Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:57

vonneke schreef:
Ik denk dat als je een bevroren taart bekleed en daarna laat ontdooien dat dan je taart wat nat word?
Of je moet hem echt goed droog in kunnen vriezen in bv een bak of doos.

Misschien heeft vaders daar ook wel antwoord op hihi (al heeft ie een hekel aan marsepein cq fondant!)

Ja als hij dat weet dan graag. Dat is namelijk mijn vraag. Als je de taart bevroren bekleed dan komt er vocht vrij en volgens mij is dat gewoon niet bevorderlijk voor de fondant (zeker niet voor marsepein)

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:57

Dankje wel :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:58

Die heb je idd ook voor vierkante taarten, maar dat is wel een hele contructie. Vrees dat die niet goedkoop zijn.
Zijn eigenlijk om korst te snijden. (om bv alle appelflappen even groot te krijgen)
Je kunt zelf instellen op welke maat je wilt.
Heb alleen even geen idee hoe zo`n ding ook al weer heet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:59

Exodus schreef:
Haha nou als je wilt. Graag. Kan er wel 1 gebruiken. Mijn hand is alles behalve recht _O-
Ik kan echt niet recht snijden dus kan er wel 1 gebruiken.
Denk je dat die dingen ook bestaan voor vierkante taarten? Dan zou ik klaar zijn volgens mij. Dan heb ik perfecte vierkante taartjes :D
Wil toch iets leuks serveren als kleine J 2 jaar word :D

Gave taarten zeg Chantaltje23. Die winnie de pooh :+: leuheuk.

Ik zal het hem eens vragen voor vierkant.

Maar heb het idee dat ik dat een van de knechten ooit heb zien doen met zo'n lange liniaal die we hebben. Maakte is hem eerst op maat bv 75x75 en dan zette ie om bv de 5 cm een streepje waarna hij wel uit de losse pols van boven naar onder ging. Maar dan wist ie waar je uit moet komen.

Maar ik weet ook zeker dat ze een grote vierkante taart eigenlijk altijd door de klant laten snijden omdat ze daar echt heel lang mee bezig zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:01

asjemenou schreef:
Die heb je idd ook voor vierkante taarten, maar dat is wel een hele contructie. Vrees dat die niet goedkoop zijn.
Zijn eigenlijk om korst te snijden. (om bv alle appelflappen even groot te krijgen)

Jeps die dingen hebben wij ook. Die zou je idd eroverheen kunnen laten rijden.
Maar die zijn best zwaar en de wieltjes te klein om door de taart heen te snijden.

Exodus

Kijk maar eens ben wel benieuwd.
En idd met een lineaal kan het natuurlijk ook.
Dan kun je in de botercreme die op de taart zit wel een lijntje trekken en vervolgens langs het lijntje afsnijden. Dan moet het ook lukken lijkt me :)

Exodus

Re: Taarten decoreren XIV

Ik ga slapen. Ben er bijna uit wat ik wil maken voor dr verjaardag. Denk ik haha

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:02

vonneke schreef:
asjemenou schreef:

Jeps die dingen hebben wij ook. Die zou je idd eroverheen kunnen laten rijden.
Maar die zijn best zwaar en de wieltjes te klein om door de taart heen te snijden.

Klopt, maar het is ook niet de bedoeling om je taart er mee door te snijden. :D
Die taartverdeler die ik hierboven ergens het neergezet kun je ook geen taart mee snijden, alleen maar lijntjes trekken zodat je ziet waar je snijden moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:03

Hihi das mooi Juut! Truste!!

Met liniaal werkt best goed en ga er vanuit dat het geen extreem grote moet worden?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:03

Exodus schreef:
Ik ga slapen. Ben er bijna uit wat ik wil maken voor dr verjaardag. Denk ik haha

Trusten!
Wanneer is ze jarig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:04

Klopt Anja, maar die wij hebben zijn behoorlijk zwaar en ben bang dat dat nog een hele opgave wordt om daarmee niet op de taart te leunen hihi.

Die ik laatst zag is ook wel heel groot. Ze breed als het uitrolmachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:08

En nu vraag ik me dus constant af hoe dat ding heet!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:10

ja klopt, zijn best groot. Maar zijn best goed te hanteren hoor.
Je hebt ze ook in het plattic, die moet je uit elkaar trekken. Maar die kun je niet vastzetten dus je rijden waren aan het einde vaak van een ander formaar dan aan het begin. :+

Een korstfiets heet zo`n ding!
Google kent hem alleen niet, dus vrees dat ie officieel anders heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 00:28

asjemenou schreef:
ja klopt, zijn best groot. Maar zijn best goed te hanteren hoor.
Je hebt ze ook in het plattic, die moet je uit elkaar trekken. Maar die kun je niet vastzetten dus je rijden waren aan het einde vaak van een ander formaar dan aan het begin. :+

Een korstfiets heet zo`n ding!
Google kent hem alleen niet, dus vrees dat ie officieel anders heet.

Ik ken ook een andere benaming al klinkt deze goed! Die plastice kan ik me voorstellen! Deze kun je wieltje voor wieltje aandraaien

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 08:35

asjemenou schreef:
Exodus schreef:

Trusten!
Wanneer is ze jarig?

27 mei :)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:39

Zag weer leuke taarten voorbij komen afgelopen weekend!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:47

Zo, net even Appie Heijn aangedaan en ingeslagen:
- After eight
- 2 pakjes slagroom
- 1 doosje diepvriesframbozen
- 1 doosje diepvriesaardbeien
- 1 doosje diepvriesbesjes
- 1 monatoetje citroen

Kan ik morgen beginnen met mijn 2 taarten! Hubbie (eeuhh.... 'nephubbie', eerder 'samenwoonmeneer') viert zaterdag verjaardag :D

Taart 1 wordt biscuit gevuld met Monatoetje citroen en chocobotercreme.
Bekleedt met oranje marspein en gedecoreerd met gele kuikens (een echte mannentaart he ;) )
Taart 2 wordt biscuit gevuld met after eight creme, chocobotercreme, van die stokjes aan de zijkant ertegen, en bovenop een flinke kwak slagroom en 3 soorten rode vruchten (afgekeken van Kieffer van het vorige topic).
En taart 3 wordt een appeltaart, daarna heb ik de pijp wel leeg :D

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:51

Oeh ben benieuwd hoe die after eight vulling bevalt. Wil deze ook maken voor mijn moeder verjaardag!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:52

Dat heet een fubbie Esgaroth: een boyfriend die zich als een hubbie gedraagt :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:54

Die koekiemonstertaart is idd leuk, ook als aanvulling op de CC's :j
En nog een aantal andere leuke taarten voorbij zien komen!

Ik zat van het weekend eens te denken, ik wil voor de open dag op stal CC's gaan maken, het liefst met logo. Maar ik ga natuurlijk niet 100 keer het logo uitsnijden, dus toen bedacht ik dat dat met icing natuurlijk veel makkelijker zou zijn. Maar kan je zelf op een relatief makkelijke manier een stencil maken?
Dun plastic en dan met een stanleymes uitsnijden en dan de randjes wat afvijlen?
Heeft iemand dat ooit eerder gedaan? :+

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:56

Mag ik hier ook weer inhaken. Heb een tijd lang niet meer gebakken. Iets met weinig tijd enzo :')
Maar heb het van de week weer opgepakt en samen met dochterlief een prinsessentaart gebakken. Ik vond dat altijd zo leuk en heb vorige week gewoon de vorm besteld en ben aan de slag gegaan :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:56

Nooit eerder gedaan, maar het líjkt me wel mogelijk. Mits het niet té ingewikkeld is en je goed gereedschap hebt?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:00

_Jessie schreef:
Oeh ben benieuwd hoe die after eight vulling bevalt. Wil deze ook maken voor mijn moeder verjaardag!

Ik heb hem ook nog nooit eerder gemaakt, maar heb het recept gelezen op DLT, en het ziet er zo makkelijk uit dat het zelfs MIJ moet lukken :P

Hoorde net overigens van mijn vader dat het bedrijf dat grenst aan zijn huis (en waar mijn pony staat) zojuist volledig is afgebrand! Mijn hemel! Gelukkig hebben pa en ma en mijn ponylief niks, omdat de wind de andere kant op stond.
Moet er niet aan denken dat pony een paar uur lang zwarte rook in heeft staan snuiven! (het bedrijf is verzekerd, gelukkig!)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:12

Oef dat is eng Esgaroth!
Hou je pony maar goed in de gaten, je weet nooit wat ze ingeademt hebben :(:)

Ik ga het denk ik gewoon een keer proberen uit te snijden en anders op zoek naar iemand die handig is :Y)

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 17:23

Ik heb in het vorige topic een taart voorbij zien komen met een rode bovenkant die een beetje doorliep naar de zijkant, dan een randje roze en dan een randje oranje aan de onderkant, er zat ook nog een geel sliertje op de zijkant. Wil iemand het fotolinkje daarvan nog eens plaatsen? Ik vond het zo'n leuke zijkant. (Het zou kunnen dat die kleurvolgorde iets afwijkt)