Taarten decoreren XII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:05

Zonnetje81 schreef:
Haha klinkt maf, bij de intratuin!

Hoeveel kost het bij intratuin dan? Heb gelezen dat het daar duur is.

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:08

Falona schreef:
@lilo: ik heb mijn eerste taarten met soezie mix gebakken. Het waren mijn eerste taarten dus of het aan de mix lag of mijn onervarenheid weet ik niet, maar die biscuit kwam idd veel minder omhoog dat de biscuit die ik nu met funcakes maak.

Ik vind het echt balen. Had daarvoor ook de mix van funcakes gebruikt, maar die soeziemix ga ik in ieder geval niet meer kopen. Lang mixen doe ik zowiezo al.

Bij jamin verkopen ze trouwens ook het een en ander aan bakproducten en decoraties enzo.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:17

lesilla schreef:
Hebben ze ook veem moulds enz, wel duurder maar ja als belg zijn je verzendkosten weer hoger. Het is gewoon makkelijk.
Bij ons geven ze zelfs taart en cupcake workshops in de intratuin haha

als belg zijn je verzendkosten hoger? bij DLT zijn de verzendkosten binnen Nederland en Belgie even hoog en de taartenfee is een belgische webshop :j

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:18

Jaime_ schreef:
Over die zwangere-buik taart: eerst dus de borsten in huidskleur, dan buik er tegen aanschuiven en dan het geheel dus buik+borsten in 1x bekleden met het 'kledingstuk'

@ Mayo, succes morgen

Kheb ook nog even advies nodig van jullie.. mijn beste vriend is woensdag jarig.. ga echt al sinds ik jong ben met hem om, en nu nog steeds hij is echt mijn maatje :) maar hij verwacht natuurlijk een taart van mij.. en eigenlijk heb k daar helemaal geen tijd voor omdat ik veel huiswerk heb voor mn PME lees: gestapelde dummie maken met lelijke brodery, 2 drums bekleden, een echte taart van 20 cm bekleden en meebrengen na de les.. voor vrijdag heb ik ook nog een grote opdracht staan..

Dus het liefst een leuke kleine taart, waar ik snel klaar mee ben, leuke ideeen?

simpel en strak in blauw met zwart en zilveren sterren oid?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:23

Lisette03 schreef:
lesilla schreef:
Hebben ze ook veem moulds enz, wel duurder maar ja als belg zijn je verzendkosten weer hoger. Het is gewoon makkelijk.
Bij ons geven ze zelfs taart en cupcake workshops in de intratuin haha

als belg zijn je verzendkosten hoger? bij DLT zijn de verzendkosten binnen Nederland en Belgie even hoog en de taartenfee is een belgische webshop :j

ooh echt, dan toch wat bestellen <3 Maar na de feestdagen, te dure periode nu :=

Mijn moeder neemt altijd de fondant mee, zal straks is vragen hoeveel het kost

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:04

Heb vanmorgen bij 'Snuverink Twepa' kleine zakjes gekocht om over de cakepops te doen, strikkie erom en voilá: leuk 'toetje' om mee te nemen naar huis, na het kerstdiner op school :D
Ze hadden er ook taartdozen (v.a. minimaal 50 st), dus Jamie als je dozen nodig hebt. Volgens mij waren ze niet echt duur, ik meen onthouden te hebben dat een 25x25 cm 0.32 ct was.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:14

Die kleine zakjes had ik op internet gezien! Dan ziet het er heel schattig uit! En ook leuk om zo een cakepop weg te geven :).

Wilde van de week gaan experimenteren met koekjes.. heb nu toch tijd over :+ .. Maar kan je daar ook gewoon een pak van dr. oetker ofzo voor gebruiken?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:20

MM, goeie site zeg. Is dat een groothandel of ook voor particulieren?
Ik heb net van een hele lieve mevrouw bij de Appie Heijn een aantal blokbodemzakjes gekregen :)

liloenstitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:24

Wat wil je precies met de koekjes doen. Volgens mij kun je gewoon met zo'n kant en klaar pak koekjesmeel aan de slag gaan. Daar het deeg mee maken en bakken en daarna bekleden met icing of marsepein/fondant.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:27

en anders het deeg zelf maken, is heel eenvoudig. Er staat wel een recept op het DLT forum.

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:32

ik volg het topic een beetje. in de vorige topics ook.
Als ik zo naar jullie prachtige taarten kijk, dan wil ik ze zelf ook heel graag eens proberen te maken.
Dus ik zal nog even verder in het topic kijken :D

maar echt prachtige dingen maken jullie zeg :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:39

OKe, dankjewel! Wil inderdaad wel eens wat gaan proberen met RI en marsepein (overigens donderdagavond ook een workshop van RI).

Roomz: Gewoon proberen, is hartstikke leuk :)

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:42

Moeder lijkt het ook heel erg leuk om te doen. We zaten ook te denken aan een keer een workshop taartenmaken te denken :)
Misschien ga ik vrijdag met een vriendin een taart maken :D

Ik zal vanmiddag eens topic doorlezen, en als ik iets niet weet, dan kan ik dat hier wel vragen toch? :o

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 14:54

Ja hoor, maar er staan al heel veel tips in de OP. Daar kom je al een heel eind denk ik :)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:04

Nou het is gelukt, maar alles is anders dan vooraf gedacht :+ Goh... wat een voorspelling weer :+

Onderste laag is blauw en de bovenste laag is roze en dan omgekeerde kleur stippen erop, vond het wel best :D Vulling is in beide hetzelde 2x een flinterdun laagje frambozenjam met er bovenop oreo-slagroom. Foto volgt :j Niks spectaculairs aan :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:07

Kinke schreef:
MM, goeie site zeg. Is dat een groothandel of ook voor particulieren?
Ik heb net van een hele lieve mevrouw bij de Appie Heijn een aantal blokbodemzakjes gekregen :)

ook voor particulieren :j

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:08

Wat is een blokbodemzakje? Een zakje met een vierkante/rechthoekige bodem?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:12

Hoe maak je de oreoslagroom?? Slagroom zelf maken en dan keokjes kapot maken en erdoor?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:14

:)) + slagroomversteviger

Mijn ingepakte cakepops:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:20

Ze zijn prachtig!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:25

Jaa die zijn cute! <3

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:54

Kan ook marshmallow fondant gebruiken ipv marsepein (suiker met marsmallows en water smelten in de magnetron)

Vroeg me trouwens af hoe jullie dat doen met grote marsepeinen figuren. Het kost je veel marsepein en meestal gooien mensen het weg omdat het zo vreselijk vult. Is er een ander eventueel eetbaar alternatief dat goedkoper is dan Marsepein waar je ook van die figuren mee kan maken?

Of eventueel figuren hol maken van binnen.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:56

@ mamamiesje, hoe heb je de cakepops gedecoreerd, zien er geweldig uit!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:59

De hoedjes van de sneeuwpoppetjes zijn een koekje van Prince, met een chocolade pepernoot er bovenop. De armpjes zijn bruine hagelslagjes (don't ask... :') ) en de knoopjes, neusjes en de 'ballen' in de kerstboom zijn van die versiersels die je in de winkel kunt kopen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:00

ik maak nu een kersttaart met suikerfiguren op, kost me wat minder. Zal straks afbeelding tonen :)