Citaat:
Ik zie mezelf later niet jaar in jaar uit mijn eigen klas hebben en alleen maar lesgeven. Plus al het gez**k dat je eromheen hebt. Verder zijn leerkrachten vaak bepaalde types waar ik mezelf niet zo bij op mijn gemak voel (lees: schreeuwerig, grote mond, popiejopie doen in de lerarenkamer, altijd denken gelijk te hebben, enzovoorts).
Mijn hart ligt vooral bij kinderen of jong volwassenen met problemen op sociaal-emotioneel gebied, geestelijk gezien, lichamelijk gezien, enzovoorts. Als leerkracht kom je daar vaak niet aan toe en ga je echt doorverwijzen. Ik wil nu meer de kant op van hulpverlening
Ik zal het me niet persoonlijk aantrekken als docent maar ik vind het wel heel erg dat je iedereen over één kam scheert. En als docent is het niet zo dat je leerlingen doorverwijst omdat je er niet aan toe komt maar simpelweg omdat je gewoon niet opgeleid bent tot maatschappelijk werkster o.i.d.
Mijn beeld is dat je eigenlijk helemaal niet zo goed weet wat een docent doet en dat geeft ook niet maar doen moet je ook niet zulke harde uitspraken doen.
BA het klopt dat je even geen planningen hebt gezien. Ik heb het zo druk dat ik er niet aan toe kom om ze neer te zetten maar het lijkt wel erg op wat ik steeds doe.
Ik zal proberen morgen weer een menu op te schrijven.