Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:43

O: 35 gr havermout/melk en 2 sesamcrackers met kaas en melk
t: appel
L: 3BB,2 rijst wafel en cracker met kaas, pindakaas, sandwichspread
T: peer
T: Pinda koekje en maria koekje
A: penne met pesto, brocolli, rode ui, champignon, groene paprika
T: magere yoghurt met kaneel, rozijntjes
B: met de auto met collega naar het werk en avondje vrij van sporten vanwege het weer O:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:54

phormicola schreef:
O: 3 eiwitten, 2 eieren, 2 gele paprika's, 200gr spitskool, 10gr kokosolie, 15gr aioli, kruiden
B: naar de markt lopen :=
L: 100gr havermout, 125ml sojamelk, 1 banaan, 2tl honing, 1tl roomboter, cacao; 2 Milka wafel
T: 250ml volle yoghurt, 20gr sojaproteine, 1 banaan, water en kaneel
B: Krachttraining
A: 130gr tonijn op water, 300gr gekookte wortelen, 60gr linzen, 10gr roomboter, 1 aubergine, 1 gele paprika, 100gr ui, 3 tenen knoflook, 10gr aioli, ketchup, citroensap, kruiden

2100kcal

Trainer heeft afgezegd :( Al die extra kcal voor niets gegeten. Ik kan nu alleen nog ḿ'n avondeten verminderen :(

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:09

O: rijstmelk met havermout
L: 2x roggebrood, 1 met kaas en 1 met kipfilet en een half gebakken ei
T: Wat blokjes pure chocola
T: Appel
A: boekweitgrutten met een beetje roomboter en een beetje stroop (ineens heimwee naar vroegah :o )
T: bakje naturel chips

Niet zoveel bewogen, straks nog een uurtje bodypump. Beetje raar lijstje vandaag, vraag me eigenlijk af of ik straks voor het sporten nog iets kan eten (begint pas om kwart voor negen) of zou dat teveel worden? Beetje lastig in te schatten.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:30

O: 3 knackebrod met margarine, kaas en hagelslag
T: Cupcake met chocoladestukjes
T: Banaan
L: Cup a soup tomaat, twee volkorenboterhammen met margarine en salami
A: Bami met chinese groenten, kipfilet en satesaus

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 21:19

O: Baked oatmeal met banaan en appel
T: Galia
L: Courgette/broccolisoep met sla, paprika, cherrytomaat, kamkommer, olijven, fetakaas en 4 opgerolde plakjes rookvlees met tapenade erop :9
T: stukje Bros en een milkshake van een banaan en amandelmelk (uurtje in de vriezer gehad) met cacao en een opgeklopt eiwit erdoor
A: Stampot boerenkool met rode ui, rode peper en paprika (AH) met hamblokjes en een stukje rookworst, perencompote
T: Gesnoept van m'n zelfgemaakte kastanje-cruesli
D: Groene thee, warme choco van cacao, amandelmelk en water, slimpie en water

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:13

Zo even tussen de drukte door een lijstje van mij, gisteren heb ik ook niet gepost maar wel netjes gegeten. Alleen geen zin/tijd om hem hier uit te typen :o :P

O: 85 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 2 mandarijnen
T: 2x roggebrood met 14 gram kaas ertussen
L: 2x desemcracker met 7.5 gram appelstroop, 1 groene paprika
T: 1 mandarijn, 1 banaan
T: 14 gram whey perfection met 200 ml amandelmelk, stuk komkommer
A: 220 gram aardappelpuree, 375 gram spinazie, 97.5 gram quorn (beetje olie)
T: 300 gram magere kwark met 1 vk beschuit, handje druiven
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 30 min fietsen, 20 min lopen, 1 uur powerworkout groepsles daarna 20 min cardio op de spinfiets

Veel mooie lijstjes vandaag! :D
Balen Phor, heel irritant als je er al rekening mee hebt gehouden met je voeding. Kon je niet zelf trainen? Natuurlijk nooit zo actief als met pt maar beter als niets.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:16

Vind het trouwens leuk om de verschillende stamppot varianten hier voorbij te zien komen! Die van jou klinkt ook lekker Karin.
vorig jaar had ik bv zuurkool met abrikozen chutney en vond dat erg lekker terwijl ik niet echt van zuurkool hou.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:19

Dit was zo'n voorgesneden zak groente van AH, ik vond het erg lekker. :j

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:20

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:21

De meesten eten hier gewoon khd Anke. :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:22

Oh sorry ik d8 miss vinden jullie dat interessant ofzo :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:32

Many schreef:
O: havermout met rijstmelk, cacaopoeder, lijnzaad, honing en een tl pindakaas; appel
T: 2 mandarijnen
L: rodebietenburger, kwart geroosterde flespompoen, romaine sla
T: 1 mandarijn; flinke hand cherrytomaatjes
A: volkoren wraps met kikkererwten, paprika, courgette, tomaat, sla en wat geraspte kaas
T: handje amandelen

B: 12 8 km fietsen, halfuur/drie kwartier paardrijden uur wandelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:35

Anoniem schreef:
O: havermout met peer en water
T: appel
L: 2 bruine boterhammen + kapje met kaas en sla, kapje met pindakaas
T: banaan, peer
A: pompoensoep met speltbrood
T: 4 blokjes 72% choc

B: 15 min NTC

Comments zijn welkom!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:39

KarinvdM schreef:
O: Baked oatmeal met banaan en appel
T: Galia
L: Courgette/broccolisoep met sla, paprika, cherrytomaat, kamkommer, olijven, fetakaas en 4 opgerolde plakjes rookvlees met tapenade erop :9
T: stukje Bros en een milkshake van een banaan en amandelmelk (uurtje in de vriezer gehad) met cacao en een opgeklopt eiwit erdoor
A: Stampot boerenkool met rode ui, rode peper en paprika (AH) met hamblokjes en een stukje rookworst, perencompote
T: Gesnoept van m'n zelfgemaakte kastanje-cruesli
D: Groene thee, warme choco van cacao, amandelmelk en water, slimpie en water

+ een paar tijmdropjes

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:41

O: ontbijt overgeslagen
T: kaasbroodje en pepernoten ^^
L: boterhammetje en een appel
T: stukje taart, wat hapjes en komkommer (was op een verjaardag)
A: erwtensoep
T: speculaasje en chocoladevla

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:42

Anke98 schreef:
Oh sorry ik d8 miss vinden jullie dat interessant ofzo :)

Dat is het ook wel, maar niet voor iedereen. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:45

Het is misschien een dom idee Phor, maar wat als je nou eens een tijdlang hetzelfde eetpatroon zou aanhouden, zonder veel te veranderen aan de verhoudingen etc?
Bijvoorbeeld, bij een dag met trainen tel je 300 kcal erbij (met wat extra eiwitten), maar verder houd je het gewoon bij O-T-L-T-A. Ik merk aan mezelf dat ik op kamers veel structuur heb en altijd rond dezelfde tijdstippen en na evenveel beweging eet. Bijgevolg heb ik ook pas honger op die tijdstippen, omdat mijn lichaam weet dat het etenstijd is. Meestal blijven mijn kcal denk ik ook wel vrij gelijk van dag tot dag.

Ik snap dat voor jou 1800 kcal op een rustdag en 2300+ kcal en een allyoucaneat-dag erg logisch (en verstandig) zijn, maar misschien is het voor je lichaam telkens een behoorlijke klap. Je was ook al zo gevoelig voor het eten van troep (dan val je altijd af), in combinatie met zware krachttraining én paleo-maaltijden staat je metabolisme misschien op overdrive?

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 23:49

Charlie_P schreef:
O: rijstmelk met havermout
L: 2x roggebrood, 1 met kaas en 1 met kipfilet en een half gebakken ei
T: Wat blokjes pure chocola
A: boekweitgrutten met een beetje roomboter en een beetje stroop (ineens heimwee naar vroegah :o )
T: bakje naturel chips

Niet zoveel bewogen, straks nog een uurtje bodypump. Beetje raar lijstje vandaag, vraag me eigenlijk af of ik straks voor het sporten nog iets kan eten (begint pas om kwart voor negen) of zou dat teveel worden? Beetje lastig in te schatten.

+ een banaan en 2 rijstwafels. 1 met zalm en 1 met kipfilet

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 09:19

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:03

Bhriseis schreef:
Het is misschien een dom idee Phor, maar wat als je nou eens een tijdlang hetzelfde eetpatroon zou aanhouden, zonder veel te veranderen aan de verhoudingen etc?
Bijvoorbeeld, bij een dag met trainen tel je 300 kcal erbij (met wat extra eiwitten), maar verder houd je het gewoon bij O-T-L-T-A. Ik merk aan mezelf dat ik op kamers veel structuur heb en altijd rond dezelfde tijdstippen en na evenveel beweging eet. Bijgevolg heb ik ook pas honger op die tijdstippen, omdat mijn lichaam weet dat het etenstijd is. Meestal blijven mijn kcal denk ik ook wel vrij gelijk van dag tot dag.

Ik snap dat voor jou 1800 kcal op een rustdag en 2300+ kcal en een allyoucaneat-dag erg logisch (en verstandig) zijn, maar misschien is het voor je lichaam telkens een behoorlijke klap. Je was ook al zo gevoelig voor het eten van troep (dan val je altijd af), in combinatie met zware krachttraining én paleo-maaltijden staat je metabolisme misschien op overdrive?

Dat zou best kunnen! Ik eet wel altijd rond dezelfde tijdstippen trouwens :)

Ik heb sinds gisteren besloten om iedere dag eenzelfde hoeveelheid te eten. Ik ga naar 2500kcal per dag. Dan zou ik nog steeds moeten afvallen. Ik ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:22

Prachtige foto! Hier twee doden door de storm. Ik kon gelukkig de hele dag binnenblijven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 10:23

Bhriseis schreef:

Ik denk idd dat je daar wel een punt hebt, Bhri. Het lijkt me dat teveel experimenteren / wisselen met dieten voor het lichaam erg verwarrend kan zijn.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:06

Plan voor vandaag;

O: Volkoren graan ontbijt (moet nog havermout kopen) met amandelmelk, verse sinaasappelsap en groene smoothie (spinazie, water, roosvicee Ferro en een banaan)
T: Rijstwafel, worteltjes
L: Couscous met feta, tomaat, munt en komkommer, muntthee
A: Hutspot (Wortel, aardappel, ui), water
T: Handje noten

Bij nader inzien blijkt de roosvicee ferro toch niet zo gezond, dat er dus maar weer uitlaten.

En ik heb echt moeite met de groene smoothie. Hoe krijg je die zoeter/lekkerder zonder er suikers in te stoppen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:07

Mango, banaan?

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:16

Oke volgende keer maar proberen met alleen banaan.

Ik heb hem nu nog steeds voor me staan en kijk er af en toe naar..zo van; zal ik..