[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:11

Studielink is gelukt, idd wat een gedoe met invullen van cijferlijst enzo. Maar moet nu idd wachten tot ik spul heb van DigiD :\ Daarna kan ik pas verder met IB-groep.
Ik zit alleen een beetje hoe dat nou zit met die prestatiebeurs, omdat ik eigenlijk nadat ik m'n P heb door wil naar de uni :\ Nog maareven naar kijken.

De laatste keer dat ik me ingeschreven heb is ruim 3 jaar terug, volgens mij was het toen lang niet zo moeilijk :+

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:13

Nee toen was het stuk eenvoudiger :+

Kim, mn zusje heeft precies hetzelfde gedaan...eerst 1,5 jaar Pabo maar daar moest ze mee stoppen, nu doet ze SPH :j en heeft het onwijs naar dr zin :j

Armaris, dat gesprek met docent ging over mn scriptie, mn mondeling cijfer wordt binnenkort op Blackboard gepubliceerd :j

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:15

Ja ligt dus niet aan mij hea :+
Want deed toen zelfs voor een lotingsstudie en ging allemaal probleemloos

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:15

ja toen ik 3 jaar geleden met studie begon kreeg ik ook gewoon heel simpel formulier thuisgestuurd :+
en nu is het stuk gecompliceerder met hele gedoe...ben er natuurlijk wel in meegegaan met de IB-groep al enzo, dat scheelt denk ik wel een stuk :j

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:16

Sociaal Pedagogische Hulpverlening is dat :) En ik ben gestopt met de Pabo om meerdere redenen.. Ik zie mezelf later niet jaar in jaar uit mijn eigen klas hebben en alleen maar lesgeven. Plus al het gez**k dat je eromheen hebt. Verder zijn leerkrachten vaak bepaalde types waar ik mezelf niet zo bij op mijn gemak voel (lees: schreeuwerig, grote mond, popiejopie doen in de lerarenkamer, altijd denken gelijk te hebben, enzovoorts).
Mijn hart ligt vooral bij kinderen of jong volwassenen met problemen op sociaal-emotioneel gebied, geestelijk gezien, lichamelijk gezien, enzovoorts. Als leerkracht kom je daar vaak niet aan toe en ga je echt doorverwijzen. Ik wil nu meer de kant op van hulpverlening :)

Verder liep ik stage bij de kleuters en ik ben echt geen kleutermens. Ik praat te volwassen en ik ben niet zo van het toneelspelen de hele dag. Ik was wel een lieve juf voor ze hoor, maar ik verwachtte wat teveel van die 4-jarige en 5-jarige (b)engeltjes :) Daar liep ik dus erg tegenaan in de stage plus dat ik een begeleidster had die echt niet voor rede vatbaar was. Echt zo'n kleutermuts van het jaar nul die ervoor zorgt dat er uiteindelijk 20 dezelfde werkjes voor het raam hangen. Nee, die stak totaal geen energie in mij want het was mooi makkelijk dat ik er was zodat zij kon koffieleuten met collega's en dan kon ik mooi de groep in het gareel houden en ik was ook goed genoeg voor kopietjes maken :j Het kwam erop neer dat ik volgend jaar mijn hele stage over zou moeten doen als ik door zou gaan en ook dat was niet zo aantrekkelijk.. :n

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:19

xingridx schreef:
ja toen ik 3 jaar geleden met studie begon kreeg ik ook gewoon heel simpel formulier thuisgestuurd :+
en nu is het stuk gecompliceerder met hele gedoe...ben er natuurlijk wel in meegegaan met de IB-groep al enzo, dat scheelt denk ik wel een stuk :j

Ja, dat kan ik me ook nog herinneren, het ouderwetse inschrijfformulier, kopietje van je diploma erbij etc.
IB-groep heb ik volgens mij wel via i-net wat in moeten vullen, maar ook lang niet zo ingewikkeld.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:22

Ik praat ook altijd te volwassen, herken ik echt :j Ik ben gewoon geen kindermens in het geheel. Alleen theoretisch ben ik goed.

Verder is het veel simpeler hier, ben ik blij om.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:25

*krijgt vanavond zuurkool met worstjes en mosterd*¨
:D

Dat is dus het voordeel van mijn dieet als ik eens iets vettig wil kan dat gewoon als ik zie dat er geen of amper koolhydraten inzitten :D
Tegenwoordig zien mijn dagen er trouwens zo uit:
O: pannekoeken met confituur (zakje)
TD: plakje rookvlees oid met wortel of tomaat
L: 2 boterhammen met likje boter en kaas of kipfilet of ... en een tasje soep (zakje)
TD: groentenknaagsels
A: groenten met stukkie vlees
TD: cappucino met amaretto (da's ook een zakje) en daar wat wortels bij :+

Dus het begin steeds meer op "normaal" te lijken :D .
Zonet de grond van zéér dichtbij gezien *zucht*. "Doe je beugels es uit je zit op je doos", instructeur is een nederlander die dat zo lekker plat kan zeggen. Dus belsjelief in galop beugeltjes uitgeschopt waarna paard in zijn eigen kamelendraf valt omdat ik niet juist zit en toen zat ik pas op mijn doos :+ .
Man heeft wel voorgesteld dat ik altijd bij hem ga lessen ipv bij zijn vrouw }>

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:37

AniekR schreef:
Ja echt een gedoe, heb studielink nu gehad, maar loop nu helemaal vast bij de ib-groep :\

oeh, heb ik iets gemist? ik heb me wel weer ingeschreven via studielink, maar wat moet je doen bij de ib-groep dan?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:48

SaNNeS88 schreef:
AniekR schreef:
Ja echt een gedoe, heb studielink nu gehad, maar loop nu helemaal vast bij de ib-groep :\

oeh, heb ik iets gemist? ik heb me wel weer ingeschreven via studielink, maar wat moet je doen bij de ib-groep dan?

Studiefinanciering ;)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:50

ja, oke, maar als je die nu al ontvangt hoef je dat voor volgend studiejaar toch niet weer opnieuw aan te vragen?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:53

Maar zij moeten wel de wijziging hebben :)

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:55

maar ik wijzig dan toch niets?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:01

Belsje schreef:
*krijgt vanavond zuurkool met worstjes en mosterd*¨
:D

geniet er maar lekker van

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:06

Volgens mij moet je idd wel doorgeven dat je een andere studie doet.

Maar dat zal wel niet zo lastig zijn als helemaal nieuw invoeren ;)

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:50

Citaat:
Ik zie mezelf later niet jaar in jaar uit mijn eigen klas hebben en alleen maar lesgeven. Plus al het gez**k dat je eromheen hebt. Verder zijn leerkrachten vaak bepaalde types waar ik mezelf niet zo bij op mijn gemak voel (lees: schreeuwerig, grote mond, popiejopie doen in de lerarenkamer, altijd denken gelijk te hebben, enzovoorts).
Mijn hart ligt vooral bij kinderen of jong volwassenen met problemen op sociaal-emotioneel gebied, geestelijk gezien, lichamelijk gezien, enzovoorts. Als leerkracht kom je daar vaak niet aan toe en ga je echt doorverwijzen. Ik wil nu meer de kant op van hulpverlening

Ik zal het me niet persoonlijk aantrekken als docent maar ik vind het wel heel erg dat je iedereen over één kam scheert. En als docent is het niet zo dat je leerlingen doorverwijst omdat je er niet aan toe komt maar simpelweg omdat je gewoon niet opgeleid bent tot maatschappelijk werkster o.i.d.
Mijn beeld is dat je eigenlijk helemaal niet zo goed weet wat een docent doet en dat geeft ook niet maar doen moet je ook niet zulke harde uitspraken doen.

BA het klopt dat je even geen planningen hebt gezien. Ik heb het zo druk dat ik er niet aan toe kom om ze neer te zetten maar het lijkt wel erg op wat ik steeds doe.
Ik zal proberen morgen weer een menu op te schrijven.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:08

Heey

@Kim_89, welkom :)

Lees een hele discussie, hopelijk vinden jullie het goed dat ik het hier bij laat en niet mee ga bemoeien :)

@Sakkia, roze vlekken? Lees dat je een dagje niets hebt gedaan. Lekker is dat he af en toe :D
Wat leuk dat je katje zo speels is!
@Ingrid, gefeliciteerd met je broertje!
@Katia, balen zeg van je huid :(:)
@AniekR, leuk dat je je hebt aangemeld op een nieuwe opleiding! Wat ga je nu precies doen? Of lees ik daar nou over heen?
@Armaris, ik mis Wendy idd ook al een tijdje.
@Blesje, hmmm klinkt goed :D

Vanmiddag had ik de bak voor mij alleen (binnenbak) dus even van genomen.. HEEL lang (voor ons doen dan haha) gegaloppeerd, en het voelde super! :+:

Had vandaag een presentatie op school met mijn vriendin (ook klasgenoot) en hij zei: ‘’ik heb zelden zo’n goede presentatie gezien’’ ben er heel blij mee, want ik vind presenteren zooo eng!

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:35

goed zo paulien! zie je wel dat je het kan :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:54

Paulien, fijn dat je de bak voor jezelf hebt en je er zo van hebt kunnen genieten!

Ik heb een tijd lopen twijfelen. Maar nu toch gekozen voor Voeding&Diëtetiek (andere optie was Logopedie), aangezien ik toch eigenlijk verder wil de sportrichting op, dan heb je meer aan V&D ;)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:24

Super paulien, allebei de punten :D

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:01

hoi meiden.

zie dat er weer een paar nieuwe bij zijn welkom.

Vinden jullie het heel erg als ik vanaf het nieuwe topic weer echt meelees. Heb het echt eventjes druk met school die laatste weekjes.

Gister mijn taart gepresenteert iedereen vond hem gelukkig er lekker. Alleen hij was al op voordat ik hem op de foto kon zetten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:01

kim, ik vind dat je huisarts gelijk heeft. bij iedereen is de voedingsbehoefte anders. Toch denk ik wel dat de inname van voedingsstoffen bij iedereen ongeveer gelijk moet zijn. Wat dat betreft zit je bij SB goed, dat is zulk gevarieerd eten en dat doen heel veel mensen (ik incluis) niet zo uitgebreid als zij voorschrijft. Ik vind het fijn om te lezen dat je je bewust bent van de gevaren van SB. Misschien is het een idee om na het drastische afvallen of het opgang brengen hiervan toch terug te gaan naar een dieetist bij wie het wel klikt? Gewoon, om je weer op een goed en gezond voedingspatroon te zetten? We willen anders allemaal niet weer terug naar af.

en sas, je hebt gelijk. mijn opmerking en daarna welkom naar kim was niet netjes. Sorry kim en sorry sas. is ook niet mijn stijl. heb alleen het idee dat jullie het per pb over mij hebben gehad. klopt dat? maakt niet heel veel uit, maar heb liever dat (als het zo is) ik er zelf op word aangesproken.

ingrid, van harte met je broer! was de taart lekker? heb ik er overheen gelezen of wat maar hoe is het met het huis afgelopen?

balen van je huid katia. wanneer gaat er wat aan gebeuren?

aniek, breek me de bek niet open over studielink %)

kim, na de pabo ben ik gaan werken op een school voor speciaal onderwijs. is dat niets voor je dan? ik sluit me aan bij de visie van mahitri; heb je veel ervaring binnen het vak? anders dan je stages?

nog ff doorzetten noor!

pff, wilde vanavond lekker een ritje gaan maken met een stalgenootje en de ouwe poon van 32. staan we even verderop in het dorp te kletsen, vliegt er in ene een hond over het hek en die hangt mooi in poon haar neus! terug naar stal dus en de veearts langs laten komen. flink gaat van 1 cm diep en 1 cm lang. wordt niet gehecht ivm de bacterien. poon heeft nu 2 ab spuiten gehad. arm ding.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:06

Oh over mijn opleiding: was ook even kort door de bocht gezegd. Ik heb mijn woorden niet zo goed afgewogen denk ik. Ik ben er gewoon even klaar mee daar :o En SBO; sja... ik heb erover nagedacht maar het spreekt me toch niet zo aan :n Het hele leerkracht-zijn eigenlijk al niet :) Al was ik wel erg geschikt hoorde ik, voor de bovenbouw dan.

En er is via PB niet expliciet over jou gepraat hoor, over niemand in het bijzonder. Ik voelde me alleen meteen al aangevallen in het topic en Saskia heeft me even een hart onder de riem gestoken ;) That's all. En je excuses is aanvaard :)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:11

even opnieuw dan. Welkom Kim! dat je in ons midden maar lekker mee mag ouwehoeren, het razende tempo bij kan houden en ondertussen lekker afvalt en je overwinningen en frustraties met ons deelt :D

haha, zie je wel; jij weegt ook niet altijd je woorden goed af! ik was ff klaar met SB nadat ik weer 3 topics van dames voorbij heb zien komen die zichzelf uithongeren omdat ze denken dat ze van een boterham al dik worden :n

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:14

Sjah dan kan wel een gevolg zijn van zo een dieten dus misschien zit er wel waarheid in.

Verder volgend jaar pas, pfff vervelend niet alleen omdat het warm is in de zomer met correctie ondergoed. En omdat het lelijk is maar vertel maar eens tegen een potentieeltje :=