vieren waren gesneden en daarbij kreeg ik nog schijfjes courgette, aubergine en champignon. Was dus goed geregeld, want ik ben ook dol op die groenten :) Daarnaast kregen we nog friet en rauwkost en aardappelsalade, dus ik heb als vega zijnde goed kunnen eten bij die bowlingbaan :)

Dat is netjes geregeld zeg!

Waarom zou je je terug moeten trekken nelleke? Ik vind het alleen maar goed hoe bewust je er mee bezig bent en hier recepten opdoen/inbrengen kun jij toch ook, of je nou zo nu en dan vlees eet of niet? ;)

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:41

Inderdaad Nelleke! Ik heb op zich niks tegen vlees eten, maar wel tegen de vreselijke industrie eromheen. Zoals jij het doet klinkt het nog best aantrekkelijk, heb ik niets dan respect voor :j ik zou het zelf niet kunnen denk ik, ik ben gewoon liever helemaal vega.

Maar ach, ik heb ook zo mijn momenten... dat ik die niet-sojayoghurt er toch wel hééél lekker uit vind zien en een hapje proef... :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:40

Wat is er mis met niet-soyayoghurt? :) niks mis met biologische yoghurt hoor :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:44

Mooie gedachtegang Nelleke!

Je hoeft je niet terug te trekken hoor. Ik eet ook nog vis, maar kijk ook goed naar het keurmerk etc.
Eet het steeds minder, maar helemaal laten kan ik het ook niet.

Juist dit topic is er om gerechten/gedachtegangen te wisselen met elkaar :D

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 10:59

Nueve schreef:
Sinds een goede drie maand ben ik vegetariër en ik voel me er fijn bij, 'trots' gevoel (you know what I mean) en mis het vlees niet. Alleen: ik ben toch wel zo ontzéttend moe de laatste tijd. Heb gigantisch veel slaap nodig terwijl ik niet zoveel doe. Zou het dan toch?.. Ik eet wel vleesvervangers en ga vanaf nu weer braaf extra vitamines bij slikken. Hoop echt niet dat het komt doordat ik geen vleesjes en visjes meer eet zeg!

Ik weet niet of het daardoor komt. Ik heb er nooit last van gehad en ik slik geen vitamine pillen. Ik eet wel dagelijks 1 of 2 stukken fruit, veel zuivel en bijna dagelijks een vleesvervanger. Mijn eetpatroon heb ik eigenlijk niet aangepast hoor, op die vleesvervanger na dan ;)