Wij hebben bij de Aldi Outlet (zit hier in de buurt) onder andere dit kasje voor €15,- op de kop getikt Jolandje. We hebben er twee en eentje in elkaar gezet en dat ziet er prima uit. Bij ons komt hij ook op een deel van onze bak met Tiny Tim tomaatjes eronder.
Onze vensterbank ziet er ook vol uit oo dit moment
3 soorten tomaten, twee soorten aardbeien, peper, 5 soorten paprika, munt, basilicum, majoraan, tijm en dragen staan nu voorgezaaid binnen.
jolandje
Geplaatst: 14-03-17 16:18
tivara wow, dat is goedkoop waar is dat ? die outlet? welke plaats? leuk al die bakkies in de vensterbank
Marcella
Geplaatst: 14-03-17 16:19
Stukje gedaan weer alleen op tuintje kwam ik erachter dat ik een beetje meststof en kalk vergeten was. Dus nu alleen een klein beetje compost gebruik voor gaten vullen.
Kon wel merken dat ik gisteren al wat los gestoken had hierdoor was nu makkelijker een begin te maken met spitten. Wilde eerst nog een 2de boompje erbij, maar even goed rondgekeken en een hoop mensen hebben boompjes staan dus denk dat het met bestuiving wel goed gaat komen. Wilde eerst hele stuk laten frezen, maar denk toch daar waar pad kom toch niet laat frezen en heb al een beginnetje gemaakt om op te hogen. Ga voor nu alleen dat hoekje spitten zodat ik in ieder geval wat kan gaan doen. Denk dat ik hier namelijk de aardbeien en misschien klein sla hoekje gaat maken. Aardbeien iets verhoog door stenen randje, maar zit nu ook te denken om sla ook een iets verhoogd bedje ga geven met stenen randje. Voordeel is wel dat het houten randje nog gewoon goed is ook.
En een rode mieren nest gevonden die nu voor een deel omgespit is vermoed namelijk dat die nog wel een stukje door loop op mijn stukje.
even gekeken op aldi .nl en in de folder van 22 maart komen die kweekkasjes voor 19.95 te staan en ook allerlei groente en kruiden plantjes
Tivara
Geplaatst: 14-03-17 16:48
De outlet zit in Groningen, bij Reitdiephaven. Heb er ook een tomatenkas en een tunnelkasje op de kop getikt.
Een hekje met natuurlijk een reddingsboei eraan
jolandje
Geplaatst: 14-03-17 16:52
das me wat te ver rijden, uur en een kwartier,ik wacht de folder van 22 maart af
Marcella
Geplaatst: 14-03-17 17:19
Dat kweekbakje is wel interessant. Plantjes kan ik goedkoper krijgen bij de vereniging voor zo'n 15 cent per stuk (diverse sla, broccoli, bloemkool, andijvie, bieten, enz.).
En vrijdag geplant in kweekbakjes, maar heb nu al plantjes die zich laten zien.
Even kleine indeling gemaakt. Nu alleen nog beslissen waar de aardbeien komen en waar de kweekbak en eventuele sla plantjes gaan komen. Zwart word weer pad en andere pad gaat weg en dat stuk ga ik helemaal laten frezen. Tussen rode lijnen komen ook iets van een pad of stap stenen even kijken wat handig is. Heb ruimte zat en wil dat alles gewoon gemakkelijk bereikbaar is ook.
Ik heb een soort vergelijkbare bak staan, alleen dan dubbele (dus nog zo bak erachter) Dus al met al een goede meter bij een meter groot. Dat is mijn verplaatsbare koude kas. Ik moet hem wel heel goed vastzetten met haringen en stenen op de haringen want hij is bij mij vatbaar voor de wind (het is al een keer weggewaaid, gelukkig niet stuk) Dingen zijn sterker dan ze eruit zien
Goede plannen marcella.
Maar even over de Aldi... vorige week hadden ze al potgrond, zaden, bloembollen, fruitbomen, kweekkassen enz. Ik had er namelijk al tussen zitten te kijken. Of is dat nu tijdelijk vast in het assortiment en komt het komende week in de aanbiedingen?
jolandje
Geplaatst: 15-03-17 11:46
ben gisteren hier nog bij aldi geweest en heb nog helemaal niks aan tuinspullen gezien
Action heeft vaak ook wel leuk spul ertussen . Dat kasje heb ik ook staan trouwens, maar hij is wel een beetje gehavend, had 'm overgenomen van iemand, maar de volgende dag storm, vond ie niet zo leuk...
Och wat een heerlijke week! Vanalles gezaaid en lekker aan het spitten. Gister ook nog even bij de lidl 2x zwarte bes en 2x witte bes gehaald. We hebben al 8 gigantische rode bessen struiken staan die elk jaar zoveel bessen hebben dat het te veel is voor ons (ik maak er minimaal 30 potten jam van), alle vogels in de weide omgeving en onze kippen. Hopelijk doen deze het net zo goed over een paar jaar
Annemiek, de rode bessen stekjes slaan dus aan? En ze waren dus goed aangekomen? De druivenstekjes gaan het bij mij ook doen. Iets later dan bij jullie allemaal maar ik had ze ook in de schuur staan ipv binnen.
Wij hebben ook zo'n kasje van de lidl/aldi. Die is een paar weken terug met die storm ook over het hele erf geslingerd en heeft het magisch overleefd.
Oeh besjes ! Ik ben nu aan het nadenken over een erfafscheiding, mijn tuin is nu aan de voorkant helemaal open en dat wil ik niet meer . Dan kan ik er ook wat fruitboompjes en struiken gaan plaatsen had ik bedacht !
Marcella
Geplaatst: 16-03-17 19:25
Helaas voor de rest niks aan tuintje kunnen doen, maar heb vergunning binnen en gereedschapbox gehaald wat ook al een hele onderneming was. Want kwam tot de conclusie dat die niet paste in mijn auto....oepsie. Vader gebeld en uiteindelijk gelukt, maar kofferbak kon niet helemaal dicht. Het is in ieder geval goed stevig plastic.
haha dat kasje is dus wel een goed ding, ik hou het in de gaten, ik wil hem ook was vandaag even bij LIDL en heb daar een rode bes en een rode kruisbes gekocht, die gaan in bakken, ik heb namelijk ook een "bakkentuintje" daar staat klein fruit in