Het is rustig hier! Wie maakte er nou ook alweer zoveel paleo tussendoortjes? Die mis ik ook!
Horse_xx
Geplaatst: 11-07-14 18:25
Gisteren een dagje naar scheveningen geweest en daarna naar Sisteract, was erg leuk
Gisteren: O: 50 gram boekweitgrutten, 10 gram whey, paar blauwe bessen T: - L: 200 ml yoghurt, appel, 15 gr whey, 2 rijstwafels T: appel, twee rijstwafels A: Uiteten, carpaccio, varkenshaas met champignonsaus en wat groenten, paar frietjes en als dessert dame blanche T: een hopje
Vandaag: O: 30 gr boekweitgrutten, 20 gr havermout, 10 gram whey T: - L: Twee maiswafels, twee plakken kipfilet, 150 gram kwark, 10 gram whey, 1 appel, paar rozijnen, stukje speltstokbrood T1: Plak roggebrood T2: Banaan-blauwe bessen ijsje (zelfgemaakt ) A: Tomatensoep met een salade van kikkererwten T: Nog geen idee
Al een lange tijd niet meer gepost (en ook niet bijster geweldig gegeten, maaltijden waren gezond maar het gesnack niet zo) wegens verhuizing en bijkomende drukte. Nu het weer wat rustiger is geworden kan ik me weer concentreren op ook gezond eten ipv alleen maar uitpakken en schoonmaken.
Vandaag een beetje half gezond/half ongezond lijstje. O: bakje yoghurt met een zelf samengestelde mueslimix van MyMuesli. L: restje broccolisoep, 2 gekookte eitjes, paar volkoren biscuitjes. B: 2 paarden rijden (1 les, 1 zelf stappen) t: gedroogde pruimen B: 30-35 minuten wandelen met de hond A: een "pastasaus" van rode linzen, tomatenblokjes, tomatenpuree, knoflook, ui, basilicum, tijm, oregano, en champignons op courgettesliertjes. B: 20 minuten wandelen met de hond, 30 Day Shred level 2, dag 9 t: eiwitshake van 150 ml amandelmelk, banaan, dv aardbei
Alvast een lijstje voor morgen: B: 6 km hardlopen O: scramble van 100 gr tofu, 50 gr spinazie, 1 flinke tomaat, 1 el edelgistvlokken en 1 tl kokosolie op 1 meergranenwrap B: 30 Day Shred level 2, dag 10 t: zelfde eiwitshake als vandaag B: 40 minuten wandelen met de hond L: salade van 70 gr quinoa (ongekookt), 1 lente-ui, 1 tl olijfolie, citroensap, peper, zout, spinazie (flinke hand) en tomaat (1 grote). t: stuk appelkruimeltaart (vriend viert zijn verjaardag met familie) A:??
Dani_
Geplaatst: 11-07-14 20:51
Eet je nou niet te weinig groente Eline? 150 gr op een dag?
O: groene smoothie postelein, banaan, appel, sinaasappel chia, lijnzaad T: - L: twee sneeën roggebrood met hummus, plakje zalm, avocado en gekookt ei. Snee roggebrood met geitenkaas en tomaat. Schaaltje rauwe wortel T: appel A: bataatfrietjes met verse rozemarijn uit oven. Geroerbakte broccoli met rode biet, rode ui en knoflook. Stukje kabeljauw T: schaaltje caramelijs
D: 2 l water, vier groene thee, 2 witte wijn B: 3 km wandelen
Beetje weinig vandaag geloof ik, normaal eet ik meer tussendoortjes, maar daar had ik simpelweg geen tijd voor vandaag. 10 uur achtereen gewerkt met een half uurtje pauze en nu gebroken op de bank.
Noeps
Geplaatst: 11-07-14 21:03
elinebakker schreef:
Het is rustig hier! Wie maakte er nou ook alweer zoveel paleo tussendoortjes? Die mis ik ook!
Ik weet het niet meer precies, maar ze had 1984 in haar naam..
Dani_
Geplaatst: 11-07-14 21:11
Horse1984. Die is volgens mij weggegaan omdat hier een beetje banketstaaf gedaan werd over de vele baksels.
Er werd niet banketstaaf gedaan, er werden vraagtekens gezet bij de term paleo mbt de baksels, dat was ik namelijk. Elders op het net gebeurt dat ook gewoon en ik bedoelde er helemaal niets mee. Zou het erg jammer vinden als ze echt daardoor wegbleef.
O: magere kwark met rozijnen L: AH excellent broodje met ei kerrie salade T: Optimel Griekse stijl yoghurt A: Kip gemarineerd in sojasaus met sperzieboontjes T: Shake T: Bak aardbeien met volle Franse kwark
Kcal: 1362, 130 eiwit, 48 vet en 94 KH.
KarinvdM
Geplaatst: 11-07-14 23:02
O: Eiwithake van Garden of Life (raw) http://www.gardenoflife.nl/prote%C3%AFn ... w-fit.html . Gewonnen via FB, vulde totaal niet dus nog een rijstwafel met sla, paprika en rookvlees genomen T: Galia en 2 dadels L: grote kom verse prei/courgettesoep met groene pesto en 2 vk-roggecrackers met rode pesto, sla, kalkoenfilet, paprika en 2 geroosterde trostomaten, stukje chocolade T: Galia, rijstwafel met rode pesto, kalkoenfilet, sla en paprika, dadel A: Rosbief met champignons en gemengde sla met tomaaatjes, paprika, komkommer, feta, olijven, ketchup en dressing. Custardvla T: Yoghurt met blauwe bessen en aardbeien. Handje chips, ozzie bbq van Lay's, niet lekker. Handje elite haver en een borreltje D: Thee, water, slimpie B: Paardrijden, tenminste, dat was de bedoeling maar na 15 minuten was ik er klaarbmee, te warm en te veel dazen... Vanavond 46 km op de racefiets, dat was wel lekker
Ik ging net even kijken wat dat eiwitpoeder kost en ik schrok me rot...
O: banaan en pakje van 4 meergranen ontbijt koekjes B: uur bootcamp in de duinen, wauw wat was dat zwaar, maar zoo lekker! T: halve portie whey shake L: 2 sneden geroosterd brood met het restje tomaten/groentesaus van gister T: 5 dadels, laatste stukje pure chocola A: beetje rijst, halve spitskool, 150 gram sperzieboontjes en 75 gram taugé, zelfgemaakte pindasaus en een gekoot ei, waterijsje B: 2x 25 min fietsen, 1 paard rijden, 1 paard half uur wandelen T: twee chocotoffs
10.30: 3 sneden brood met 1 gebakken ei 13.30 tosti (van wit brood) met een handje chips. Dat laatste krijg je hier bij elk lunchgerecht ... 20.00: meloen met gerookte ham en knoflookbrood vooraf: tonijn met tomaat en zoete aardappel als hoofdgerecht, stukje cheesecake toe Drinken: water, 2 bier, 2 droge witte wijn, 1 strawberry daiquiri Beweging: 1u wandelen
Gisteren uiteindelijk raar dagje geworden door concours daar ook avondeten gehad (patat met kroket). Over algemeen niet heel slecht, denk eerder te weinig dan te veel maar wel weinig groente/fruit
Vandaag O:250 ml ongezoette amandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 20 druiven en kaneel T: 2 cappuccino (automaat) veel water en 3 keelsnoepjes L: magere yoghurt met mueslie (liefde&passie) banaan, blauwe bessen + misschien restje pastasalade T: paar aardbeien, paar trosjes rode bessen A: noedels met gegrilde zalm, peultjes en champignons T: klein beetje tiramisu
Volgens mij is NL een van de weinige laden waar chips bij een sandwich niet heel gewoon is. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat jet heel snel went en niet echt vervelend is ofzo...
O: 100 g haver, 320 ml kokosmelk, water B: 30 min. KT, 45 min. ballet, 20 min. yoga dag 3, 20 min. stretching T: Glas vers fruitsap, na sporten Whey shake L: 120 g vk brood, geroosterd met 60 g kruidenkaas, 60 g light roomkaas, radijs, tomaat, komkommer, rucola, balsamicoazijn; Griekse yoghurt met honing (Fage) T: 250 g Alpro mild & creamy limoen, schaaltje kersen, Nespresso B: 1 uur grondwerken, paarden verzorgen A: 100 g ongekookte vk pasta met 2 el amandelpesto, 2 tomaten, rucola, kruiden T: Toetje van 20 g mascarpone, 50 g kwark, 2 opgeklopte eiwitten, 200 g aardbeien, snufje suiker
2350 kcal tov 2460 te verbranden kcal, 110 g eiwitten, 65 g vetten.
LisErm94
Geplaatst: 12-07-14 10:35
Gister een wat voller dagje O: 70 gr havermout, 10 gr lijnzaad, 1 gr cacao, 5 gr zemelen, 15 gr gele rozijnen, 10 gr amandelschaafsel, 180 ml ongezoete amandelmelk T: 11 gr pre-workout, 28 gr whey T: 250 gr cherrytomaten, eat natural reep L: 150 gr magere kwark, 5 gr whey, 157 gr sinaasappel, 10 gr amandel, 16 gr dadel T: 25 gr 85% pure chocolade A: halve kop groentesoep, 47 gr runderworst, 107 gr (gekookt) zilvervliesrijst, 98 gr snijbonen, 200 gr magere yoghurt (mini porties bij mijn vader ) T: (filmavond) 50 gr pure chocolade, veel druiven en aardbeien D: 1xkoffie, water, thee, 1 witbier B: 25 min fietsen, 40 min krachttraining, uur spinnen, foamrol, stalwerk, 35 min wandelen
O: pompoenkadetje, twee gebakken eitjes, 2 plakjes salami, Parmezaanse kaas, beetje truffelolie T: 2 eierkoeken L: halve galiameloen, 250gr magere kwark, 3el havermout, 2tl cacao nibs T: 1 pompoenkadetje met 20+ smeerkaas en aardbeienjam, schaaltje zelfgemaakt suikervrij yoghurtijs A: 1 courgette, half blikje kapucijners, kerry, ajvar, beetje olijfolie, 1 tartaartje T: 1 pompoenkadetje met een beetje roomboter en een plakje salami
Steenbok12
Geplaatst: 12-07-14 11:44
Gister: O: 40 gr havermout/lijnzaad/melk + 3 rijstwafels met kipfilet en 2 fruitspiesjes T: 2 stukken meloen L: 5 rijstwafels en 2 vezelrijke crackers met o.a. kaas, sandwichspread en stroop T: 1 Wrap met kipfilet/roomkaas A: Barbeque, wel wat stokbrood en sausjes fruitsalade en wat rauwkost gegeten. Voor mager vlees gekozen (1,5 biefstuk, 2 zalm en 1 garnalen spies) B: 50 minuten fietsen
Vanochtend nog vol van de barbeque en vanavond weer sushi eten O: 50 gr havermout/lijnzaad met magere melk L: 60 gr havermout/lijnzaad/kokossnippers met magere melk T: Rode paprika, 2 nectarine + evt nog wat magere kwark A: Uit eten, sushi! Proberen gefrituurde dingen een beetje te laten, verder gewoon genieten van alle lekkere vis e.d.! T: Speciaal biertje in de stad B: 50 minuten fietsen
O: 40 gr havermout, 10 gr boekweitgrutten, 10 gr banana whey, paar blauwe bessen T: - L: 200 gr kwark, 1 appel, 20 gr blanke rozijnen, 10 gr whey, 5 gr isolaat, plak roggebrood met kipfilet en komkommer T1: Twee rijstwafels, 15 gr pindakaas, plak kipfilet, 30 gr hutenkase T2: Appel, blokje pure chocolade A: Salade van gegrilde kip, ijsbergsla, tomaat, komkommer, paprika, olijven T: Geen idee nog
Many
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-14 17:12
Ik weet nog dat ik in de VS ook raar stond te kijken toen ik voor het eerst chips bij mijn sandwich kreeg
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad en hennepzaad; appel T: banaan; hennepshake L: koolsalade (witte kool, wortel en lente ui met aziatische dressing); volgranenbol pesto/kaas/komkommer/tomaat T: handje noten A: groene pilav (basmatirijst met wortel, bleekselderij, veel verse en gedroogde kruiden, pistachenoten en rozijnen) met courgette, ui en saffraan en gestoomde tempeh T: peanut butter soft serve met stukjes pure chocolade