[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:45

Goedemorgen dames!

Heb alles bijgelezen maar geen tijd om te reageren want moet eigenlijk NU naar de fysio! Daarna ff sporten, als ik de kracht kan vinden Lachen Ik heb eigenlijk honger, honger, honger (net 2 ontbijtcrackers gegeten).

Tot later!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:05

Ik kan t verhaaltje niet echt vinden ukje...

Kwam wel een post tegen van jou, hoe je kan uitrekenen, hoeveel calorien je kan eten om af te vallen.
Is nog best veel.
Zit beetje te twijfelen tussen beweging x 1,375 of 1,55
Dus ga maar even uit van 1,375

Dan kom ik op 2030 calorieen - 20% = 1624

Geen idee of ik daaraan kom op een dag eigenlijk...

Maar ja ik ga me nu even snel omkleden, haar doen enz, moet half12 weg...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:30

Lekker dan, ik zit thuis te werken, wat ik met veel moeite voor elkaar heb gekregen omdat ze eigenlijk graag wilden dat ik vandaag naar kantoor kwam. Dat kantoor is in Arnhem, waar ik 1 dag in de week werk en vanaf Groningen 2,5 uur met de trein is. Vandaag had ik geen afspraken en kan ik dus mijn werkzaamheden ook thuis uitvoeren. Dan sta ik liever niet om half 6 op om een uur later de trein te nemen. Logisch toch? Uiteindleijk mijn baas omgepraat, ik aan het werk vanmorgen, lekker om 8u opgestaan, kan ik nu ineens mijn webmail niet meer in terwijl het de hele ochtend prima was. Ik dacht nog aan een storing, dus probeerde net na een kopje thee nog maar eens. Weer niks. Dus ik bellen naar kantoor, ligt de mailserver eruit wegens onderhoud! Kan ik dus vrijwel niets doen! Gelukkig heb ik de meeste artikelen al opgeslagen, dus ik heb nog wel wat om te redigeren, maar daar ben ik geen dag mee bezig. Lekker handig. Waarschijnlijk gaat dat onderhoud tot het eind van de middag duren. Ik geloof dat ik maar naar stal ga. Ben ik even blij dat ik niet in Arnhem ben!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:28

Sorry meiden geen tijd om bij te lezen!

o: magere vanilleyoghurt met muesli
t: pakje crackers, appel
l: vegetarisch medium
t: ?
a:?

Mmmm moet boodschappen doen Knipoog

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:37

@lieke: bah! idd erg eng..

Zo, net thuis
O: kom special K met magere melk
*2uur turnles, touwsrpingen*
T: -
L: bufstuk, puréé, tomaat, salade
T: ??
*mss paardrijden! eindleijk weer!!! Bloos! als mijn vriendin kan doe ik de stap. ben wel bang van hun reactie,
ben al niet meer geweest van september*
A:??

word dus nog even wachten Nagelbijten / Gniffelen

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:53

Sizzy schreef:
Ok dat is fijn LJ! Wel erg balen dat je steeds zo moe bent, mss gaat dan in verloop van tijd beter? Lachen

Mwah, dat weet ik niet hoor. Werk er nu namelijk al 1.5 maand!
Maar ik ben sowieso heel veel moe. Ik wil misschien iets zoeken in de alternatieve geneeswijzen omdat de huisarts(en) zeggen me toch niet kunnen helpen etc. maar heb nog geen idee wat, hoe en waar.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:55

Pivanti schreef:
Straks werken; met een jochie van 6jr (met autisme) naar de bios (Bee movie) en daarna nog even wandelen in t park. Vind ik wel heel relaxed, beetje film kijken en betaald krijgen haha

Begeleid je autistische kinderen (of kids met een andere stoornis)? Doe je dat fulltime?
Ik had ook gesolliciteerd een paar maanden geleden om het naast m'n studie te doen, was ook meteen aangenomen maar heb toch maar besloten het niet te doen. Lijkt me overigens wel erg interessant en leuk om te doen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 14:58

Ik had gisteren trouwens nog 8 chocolade koekjes gegeten (5 verschillende soorten, kan je nagaan hoeveel pakken ik thuis heb! Bloos huishoudbeurs he!!) maar was ook nog een uur gaan trainen + een uur salsales Lachen

Kom net van de fysio en heb daarna nog 1.5 uur getraind (uur cardio, half uur krachttraining; benen + middel).

Mijn planning:
O: 2 ontbijtcrackers van LU; halve plak 30+ kaas
T: Liga Fruitkick
L: 2 br boterhammen; kipfilet, Italiaanse salade van de AH
T: banaan gemixt met 200 ml Sojamelk
T: plak ontbijtkoek
A: 3 wraps met kipfilet, paprika's, ui, tomaat & mais
T: schaaltje Sojayoghurt, koekje

Beweging: 15 min. fietsen, 1.5 uur sporten, 30 min. lopen, paar dingetjes kopen etc

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:35

Ik heb vandaag een beetje eem slechte dag Clown

O: 2 mb, snijworst, glas sinaasappelsap
10 min. fietsen, werken 06.00-14.00
T: 1 chocopindakoek
T: half spritskoekje, 2 mb, gebraden rundergehakt
L: anderhalf kokoskoekje, 2 mb, kaas
T: 2 speculaasjes, 2 koekebeestjes (hele mini vanillekoekjes met beetje chocolade)
T: 2 mb, boter, cup á soup
D: Bami, pindasaus, ei, glas melk

Vandaag waasrchijnlijk niks aan beweging en ook niet klussen. Heb behoorlijk veel last van mijn pols van het beitelen van gister, too much gedaan dus Boos! Ik kan er geen eens kracht mee zetten echt, en het is ook nog rechts Clown Nu kan ik dus de hele week weinig uitvreten in 't huis Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:00

Mijn dag:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: wiegertje
t: opkikker noodles
L: 2 bb linesse/achterham/tomaat 1 bb filet americain
t: wiegertje
t: 150 ml blanke vla
D: 3 bb met beleg of rijst met prut
t: sinaasappel

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:39

Haha vandaag laatste toets gehad en die ging behoorlijk slecht (wiskunde).
Daanra moesten we drie uur wachten tot het volgende project begon op school dus ging ik met een groep jongens uit mn klas mee naar de burgerking. Ze gingen namelijk een eet wedstrijd houden!!! Tong uitsteken
Drie jongens deden mee en moesten ieder 7 nuggetburgers (met 3 kipnuggets erop) opeten. Wie ze het eerst op zou hebben had gewonnen. Dus wij zo bestellen: ja 26 nuggetburgers graag (anderen wilden ook wel) dus die vrouw dacht eerst dat et een grap was..
Toen kwam de wedstrijd Tong uitsteken 1 jongens had ze alle 7 op en de rest hadden er 5 op..
Ik heb me maar (netjes) bij een brownie gehouden.. Maar wel vreselijk gelachen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 17:52

Pivanti, op bladzijde 471 staat het 2 of derde berichtje.
Ben ik nou gek of zijn alle berichten een bladzijde naar voren geschoven

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:31

hoezo uk?

vorige week 62,6 kg
deze week 62,0 kg

ben fier op mezelf ! Haha!
ben net terug van manege! (had al vanaf september niet meer gereden) het was vermoeiend. alles doet wel zeer maar het was super!

O: kom special K met magere melk
3 min fietsen
2 uur turnles, touwspringen
3 min fietsen

L: bufstuk, puréé, tomaat, salade
30 min fietsen
1 uur paardrijden
30min fietsen

T: ??
A: heilbot (vissoort) met brood en groenten Haha! !!

ben zo blij dat ik vandaag een vole goede dag heb. (nu ja voor mijn doen) met beweging.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:55

Zo! Wát een beweging vandaag lana! Sowieso al 4 uur! Dan zou ik toch veel méér en méér gaan eten hoor..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:56

omdat ik in me hoofd heb dat mijn berichtje op een andere bladzijde stond. Maar ik zou het wel verkeerd in mijn hoofd hebben zitten.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:09

Idd Lana als je zoveel beweegt kun je heel wat eten hebben hoor!!

Heb sinds een tijdje geleerd hoe ik de site van ons café kan bijhouden.. Heb net de agenda en de voorkant weer even ge-update. Maar moet er nog wel handig in worden hoor.. Als jullie willen kijken:
www.happyduck.nl

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:34

Wind,
wat grappig dat je in Arnhem werkt, 1x per week. Ik woon in Arnhem. Maar is zeker kei ver reizen vanaf groningen, als je thuis kan werken, moet je dat zeker lekker doen! Onzin om dan zo onwijs vroeg op te moeten en zolang te moeten reizen

Ladyjoy,
Ik werk als pgb hulp. Doe verschillende dingen. Doe dan een jochie van 6jr met autisme daar ga ik om de week een middag wat mee doen en in vakanties 2 middagen per week.
En ik doe een jongen van 4jr die niet kan lopen door een hersenbeschadiging en ga daarmee naar fysio en ergo therapie en verder mee spelen, mee eten en in bad en bed doen. Hij heeft ook nog een zus van 6jr De moeder is gewoon thuis, maar ik doe dan de til dingen (want is nogal zwaar voor haar dit 7 dagen per week te moeten doen) enz en vermaak de kids en ga alleen met de taxi naar therapie met hem. Doe ik een dag per week (van 13/14u tot 19u)
En ik ga nog een meisje doen van 6 jr en haar zus van 9jr. Dat meisje is zwaar gehandicapt. Ze is lichamelijk en verstandelijk beperkt, is spastisch en kan niet praten en heeft zware epilepsie. Daar moet ik eerst een poosje ingewerkt worden en later ga ik dit waarschijnlijk 2 dagen per week doen van 7.15 - 18u
Heb ook nog een aanbod gehad van een jongen van 23jr met een dwarslesie en spierziekte voor 8u per week en een nacht... maar ja heb toch meer met kinderen.
En kreeg van de week nog een mailtje voor een jochie van 9jr met adhd en pdd nos...

Maar even zien, krijg zoveel aangeboden, kan wel 7 dagen per week werken hahaha

Heb hiervoor bij een weekendopvang gewerkt, voor kinderen met een gedragsstoornis (2 weekenden per maand) maar ben ik sinds pas mee gestopt.

Waarom heb je besloten het niet te doen?

Ik doe het ook naast m'n studie, maar ik zit nu in het laatste half jaar en heb geen lessen meer. Moet nog wel heel veel doen, verslagen, herkansingen, scriptie... moet uitkijken dat ik weer niet te veel ga werken..

Las je ook naar de fysio gaat. Ik moet morgen... voor m;n schouder, boven en onderrug... door een val van een paard jaren geleden. Leuk he paardrijden Knipoog

Ukje,
Vervelend allemaal!

Vandaag trouwens wat gesnoept... in de bios.. maar ja ook een uur gefietst Lachen
Sporten vanavond gaat niet door... morgen weer een uur sporten en een uur paardrijden.

Maar ik ga snel iets eten, want er komt zo een vriend van me film kijken...

Fijna avond allemaal!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:48

Ik heb trouwens een magere en lekkere vervanging gevonden voor patat/gebakken aardappels!
Je neemt zoveel aardappels als je op kunt, en die snij je in partjes (met of zonder schil, met is wel lekker!). Je doet de partjes in een kom, en doet er 1 eetlepel olijfolie bij. Hussel de partjes zodat overal wat olijfolie opzit, laat het even uitlekken zodat overbodige olie er af loopt. Dan wat zeezout er op (en rozemarijn, als je dat lekker vind), en op een bakplaat met bakpapier. 20 minuutjes in oven op 200 graden, dan even husselen, vervolgens nog 15 minuutjes en ze zijn klaar!
Het is zóó heerlijk, en veel magerder dan gebakken aardappels, waar veel bakboter bij gaat, of patat in de frituur.
Ik gebruik 1 eetlepel olijfolie, dat is genoeg voor aardappelpartjes voor 2 personen. Een groot deel van de olie blijft achter in de kom, dat druipt er af, en een deel blijft ook nog achter op de bakplaat! Magerder kan niet! Haha! Bijna net zo mager als gekookte aardappels, maar dan véél lekkerder.

Jammie, echt heerlijk hoor! Ze worden ook lekker bruin. Ja Vind het lekkerder dan patat moet ik zeggen. Bloos

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:53

mm klinkt lekker mocca!

en ja hoor ik heb net nog een paaseitje op Nagelbijten / Gniffelen en 2 sneden brood met heilbot (is vete vissoort) en salade Bloos straks nog een heerlijke kom special K met magere melk! Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:00

lana, die paaseitjes kunnen helemaal geen kwaad zeker niet als je zoveel sport.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:27

Klinkt lekker mocca, ik hou niet zo van gekookte aardappels, dus dit is wel een goed alternatief.

Mijn dagje:
O: cornflakes
fitness
L: 3 crackers met tonijnsalade
t: cracker met kaas
t: appel met kaneel
A: worteltjes, aardappeltjes, hamburger.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:28

Dat is idd érg lekker Moc! Lachen Ik maak het ook wel eens, met zeezout en rozemarijn! Vingers aflikken

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:33

@ Pivanti; leuk hoor! Dus je doet het nog naast je studie? Best wel veel uren maak je dan!
Ik heb toendertijd (half jaar geleden) besloten het niet te doen omdat ik bang was dat ik de kids niet de zorg kon geven die ze nodig hadden/verdienden. Ik heb mijn SPW4 (sociaal pedagogisch werker) diploma en vind eigenlijk dat ik niet helemaal súper veel van autisme/PDD-NOS/ADHD en verschillende andere syndromen/stoornissen weet.. had ik het laatst nog over op de studiedag met een collega van mij (ook onderwijsassistente, we werken op een ZMLK school), zij heeft ook haar SPW4 diploma en vraagt zichzelf ook wel eens af of ze nou wel écht genoeg over alle stoornissen/syndromen weet. Er moet natuurlijk nog veel meer zijn. Misschien goed om je (in het algemeen) er eens verder in te verdiepen omdat je natuurlijk alle hoofdlijnen leert maar that's it.

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:45

waw pivanti knap van je! en kweet het hoor ukje. dat eitje heeft mij super gesmaakt Haha! *al krijg ik alleen maar trek naar meer Clown *

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:45

ladyjoy schreef:
Mijn dag:
O: 2 ontbijtcrackers van LU; halve plak 30+ kaas
T: Liga Fruitkick
L: 2 br boterhammen; kipfilet, Italiaanse salade van de AH
T: banaan gemixt met 200 ml Sojamelk, 3 handjes cashewnoten
T: dun plakje ontbijtkoek, koekje
A: 3 wraps met kipfilet, paprika's, ui, tomaat & mais
T: schaaltje Sojayoghurt, 2 koekjes

Beweging: 15 min. fietsen, 1.5 uur sporten, 45 min. lopen, 30 min. boodschapjes/dingetjes kopen, 1.5 uur huishoudelijke taken (stofzuigen, afstoffen, afwassen & koken)