[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:22

Je kan het ook invullen op www.caloriechecker.nl, daar moet je je ook wel even aanmelden, maar is een stuk makkelijker dan valtaf.nl

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:32

Kim_89 schreef:
Ah precies :+ Daar heb ik dan nu juist even geen zin in :o

is dit een vorm van struisvogelpolitiek? ik heb het wel even voor je gedaan en kom tot de schokkende ontdekking dat jij dus vandaag leeft op 893 kcal! wel krijg je nog te veel verzadigde vetten binnen. de volkorenbiscuit en 20+ smeerkaas zijn uitzonderingsproducten, halfvolle melk is een middenwegproduct.
jij zit nu dus op de helft van het aantal kcal wat je in rust nodig hebt....

welkom trouwens.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:35

:)) Een warm welkom..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:36

haha, wen er maar aan kim. wij zijn hier heel goed in kritisch zijn :+

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:38

Dat mag ook wel, alleen geen enkel dieet is perfect. Wat bij de een werkt hoeft bij de ander nog niet goed te werken. Een dieet is een levensstijl; aanleren hoe het ook kan. Ik heb bijvoorbeeld echt wel genoeg aan 250 gram magere kwark met aardbeien als ontbijt!
Maar goed.. Oeverloze discussie denk ik :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:39

Alle mensen hebben hetzelfde nodig daar bestaan geen uitzonderingen over :) (behalve dan geslachtsuitzonderingen )

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:41

Da's een visie ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:41

Kim, is er nou geen één lampje dat bij jou gaat branden dat het misschien wel erg weinig is?

Je eet amper de helft van wat je lichaam alleen al nodig heeft in rusttoestand.
Tuurlijk heb je nu naar 250gram magere kwark het gevoel dat je geen honger meer hebt, je lichaam is dat gewend. Maar dat betekend niet dat het gezond is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:42

katiavl schreef:
Alle mensen hebben hetzelfde nodig daar bestaan geen uitzonderingen over :) (behalve dan geslachtsuitzonderingen )

En toch vraag ik me wel eens af hoe jij aan die wijsheden altijd komt?
Is niet aanvallend bedoelt trouwens :o

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:43

Hoezo is mijn lichaam dat gewend, AniekR?!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:44

SAKKIA schreef:
katiavl schreef:

En toch vraag ik me wel eens af hoe jij aan die wijsheden altijd komt?
Is niet aanvallend bedoelt trouwens :o

Hoe ik daar aan kom, das gewoon wetenschappelijk bewezen hoor. Alsof ik dat heb uitgevonden :)

Lijkt me ook weinig mogelijk dat ze op één van de vooraanstaande klinieken praatjes gaan verkopen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-06-09 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:48

Volgens mij zeg ik nergens dat jij dat uitgevonden zou hebben. Maar ik denk dat er van dat wetenschappelijk onderzoek ook wel weer een tegenhanger te vinden is ;)

Verder vind ik het echt heel jammer dat de manier waarop jullie Kim nu benaderen zo hard moet zijn. Eerst een veeg uit de pan en dan pas een welkom :n Dat is toch niet de manier waarop we hier anders met elkaar omgaan en zo wel, dan is me dat nog nooit eerder opgevallen :n
Ik vind het jammer om te zien dat ze eigenlijk niet geaccepteerd wordt in het topic maar dat er niemand omstaat om te zeggen: "Sorry Kim, wij dulden in het topic geen mensen die SB volgen want dat is tegen onze principes". Waarom moet het altijd direct zo veroordelend?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:49

Kim_89 schreef:
Hoezo is mijn lichaam dat gewend, AniekR?!

Omdat het grootste gedeelte van de Nederlanders sowieso al slecht ontbijt. En als je lichaam op 250 gram niet het gevoel heeft dat het een behoorlijk te kort heeft durf ik wel te zeggen dat je lichaam gewend is aan weinig/slecht ontbijt.

Kim_89

Dus dan is mijn dokter ook niet goed bij zijn hoofd als hij zegt dat de energiebehoefte per persoon verschilt? Je hebt zoiets als je stofwisseling.. Bij mensen bij wie dit snel werkt wordt alles snel verbrand en deze mensen kunnen vaak eten wat ze willen. Met een langzame(re) stofwisseling wordt er minder verbrand en hier moet je je kcal inname op aanpassen. Ik geloof niet dat je dat kunt bepalen aan enkel je lengte en gewicht en je activiteitsniveau.. Da's zo betrekkelijk..

En AniekR: ik ontbeet eerder altijd met 2 volkoren boterhammen hoor.. Met runderrookvlees, 30+ kaas, 20+ smeerkaas, vruchtenhagel, pindakaas, jam, pasta, hagelslag, sandwichspread, enzovoorts... En een glas melk erbij.
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 17-06-09 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SAKKIA

katiavl schreef:
Hoe ik daar aan kom, das gewoon wetenschappelijk bewezen hoor. Alsof ik dat heb uitgevonden :)

Lijkt me ook weinig mogelijk dat ze op één van de vooraanstaande klinieken praatjes gaan verkopen

Maar er zijn meer wegen die naar Rome leidden en niet de wijze van werken van die kliniek is perse goed of fout ;)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:50

Sjah zo kan je altijd wel 1 tegenhanger vinden tegenover de honderde die het wel bewezen hebben en repliceerbaar zijn.

Als je dan aan die ene wel waarde hecht, sjah das dan de manier waarop je kijkt. Dit is gewoon een universeel bewezen causaal feit, wat jij ermee doet of van vind maakt mij echt weinig uit.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:52

Ik heb het over 1 tegen 1 en niet over 1 tegen 100.
Tegen elk wetenschappelijk onderzoek staat wel een ander wetenschappelijk onderzoek die het tegendeel bewijst.
Dus wat jij hierboven nu beschrijft kan ik dan net zo goed tegen jou zeggen ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:53

SAKKIA schreef:
Verder vind ik het echt heel jammer dat de manier waarop jullie Kim nu benaderen zo hard moet zijn. Eerst een veeg uit de pan en dan pas een welkom :n Dat is toch niet de manier waarop we hier anders met elkaar omgaan en zo wel, dan is me dat nog nooit eerder opgevallen :n
Ik vind het jammer om te zien dat ze eigenlijk niet geaccepteerd wordt in het topic maar dat er niemand omstaat om te zeggen: "Sorry Kim, wij dulden in het topic geen mensen die SB volgen want dat is tegen onze principes". Waarom moet het altijd direct zo veroordelend?

Sorry, misschien was het mijn grote verhaal dat je niet hebt gelezen wat eerst was. Maar ik heb haar eerst welkom geheten en daarna helemaal geen veeg uit de pan. Ik heb haar het een en ander verteld over het BMR en de dagelijkse behoefte. Iets waar hier een paar jaar geleden toch ook heel veel aandacht aan besteed is.

En tevens mag zij best SB-en als zij dat wil, maar wij hebben ook het recht om geen voorstander te zijn van het SB-dieët. Discussies mogen altijd gevoerd worden, echter heb ik alleen het idee dat Kim geen enkele tip of advies aan wil nemen.

Ik zeg trouwens niet dat ieder persoon dezelfde behoefte heeft, maar het zijn wel bepaalde richtlijnen. Twee personen van ong. 1.70m van ong. hetzelfde lichaamsgewicht hebben geen totaal ander BMR

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:53

Dit is echt een nutteloze discussie dus ik hou er mee op :) We komen toch nergens zo

En nu ga ik genieten van men te laat tussendoortje

Inderdaad aniek dat bedoel ik ook bij geslachtsverschil moest nog enz, maar dat leek me logisch dat mensen nooit opgevat zou worden als statisch geheel.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-06-09 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:56

Over dat ik geen enkele tip of advies wil aannemen: wat doen jullie zelf dan? Er wordt vooral over het hele SB heen gekotst en jullie zijn er ook gewoon koppig in, toch? Het is dan net alsof aangenomen wordt dat jullie alle wijsheid in pacht hebben en jullie maniertje echt helemaal de bom is. Alles heeft nadelen..

En kom maar op als je denkt iets te hebben dat voor mij werkt en als je denkt het beter te kunnen dan mijn 2 verschillende huisartsen en mijn 2 diëtistes :j

Het is gewoon zo dat ik dit ben gaan doen om het zoveelste maniertje te proberen om wat gewicht te verliezen. Ik loop er al mijn hele leven mee en niemand lijkt me te kunnen helpen. Daar word je pas radeloos van, of niet? Ik was ook sceptisch over SB, nog steeds wel.. maar ja, je moet toch wat.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:57

Ik heb het ook niet over jou, Aniek :n

En tuurlijk hebben julli ehet recht. Maar het is voor haar nu nutteloos geworden om verder te gaan in dit topic. Elke keer als zij een dag plaatst zal het afgewezen worden of ze zal genegeerd worden. Dat is toch niet leuk? Ik heb haar dan ook de link gegeven van het Sonja Bakker topic en ik hoop dat ze zo verstandig is daar verder te gaan, want Sonja Bakker wil ze toch wel volgen.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:00

En ik kwam hier ook niet om me te laten koeioneren over mijn keuze voor het SB dieet maar meer om ook mij ei kwijt te kunnen ten aanzien van de strijd om de kilo's. Ongeacht welke aanpak dan ook. En ik denk dat dit goed mogelijk is omdat iedereen er op zijn of haar manier wel wat moeilijkheden mee heeft.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:02

Ik sta best open voor voedingsschema's die SB heeft staan alleen is het overal veel te weinig van.

Ik heb me al vaker verdiept in dat soort dingen, ben hier nu ook zo'n 3 jaar me in aan het verdiepen en wij zijn niet de enigen die geen voorstanders van SB zijn.
Wat denk je van het voedingscentrum, de Nederlandse Obesitasverenigings en vele andere deskundigen die daar blijk van hebben gegeven.
Imo kan SB daar met haar LOI papiertje niet tegen op. Mensen lijken wel te vergeten dat SB niet eens een dietiste is.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:04

En toch hebben heel erg veel mensen er wel baat bij en die zijn er ook blijvend mee afgevallen. Ook na een jaar of twee jaar zijn ze nog steeds op hun streef gewicht terwijl ze gewoon weer normaal eten.
Voor de één werkt het wel en voor de ander niet. Maar laat iedereen a.u.b. zelf die keuze maken.......

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:06

Nou ik ga toch met Katia mee, ik denk dat we hier niet uit gaan komen.

Zelf ga ik liever voor de wetenschappelijke kant. Maar laat iedereen zijn eigen keuze maken, met de gevolgen van dien.