Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 09:50

Goedemorgen allemaal,

hoe gaat het met jullie? Ben weer terug van weggeweest en hopelijk met meer motivatie en energie dan ooit! Heb besloten om zoveel mogelijk maaltijden te gaan preppen om het makkelijker te maken en niet standaard naar de boterham met kaas te grijpen:P

o: 150 gram Griekse yoghurt met frambozen en 2 eetlepels muesli, kop koffie, twee worteltjes
t: 2 rijstwafels met kipfilet
l: salade van bulgur met vega roerbakreepjes en roerbakgroente, met munt en citroen. Klein beetje feta.
t: denk een appel
a: kipshoarma met champagne aardappeltjes, paprika, tomaat en courgette en een beetje Griekse yoghurt.

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 10:51

Slim plan Danoesje! Bij mij helpt dat heel erg, als ik gewoon gezonde opties voor het grijpen heb :) Hoe is het met je, na het verlies van je paard?

Planning voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad en chia; appel
T: banaan
L: spelt met kikkererwten, geroosterde bloemkool en paprika, olijven en zongedroogde tomaten
T: sinaasappel, 4 wortels
A: volkoren pasta met venkel, spinazie, citroen en tofu
T: ?

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:57

Slim idd Danoesje. Ik probeer dat ook altijd zo veel mogelijk. Anders ga ik inderdaad op werk tosti's lopen eten.

Vandaag:
O: Havermout met rijstemelk, lijnzaad en rozijnen
T: VK cracker met gekookt eitje
L: Salade met feta, olijf, rode ui, tomaat, komkommer
T: Appel + kiwi (misschien nog iets?)
D: Salade van Broccoli, 70 gram gerookte kip, gekookt eitje, lente ui, tomaat, komkommer en paar amandelen
T: ?

Beweging: Uur bodypump

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:26

Zo van het minder bewegen en slechtere eten toch wat aangekomen. Deze week zou ik maar weer 2 lessen kunnen volgen dus besloten om Bhri's tip van JM Body revolution te gebruiken op de andere dagen!(trouwens Bhri wel gevonden op youtube!) dus net de eerste work out gedaan en was prima te doen. Wel lekker een half uur, dat kan sowieso even tussendoor!

O: 50 gr havermout/lijnzaad/magere melk
T: Appel
L: havermout pannekoek (banaan, ei, kokos snippers, 40 gr havermout en magere melk)
T: Bakje rauwkost(gele/rode paprika, tomaat en komkommer)
A: indonesisch 3 gangen diner met als hoofdgerecht buffet
B: 60 minuten wandelen, 30 minuten JM body revolution phase 1/workout 1 + 20 minuten fietsen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:49

Many en Oliver, ja dat scheelt enorm, zeker als ik t al in bakjes klaar zet. Anders ren ik nog weer de deur uit en heb ik geen zin om eerst een bakje te zoeken :+ Wil wel wat meer gaan letten op koolhydraten dus als iemand nog briljante 'prep-maaltijden' weet, kom maar op.

Thanks for asking Many. Eigenlijk gaat het heel erg goed, ik was hoofdzakelijk opgelucht dat het voorbij was achteraf. Ik mis hem, maar zie ook dat hij achteraf nooit helemaal oke in zijn lijf is geweest waardoor dat ook invloed had op zijn karakter. Ik ben blij dat onze strijd voorbij is en dankbaar voor alles wat hij mij geleerd heeft.
Ik heb nu een nieuw (als t goed is gezond) paard, waardoor ik zie hoe enorm anders dat is. Hij is helemaal blanco, heeft enorm veel vertrouwen in mensen en is zo ontzettend vrolijk, met dezelfde zachte uitstraling die Eagle had. Nooit verwacht dat ik 3 weken later al een nieuw paard zou tegenkomen, maar het was m gewoon helemaal. Zit echt nog een beetje op een roze wolk en het voelt alsof ik het over kan doen, echt heel fijn!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:12

Hoi Danoesje, welkom terug! Mooi om te horen dat je zo positief klinkt, ondanks alle ellende :(:) Heb je een foto van je nieuwe maatje?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:24

Dit is mijn nieuwe 4-jarige vriendje (Don Primero x Sunnyboy)

Afbeelding
Afbeelding

Heb nog geen foto's onder het zadel bij mij, alleen wat filmpjes die er lekker groen en onbehouwen uitzien hahaha. Deze is met de verkoper erop:

Afbeelding

Merk dus heel erg dat stress enorm veel invloed heeft op mijn eetpatroon. Veel stress= geen zin meer om 's avonds nog voor 2 dagen te koken/sporten...

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:12

Waaaauw danoesje wat een geweldig beest zeg :~

O: 50 gram havermout, halve appel, paar aarbeien, 200 ml soyamelk
T: -
L: Andere helft van de appel, 150 gr kwark, 10 gr whey, twee maiswafels, 2 plakken kipfilet
T1: Maiswafel, blokje pure chocolade 76%, 15 gr pindapasta
T2: Maiswafel, twee plakjes geitenkaas, appel
A: Farro, saus van tomatenblokjes, beetje kipgehakt, courgette, paprika, blikje tonijn.
T: 150 gr kwark, 10 gr whey

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:29

Horse_xx, dank je wel. Ben zelf aardig in love haha <3 <3 <3
Bij mij loopt ie overigens helemaal niet bovenin, ben alleen nog maar bezig met het koppie fris houden, wat schakelen en vooral lol maken en genieten!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:12

Poeh wat een plaatje!!
Dat is echt een hele mooie :j

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:13

Dank dank, ik was al een beetje verkocht toen ik m voor het eerst zag staan op mijn eigen stal...Dus dit was ongeveer letterlijk liefde op het eerste gezicht. En nu heel zien te houden en sterk zien te maken:)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:21

Horse_XX hoe maak je zo'n maiswafel? Klinkt lekker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:58

Echt een heel mooi paard Danoesje. Veel succes en plezier ermee!

O: Uit ontbijten: 110 g meergranenbrood met omelet van twee eieren, tomaat, sla, worteltjes, wat augurk; 2 koffies met wat melk
B: 30 min. KT thuis, 10 min. yoga, 45 min. ballet, 20 min. stretching
T: Glas vers fruitsap, vk speltcracker met notenpasta tijdens het sporten
L: 100 g abdijbrood met 120 g cottage cheese, kruiden, 30 g kruidenkaas, 3 tomaten, wat komkommer, 1/4 meloentje, radijsjes
T: Banaan
A: 100 g ongekookte pasta met verse pastasaus van tomaten, kruiden, paprika, champignons, worteltjes; wat parmezaan
B: Paarden verzorgen, paardrijden
T: 200 g magere kwark, 200 g ananas

Flink gesport dus lekker veel eiwitten :)
106 g eiwitten, 63 g vetten, 2370 kcal tov 2370 te verbranden kcal.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:19

Knap Danoesje, dat je er nu al zo op terugkijkt. Geeft wel aan dat het wel een goede keuze geweest is, volgens mij :) En wat een knapperd, je nieuwe paard! Kan me voorstellen dat je daar spontaan verliefd op was. Veel succes en plezier met hem!

Lekker lijstje Bhris! Hoe krijg jij het trouwens voor elkaar om precies evenveel te eten als je verbruikt? Pas je de hoeveelheden van bijvoorbeeld pasta net zo lang aan tot je op je verbruik zit?

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:21

Ik ben vandaag begonnen met een 3 dagen try out pakket van herbalife. Dat wordt aangeboden door de organisatie van het bootcamp waar ik heen ga en ik dacht misschien helpt 3 dagen streng zijn wel voor net die laatste vetjes! Ik ben eigenlijk niet zon fan van maaltijdvervangende shakes maar voor drie dagen alleen als ontbijt en lunch, en in combinatie met fruit dacht ik vooruit haha.

O: herbalife shake vanille met een schep kwark, beetje bloedsinaasappelsap, 3 handen blauwe bessen en een schepje lijnzaad
B: uur bootcamp in de duinen
T: halve portie whey shake (B&F)
T: fruitsalade van appel, druiven en blauwe bessen
L: herbalife shake vanille met 15 aardbeien en 300 ml sojamelk
T: gekookt ei of ei-banaan pannenkoek, kan niet kiezen maar moet m zo wel al nemen haha
A: pita broodje met klein beetje shoarma, paprika en ui en knoflooksaus. Grote bak sla, tomaat, komkommer, olijven en feta blokjes
T: beetje kwark met handje müsli en wat noten en honing

D: thee en water

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:27

Many, ik vul mijn basismaaltijden op valt af in, en weet daarbij al op welke verhoudingen ik moet letten als ik sport. Op een dag met veel sport maakt het niet zo uit wat ik invul, op een dag met weinig sport neem ik mager beleg en geen kcal bom producten.

Dan houd ik nog zo'n 600 kcal over voor tussendoortjes meestal, en dan moet ik vaak nog wat extra eiwitten toevoegen, dus dan begin ik met de kwark. Als ik dan zie dat ik nog 250 kcal over heb, kan ik kijken om een cracker of boterham toe te voegen, heb ik 200 kcal over dan neem ik een luxueuze yoghurt met wat kokosschilfers er bij, heb ik 150 neem ik substantieel fruit zoals een banaan, en heb ik nog maar 100 kcal te besteden, dan ga ik voor drie perziken, 2 kleine sinaasappelen... B-)

De hoofdmaaltijden pas ik dus niet aan op mijn kcal, maar wel op mijn hoeveelheid sport. Zo ook mijn macro's; veel sporten is veel koolhydraten en veel eiwitten. De tussendoortjes pas ik aan afh van het aantal kcal. Dat is de samenvatting dus :P

Overigens rond ik hier wel altijd af, het kan zo maar even 30 kcal schelen. Maar aangezien ik mijn avondeten dan weer op het zicht moet opscheppen (ze krijgen hier echt een hartaanval als ik met het keukenweegschaaltje aan de eettafel zit :P), denk ik dat het al bij al wel redelijk goed klopt. Deze middag heb ik bijvoorbeeld een halve snee brood laten liggen omdat het er écht niet meer bij kon, daar houd ik dan weer geen rekening mee.

Veel succes Ruth!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:34

danoesje schreef:
Goedemorgen allemaal,

hoe gaat het met jullie? Ben weer terug van weggeweest en hopelijk met meer motivatie en energie dan ooit! Heb besloten om zoveel mogelijk maaltijden te gaan preppen om het makkelijker te maken en niet standaard naar de boterham met kaas te grijpen:P

o: 150 gram Griekse yoghurt met frambozen en 2 eetlepels muesli, kop koffie, twee worteltjes
t:2 3 rijstwafels met kipfilet kerrie-houmous en een klein glas appelsap troebel
l: salade van bulgur met vega roerbakreepjes en roerbakgroente, met munt en citroen. Klein beetje feta. en een rijstwafel met een gekookt ei en peper en zout
t: een appel en een stuk of 10 gerookte amandelen en 5 gedroogde abrikozen
a: kipshoarma met champagne aardappeltjes, paprika, tomaat en courgette en een beetje Griekse yoghurt.

geloof dat ik nog even moet bijkomen van t weekend, hou het in de hand maar heb aardig trek:)

Many, ik heb er inderdaad vrede mee, het was goed zo. Als je van de 20 maanden er 17 naast hebt gelopen, alles in het werk hebt gesteld om hem goed te krijgen en dan hoort dat ie flink pijn heeft, dan is het een keer klaar. Keek onwijs uit naar een gezond paard en heb er nu eentje die mijn verwachtingen heeft overtroffen:) Wat goed zeg, dat je alles zo netjes weegt!

Phoe, pittig hoor, 3 dagen op de shakes! maar...is ook een mentaal stukje: doordat je niet over eten na hoeft te denken is het ook niet zo'n issue. Ik heb trouwens ooit nog geld teruggehad van Herbalife, ik kwam er namelijk van aan :+

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:22

Bedankt bhri! Vind ze tot nu toe een stuk minder lekker dan die van body en fit helaas... :n

Klopt danoesje, ook het feit dat je nog tussendoortjes van groente en fruit mag en gewoon avondeten zoals altijd helpt. en het idee dat het voor maar 3 dagen is ook haha, houd veel te veel van eten om heel lang niet gewoon te ontbijten en te lunchen!! Plus dat ik stiekem het liefst "op eigen kracht" gezond wordt en deze levensstijl weet te behouden. Ben Benieuwd of ik na deze drie dagen afgevallen/strakker ben! Geld terug is wel erg netjes, het is vrij duur vind ik! (Hoewel ik nu erg goedkope boodschappen had doordat ik niet voor ontbijt en lunch hoefde te zorgen haha)

Heb btw voor een gekookt ei als T gekozen net :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:45

Gisteren:
O: groene smoothie postelein, appel, banaan, kiwi, sinaasappel, maca, chia, lijnzaad
L: quinoapap met amandelmelk, banaan, rode bessen, stevia, cacao nibs
T: paar happen van huzarenslaatje dat ik aan maken was
A: kookclub uitje: nog meer slaatje (met veel tomaat, komkommer, ei, doperwten en wortel. Pastinaakfrietjes met truffelmayonaise. lamshaasje met zelfgemaakte curry en nog veel meer heerlijkheid

D: 2 l water, teveel wijn, 1 scropino
B: paardrijden, paarden verzorgen, uur wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:48

O: 250g magere kwark met appel en havermout
L: hard bruin broodje met hummus + komkommer, kaiserbroodje met kaas + komkommer
T: appel, speltboterham met appel/perenstroop
A: verse spaghetti met gehakt/tomaat, glas wijn, 4 blokjes 72% choc

B: 45 min crosstrainer, 15 min grondoefeningen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:09

Leuk paard Danoesje!

O: Grutten met aardbeien en blauwe bessen
T: 2 dadels, rijstwafel met rode pesto, rookvlees, sla en paprika
L: prei/courgettesoep, roggecracker met rucola, kalkoenfilet en 2 geroosterde tomaten en roergebakken champignons met cherrytomaatjes.
T: Handje moerbeien, cantaloupe
A: Ovenschotel van prei, pangasius, kerrie en kaas met gepofte bataat. Schaaltje custard
T: Yoghurt met aardbeien, wat witte crispy-chocolade
D: thee, slimpie en water
B: Paardrijden

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:50

9.30: 250g magere yoghurt met een nectarine
15.00: 2 sneden brood met Philadelphia oid
17.00: biertje
Planning:
A: tonijnbiefstuk met aardappelschijfjes en broccoli
T: rose en chips
B: 6km wandelen

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:54

O- 500ml milk&fruit, mueslireep
T- 3g creatine, 15 gr pure chocolade, mueslireep
L- 250 ml yoghurt, 250 gr kwark, 100 gr dv fruit, 28 gr whey
T- hand rozijnen
D- groene curry met kip en boontjes, 75 gr rijst
T- stukje leverworst, banaan
2235 kcal - 271 khd - 69 vet - 123 eiwit

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:04

O: 40gr havermout met ongezoete sojamelk, eetlepel chiazaden, beetje honing en kaneel, 50ml smoothie van magere kwark, rode biet, appel en bosvruchten
T: dubbele cappucino
L: 2 volkoren boterhammen met daartussen een flinke pluk sla, een plak kaas, een omelet van drie biologische eieren met 1 grote tomaat, groene kruiden en pijnboompitjes, beetje mayo
T: 500ml smoothie van magere kwark, rode biet, appel en bosvruchten
A: 300gr wokgroenten met een stuk vis
B: anderhalf tot twee uur wandelen in stevig tempo (met paard), stalwerkzaamheden

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:06

Gisteren:

O: havermoutpap met amandelmelk, banaan, appel, cacao nibs en stevia
T: witte druiven
L: twee sneetjes roggebrood met geitenkaas, tomaat en pijnboompitten. Twee sneetjes roggebrood met pindakaas, sambal en komkommer
T: 1 banaan en nog meer witte druiven
A: de restjes van de dag ervoor

D: 1,5 l spa, paar groene thee
B: paarden verzorgen, paard bekappen, 3 km wandelen