Too good to go

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:27

Nog eentje dan, laatste van de vakantie.
Rode bessen en meloen stonden op het boodschappenlijstje, en de druiven en blauwe bessen zijn ook erg welkom.

Merk wel dat ze steeds vergeten de sticker op de broodzakken te doen, en dan moet er speciaal iemand opgeroepen worden om stickertjes te komen brengen. Je moet ze er dus wel echt op attenderen, anders betaal je gewoon de volle pond.

Afbeelding

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 16:25

In mijn lidl ligt er wel vaak brood met zo'n sticker.
Maar nu vraag ik me af of er meer in het schap zou liggen.

Is rode bessen iets wat je graag eet? Heb ik echt al lang niet meer op.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 17:49

Hier vandaag bij de Ah to go van een tankstation wat gehaald. 4,99 kostte het, ik dacht misschien heb ik dan mooi een broodje voor onderweg ofzo. Nou, dat viel niet tegen. Waarde zou €14,99 moeten zijn maar hij gaat zeker over de €30 (in een normale Albert Heijn, niet eens de to go, kun je nagaan)
De buit:
Peper
Knoflookpoeder
Paprikapoeder
Een pot dille
Een reep
Een zak snoep
Een pak thee
3 pakken sandwiches (alleen het vlees even eraf trekken want ik ben vega)

Afbeelding

Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 18:39

friezenfan2 schreef:
In mijn lidl ligt er wel vaak brood met zo'n sticker.
Maar nu vraag ik me af of er meer in het schap zou liggen.

Is rode bessen iets wat je graag eet? Heb ik echt al lang niet meer op.

Mijn ervaring is dat het schap bij openingstijd al gevuld is.

Ik ben fan van veel zomerfruit, met name steenvruchten, aardbeien, bessen etc. Probleem met rode bessen is dat ze relatief duur zijn. Ik eet ze zelden. De nectarines en perziken zijn nu elke week wel ergens te krijgen voor een leuk prijsje, maar rode bessen is meer een zoektocht.

Deze week waren ze eindelijk in de aanbieding, ik geloof 2 x 250 gram voor 4 euro. Maar zelfs dan zijn ze omgerekend dus nog 2 euro voor een doosje.
Je ziet dat er in de Lidl tassen dan ook vaak spul inzit dat die week in de aanbieding is, en dan is 3 euro voor een hele tas inc een doosje rode bessen wel een leuke deal.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 18:56

Dan is het zeker een goede deal. Zomerfruit is altijd lekker en ik denk vooral omdat het niet het hele jaar goed te koop is en zo lekker is.

FrNo

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:50

Ik vind het irritant dat je in de lijst de uitverkochte winkels niet meer ziet.

Mijn favoriete bakker kan ik nu niet meer bij de favorieten zetten.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:59

FrNo schreef:

Ik zie toch echt gewoon onder de beschikbare dingen in mijn favorieten , de rest van mijn favorieten staan die op dat moment niks hebben.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:31

Zaterdag had ik een pakket, maar bij de winkel aangekomen waren ze al vergeven.
Gisteren terug en dit was het resultaat:

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:39

FrNo schreef:

Kan wel! Bij het instellingen knopje kan je 'ook uitverkocht' aanvinken.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:08

Sting schreef:
FrNo schreef:

Kan wel! Bij het instellingen knopje kan je 'ook uitverkocht' aanvinken.

Dan heb ik die waarschijnlijk aan staan ja :+

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 12:19

Ah, gevonden, dank jullie.

Daar had ik inderdaad niet gekeken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:19

Vind het wel jammer dat er niet meer winkels scheiden op vegetarisch. Dat zijn vaak best wel bewuste mensen dat is voor zulke apps best wel een doelgroep. Maar die gaan geen verrassingspakket halen want dan moeten ze waarschijnlijk vlees gaan weggooien. Gelukkig heeft de Dekamarkt dit onderscheid wel.. maar de Vomar en AH niet dus daar haal ik geen tgtg. Vomar heeft wel groente- fruit en brood pakketten maar dan word je weer doodgegooid met brood terwijl je vriezer al ramvol ligt
Als ze iets meer zouden scheiden zou het wel makkelijker zijn voor de klant.

Juniores

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 18:51

Is dat dan per AH verschillend? Onze AH heeft namelijk wel vegetarische 'overblijvers' pakketten (is geen TGTG, maar wel hetzelfde concept).

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 01:17

Juniores schreef:
Is dat dan per AH verschillend? Onze AH heeft namelijk wel vegetarische 'overblijvers' pakketten (is geen TGTG, maar wel hetzelfde concept).

Ja al die andere pakketten die in het topic hier voorbij komen heb ik allemaal sowieso nooit gezien. Ik weet ook niks van AH overblijvers pakketten. Waar vind je die dan?

Dat vega pakket van de Deen was prima trouwens. Alleen al met een bak oesterzwammen zit je al wel zowat aan die 4 euro en dan had ik nog pompoenblokjes, spinazie, wokgroenten, taugé, een pak havermelk, verse pesto, een kant en klaar macaroni maaltijd, vegetarische filet americain (die laatste 2 zou ik zelf nooit kopen vanwege alle hulpstoffen en conserveringsmiddelen die ze in producten als deze stoppen, maargoed ik eet t wel als ik het krijg)

Ik ga binnenkort nog een paar keer zo'n vega pakket proberen want ik ben dus benieuwd hoe de supermarkt dit aanpakt. De normale pakketten kan natuurlijk van alles in zitten, maar ik heb dus het idee dat mensen denken dat vegetariërs een soort konijnen zijn die alleen groente eten en vegaburgers :+ dus ik vraag me wel af of ze verder dezelfde maatstaven hanteren als de niet-vega verrassingspakketten, waar bijvoorbeeld ook random dingen zoals snoep in kunnen zitten.
Ik ben zelf wel blij als ik een pakket krijg zoals die laatste, met gewoon daadwerkelijk voedsel. Ben benieuwd hoe het de volgende keren gaat zijn want ik kan in mijn eentje prima hierop leven. Haal ik gewoon een paar basis erbij zoals bananen, brinta, roer yoghurt etc (in die zelfde dekamarkt, waar ik normaal dus nooit zou komen) en dan hoef ik eigenlijk amper boodschappen meer te doen. Scheelt een hoop geld

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 05:01

AH Overblijvers zitten in hun eigen app.
Albert Heijn app —> Mijn Albert Heijn, als je hem daar niet ziet staan, pijltje naar rechts uitklappen of Bekijk alles, en dan staat ‘ie onder kopje Voordeel. Althans, in mijn iOS versie nu. Het zit wel een beetje verstopt. ;-)

Er is van alles, Vegetarisch, Bakkerij, Verrassing, en zelfs een aparte Groente & Fruit (die kende ik nog niet, en betekent ook niet dat er geen G&F bij de Vega of Verrassing kan zitten), maar het wisselt dus heel erg qua aanbod, welke winkel wat heeft en wanneer.
In de feestdagen periodes (kerst, pasen) zijn er ook Feestdagen pakketten, die zijn wat duurder en hebben dan oa wat luxer spul voor de feestdagen eettafels.

Zelf eerder deze week een grote appel-citroenvlaai bij een bakker gehaald (lekkernijenpakket). Yummy.

Helaas is de banketbakkerij nu ook aan de “dynamic price” gegaan. Die krijg je dus niet meer voor beneden de 50 % korting. :')

(Over een tijdje gaan ze het vast op startprijs volle pond zetten en dan maar zien wie toehapt.)

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 07:58

Als je via tgtg de volle prijs moet betalen gaan mensen dat toch nooit kiezen. Dan wil je toch altijd zelf kiezen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 10:26

friezenfan2 schreef:
Als je via tgtg de volle prijs moet betalen gaan mensen dat toch nooit kiezen. Dan wil je toch altijd zelf kiezen.

Zou je denken heh. Maar als je mensen iets aanleert met een app, gemak, gewoonte… je zou het voor de lol eens moeten testen zoiets. Ik denk dat er serieus wel een paar mensen in zouden trappen. Onder het mom van “dan is het een verrassing, dat is leuk, daar betaal ik graag voor”. Zoiets? ;-) Kan iemand vast een leuk wetenschappelijk experimentje op loslaten.

Ik vertelde over de van 2/3 naar 1/2 (begin)korting aan kennisje. Reactie was meteen “dat is toch ook prima korting voor zoiets goeds”. Terwijl het op zo’n bedrag van bv een luxe taart echt wel een aantal eurootjes verschil maakt. Daar stonden ze helemaal niet bij stil.
Ik denk niet dat het dan hier bij blijft. Wat weerhoudt ze ervan om het dan over een paar maanden naar startprijs 2/3 te verhogen, en dan…
Waar leg je de grens.

Okay, niet teveel over nadenken, :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:05

Ja, terwijl je wel twee nadelen hebt via tgtg, het is al de datum en je hebt geen keuze.
Prima, maar dan wil ik niet teveel betalen. 33% vind ik dan een mooie prijs, 50% al een stuk minder.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 12:44

Niet gepland, wel erg gewaardeerd. :9 Kwam bij een grote Lidl waar ik normaal nooit komt rond elven, zag vanuit de verte de stand helemaal leeg staan. Boodschappen gehaald, kom bij de kassa’s, en hele stand vol met groente-fruit zakken. Kennelijk worden ze daar dus niet ‘s ochtends vroeg gevuld…
Afbeelding

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:30

Maar zijn er echt mensen die het kopen met zo'n dynamische prijs?
Want daar gaat het al mis toch.
Waarom willen ze het originele concept wat goed is veranderen?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 14:33

friezenfan2 schreef:

Ik vind die dynamische prijs inderdaad niks
Ik koop die ook gewoon niet, of pas vanaf de €5,99 dat die eerst waren.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:18

Dallista schreef:
AH Overblijvers zitten in hun eigen app.
Albert Heijn app —> Mijn Albert Heijn, als je hem daar niet ziet staan, pijltje naar rechts uitklappen of Bekijk alles, en dan staat ‘ie onder kopje Voordeel. Althans, in mijn iOS versie nu. Het zit wel een beetje verstopt. ;-)

Er is van alles, Vegetarisch, Bakkerij, Verrassing, en zelfs een aparte Groente & Fruit (die kende ik nog niet, en betekent ook niet dat er geen G&F bij de Vega of Verrassing kan zitten), maar het wisselt dus heel erg qua aanbod, welke winkel wat heeft en wanneer.
In de feestdagen periodes (kerst, pasen) zijn er ook Feestdagen pakketten, die zijn wat duurder en hebben dan oa wat luxer spul voor de feestdagen eettafels.

Zelf eerder deze week een grote appel-citroenvlaai bij een bakker gehaald (lekkernijenpakket). Yummy.

Helaas is de banketbakkerij nu ook aan de “dynamic price” gegaan. Die krijg je dus niet meer voor beneden de 50 % korting. :')

(Over een tijdje gaan ze het vast op startprijs volle pond zetten en dan maar zien wie toehapt.)

Thanks wat handig! Ik wist dit helemaal niet

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:21

Ik weet helemaal niet wat die dynamische prijs inhoudt. Ik dacht dat het juist handig was want bijv bij de Vomar had ik laatst juist dat een tgtg pakket die normaal 4,99 of 5,99 was, redelijk dicht op de verlooptijd nog maar 2,99 kostte. Nou, alleen die bak druiven was al 2,99 waard en dan zat er nog superveel ander fruit, groente, brood bij
Maar ik dacht dus dat dat dynamische dan juist betekent dat de prijs omlaag gaat als het anders niet "verkocht" wordt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:23

lovelyfiefy schreef:
friezenfan2 schreef:

Ik vind die dynamische prijs inderdaad niks
Ik koop die ook gewoon niet, of pas vanaf de €5,99 dat die eerst waren.

ik zie bij de makro in de lijst staan voor 4.99 en als je hem aanklikt dynamische prijs 7.49 dat is ook raar

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 18:31

Dorine92 schreef:
Ik weet helemaal niet wat die dynamische prijs inhoudt. Ik dacht dat het juist handig was want bijv bij de Vomar had ik laatst juist dat een tgtg pakket die normaal 4,99 of 5,99 was, redelijk dicht op de verlooptijd nog maar 2,99 kostte. Nou, alleen die bak druiven was al 2,99 waard en dan zat er nog superveel ander fruit, groente, brood bij
Maar ik dacht dus dat dat dynamische dan juist betekent dat de prijs omlaag gaat als het anders niet "verkocht" wordt

Ja het idee dat de prijs lager wordt richting de eindtijd, dat snap ik.
Maar het pakket is op het moment dat het pakket normaal online kwam, nu vaak wel 2 a 3 euro duurder dan voorheen het startbedrag was.
Dat vind ik er een beetje jammer aan.
Start dan gewoon met de prijs die je had en ga vanuit daar omlaag