Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 10:47

Gefeliciteerd coydog en mrijn :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:09

Wat is het stil hier! Ik had vanochtend mijn eerste Hoera-moment... 69.9kg!!!!!!!!!!

Ik wil nog even een heel smakelijk recept met jullie delen. Ik heb gister pannenkoeken gebakken die niet van 'echt' te onderscheiden zijn!

Voor 2 maaltijden (2 eiwitporties, kh te verwaarlozen)

1 ei
2 eiwitten
2 grote eetlepels hüttenkäse
2 scheppen proteinepoeder neutraal
stevia
kaneel
vanille essence

Alles in de keukenmachine mikken en laten draaien tot het een egale pap is. Het blijft een vrij dikke brei (zeker niet zo dun als gewoon beslag). Ik heb ze gebakken in olijfolie en een kleine lepel zo veel mogelijk uitgesmeerd. Door de proteinepoeder vallen ze niet uit elkaar en zijn ze net zo soepel als pannenkoeken van meel. Ik eet ze nu bij het ontbijt met wat kwark, heerlijk!

Ik denk dat dit mijn kerstdessert wordt. Lekker met wat rood fruit uit de diepvries en soyaslagroom met stevia :~ :~ :~

Hebben jullie nog leuke recepten om mijn maaltijden wat afwisselender te maken??

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:12

Zal aan deze kant ook even stil blijven, de klap gisteren kwam behoorlijk aan, sorry voor het offtopic maar Chevke was nu eenmaal een fijne lieve meid die mij en mijn dochter altijd heeft gesteund.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:19

Ja, wat een bericht he. :\

Ik heb gister verantwoorde muffins gebakken met sojameel. Helaas waren ze niet te kanen en wonen ze nu in de vuilnisbak. :Y)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 10:20

Hier ook even stil door het nieuws, bah!

Hmm das jammer Imre :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:02

Wat vreselijk... Ik heb dat nieuws totaal gemist.

@Imre: ik hoor alleen maar negatieve dingen over sojameel. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar heb daar ook weinig behoefte aan als ik jouw reactie lees ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:11

Het is ook echt geen aanrader. Het heeft een beetje de structuur van couscous en smaakt chemisch. Bah. Heb de rest van de zak meteen weggegooid.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:17

he bah, dat klinkt idd vies!
Dan beter zelf meel maken van amandelen oid!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 11:24

Of cocosmeel. Dus niet rasp zoals je bij de toko kunt kopen, maar echt kokosmeel dat te koop is bij enkele natuurvoedingswinkels. Ik heb het nog niet gebruikt omdat het binnen mijn versie van het dieet 'niet mag', maar zodra mijn streef in zicht is, ga ik zeker een zak halen om te experimenteren. Tot dan is amandel- of hazelnotenmeel echt heerlijk! Ik ga ook eens iets bakken met proteinepoeder. in de pannenkoeken is dat net gewoon meel wat smaak en structuur betreft.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:00

Ik heb de muffins van Mrijn nu in de oven staan, ben heel benieuwd :9

@ Mrijn, Ik krijg iedere week een recept van mijn coach toegestuurd, die wil ik hier best plaatsen, maar misschien krijg jij die ook al zelf wel?!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:02

Ik krijg ook regelmatig een recept, maar ben daar tot nu toe niet weg van. Ik vind zelf verzonnen recepten veel leuker!

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:35

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit een gemaakt heb O:) O:) O:)

heb net de muffins uit de oven, ze ruiken heerlijk, alleen is er iets heel raars. De chocolade zijn nauwelijks gerezen, de met koekkruiden zijn echt perfect en die met kaneel zijn half gerezen :? Hopenlijk zijn ze allemaal gewoon lekker :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 13:55

Ik ben benieuwd hoe ze smaken Noppert! Ik moet zeggen dat mijn tweede lading minder lekker was en ook minder was gerezen. Ik vind het ook lastig om zoetstof te doseren. Iets te veel en het is meteen vies zoet (en dat heb ik met suiker nou nooit...).

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 14:04

Ik heb net een chocolade muffin naar binnen geschoven. Heerlijk!!!! Maar mega machtig, poeh!
Ik had al bewust wat meer bakpoeder gebruikt, 3 theelepels ipv 1,5 en dat mag de volgende keer nog wel wat meer. Ik had zoetstof in poedervorm gebruikt want ik dacht dat ik geen vloeibare meer had. Trek ik de kast open staat er nog een hele nieuwe fles, wel wat scheutjes er nog bij gedaan maar het had iets zoeter gemogen. Recept is absoluut een aanrader!!

In het weekend ga ik de kwarktaart proberen die Chubby ?? hier in het topic geplaatst heeft een tijdje geleden.

Ik heb nog wel een pepernotenrecept voor de liefhebberss;
Benodigdheden:
200 gram gemalen amandelen
2 eieren
Scheutje sojamelk
1 koffielepel speculaas kruiden (hou je van kruidig? dan neem je iets meer.)
Zoetstof naar smaak
Variatie ? een klein beetje gember poeder toevoegen.

Bereiding:
Maal de amandelen helemaal fijn ,
Mix alle ingrediënten in een kom door elkaar.
Maak van het beslag kleine bolletjes . (omdat het beslag vrij nat is hebben wij dat met een klein rond maatlepeltje gedaan, als je het lepeltje met warm water tussendoor afspoelt krijg je ze er heel makkelijk uit.
Leg ze op bakpapier en zet ze ongeveer 14 minuten in de oven op 190 graden

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:43

Oh, ik ga zaterdag pepernoten bakken!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 15:46

Ik ga morgen of overmorgen weer eens meten, als ik niet meer ongesteld ben dus. Ik ben benieuwd, waarschijnlijk is er niets vanaf omdat er niet enorm veel vanaf kan, maar ik hoop toch op een halve cm hier en daar :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:40

Hoeramoment zet voort. Vanochtend 69.7! Ik ga straks pepernoten bakken. Ben benieuwd of dat een beetje wil lijken op the real thing! Bij nog een keer lezen, zag ik dat er helemaal geen boter of vet in zit. Worden ze dan niet gortdroog? Heb je ze al geprobeerd, Nop?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:44

Ik heb ze geproefd, niet zelf gemaakt :D
Maar er zit vet in de amandelen en door de eieren is het redelijk luchtig
Ik heb het telefoonnummer van de tandarts niet hoeven te draaien :D
Overigens had ze ook een lading met fijngesnipperde sinasappelschilletjes gemaakt, ook heel jammie!!

Ik zit bijna aan mijn hoeramoment, vanmorgen nog 500 gram te gaan.......................

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:46

Noppert schreef:
Ik heb ze geproefd, niet zelf gemaakt :D
Maar er zit vet in de amandelen en door de eieren is het redelijk luchtig
Ik heb het telefoonnummer van de tandarts niet hoeven te draaien :D
Overigens had ze ook een lading met fijngesnipperde sinasappelschilletjes gemaakt, ook heel jammie!!

Ik zit bijna aan mijn hoeramoment, vanmorgen nog 500 gram te gaan.......................

Op welk punt ligt jouw hoera-moment? Gewoon een extra opruimdag inlassen, dan help je het geluk een beetje ;)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:50

Onder de 80 :o
Ik zal maandag toch een extra opruimdag (mijn normale opruimdag is dinsdag) moeten inlassen, want zondag gaan we naar Maastricht met de kinderen en die willen bij de lekkerste frietzaak van Nederland een frietje gaan eten :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:59

Ik wil ook graag onder de 80, maar dat is me in geen 3,5 jaar gelukt. :\ Helaas al 2 weken plateau. Ik heb mijn rijpaard verkocht en beweeg nu wat minder dan normaal. Zou eigenlijk elke avond oefeningen moeten doen of een stuk wandelen. Beweeg voldoende hoor, maar dat extra beetje van 5x per week rijden zit er nu niet bij.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:26

@Nop: Ik krijg zondag eters en hun voorstel was Chinees te halen bij de Chinees van Frans Bauer... Ik was al hevig aan het twijfelen of ik mee zou eten en zou compenseren met een xtra opruimdag, maar dat kan dus? Wat is kunnen, beter is waarschijnlijk om het niet te doen, maar ik zie mezelf niet een gebakken ei eten als zij aan de rijsttafel zitten...
Ben jij al terug geweest naar je coach? Ik ben zo benieuwd wat je voor de tweede maand moet betalen (mag ook per pb hoor, om de rest niet in shock te brengen)

@Imre: Ik zou ook meet moeten bewegen, ondanks dat ik 5x rijdt. Ik doe kantoorwerk, ga er in mijn auto naar toe en loop eigenlijk amper. Bij mijn dieet hoort een stappentellen, maar die weiger ik te gebruiken, ik weet toch dat ik niet aan de 10000 stappen kom... Ik neem dus maar wat minder kh's.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:33

Mrijn, eigenlijk mag het natuurlijk niet, maar zeker met een rijsttafel kun je wel goed uit de voeten hoor. Gewoon geen nasi/bami/mihoen/kroepoek en satesaus nemen, dan blijft de schade wel beperkt :D
Ik wil die 500 gram er gewoon af voor zondag, anders ga ik naar de Mac (ligt naast die frietzaak :D ) en haal een salade }:0

Moet jij de begeleiding betalen? Ik betaal helemaal niets aan begeleiding, de producten zijn al duur genoeg ;), doe wel alles via de mail en als het nodig is, maak ik een afspraak en ga daar dan langs.
(dus niets schokkends :D )

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:47

Ik bedoel ook alleen de producten hoor. Ik heb de eerste keer dat ik langs ben gegaan een starterspakket mee'gekregen' en een afspraak gemaakt voor precies een maand later. Sommige vitamines heb ik nu, volgens mij, voor 1 maand, 6 weken en 3 maanden (visolie). Ben benieuwd wanneer de volgende lading moet worden aangeschaft en wat dat kost. Wellicht doet elke coach dat anders hoor, maar volgens mij is het starterspakket wel redelijk standaard. Ze gaan er ook vast niet intrappen als ik zeg dat ik zelf wel proteinepoeder ga kopen en vitamines...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:24

Mooi dat het bij de meeste hier ook zo goed gaat, heel veel jippie momenten dus.
Als je een keer iets niet volgens de regels eet kost het toch een aantal dagen voor je lijf weer in een soort van afvalritme komt?
Of is zo'n opruimdag echt effectief en gaat het daarna gewoon verder??

Hier echt door het plateau gezakt, vandaag 87.6, gaat erg hard ineens.
Vanavond heb ik een etentje van "de zaak" beetje verplicht enzo, kunnen jullie me helpen met wat ik het best kan kiezen?
We mogen kiezen uit:
Voorgerecht:
Runderrosbief (geraspte kaas, pesto, olijven, pijnboompitten en rucola sla)
of
Salade Scampi (gemengde salade met citrusdressing, uitjes, pijnboompitten, kappertjes en scampi)

Hoofdgerecht:
Kipfilet met spek, groenten en knoflook
of
Varkenshaasspies met basilicumjus
of
Gepocheerde pangasiusfilet met Hollandaise saus

Nagerecht:
Dessert fantasie