Omdat ik extreem lui ben vandaag: ragout met rijst Kan ik alleen eten als ik alleen ben want volgens m'n vriend hoort bij ragout geen rijst ... his loss
Gisteren funghi trifolati van de italiaan (ja, dat is een voorgerecht, nou en?
Vandaag courgetti
BelgenGek
Geplaatst: 21-03-11 20:47
Hier voor jullie 'mijn' courgettetaartje, hij was Erg lekker
100 gr Walnoten, ik had ze grof gehakt 2 Courgettes 3 eieren (L) 200 gr Rietsuiker 1 zakje Vanillesuiker 100 Ml Milde Olijfolie 200 gr Bloem 8 gram Bakpoeder 1 EL Koekkruiden
Springvorm 24 cm rond
Oven op 175 graden (heb Hetelucht) Walnoten in droge koekenpan roosteren & af laten koelen Courgettes grof raspen, in zeef doen en zoveel mogenlijk vocht eruit drukken eieren, suiker, vanillesuiker, olie in een kom door elkaar kloppen In andere kom de bloem, bakpoeder, snufje zout en koekkruiden mengen Beide mengsels door elkaar doen en de Courgette & Noten erdoor scheppen.
Bakvorm invetten en bestuiven met bloem Mengsel in de vorm doen en vorm in midden vd oven zetten
75 min bakken
Na bakken nog 10 min in vorm laten, dan eruit halen en op rooster zetten wij aten hem lauw-warm, erug lekker
*Hij is binnenin nog wat vochtig/zacht als hij uit de oven komt, dit word stevig bij het afkoelen!
Ik had vandaag die aardappel ovenschotel van Knorr: aardappel schijfjes, courgette, paprika, tomaat, kipfilet, die kruiden van knorr & wat geraspte kaas erover