heb een taart gemaakt voor me opa zijn verjaardag morgen
Gevuld met geleroom en bokkenpoot vulling
wereld
Geplaatst: 31-10-10 00:50
Als grapje voor een vriendin heb ik deze taart gemaakt. ik kreeg de vrije hand en ze heeft het er vaak over dat ze weg is van neger baby's... Dus vandaar deze gekke taart..
SRG
Geplaatst: 31-10-10 01:49
Hahaha die laatste had er ook een voor mij kunnen zijn Ik roep ook altijd dat ik een neger baby zou willen (maar word een beetje lastig met een ras-Hollander als boyfriend )
Ik heb vandaag cakepops gemaakt... maar ze hebben het fototoestel niet gehaald helaas Maar ik heb er nog een aantal in de koelkast staan die ik nog moet 'behandelen' met chocola, morgen komt er visite dus een goede reden (anders moet ik weer zo vaak naar de sportschool ). Zal proberen om van die lading wel een foto te maken voor ze ineens weer op miraculeuze wijze verdwijnen
Zo, mijn tweede kapsel staat in de oven. Heb bakken van 8 cm hoog, maar daar kwam de eerste zelfs overheen (heb spul gemaakt voor een 7,5 cm hoge vorm). Mooie hoge biscuitjes. En verwacht dat de tweede dat ook wel doet. Heb ik ook meteen mooi wat materiaal om cake pops te maken
heb ook net een kapsel gebakken, heb een bakblik van pme van 10x10, het kwam er ook overheen Morgenavond komen een paar ex-collega's op visite, dus daar hoort een taartje bij. Ga als vulling aftereight mousse gebruiken maar heb verder nog geen idee hoe het taartje er uit gaat zien
Jaime, waar ben je????!!! Heb je je tweede cursusdag al gehad?
Dorus
Geplaatst: 31-10-10 21:50
Hier dan eindelijk de taart die ik voor mijn ouders heb gebakken. Ik had eigenlijk in mijn hoofd om de letters nog donkerder bruin te maken, maar dat kreeg ik niet helemaal voor elkaar en ik durfde er niet veel meer cacao doorheen te gooien uit angst dat de fondant dan te droog zou worden.
Ik vind 'm echt strak Hanneke. Je zou niet zeggen dat je nog maar zo kort bezig bent.
Dorus
Geplaatst: 31-10-10 21:58
Dit is eigenlijk de eerste niet bol taart die ik maak en er zijn echt nog een hoop handigheidjes die ik nog niet onder de knie heb. Hoe ik bijvoorbeeld aan de onderkant netjes de overtollige marsepein eraf snijd. Ik moet er wel iets omheen maken om het af te werken, want anders ziet het er niet uit. En het kleuren van marsepein en fondant moet ik ook nog wat handigheid in krijgen. Ik ben soms iets te voorzichtig met kleurstof.
Chocolade botercreme. Vind de bekleding leuker/intersanter om op te oefenen dan de inhoud. Ben daar ook nooit zo creatief mee Hij werd wel goed ontvangen door iedereen en er is nog een kwart over voor mijn ouders om van de week nog van te genieten.
Ik ga er van de week ook weer 2 maken.. had maar vast Amicelli's gehaald en even een op.. was even vergeten hoe lekker ze waren
Ik bedacht net dat volgens mij chocobroodje al even niet gereageerd had.. gaat alles wel oke? (volgens mij Jaime ook niet)
Lisette03
Geplaatst: 01-11-10 00:15
wat een mooie taarten weer allemaal en dat allemaal op 1 topicpagina!
we gaan wel heel hard zeg, misschien moeten we voor de thematopic taartjes een bepaalde periode afspreken ipv de duur van een topic, zou toch zonde zijn als we steeds maar 2 tot 4 taartjes hebben :/
ik heb net weer even een flinke bestelling gedaan, moet toch ook maar eens aan mijn eigen geboortetaart gaan beginnen en ik was aardig door mijn voorraad heen, laatst wel marsepein gehaald bij de taartenelf hier in het dorp, maar die marsepein zitten echt stukjes in, das echt niks moest echt fondant erdoorheen doen om het nog enigszins bruikbaar te krijgen (nadeel van last minute werk ) en had hier de tip gelezen dat zeelandia marsepein fijn werkt, dus die maar besteld bij taart en decoratie, mijn lijstje leuke hobby hoor, maar zeer pijnlijk voor de portemonnee
CakeDeco Mix voor Bavarois Hazelnoot (150gr) CakeDeco Mix voor Bavarois Peer (150gr) Crisco Shortening (453gr) Easy Cake Products Mix voor Banketbakkersroom (1kg) Easy Cake Products Mix voor Cupcakes (1kg) Easy Cake Products Mix voor Royal Icing (1kg) First Impressions Perfect Pearls (10, 8 & 6 mm) Lorann Strawberry Flavor (3,7ml) Metalen Uitsteker Set Alfabet (set van 26) Patidess Kers (120gr) PME Modelling Tool Sugarcraft Knife Red Red Soft Gel 22gr. Vetvrij Taartkarton rond 30cm 5st. Wegwerpspuitzakken 30cm, 10st. Wilton Glycerine (50ml) Wilton Ultimate Cake Leveler (45cm) Zeelandia Marsepein Blank 1:3 (6kg)
De cake pops van vandaag hebben helaas wéér de camera nie gehaald Moet ze toch snel maar weer eens maken dan... vind ik helemaaaaal niet erg, want ze zijn wel errug lekker!