Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:15

Nada: wellicht helpt het om een gezond tussendoortje te plannen en/of een iets grotere (of meer verspreide) lunch te eten? :)

O: havermout in magere melk
T: - (wegens laat ontbijten)
L: 2 speltboterhammen met hüttenkäse, tomaat & komkommer
A: gevulde paprika's met quinoa, vegetarisch gehakt, tomaat & champignons
T: magere kwark met een appel, handje rozijnen en kaneelpoeder
D: water

Meer mensen die toevallig ook doordeweeks schandalig weinig eten door stress/drukte? In het weekend gelukkig meer tijd dus dan houd ik lijstjes bij als stok achter de deur om genoeg te eten..

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:16

Ik wou dat ik langere periodes niet aan eten dacht :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:22

Waarom eet je dan weinig door stress of drukte?
Bij drukte kan ik me het nog voorstellen, soms heb je even geen tijd. Maar dan kan je toch wat later iets nemen?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:30

mandy358 schreef:
Aha dus eigenlijk is zelf boter maken heel simpel!
Wat super zeg LisErm94! :D en fijn dat je genoten hebt! Ben benieuwd wat jij van de beschuiten vindt haha
Fijn dat je de oorzaak hebt Phormicola! :D

Ik zit even bleh met eten :') ene moment totaal geen zin om gezond te doen, andere moment weer wel, geen ritme met vakantie ect. Moet ook ongesteld worden en dan heb ik vaker snaai zin, gister kwam die cheatdag ook echt even heeerlijk, nergens op letten is soms even heel fijn := ach morgen weer wat meer ritme want school begint weer, erg drukke week tegemoed en heb bedacht het qua eten maar per dag even te bekijken :)

10:30 bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan)
13:45 1 waldcornbeschuit (1/2 pindakaas, 1/2 kaas tomaat) glas verse jus, peer
18:00 zelfgemaakte tomatensoep (zonder balletjes ect), 2 5granen afbakbroodjes (141 kcal ps) met dip/kaas komkommer tomaat
T: schaaltje magere yoghurt met een appel en wat kaneel poeder erdoor

D: water en thee
B: 30/40 minuten wandelen, 45 minuten op stal bezig geweest, verder een erg luie zondag :')

Wat vinden jullie van dit lijstje als beetje een balans dagje? Die 2 afbakbroodjes w aren misschien niet zo goed maar had toch wel beetje trek :')

Welkom Nada! Misschien een idee om tijdens je valkuil momentje afleiding te zoeken? :)
Vergeten te eten heb ik nooit last van, zelfde als Phormicola: zou willen dat ik er soms wat minder aa n dacht :')

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:44

De tijd ontbreekt inderdaad. Om een voorbeeld te geven: met een paar practicumvakken heb ik gewoon dagelijks van 9 tot half 6 op zaal gestaan met gemiddeld tweemaal 10 minuten pauze per dag. Dat mag officieel gezien niet eens, maar wij werken blijkbaar allemaal altijd minder efficiënt dan wat de planning voorschrijft. := Die efficiëntie daalt nog harder als je met je pipethand loopt te shaken door een suikerdip, maar wij zijn blijkbaar "aanstellers".. 's Avonds heb ik moeite met al het "overgebleven" eten van overdag weg te werken, zoveel krijg ik niet achtereen weg. Dan eindig je in mijn geval dus met dagen van 1300 kcal input versus een output van 2300 kcal, naar mijn verstand een te groot tekort. Gewichtsverlies stagneert en dat is nogal ergerlijk. BMI is optimaal maar toch, ik wil zelf bepalen of ik gewicht verlies of niet. :+ Bij zulke extreme dagen neem ik dat eetgedrag mee naar het weekend en dat is niet gezond. Al is dat laatste wellicht een beetje een persoonlijk probleem. := Beetje lange en offtopic rant..

Mandy: misschien de afbakbroodjes vervangen door spelt- of volkorenboterhammen? Lekker dippen in de soep. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:50

phormicola schreef:
Als je te weinig eet (zodat je afvalt) dan is het idd handig om een junkdag te houden of een 'refeed' (meer eten met clean voedsel). Als je gewoon eet wat je verbruikt dan kom je van junkdagen alleen maar aan :)

Waarom zou je wel aankomen van genoeg eten en niet van teveel eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:54

O: havermout met peer en water
T: -
L: 6 roggecrackers (4x hummus, 2x zuivelspread)
T: 3 roggecrackers en 1 roggebrood met pindakaas
A: hapjes bij de wijn & cava: 1 aardappel, mok zelfgemaakte tomatensoep, stuk of 5 witte stukjes stokbrood, paar nootjes , paar stukjes kaas met mosterd

B: 30 min paardrijden (alleen stap), 45 min fietsen

Comments zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door FCSA op 27-10-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:04

Anoniem schreef:
phormicola schreef:
Als je te weinig eet (zodat je afvalt) dan is het idd handig om een junkdag te houden of een 'refeed' (meer eten met clean voedsel). Als je gewoon eet wat je verbruikt dan kom je van junkdagen alleen maar aan :)

Waarom zou je wel aankomen van genoeg eten en niet van teveel eten?

Ik denk dat ze bedoelt dat je aankomt van junkdagen als je op reguliere dagen geen calorisch tekort creëert. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:05

Ah ja, verkeerd gelezen. Maar een junkdag helpt dan dus niet bij het afvallen, zoals sommigen denken? Als je te weinig eet is het een refeed, en als je voldoende eet kom je ervan aan.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:09

Nee, dat zou niet helpen als je op onderhoud eet. Echter, stel dat je een dag van de week 1000 calorieën boven je verbruik eet. Als je op de andere 6 dagen bijvoorbeeld 500 calorieën onder je verbruik eet, dan is je "eindsaldo" nog steeds negatief (-2000). Als je de andere 6 dagen precies op onderhoud zou eten, dan is je eindsaldo positief (+1000).
Wat momenteel veel geroepen wordt is dat één zo'n junkdag per tijdseenheid zou helpen om het basaal metabolisme van het lichaam aan te sporen, zodat het lichaam niet gewend raakt aan het dagelijkse calorisch tekort (en zich daar dus aan zal aanpassen). Dan helpt het dus wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:17

Anoniem schreef:
Ah ja, verkeerd gelezen. Maar een junkdag helpt dan dus niet bij het afvallen, zoals sommigen denken? Als je te weinig eet is het een refeed, en als je voldoende eet kom je ervan aan.

Nee, zo bedoelde ik het niet :) Laten we zeggen dat mijn laatste junkdag een echte junkdag is. Ik at alles wat los en vast zat en het kon me niets schelen hoe slecht het was. Het zal me nog steeds helpen bij het afvallen, omdta het m'n metabolisme wakker schudt.
Volgende week ga ik proberen een refeed te doen. Ik ga dan 3000kcal eten met schoon voedsel, maar ook voedsel dat ik normaal laat staan omdat ik het moeilijk vind in te passen (noten, avocado's, etc). Dit is nog steeds teveel voedsel en zal ook m'n metabolisme wakker schudden, maar ik krijg ook nog goede voedingsstoffen binnen ipv alleen maar troep :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 01:03

O: niks
T: niks
L: tosti ( 2bth) met ham en smeerkaas
A: zuurkool stamp met een halve rookworst
T: bak katjang noten, flesje grolsch

Gezond dagje hehe:P

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:14

phormicola schreef:
Anoniem schreef:

Nee, zo bedoelde ik het niet :) Laten we zeggen dat mijn laatste junkdag een echte junkdag is. Ik at alles wat los en vast zat en het kon me niets schelen hoe slecht het was. Het zal me nog steeds helpen bij het afvallen, omdta het m'n metabolisme wakker schudt.
Volgende week ga ik proberen een refeed te doen. Ik ga dan 3000kcal eten met schoon voedsel, maar ook voedsel dat ik normaal laat staan omdat ik het moeilijk vind in te passen (noten, avocado's, etc). Dit is nog steeds teveel voedsel en zal ook m'n metabolisme wakker schudden, maar ik krijg ook nog goede voedingsstoffen binnen ipv alleen maar troep :)

Ik ben daar sinds deze week ook op over gegaan. Merk namelijk dat ik me helemaal niet goed voel na 1 of soms 2 junkdagen, waarin ik allemaal slechte dingen eet. Voel me dan niet alleen fysiek, maar ook psychisch niet goed. Heb gisteren een 'junkdag' of beter gezegd 'een teveel calorieen' dag met goed voer gehad en dit gaat veel beter voor mij *\o/* .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:16

Ik begin dat ook te ervaren. Ik voel me ook eigenlijk altijd misselijk tijdens de junkdag :')

Vanaf aanstaande vrijdag ga ik een refeed doen. En ach, dan mag ik best een stukje chocola of een koekje erbij, alleen niet de hele rol :+

Ik ben trouwens niet aangekomen, alle maten waren net zoals vorige keer of een beetje minder :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:17

Fijn Phor, zat het dus vooral in je hoofd?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:19

Nou, niet helemaal. Ik hield enorm veel vocht vast, maar dat heb ik gisteren allemaal weer uitgeplast :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:24

Mooi!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:49

Dat vocht vasthouden herken ik. Schrik me altijd een hoedje als ik op de weegschaal sta en daarna in de spiegel kijk. Volgens mij lijk ik dan wel zeven maanden zwanger :wow:. En mijn ringen krijg ik dan ook niet goed af.

Lijstje vandaag:
O: Baked oats met appel en banaan, kopje koffie
T: Frambozenmuffin
L: 3 meergranenboterhammen, 2x kaas, 1x sojaboter/runderrookvlees, appel
T: Peer + banaan
A: Stamppot boerenkool met paprika, ui en chorizo
B: 1u bodybalance
T: Magere kwark met lijnzaad en een beetje agavesiroop of honing

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:27

Planning voor vandaag. Hangt er een beetje van af wat de trainer in petto heeft, als we niet zoveel benen gaan doen dan haal ik wat van de linzen af.

O: 3 eiwitten, 2 eieren, 2 gele paprika's, 200gr spitskool, 10gr kokosolie, 15gr aioli, kruiden
B: naar de markt lopen :=
L: 100gr havermout, 125ml sojamelk, 1 banaan, 2tl honing, 1tl roomboter, cacao
B: Krachttraining
T: 125ml sojamelk, 20gr sojaproteine, 1 banaan, water en kaneel
A: 130gr tonijn op water, 80gr linzen, 10gr roomboter1 courgette, 1 aubergine, 1 gele paprika, 100gr ui, 3 tenen knoflook, 15gr aioli, ketchup, citroensap, kruiden

2200kcal

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:58

Fijn Phor, dat het vocht bleek te zijn! Was het trouwens ook wennen aan je hartige ontbijtjes? Ik moet er niet aan denken om 's ochtends spitskool en paprika weg te werken :+

:wave: Hoi Nada!

De Halloween Run was erg geslaagd :D 8 a 9 km hardgelopen én nog een paar hardloopschoenen gewonnen ook! (Beste kostuum) Gister een wat minder actief dagje + verjaardag, dus daar wat gesnoept en hapjes gehad.

Planning vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacaopoeder, lijnzaad, honing en een tl pindakaas; appel
T: 2 mandarijnen
L: rodebietenburger, kwart geroosterde flespompoen, romaine sla
T: 1 mandarijn; flinke hand cherrytomaatjes
A: volkoren wraps met kikkererwten, paprika, courgette, tomaat, sla en wat geraspte kaas
T: handje amandelen

B: 12 km fietsen, halfuur/drie kwartier paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:59

Waar koop jij die volkorenwraps Many? Of maak je ze zelf?

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:02

Gisteren lekker uit eten geweest, entrecote met gebakken champignons en een lekkere cappuccino met slagroom na!

O: Kop magere aardbeienyoghurt
50cl water
T: Bruine boterham
T: Bruine boterham
50cl water
L: 2 bruine boterhammen + bekertje magere vruchtenyoghurt
50cl water
T: Banaan
T: Mandarijn
50cl water
D: Aardappelen met andijvie en een tartaartje

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:06

Many: ik ben een hele makkelijke eter en kan alles op elk moment van de dag eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:08

Hier nog zo een :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:09

Ideaal Phor! Ik ben ook een makkelijke eter, maar toen ik heel optimistisch eens 's ochtends een omelet met courgette maakte, verlangde ik toch wel weer naar een zoet ontbijt :')

Anoniem schreef:
Waar koop jij die volkorenwraps Many? Of maak je ze zelf?

Zijn gewoon van Santa Maria, kun je in elke supermarkt wel krijgen (http://www.santamariaworld.com/Images/P ... /39007.png). Maar ik zie nu dat erop staat 'with whole weat' en dat er dus naast volkorenmeel vast ook gewoon tarwebloem in zit :+