[HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: [HK]Door rustig en gezond verdwijnt de dikke kont, B.O.D. #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:10

Ik heb ook een tijd bij een dieetist gelopen, alleen zij snapte mij niet helemaal geloof ik. Ik ben er dan ook na 3 bezoeken mee gestopt.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:10

Bedankt 8-) In elk geval fijn dat ik welkom ben hier om een beetje mee te praten :j Ik heb het ook wel zwaar gehad zo af en toe :)) Vooral met een vriend die alles eet wat los en vast zit zonder een gram aan te komen en die constant roept: "oooh! Ik heb honger. Zullen we een pizza bestellen?" (om 21.30 's avonds..) of: "Kom, laten we naar de stad gaan en een lekker broodje gaan eten!" of: "oooh, kom we halen een Swirl!"
En dan eraan toevoegen: "Oh sorry, vergeten, dat mag jij niet.. >;) "

@ Imre: nu alleen nog even de nieuwste, ik weet de titel zo even niet eens meer :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:11

Ik vind dietisten zoals psychologen je moet echt een beetje shoppen tot je er een goede vind. Ik heb echt slechte tegengekomen. Maar deze is van het ziekenhuis en ze is meer dan een dietist ze steunt ook heel hard. Mag ze ook zo bellen als ik problemen heb, of als ik er niet uitkom.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 17-06-09 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:12

Ik vind dat je vriend er dan ook wel even meer rekening mee mag houden..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:13

Mijn dieetist wist dat ik ernstige eetrpobelemen had, en ze liet me na het derde bezoek over 2 maanden terugkomen.. Ik raakte compleet in paniek en ben gestopt bij haar..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:14

Okee, ja ik werk samen met een voedingsassistent in het ziekenhuis, ben zelf ook assist zorgondersteunende. Dus weet zelf ook wel een beetje wat af van wat wel en niet te eten. Maar als ik dingen niet zeker weet is zij toch wel errug handig :D
Maar dat is wel heel fijn katiavl, daar vind je dan toch wel heel fijn je steun in :), want het is allemaal zo makkelijk nog niet!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:16

Voedingsassistent is dat hetzefde als dietist?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:17

Ach, mijn vriend is een schat hoor :) Hij weet niet beter dan dat hij kan eten wat hij wil. Ik ben nu bijna een jaar met hem samen en toen deed hij het ook wel maar ik gaf er al niet aan toe :) Echter als je nu zo streng bezig bent ga je je extra fixeren op lekkere dingen terwijl je die daarvoor ook niet nam. Dat had ik de afgelopen week in ieder geval echt. Het gaat nu al wel wat beter gelukkig :)

En ik ben bij een diëtiste geweest die verbonden was met mijn huisarts. Die vrouw zei letterlijk dat ze niks voor me kon doen nadat ik ruim een week lang alles heb opgeschreven wat ik at en dat was zelfs in een vakantieperiode.. Dan snoep je over het algemeen wel meer dan normaal :j

Daarna ging ik naar een particuliere diëtiste en ook zij kon niet veel doen. Ik kon letten op een plakje rookvlees op brood in plaats van gebraden gehakt of een flesje water op school in plaats van 1 pakje multivitamine bijvoorbeeld. Het hielp geen snars.. En ik fietste 36 km per dag..

denice; niet zo slim van jouw diëtist om daar dan zoveel tijd tussen te laten zitten lijkt me..

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:19

katiavl schreef:
Voedingsassistent is dat hetzefde als dietist?

Nee, dieetisten stellen het 'menu' samen van de patienten. En voedingassistene assisteren daarin, en geven adviezen in als ze eens wat anders willen eten bijv.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:20

Hoi Kim, welkom :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:21

ladieda, docent is er natuurlijk weer niet :roll:
Wacht nog tot uiterlijk kwart voor 2 en dan ga ik wel naar huis en probeer ik het zelf wel uit te vogelen, meeste aanmerkingen zijn gelukkig duidelijk :j

Handig he zo'n vriend, Kim :+ zo een heb ik er ook, word je niet goed van af en toe :+ maar die van mij 'support' me nu dor bij alles te roepen: let je wel op de punten := ga je wel sporten? :=
Wordt je ook wel blij van :+

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:23

xingridx schreef:
Handig he zo'n vriend, Kim :+ zo een heb ik er ook, word je niet goed van af en toe :+ maar die van mij 'support' me nu dor bij alles te roepen: let je wel op de punten := ga je wel sporten? :=
Wordt je ook wel blij van :+

:)) Héél handig, ja. Hij support me ook hoor :D Laatst was ik bij hem, ik ging naar huis en hij naar school. Ik moet met de bus naar huis en hij woont best dichtbij het station. Hij had de avond ervoor al gezegd dat hij met de fiets naar school ging. De andere ochtend zegt hij: kom, dan lopen we naar het station en dan kan jij je bus halen. Ik zo: ga je dan met de bus naar school? :\ Jij wilde toch fietsen? Dan kunnen we net zo goed samen met de fiets die kant op..
Zegt hij: nee, want jij wil extra bewegen dus we gaan lekker lopen :D Is hij daarna alleen teruggelopen om alsnog met de fiets weer die kant op de gaan naar school :')

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:26

Hahaha mijn vriend kan ook alles eten, erg frustrerend is dat idd.
Maar goed support wel hoor :j

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:37

de mijnes meestal ook, alleen hij vindt afvallen voor mij onzin!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:40

Als ik je profiel kijk, vind ik ook niks om te klagen aan hoor. Eerder heel mooi lichaam

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:43

denice schreef:

Hoe zwaar ben jij dan?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:43

Zo ik ben weer thuis. Heb me vergrepen aan spekjes en daarna was ik erg misselijk en niet lekker kunnen rijden :+ Dus meteen gestraft. Maar ze zijn nu op gelukkig O:)

Mijn dag:
o: 4 vb, beker optimel light drink
t: spekjes
bew: 1 paard gereden, 1 stal gemest
t: 2 mandarijntjes
l: 4vb, beker optimel light drink
t: 1 kiwi + 1 nectarine
a: ??
t: 2 vb

Kim welkom! Helaas ben ik het wel eens met Imre dat SB té weinig eten voorschrijft. Natuurlijk moet je minder eten zodat de vet verbranding het overneemt. Maar als je rond de 1200/1000kcal per dag komt, of zelfs daaronder gaat je lichaam op spaarstand omdat het veel te weinig voedingstoffen binnenkrijgt. In eerste instantie val je dan wel af, maar dat wordt steeds minder. En het grootste valluik komt wanneer je op je streefgewicht zit en weer wat beter gaat eten. Je lichaam heeft al die tijd op spaarstand gestaan en de stofwisseling is van slag, hierdoor gaat je lichaam al het extra's wat je dan weer binnenkrijgt opslaan als vet en kom je meestal na het volgen van een crashdieet twee keer zo snel weer aan.

http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm
Neem eens een kijkje op de site hierboven. Ik gebruik de 2de calculator op de site (je gewicht, lengte, leeftijd en activiteitsniveau moet je dan invullen).
Dan wordt je BMR berekent, dat is wat je lichaam verbrand in rust toestand. Daarbij wordt n.a.v. je activiteitsniveau ook het onderhoud aangegeven. Dat is het aantal kcal wat je lichaam ongeveer verbruikt op een dag, natuurlijk is het niet helemaal nauwkeurig omdat ze niet weten of je naast de hoeveelheid sporten de hele dag op de bank zit of je een actieve baan hebt.

Mijn BMR bijvoorbeeld is 1534 kcal en voor onderhoud van mijn lichaam (op gewicht blijven) zou ik dagelijks 2378 kcal moeten eten. Als je dan dus een dieet volgt waarbij je ver onder de 1200kcal zit kan je je wel voorstellen dat je je lichaam ernstig te kort doet, als je zelfs niet genoeg kcal eet om je lichaam te laten draaien.
Om af te vallen is het dus raadzaam om ong 500kcal onder je onderhoud te gaan zitten. Dan val je misschien niet zo hard af als wanneer je jezelf uit hongert, maar je valt wel verantwoord en gezond af.

SB heeft hele mooie ideën in haar boek hoor, maar dan moet je gewoon overal een klein beetje bij voegen om het gezond te houden ;)

Ik hoop dat je mijn verhaal een beetje snapt Kim ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:48

SAKKIA schreef:
denice schreef:

Hoe zwaar ben jij dan?

73 kilo, bij mijn lengte van 167 cm. Ik ben gewoon niet blij zo, 2 jaar geleden was ik 9 kilo lichter en had ik meer energie en voelde me echt fijn.

Mij ontbreekt het gewoon aan wilskracht, want ik val best snel af als ik eenmaal begin..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:49

Oh oke ik dacht al aan de foto's te zien dat wij ongeveer hetzelfde figuur hebben :+
Ben zelf nu 69.8 bij 1.72

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:52

Ik snap 'm ook :D Ik zat net al even op die site te kijken en ik snapte het niet helemaal. Zo nog maar eens dan ;)

Ik voel me wel erg goed bij dit dieet hoor :j Ik krijg wel genoeg binnen, geen honger, niet energieloos, et cetera. Het dieet van vandaag even op een rijtje dan:

Ontbijt: 250 gram magere vruchtenkwark
Tussendoor: 1 volkoren biscuit
Lunch: 2 crackers met halvarine en 20+ smeerkaas en een glas halfvolle melk
Tussendoor: 1 glas halfvolle melk
Avondeten: 125 gram aardappelen, 200 gram andijvie, 75 gram tartaar met uitjes, 1 juslepel magere jus
Tussendoor: Streng!

Vooralsnog gaat het goed, ik heb om 09.00 ontbeten, tussendoortje eigenlijk vergeten ( :o ) en ik heb om 12.00 de 2 crackers op. Het is nu 2 uur en ik heb nog nergens last van. Rond 15.00 neem ik mijn glas melk en dan om 18.00 ga ik avondeten!

En ik "smokkel" tussendoor in die zin dat alleen water drinken en thee mijn neus uitkomt en ik soms iets anders wil. Dan neem ik 1 glas optimel, Chrystal Clear of een sapje met bijvoorbeeld 28 kcal per glas :)
Laatst bijgewerkt door Kim_89 op 17-06-09 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:04

Kim, vul je dag eens in op een site als http://www.valtaf.nl/, dan heb je zelf ook een beetje een idee hoeveel kcal je binnenkrijgt.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:13

Waar staat waar je dat kan invullen dan?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:16

Je moet je eerst even aanmelden en dan kan je een eetdagboek invullen. Werkt allemaal wel makkelijk

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:18

Ah precies :+ Daar heb ik dan nu juist even geen zin in :o

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 14:21

Ik heb het eerst ook niet gedaan hoor, maar zit verder helemaal niks aan vast. Bleek toen ik het uiteindelijk wel deed, dat het 10x makkelijker is om dingen bij te houden enzo.