Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:10

Oh echt? Ik kan bij de AH altijd alleen bloem-wraps (met dextrose) vinden..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:14

AH heeft zelf ook meergranen wraps, maar ik kijk eigenlijk niet meer zo goed naar de ingrediënten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:14

Ja, die meergranenwraps heb ik altijd idd. Maar dat is meer witte bloem met een paar zaden (en suiker) erdoorheen :)

Iets anders: ik heb het laatste halfjaar erg veel last van een slechte huid (bultjes, pukkeltjes, droge vlekjes etc.). Voorheen nooit gehad. Zou dit kunnen komen doordat ik geen biogarde meer eet? Verder is er geloof ik niet zoveel veranderd... (behalve dat ik havermout ben gaan eten..)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:16

haha, dat is wel heel erg _O-

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:25

Anoniem schreef:
Ja, die meergranenwraps heb ik altijd idd. Maar dat is meer witte bloem met een paar zaden (en suiker) erdoorheen :)

Iets anders: ik heb het laatste halfjaar erg veel last van een slechte huid (bultjes, pukkeltjes, droge vlekjes etc.). Voorheen nooit gehad. Zou dit kunnen komen doordat ik geen biogarde meer eet? Verder is er geloof ik niet zoveel veranderd... (behalve dat ik havermout ben gaan eten..)

Wat drink je zo ongeveer op een dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:28

Water met citroen en thee. Ik drink vaak te weinig, maar dat heb ik altijd al gedaan en zou dus geen oorzaak moeten kunnen zijn..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:30

Ik heb daar ook heel erg veel last van, voornamelijk sinds ik van koolhydraatarm af ben gestapt, dus al wel een hele tijd :+
Ik bedacht me laatst om bijna alle slechte voedingsmiddelen even te verbannen van mijn dieet en kijken hoe het dan gaat. Dit is ook één van de redenen dat ik tijdelijk wat minder koolhydraten eet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:31

Anoniem schreef:
Water met citroen en thee. Ik drink vaak te weinig, maar dat heb ik altijd al gedaan en zou dus geen oorzaak moeten kunnen zijn..

Ik drink ook snel te weinig, daarom heb ik een half literflesje op mn bureau die voor elke koffiepauze / lunch of diner op moet zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:32

phormicola schreef:
Ik heb daar ook heel erg veel last van, voornamelijk sinds ik van koolhydraatarm af ben gestapt, dus al wel een hele tijd :+
Ik bedacht me laatst om bijna alle slechte voedingsmiddelen even te verbannen van mijn dieet en kijken hoe het dan gaat. Dit is ook één van de redenen dat ik tijdelijk wat minder koolhydraten eet.

Ik vraag me af of het door de havermout kan komen. Ik had altijd een perfecte huid en word nu iedere ochtend wakker met pukkels en puistjes. Echt heel vervelend. Misschien toch maar eens terug naar biogarde en speltvlokken, kijken of dat verschil maakt..

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:42

Het leek me ook al heel sterk dat je was aangekomen Phor, je eet tegenwoordig minder dan voorheen en sport intensiever, toch? En van troepdagen houdt ik ook altijd massa's vocht vast.

Herkenbaar Plien :(:) Hier ook schijnzwangerschapsverschijnselen...

Lijkt me netjes Mandy voor een balansdagje :) Veel succes vandaag met school!

Welkom nieuwkomers! *\o/*

Lastig Gast7391... Hopelijk vind je snel een oplossing, en voel je je weer niet opgeblazen van de biogarde.

Gisteren uit eten geweest én een stroopwafel gegeten tijdens het shoppen :o Ik had nadien extreme dorst, heb bijna twee liter gedronken en kon amper plassen, blergh! Vandaag een beetje een balansdagje ivm mijn beweging.

B: BR Workout 11
O: 100 g haver, 250 ml havermelk, water, beetje amandelschaafsel; glas melk; 2 x thee
B: Paarden verzorgen, alles in-en uitpakken op kamers, 30 min. poetsen, 3 km wandelen
L: 60 g meergranenbroodje met eiersalade, komkommer, tomaat en sla
B: 3 km wandelen, 40 minuten ballet
A: 300 g magere kwark, 1 banaan, 2 kiwi's, scheut sinaasappelsap
T: Groene thee en 3 mandarijntjes

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 14:01

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel. banaantje.
T: 2 vk boterhammen met pindakaas.
L: 2 vk boterhammen met pindakaas. Appel.
T: bakje druiven.
A: Laatste restje zuurkoolstamppot. Met wat spekjes en jus. En een klein stukje rookworst.

B: 50min fietsen. 1 uur stepmix

Opzich vrij netjes, lunch had iets beter kunnen zijn maar had nogal weinig in huis.
En moest op school eten.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:10

O: twee krentenbollen :9
L: 2 volkorenboterhammen met kaas (tosti), cup a soup tomaat creme, mandarijntje
T: banaan
A: Pastasalade of lasagne.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 15:30

phormicola schreef:
Planning voor vandaag. Hangt er een beetje van af wat de trainer in petto heeft, als we niet zoveel benen gaan doen dan haal ik wat van de linzen af.

O: 3 eiwitten, 2 eieren, 2 gele paprika's, 200gr spitskool, 10gr kokosolie, 15gr aioli, kruiden
B: naar de markt lopen :=
L: 100gr havermout, 125ml sojamelk, 1 banaan, 2tl honing, 1tl roomboter, cacao; 1 Milka wafel
B: Krachttraining
T: 125ml sojamelk, 20gr sojaproteine, 1 banaan, water en kaneel
A: 130gr tonijn op water, 60gr linzen, 10gr roomboter, 300gr wortelen, 1 aubergine, 1 gele paprika, 100gr ui, 3 tenen knoflook, 10gr aioli, ketchup, citroensap, kruiden

2200kcal

Faal net na m'n havermout. Ik barst echt van de honger en er lag nog 1 Milka wafel :+
Ik ga toch even apart een topic openen. Wmb is mijn dagelijkse honger enorm uit proportie en ik hoop dat er IEMAND is die me kan helpen :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:32

ik had een planning, maar :+

B: dik uur stevig lopen met de hond, uur flink aan de arbeid bij de fysio .
O: homemade granola, homemade amandelmelk, banaan en twee gekookte eitjes
B: 45 min met de hond de deur uit
A: zuurkoolschotel met veluwse rookworst, spekjes en appel
B: uurtje met de hond de deur uit.

dat was de planning, maar daar kwam tussendoor in ieder geval al een banaanpannekoekje bij, ik liet namelijk een ei vallen en daar zat een barst in, dus sja, die moest op +

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:51

__Leonie schreef:
O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel. banaantje.
T: 2 vk boterhammen met pindakaas.
L: 2 vk boterhammen met pindakaas. Appel.
T: Klein stukje chocolade
T: bakje druiven.
A: Laatste restje zuurkoolstamppot. Met wat spekjes en jus. En een klein stukje rookworst.

B: 50min fietsen.

Opzich vrij netjes, lunch had iets beter kunnen zijn maar had nogal weinig in huis.
En moest op school eten.

Stukje chocolade was om te vieren dat mijn presentatie voorbij was :) Verder wat minder druiven daardoor gepakt.
Het sporten wordt morgen, want vandaag was de les die ik wilde helemaal niet..

Ik wil deze week proberen om minder brood te gaan eten.
Dus morgen bijvoorbeeld een bananenpannenkoek, overmorgen omelet en donderdag rijstvellen gevuld met verschillende groentes.
Heb er nu al super veel zin in! :D

Herken je probleem phor, heb ook altijd honger behalve als ik me echt ziek eet.
Bij mij is het wel gelukkig niet als ik druk ben. Kan zo een hele dag op stal zijn zonder te eten, maar als ik thuis ben kan dat helemaal niet.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:56

SdaphneS schreef:
O: twee krentenbollen :9
L: 2 volkorenboterhammen met kaas (tosti), cup a soup tomaat creme, mandarijntje
T: banaan
A: Meergranen wraps met kipfilet, drie soorten paprika, mais, veldsla en ui.

Avondeten aangepast.
Klein lijstje vandaag, weinig trek en te druk met school bezig waardoor eten erbij in schiet.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:57

phormicola schreef:
Planning voor vandaag. Hangt er een beetje van af wat de trainer in petto heeft, als we niet zoveel benen gaan doen dan haal ik wat van de linzen af.

O: 3 eiwitten, 2 eieren, 2 gele paprika's, 200gr spitskool, 10gr kokosolie, 15gr aioli, kruiden
B: naar de markt lopen :=
L: 100gr havermout, 125ml sojamelk, 1 banaan, 2tl honing, 1tl roomboter, cacao; 2 Milka wafel
T: 250ml volle yoghurt, 20gr sojaproteine, 1 banaan, water en kaneel
B: Krachttraining
A: 130gr tonijn op water, 60gr linzen, 10gr roomboter, 300gr wortelen, 1 aubergine, 1 gele paprika, 100gr ui, 3 tenen knoflook, 10gr aioli, ketchup, citroensap, kruiden

2600kcal

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:59

Ik had ook áltijd onstilbare honger en ben er nu voor het eerst in mijn leven van af. Het geheim: toch gewoon minder eten. Ik at laatst weer eens mee bij mijn ouders en nam daar uit gewoonte wat ik vroeger ook at, en ik was er echt misselijk van. Kwestie van wennen dus..

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:01

Ik moet inderdaad wat uitgebreider lunchen zodat ik minder ga snacken tussen door. En dat geld ook voor mijn ontbijt. Vanmorgen haast dus te weinig gegeten en dat ging dus mis tijdens de lunch..

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe een oeps momentje heeft, haha! En ik heb ook bijna altijd honger!

O:Banaan
T: 8 kleine worteltjes, 1 rijstwafel, kop thee
L: Biologische chocolademelk met slagroom, meergranenpannekoek met tomaat, champignons, spinazie en feta en nog twee kleine pannekoekjes met stroop/halvajam en een glas water
A: Restje gado gado met rijst
T: soepje en/of pannenkoek
B: waarschijnlijk een paar uur door het ziekenhuis rennen op mijn werk

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:27

Vandaag begonnen met m'n nieuwe, gezondere lifestyle :D

O: Bakje havermout + magere yoghurt met banaan + halve omelet met doperwten en tuinbonen (geen idee meer hoe ze heten :+)
T: Banaan + crackers met zout en olijfolie (5)
L: Bakje sushi en twee boterhammen met de rest v/d omelet
T: Crackers met zout en olijfolie (5)
A: Vegetarisch vlees, puree en tuinbonen en doperwten
B: Gewandeld door de stad en vanuit stad naar school (redelijk stuk, zo'n 6 km in totaal) en vanavond een uur zumba!

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:44

O: (verslapen dus heel snel) vkbh met halvajam, mandarijn
T: chocoladlolly's :=
L: 2 vkbh met paturain light en komkommer :9
A: boerenkool stamppot
T: griekse yoghurt met frambozen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:08

O: soyavla met 4 el havermout, 1 el lijnzaad, 2 el tarwezemelen en 1 kleine banaan.
T: 1 plakje herfstbrood (soort krentenbrood, maar dan met cranberry's enzo) zonder beleg en 3 kleine pruimen
L: 2 bruine boterhammen met kaas, 1 tomaat en 1 gekookt ei. Kommetje verse heldere groentensoep
T: appel + 1 pompoenpitcracker met appelstroop
A: kofta (rijst, vegagehakt, tomaat, courgette, kruiden, tomatensaus)
T: ?

B: 4 km hardlopen (25 minuten)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:14

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan), 1 waldcornbeschuit met kaas tomaat
L: 1 5granen afbakbroodje (141 kcal) met pesto mozarrela tomaat
T: manderijn, peertje
A: kopje zelfgemaakte tomatensoep (zonder vlees oid) vleesvervanger, heel klein beetje aardappel, broccoli met een kaassausje, wat aardbeitjes
T: ? Ik denk schaaltje magere yoghurt met een appel en wat kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: op school gym na niet veel helaas. Lange schooldag en 's avonds oppassen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:16

O: havermout met peer en water
T: appel
L: 2 bruine boterhammen + kapje met kaas en sla, kapje met pindakaas
T: banaan, peer
A: pompoensoep met speltbrood

B: 15 min NTC

Comments zijn welkom!