Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourth

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:40

Ahh fijn zeg! Hopen dat je d'r zo een beetje kan volgen Lachen

Ik wilde gaan rijden, had de wekker om half zeven gezet maar blijkbaar heb ik die ook weer uitgedaan, mijn telefoon [wekker] lag namelijk geheel ontleed door mijn kamer verspreid Nagelbijten / Gniffelen Nahh...en voordat ik nu echt de deur uit ben...dan zit ik er pas over een uur op, dan is de schaduw gewoon al weg uit de bak.
Dus zometeen maar ff bellen dat ik vanavond wel kom...dus nog wel rijden [/"vliegles"] vandaag.

O: Bak kwark, ananas [jawel! Vingers aflikken], cappuccino

verder weet ik t nog niet

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 10:04

Goed Hicky!

Mijn planning:
o: drie kiwi's (allbran is op Boos! ) en een rijstwafel van snackajacks
t: sultana hartig
l: tomaten komkommer gekookt ei en een bruin broodje
t: 2 nectarine en drie wortels (heb een lange middag)
a: geen idee, eet bij vriendinnetje. wsl rijst groenten en vlees.

Daarna nog even naar Hagar.

VQ let op met die ananas uit blik, zit veel suiker in!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 14:48

Vanochtend weer gewogen en gemeten en alles is hetzelfde gebleven Haha!

Mijn dagje trouwens:
O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: -
L: magere yoghurt met een halve appel en 2 nectarines
T: 180 gram witte bonen in tomatensaus
T: cup a soup (eten heel laat, hield het niet meer Haha!)
D: ristorante pizza met salade

Vandaag wel heen en weer naar Mex gefietst.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:06

LittleAnn schreef:
Mijn planning:
o: drie kiwi's (allbran is op Boos! ) en een rijstwafel van snackajacks
t: sultana hartig
l: tomaten komkommer gekookt ei, bruin broodje en eierkoek
t: 2 nectarine en drie wortels (heb een lange middag)
a: geen idee, eet bij vriendinnetje. wsl rijst groenten en vlees.

Nog 3 uur werken en dan heb ik vakantie Haha!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 15:09

Woeeehh lekker LittleAnn Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 15:37

Yeah Haha! Heeerlijk dan heb ik eindelijk genoeg tijd voor Hagar en om leuke dingen te doen, damn wat heb ik er zin in!

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:02

Hallo allemaal. Heb ff een tijdje niet gepost ivm te druk etc. Probeer me nog steeds aan mijn gezonde eetpatroon te houden, maar zit nog niet op de 75 helaas. Heb vandaag ook een slechte dag achter de rug. Drie muffins opgegeten Bloos Niet slim natuurlijk. Dus toch vanavond ondanks de warmte maar ff op de crosstrainer.

Hoe doen jullie dat met sporten met dit weer? Ik train niet bij een sportschool en ben aangewezen op de zolder, maar daar is het erg warm nu...

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:15

LittleAnn.. heb je er een speciale reden voor dat je 'elke' dag een gekookt ei eet?

Pava.. ik zie dat jij nog geen 75 bent.. dat betekent dat ik niet de enige ben die in de 70 kilo ben Tong uitsteken Haha!
Ik sport trouwens in de sportschool, dus ik kan je geen antwoord geven. Als ik 's ochtends naar mn werk fiets, zie ik wel mensen joggen. Dus 's ochtends rond een uur 7/8 joggen misschien?

Mijn dag vandaag:
O: bakje muesli met wat melk
T: 2 crackers met klein beetje pindakaas
L: 3 boterhammen (2 kaas, 1 vruchtenhagel)
T: 2 bananen en melk (bananenshake dus)
D: pizza van de AH (is toch wat gezonder als die van de pizzeria Tong uitsteken)

Misschien nog wat, maar dat weet ik nog niet.
Ik eet tot nu toe elke dag hetzelfde, dat is nml wat ik eet op mn werk (in de vakantie). Morgen een dagje vrij dus dan eet ik weer eens wat anders.

Beweging: uur gefietst

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:18

Pfff, gisteravond bleek dat ik 1 kilo was aangekomen. Gelukkig was het voor 80% vocht door het warme weer en de rest heeft voornamelijk te maken met maandelijkse problemen. Ik ga nog een weekje door aangezien ik pas volgend weekend mijn trouwjurk hoef te passen voor de laatste keer. Daarna blijf ik wel onder controle om mijn gewicht gelijk te houden en na de huwelijksreis ga ik weer netjes verder. Zal dan ook een stuk makkelijker zijn om vol te houden, want ik krijg dan een plaatjesbeugel Clown .

Volgende week dus de eindstand Nagelbijten / Gniffelen van deze "kuur".

Vandaag nog niet veel op, maar wel veel gedaan.

O: 2 knackebröd met boter, 1x kaas, 1x hagelslag
L: 2 knackebröd met boter, 1x kaas, 1x hagelslag, 1 beker melk
T: opkikker en romaatjes Vingers aflikken
A: waarschijnlijk salade, soep en brood.
T: ananas, druiven, watermeloen Vork

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:23

ladyjoy schreef:
LittleAnn.. heb je er een speciale reden voor dat je 'elke' dag een gekookt ei eet?

Nee hoor geen speciale reden maar vind het erg lekker bij mijn salade en ik eet heel weinig vlees. Als ik niet op mijn werk ben eet ik bijna geen ei hoor Knipoog moet nu toevallig veel werken.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:26

Ooh oke.. nee ik dacht even aan je cholestrol Knipoog

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:58

Ja klopt LittleAnn, had me al voorgenomen om ze voorlopig ff niet meer te halen ook Haha! Tis was met die tijdelijke verslavingen van mij :/

O: Kwark/ananas/cappuccino
T: -
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: Druiven/aardbeien/waterijsje
A: Pannekoeken [zonder zoet beleg iig]

Ik ben weer een beetje geïnspireerd geraakt, OPRAAAH [vond het echt even te heet in de tuin dus ben maar apatisch tv gaan kijken]. Ik moet echt meer bewegen en eh nouja, koolhydraten bannen is blijkbaar een slecht plan want 'you make your brain dead' en dat moeten we niet hebben. NO WHITE STUFF Haha! [geen wit brood, witte rijst, etc, alles volkoren]
En verder begon mijn moeder erover dat ik maar gewoon eens moest accepteren dat ik nooit echt een plank zal worden en dat ik als nieuw doel eigenlijk zou moet hebben om proberen niet dik[ker] te worden en dat is ook wel een beetje in mn hoofd blijven hangen...
Dat lipolyse gedoe heeft ze me ook sterk afgeraden [ze werkt in de medische wereld], verbieden lukt r niet maar ze heeft me wel een paar horrorverhalen verteld over de eventuele gevolgen van hormonen inspuiten en dat schrikt me toch wel af Nagelbijten / Gniffelen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:00

ladyjoy schreef:
Ooh oke.. nee ik dacht even aan je cholestrol Knipoog

Ik keek op de voedingswaarde van de eieren maar er zit nog niet eens 10 gram vet per ei in...dat kan toch niet zo slecht zijn?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:05

Ja precies, maar het gaat om de cholestrol die in het eigeel zit. Het is volgens mij meer een broodje aap dan het daadwerkelijk slecht voor je is Knipoog
Uh VQ vertel!!!!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:11

Ik heb ook Oprah gezien idd Lachen was best leuk om te zien, alleen wel dingen die eigenlijk wel logisch zijn Lachen

Veel sporten, geen slechte koolhydraten (wel goede!), geen alcohol en 's avonds niks meer eten voordat je gaat slapen Lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:25

Dat wisten wij allemaal al *LOL*
Nou nog volhouden hahah Knipoog

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:26

Precies Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:30

Ik weet niet waar ik meer problemen mee heb, met de alcohol of alleen goede koolhydraten eten....

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:31

Zolang ik geen feestjes heb valt het mee Tong uitsteken

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:40

LittleAnn schreef:
Ja precies, maar het gaat om de cholestrol die in het eigeel zit. Het is volgens mij meer een broodje aap dan het daadwerkelijk slecht voor je is Knipoog
Uh VQ vertel!!!!

Ze heeft het erover dat het in je bloed kan raken [en dat doet t dus], en ook andere dingen in je lichaam kan ontregelen...wat betreft menstruatie, vruchtbaarheid e.d. dingen, je kan je er ziek van gaan voelen en ze is bang dat het over een paar jaar opeens heel veel bijwerkingen gaat hebben oid..daar had ik ook al over nagedacht maar mijn ma heeft vaak wel gelijk wat medische dingen betreft...dus ik weet t niet. Hmm, ben er wel een beetje huiverig voor nu...had t r ook niet moeten vragen Haha! Ze weet ook niet precies wat voor een hormoon het is maar je schijnt er sowieso wel op te mee moeten passen [

Over dat ei, volgens mij was er ook een andere reden voor hoor, maar dat was ook weer acherhaalt. Je zou er maar 2 per week mogen eten maar ik heb ook geen idee waarom. Ga 't eens uitzoeken nu Vork

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 17:43

Citaat:
Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

Bron: http://www.kruidvatgezondheidsnet.nl/in ... ID%5D=3508

Zolang de rest van je voeding niet vol zit met cholesterol, is elke dag een ei dus helemaal niet slecht Lachen

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 17:52

Das goed nieuws! Hoe zalig is t om je dag te beginnen met een lekker eitje Cool
Ik las trouwens in een of ander Engels tijdschrift dat je je cholesterol kan verlagen door voor iedere maaltijd waar vet in zit een paar walnoten te eten. Die nemen het slechte vet op. Er stond een precies aantal ounces [?] bij maar ik zou niet weten hoe je dat omrekent Haha!
In mijn familie komen wel veel hartkwalen voor en ook aanleg voor hoge cholesterolwaardes dus misschien is het maar goed dat ik niet zo vet kan eten als ik wil wil ik niet helemaal vierkant worden :/

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:30

Sizzy schreef:
Citaat:
Heel lang bestond het idee dat veel eieren eten slecht zou zijn voor je cholesterolgehalte. Maar na veel onderzoek is bewezen dat elke dag een ei eten helemaal niet zo slecht is. Teveel cholesterol verhoogt het risico op hart- en vaatziekten. Daarom mag je niet meer dan 300 mg cholesterol op een dag binnenkrijgen. Het wit van ei is vrij van cholesterol, maar de eidooier bevat 200 mg cholesterol. Dat betekent dat elke dag een ei eten niet slecht is, mits je ervoor zorgt dat je zo min mogelijk andere producten eet waar cholesterol inzit. Voedsel met veel cholesterol zijn vette vleeswaren en kazen, boter en margarines die hard worden in de koelkast, zoete snacks en tussendoortjes.

Bron: http://www.kruidvatgezondheidsnet.nl/in ... ID%5D=3508

Zolang de rest van je voeding niet vol zit met cholesterol, is elke dag een ei dus helemaal niet slecht Lachen

Yep.. hier ging het om. Een vriend van mij is voedingsdeskundige en die zegt mij ook dat het niet zo slecht is, mits je het wel goed compenseert. Dus weinig andere producten met cholesterol en veel vezels, water, fruit en groente.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 18:33

Aaargh ik heb net 2 boterhammen op met pindakaas en jam, komt omdat we zo laat eten Boos! grrr

Edit: en chips Boos!

madam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:48

Sis wat leuk we hebben precies het zelfde op, ik heb ook 2 bammetjes op 1 met pindakaar en 1 met (aardbeijen )jam