Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:35

Lijstje afgemaakt. Misschien straks nog een grapefruit.

Anoniem schreef:
Eens kijken of het lukt om een planning te maken:

O (07.00): havermout met peer en water
T (10.30): 3 roggecrackers met hummus en sla, + peer

Planning:
L: basmatirijst met paprika, courgette, tomaat en erwten + gebakken sojasaus en gebakken uitjes
T: peer 3 roggecrackers met hummus
A: 2 kikkererwtenpannenkoekjes met geitenkaas, tomaat en sla

B: 45 min paardrijden + 15 min NTC

Sonja_vR

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:49

zelf boter maken deden wij vroegah op school ooit eens, gewoon volle melk (of beter nog, rauwe melk vanuit de tank) in een pot en schudden maar, de vetten gaan aan elkaar klonten en als je lang genoeg doorgaat heb je een klont boter in je melk

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:12

Nou, ik herinnerde me dat ik eens slagroom ging kloppen toen ik 7 was. Maar ik ging te lang door en toen hadden we zoete boter _O-
Vandaag kwam ik erachter dat ik geen roomboter meer had en ik was te lui om naar de super te lopen. Ik had nog twee pakjes slagroom, in de blender gemikt en die heb ik een minuutje laten draaien.
Daarna alles in een zeef goed uitdrukken zodat je geen vocht meer hebt en klaar is je boter :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:35

O: Yoghurt met chia, havermout en zomerfruit
T: Honingmeloen
L: Groentesoep en een vk-boterham met sla, paprika en kipfilet
T: 2 mandarijnen
A: Bij de pizzeria; klein stukje brood met kruidenboter, carpaccio en een stukje ossenhaas met een salade
T: Klein stukje chocolade en een borrel
D: Groene thee, water, slimpie en cola-light

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:04

Thanks Bhri :) Lief dat je er naar vraagt! Het gaat echt super :D 1 oktober heb ik mijn 2e controle afspraak gehad en zijn er weer foto's gemaakt, waarop je zag dat het bot al bijna aan elkaar gegroeid was (is heel snel aangezien 23 mei de operaties was). Zelfs vallen van mijn paard maakt nu niet meer uit, nou ja laten we zo zeggen voor mijn heup maakt het geen verschil meer, maar liever niet :+ De arts was helemaal enthousiast over wat ik allemaal kon, hij verwachte iemand die net een beetje kon lopen dus toen hij zag hoe ik binnenkwam en ik vertelde wat ik allemaal al weer deed was hij helemaal enthousiast :D Sindsdien mag ik ook weer rennen/springen en ook weer officieel paardrijden (deed stiekem al veel langer een rondje in de bak :o ) Qua spieren is het nog niet helemaal alles maar daar helpt het vele sporten en de fysio me goed mee, maar ik ben allang blij dat ik weer alles kan (want dat was niet zeker, hardlopen was eigenlijk uitgesloten) en ik geen pijn meer heb :) En ik kreeg ook het nieuws dat de andere kant (voorlopig iig nog niet moet) dus top haha!
Heel mooi lijstje heb je ook vandaag!

Ja heel erg genoten Mandy, echt heerlijk om gewoon troep te eten totdat je helemaal vol zit :P Ik begon om gewicht te verliezen (tegelijkertijd met sporten door het JM topic) maar ben inmiddels 55kg bij 1.70m dus nu is het meer om gezond bezig te zijn en ik zou toch echt nog lager in vetpercentage willen zodat ik misschien ooit een sixpack krijg haha.
Van de week ga ik die waldcornbeschuiten n keer halen!
Geniet ook lekker van je cheatdagje vandaag :D

Klinkt heel leuk Many! Succes met de run :)

O: 90 gram havermout, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 161 gram appel met kaneel
L: 2 sneetjes roggebrood met 12 gram kaas, 120 gram bospeen, 2 mandarijnen
T: (terrasje) vanille cappuccino, koek (196kcal)
A: 55 gram couscous, 97.5 gram quorn, 200 gram bloemkool, 2 tomaten, 150 gram courgette, tl olie
T: 300 gram magere yoghurt met 1 vk beschuit en 10 gram whey perfection
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 2x30 min wandelen, 20 min fietsen, 1.5 uur buitenrit

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:22

Plus nog een appeltje met kaneel :) (waar ik in eerste instantie per ongeluk kurkuma overheen gooide want de potjes zijn exact hetzelfde :') Gelukkig zag ik al snel dat het wel wat geel was).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:12

KarinvdM schreef:
O: Yoghurt met chia, havermout en zomerfruit
T: Honingmeloen
L: Groentesoep en een vk-boterham met sla, paprika en kipfilet
T: 2 mandarijnen
A: Bij de pizzeria; klein stukje brood met kruidenboter, carpaccio en een stukje ossenhaas met een salade
T: Klein stukje chocolade en een borrel
D: Groene thee, water, slimpie en cola-light

+ handje tijmdropjes. Kwam ze vanmiddag tegen in een delicatessenwinkel waar ze ook veel oudhollands snoep hadden, lekker! Daar lag veel jeugdsentiment in de schappen. :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:57

Zo, luie zondag. Eens kijken of ik hier nog wat inspiratie op kan doen voor vandaag haha. Nog niets gegeten dus denk maar eens beginnen met een havermout pannekoek :) .

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:19

O: Baked oats met appel en banaan
T: Mandarijn, peer
Planning:
L: Meergranentriangel runderrookvlees en sla
T: Op verjaardag, gebakje/borrel
A: Bij schoonouders: denk iets van hartige taart ofzo?
T: Stukje 82% pure chocola

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:22

Vandaag:

O: 100gr havermout, water, 1 banaan, 1tl roomboter, 2tl honing, cacao
B: 1u non-stop circuittraining fullbody
L: 60gr linzen, 400gr bloemkool, 4 kippen eiwitten, 1 ei, 20ml olijfolie, kruiden en sambal
T: 35gr feta
A: 80gr linzen, 130gr tonijn op water, 400gr bloemkool, 70gr tomatenpuree, 20ml olijfolie
T: 30gr feta

1961kcal

Ik heb het idee dat ik dikker aan het worden ben rond mijn buik en borst. Ik zla het morgen even na meten, want tijdens het sporten zag ik er niets van. Echt alleen als ik thuis voor de spiegel sta. Ik hoop dat het in m'n hoofd zit, maar anders moet ik even naar m'n eetpatroon gaan kijken.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:11

Phor kan het geen spieropbouw zijn?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:23

Dan ben ik de eerste vrouw ever die in 3 weken tijd breed wordt door spieropbouw :') Ik hoop dat het vocht is, oid. Ik zal wel zien aan het meetlint :)
Ik heb even teruggekeken naar wat ik zoal heb gegeten en kan weinig verschil zien. Het enige dat echt anders was deze week, is dat m'n junkdagen normaal gesproken vooral hoog in kcal zijn door noten. De laatste junkdag was voornamelijk suiker en friet :+

Smileyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:41

Is het echt goed voor je verbranding dat je 1x in de week een junkdag houdt?

Ik heb namelijk 9 dagen lang netjes en gezond gegeten en 30day shred level 1 gedaan en gisteren was de tiende dag en toen heb ik savonds heel veel gegeten, dus koekjes, pannenkoeken met suiker, chocola etc. Ik heb er wel spijt van en ben bang dat het resultaat van de shred nu minder zal zijn..

Is dat ook echt zo denken jullie ?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:14

Wat ik van hier begrepen heb is het goed om je lichaam wakker te schudden en je verbranding weer exrta aan te wakkeren?
Lui dagje en had zin in dingen die ik echt lekker vind. Ook al echt zin in mijn avond eten :):) .
O: Havermout pannekoek van 30 gr. havermout, 1 ei, melk, lijnzaad en stroop
T: Peer
L: 2 rijstwafels stroop en Mueslibol met 30+ kaas en boter
T: Naturel chips
A: Salade met geitenkaas gewikkeld in ontbijtspek, honing, appel, rode ui en tomaat, ovenfrietjes en misschien nog wat brood met pesto.
B: 20 minuutjes wandelen
T: ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:20

Als je te weinig eet (zodat je afvalt) dan is het idd handig om een junkdag te houden of een 'refeed' (meer eten met clean voedsel). Als je gewoon eet wat je verbruikt dan kom je van junkdagen alleen maar aan :)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:34

Smileyy schreef:
Is het echt goed voor je verbranding dat je 1x in de week een junkdag houdt?

Ik heb namelijk 9 dagen lang netjes en gezond gegeten en 30day shred level 1 gedaan en gisteren was de tiende dag en toen heb ik savonds heel veel gegeten, dus koekjes, pannenkoeken met suiker, chocola etc. Ik heb er wel spijt van en ben bang dat het resultaat van de shred nu minder zal zijn..

Is dat ook echt zo denken jullie ?

Mijn ervaring is juist dat het helpt met afvallen, af en toe zo'n dagje.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:36

anders gaat je lichaam toch in spaarstand en va je toch niks meer af? als je niet af en toe meer eet

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:42

yep :j

Ik ben ontzettend aan het plassen, dus ik denk dat ik vocht aan het vasthouden was. M'n gezicht is ook weer slank ipv papperig :+ Ik ga me evengoed nog opmeten morgen, maar ik heb de oorzaak gevonden. Volgende week een nettere junkdag, dus.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:42

O: 2 snedes ongesneden brood
L: kom kippensoep, 3 soepstengels, wit bolletje met kaas
B: 20 minuutjes paardrijden, fotoshoot houden (veel staan, lopen, bukken etc.)
A: Aardappelen, rundervink, boontjes en appelmoes, als toetje vla

Planning:

Mwah, beetje saai dagje vandaag. Maar morgen is de vakantie weer voorbij dus krijg ik weer meer regelmaat.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:43

fijn dat je in ieder geval de oorzaak weet phor.

En oh wat had ik een hekel aan die spaarstand zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:11

O : Havermout pappie , met yoghurt lijnzaad en nootjes
T : Bakje pindachips (mega addicted :') )
A : 2 kommetjes snert

En er staat nog een appel op de planning vanavond , en heb verder niet bewogen.
En verder wat cola gedronken , echt slecht :o

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 19:20

O: havermout met yoghurt. Banaan. En een klein crossaintje
T: Twee kiwis
L: een tarvo boterham met saskische leverworst. Twee vk crackers, pindakaas en leverworst. Twee kleine croissantjes. Gekookt ei.
T: 2 manderijntjes
A: Zuurkoolstampot met jus en paar spekjes.

B: alleen een kwartier wandelen

De croissantjes zijn echt een guilty pleasure, komen uit Duitsland en zijn soort van boter brood achtig.
Vandaag was de laatste vakantiedag, dus morgen weer helemaal in het gareel en goed sporten. :)

De geroosterde pompoen vond ik toch iets tegenvallen.
Ik had het uiteindelijk met oregano gedaan, want we hadden toch geen rozemarijn.
Vond het net iets te zacht, smeuig en daarom hou ik toch meer van puree of soep.
Of had ik het langer in de oven moeten laten?

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:03

Aha dus eigenlijk is zelf boter maken heel simpel!
Wat super zeg LisErm94! :D en fijn dat je genoten hebt! Ben benieuwd wat jij van de beschuiten vindt haha
Fijn dat je de oorzaak hebt Phormicola! :D

Ik zit even bleh met eten :') ene moment totaal geen zin om gezond te doen, andere moment weer wel, geen ritme met vakantie ect. Moet ook ongesteld worden en dan heb ik vaker snaai zin, gister kwam die cheatdag ook echt even heeerlijk, nergens op letten is soms even heel fijn := ach morgen weer wat meer ritme want school begint weer, erg drukke week tegemoed en heb bedacht het qua eten maar per dag even te bekijken :)

10:30 bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan)
13:45 1 waldcornbeschuit (1/2 pindakaas, 1/2 kaas tomaat) glas verse jus, peer
18:00 zelfgemaakte tomatensoep (zonder balletjes ect), 2 5granen afbakbroodjes (141 kcal ps) met dip/kaas komkommer tomaat

D: water en thee
B: 30/40 minuten wandelen, 45 minuten op stal bezig geweest, verder een erg luie zondag :')

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:09

Ik wil me hier ook graag melden! Ik ben vegetariër sinds ik 9 ben en steeds bewuster gaan eten. Zeker nu ik op mezelf woon! En vandaag heb ik voor het eerst een groene smoothie gemaakt!

O: Groene smoothie van amandelmelk en spinazie, handje bulgur met ei en banaan, vers geperste sap van 1 sinasappel, 1 citroen en 1 grapefruit.
L: 2 bruine boterhammen met hummus en water
T: 2 rijstwafels, mini handje studentenhaver, 1 ontbijtkoek, 4 stukjes chocolade, pepernoten en verse muntthee
A: Indonesische vegetarische rijsttafel en een glas water

Tussen de lunch en het avond eten ligt echt mijn valkuil -O-

Oh en vanaf volgende week ga ik ook maar weer eens gebruik maken van mijn sportschool abonnement :Y)
Laatst bijgewerkt door Nada op 27-10-13 20:13, in het totaal 2 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:09

O: Yoghurt met chia, havermout een bosvruchten
T: Galia
L: Groentesoep, vk kapje met honing en een vk boterham met sla, paprika en rookvlees
T: Paar dropjes
A: Wat kip met champignons en ijsbergsla met tomaat, paprika, komkommer, zilverui, dressing en ketchup. Perencompote
T: Borrel met hapjes; worst, olijven, toastjes met van alles, m'n zus en zwager komen gezellig borrelen. :
D: Groene thee, water en slimpie