Sommige vleesvervangers vind ik echt lekker hoor! Zoals de auf wieder schnitzel van de vegetarische slager, die is echt heel goed. En de gehaktballetjes en nuggets van de vegetarische slager zijn ook echt oprecht lekker. Van die pompoen /boerenkool/quinoa dingen zijn het niet voor mij.. Maar je moet het vooral uitproberen en zelf proeven, want iedereen is anders
poes
Geplaatst: 26-12-20 20:47
Ik heb in het begin absoluut geen vleesvervangers gegeten. Kookte juist hele nieuwe gerechten. Kijk eens op Bosh! Hele fijne en smaakvolle recepten. Ik heb er genoeg over gepost met foto’s, zeker mijn eerste berichten in dit topic heb ik veel recepten en foto’s! Ik gebruik nog steeds veel van die recepten.
Magrathea
Geplaatst: 26-12-20 20:51
Gewoon eens proberen, je sterft niet van een keer iets wat minder lekkers te eten En daarbij, ik heb in m'n leven ook heel veel niet-lekker vlees op Overigens vind ik bijna alle veggieburgers e.d. wel lekker, groot deel hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je het klaarmaakt. Maar een veggieburger met een sausje op een broodje met groenten en friet erbij kan eigenlijk niet misgaan
Daarover, heel weinig mensen stoppen met vlees eten omdat ze het niet lekker vinden. Ik vind het gewoon niet lekker genoeg dat er een dier voor dood moet.
Gisteren heerlijk gegeten met m'n vriend Vooraf: couscous salade in laagjes (met wortel-hummus, spicy-hummus, yoghurt-dille sausje, couscous met munt, tomaat, komkommer, radijs en granaatappel) Tussen: torentje zelfgemaakte rostis van aardappel en pastinaak met yoghurt-muntsaus en een beetje salade erbij Hoofd: wellington met zoete aardappel, amandel, zongedroogde tomaat en vegan roomkaas Dessert: appelcrumble En elk gerecht had een bijpassend speciaalbiertje ook niet verkeerd. En het was onze eerste echte kerst samen! Lekker samen koken, filmpje kijken, lekker eten, echt een fijne avond gehad.
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 26-12-20 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt
batje
Geplaatst: 26-12-20 20:51
Jaaaa, Bosh is heel erg lekker! Mijn (vleesetende) vriendin vraagt regelmatig om de DanDan noodles. En de chocoladecake!
Ze gaat januari de vegan challenge doen. Ben ik echt heel blij mee, want ik vind het stiekem best lastig dat we hierin zulke andere normen hebben.
Ik ben met vlees gestopt omdat ik het écht níet lekker vind En daarnaast kreeg ik het ook niet meer voor mezelf verantwoord kreeg.
Wij hebben gisteren gegourmet en vandaag stond vegan lasagne op het menu.
8nnemiek
Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-20 21:23
Sintara schreef:
[ [url=m/nWYtxT.jpg]Afbeelding[/url] ]
hij was lekker
Oew die ziet er lekker uit!
Hier precies hetzelfde Mijn flattington smaakte prima haha
Jessix
Geplaatst: 26-12-20 21:40
poes schreef:
Ja klopt. Ik vind ook veel vleesvervangers nu lekkerder dan in het begin. Het meeste blijft karton maar ik kan ze wel steeds meer waarderen haha
Ja dat was 20 jaar geleden wel anders. Ik had twee keuzen in de supermarkt en vond ze allebei niet lekker.
Maar ik wilde gewoon geen dieren meer eten, dat was voor mij motivatie genoeg. De laatste jaren komt er steeds meer bij en het wordt ook steeds beter. Een paar ervan vind ik af en toe wel lekker. Maar ben eigenlijk al zo gewend om zonder een vleesvervanger te koken dat ik het helemaal niet mis.
Pfft ik zoek een (koffie)cakerecept en alles wat ik vind is of vegan of gezond (lees: waslijst ingrediënten waaronder dadelsiroop, havermeel en kokosbloesemsuiker. Nee rot op, ik wil het gewoon bij de supermarkt kunnen kopen )
Schorseneren zijn heerlijk! Valt onder mijn lievelingsgroenten.
Zo. Wij hebben er twee dagen heerlijk uitgebreid kokkerellen opzitten. Ik heb m'n receptenboek van Vegeterranean weer eens opengeslagen en samen met twee bijzonder goed helpende mannen twee meergangen (gisteren 7 en vandaag 5) diners uitgewerkt. Kaas in overvloed dus daar heb ik weer genoeg van op. Absoluut verrukkulluk, maar voor de komende tijd ga ik me weer verder verdiepen in Ottolenghi - die had m'n laatste meergangendiners ook geïnspireerd en daar hoor ik ook nooit klachten over
En morgen oliebollen en appelbeignets
Zag er bij jullie ook goed uit allemaal! En ik zag dat er wat nieuwe mensen waren, welkom
ClauH
Geplaatst: 31-12-20 09:05
Ik ga dat schorseneren recept zeker een keer uitproberen, ik vind ze ook heerlijk.
Gisteren de gehaktbal van de vegetarische slager op. Ben er niet kapot van... De hamburger daarentegen .
Wat eten jullie bij stamppot? Waar ik bij rijst en wraps het vlees niet mis, vind ik stamppot een beetje kaal zonder iets ernaast....