Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:22

Ik eet toch genoeg fruit ? Wat moet ik nog meer eten dan?
Toevallig vanavond geen groentes, maar normaal eet ik die wel erg veel hoor Lachen
Zal nu wel sla worden. En ik ga zo'n burger van Vales (ofzo?) eten, ben benieuwd of ik dat lust Haha!

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:23

Ziet er wel goed uit spetterlover, mis alleen de vitamientjes een beetje.
Hou dit een dag of 10 vol en kijk dan wat het resultaat is.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:25

Jamy schreef:
Nou ben nu in 5 dagen in totaal 1,8 kilo afgevallen. Maar woog vandaag wel het zelfde als gister, hoop dat er nog wel wat af gaat, anders doe ik het allemaal voor niks voor mijn idee Schijnheilig

Jij doet toch SB?
Je doet het niet voor niets Haha! Als je gezond eet ga je je volgens mij ook een stuk lekkerder voelen, ik in elk geval wel Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:27

Passival schreef:
En wat drink je dan? of alleen maar water? Ik drink zelf voornamelijk water, van mezelf moet ik elke dag een glas melk of een bakje yoghurt eten

Gewoon water, en soms een glas cola light Lachen
Bij m'n avondeten neem ik ook altijd yoghurt

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:33

Ja, dat drink ik ook altijd, alleen geen cola, wel veel water, vandaag zit ik al op de 2 liter! ik probeer iedere dag minstens 2 tot 3 liter water te drinken, Verder vandaag niet zo'n goeie dag gehad, zonet wel drie pakjes krackertjes gegeten... Boos!

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:05

Vandaag gegeten:

*Ontbijt:
4 Boterhammen met speculaas.
1 Beker groene thee.

*Tussendoor
2 Buitengewoontjes

*Lunch.
2 Boterhammen met gestampte muisjes.

*Tussendoor.
4 Mini taai-taai.
1 Buitengewoontje.

*Avondeten.
4 Opscheplepels snijbonen.
2 Opscheplepels aardappelen.
1 Verse worst.
1 aardappeltje na met slasaus

*Toetje.
2 Appels.
1 Sinaasappel.

Jaja zoals jullie zien geminderd met de koekjes Haha!

Iemand die mij wegwijs kan maken in het langzaam opvoeren van je eet-hoeveelheid?
Hoe dat te doen, zonder aan tekomen?

En Laura misschien weet jij dat? Hoe weet je of je lichaam een lage of hoge stofwisseling heeft?

Ben heel erg benieuwd naar deze antwoorden Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:59

Jij kan best een hoop eten, Tropico Ja
Wel beter, ik hoop dat ik uiteindelijk ook zoiets kan eten Lachen

Vandaag gegeten:

Ontbijt: 1 boterham kipfilet + paar worteltjes

Tussendoor: 1 boterham kipfilet

Lunch: 1 boterham kipfilet en 2 boterhammen appelstroop

Tussendoor: 2 appels, 2 plakjes ontbijtkoek

Avondeten: paar aardappels, bbq-saus, 2 eetlepels witte bonen in tomatensaus + 1 visstick uit de oven.
(had zelf liever wat anders genomen dan die wittebonen en die visstick, maar moest eten wat de pot schafte Knipoog ) + schaaltje magere yoghurt

En daarnet heb ik nog een paar worteltjes op, omdat m'n groenten niet al te veel was vandaag

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:24

De weegschaal zegt op dit moment dat ik netjes op gewicht zit. Helaas zegt de spiegel iets anders als ik m'n bikini aan trek!

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 20:24

Volgens mij wordt de stofwisseling van je lichaam bepaalt door hoe actief je bent. Ben je de hele dag bezig dan zul je een hoge stofwisseling hebben, je lichaam zal veel energie nodig hebben.
Heb weleens gelezen dat koffie een extra stimulans geeft bij de vetverbranding maar weet niet of dat waar is.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:41

Mmhh.. jammer dat ik geen koffie lust Knipoog

net lekker gesport, ga zo maar eens ontbijten Lachen
Wel lekker om in het zonnetje te sporten Ja

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 10:57

Groene thee helpt ook bij de vetverbranding. Kun je met verschillende smaakjes kopen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 11:13

jodeljodel schreef:
Volgens mij wordt de stofwisseling van je lichaam bepaalt door hoe actief je bent. Ben je de hele dag bezig dan zul je een hoge stofwisseling hebben, je lichaam zal veel energie nodig hebben.
Heb weleens gelezen dat koffie een extra stimulans geeft bij de vetverbranding maar weet niet of dat waar is.

Ik sport vrij veel, dus dan zou ie hoog moeten zijn, maar ik eet / at ook weinig en dat leidt er dan weer toe dat ie laag is. Hm.
Zou toch eens zo'n testje moeten doen Tong uitsteken
Waar kan je je vetpercentage laten meten trouwens? Heb dat ooit wel gedaan, maar dat was toen ik 15 kilo zwaarder was en dat was boven de 30% sowieso. Vraag me af hoeveel 't nu is, heb niet het idee dat ik ontzettend veel vet meer heb.

Gister redelijk goed gehouden, maar wel weer iets te veel chocolaatjes en koekjes gesnoept.
Vandaag nieuwe kansen Knipoog

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:01

Je kunt je vetpercentage op meerdere manieren laten meten, de nauwkeurigste is de huidplooi methode waarbij ze met een tangetje op verschillende delen van je lichaam metingen doen. Dit is niet de meest prettige als ie goed wordt uitgevoerd, hiervoor zul je denk ik naar een sportschool moeten. Google anders even dan vind je ook genoeg.
Lees ook dit stukje eens:
http://www.slank-en-sterk.nl/bmi.html
Dan heb je alvast een kleine indicatie hoe het met je gewicht zit. Knipoog

Hier kun je je energiebehoefte uitrekenen, is niet heel nauwkeurig maar komt aardig in de buurt.
http://www.slank-en-sterk.nl/energiebehoefte.html

EEn andere site met tips wat je absoluut niet moet doen om af te vallen:
http://www.lijfsportenmiddelen.nl/slimf ... outentop10

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 12:24

Wel handige sites, jodeljodel Ja
Mijn BMI is 19.90, best netjes volgens mij..
Ben 1.70 en weeg 57,5

Poison

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:17

Bij mij gaat het nog steds helemaal de verkeerde kant op.
Ik ben sinds vandaag gestopt met de pil dus dan zal ik wel minder vreetbuien hebben.
Vanaf maandag start ik weer nieuwe poging. morgen houd ik mn verjaardag en met die lekkere dingen op tafel ga ik me echt neit inhouden Knipoog

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 14:24

Oeh ik ben ook lekker bezig geweest Bloos
gister ging ik met mijn vriend en zijn buurjongen even ergens wat drinken, dus ja, meteen een cocktail en een rode wodka redbull
toen bij mijn vriend thuis... Bloos bak japanse mix, sultana, glas dubbelfris, nog een appel
en vanmorgen heb ik een keertje anders ontbeten dan normaal Haha!
een stokbrood met op de helft vegetarische kaas (helaas 50+ maar dat hadden ze bij mijn vriend thuis speciaal voor mij gehaald) en op de andere helft vegetarische worst, gehakt met bieslook ofzo Haha! Was wel lekker. Alleen de 2 glazen dubbelfris erbij waren weer wat minder goed Tong uitsteken maar goed, het is weekend zullen we maar zeggen..

Poison : gefeliciteerd en veel plezier Knipoog

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:39

Mazzel-meid schreef:
Ben 1.70 en weeg 57,5

Da's dus eigenlijk al bijna te weinig, snap écht niet waarom jij wil afvallen Of er überhaupt mee begonnen bent...

Nou ja, mijn BMI is 25.5 en mijn energiebehoefte op z'n minst 2549 kilocalorieën. Alleen dat geloof ik dus niet zo, maar goed.

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 15:56

Ik weet dat het moeilijk te geloven is, maar juist door een goed voedingsschema en regelmatig sporten val je meer af dan door minder te gaan eten.
Het lijkt me ook niet prettig het grootste gedeelte van de dag een hongerig gevoel te hebben met daarbij alle neveneffecten (hoofdpijn, lusteloosheid). Je kunt jezelf dus een hoop van deze ellende besparen door goed voedingsschema en regelmatig sporten, je zal jezelf een stuk fitter voelen en zelfverzekerder zijn. Het is ook makkelijker vol te houden en een keertje snoepen is dan helemaal niet erg.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:22

_Scarlet_ schreef:
Mazzel-meid schreef:
Ben 1.70 en weeg 57,5

Da's dus eigenlijk al bijna te weinig, snap écht niet waarom jij wil afvallen Of er überhaupt mee begonnen bent...

Nou ja, mijn BMI is 25.5 en mijn energiebehoefte op z'n minst 2549 kilocalorieën. Alleen dat geloof ik dus niet zo, maar goed.

ik wil ook niet meer afvallen hoor Lachen ben aan het opbouwen Ja
want ik weet zeker dat wanneer ik verder ga op deze manier, ik mijn gezondheid in gevaar breng, en dat is zeker niet de bedoeling!

Poison; Van harte gefeliciteerd! en groot gelijk dat je lekker geniet op je verjaardag!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:38

Hallo hallo daar was ik weer Haha! Poison: gefeliciteerd!
Hoe je meet hoe snel je stofwisseling is? tadaaaaa:
http://www.slank-en-sterk.nl/energiebehoefte.html

Bij mij hebben ze het op de sportschool gedaan. Daar meten ze hoeveel vet en spieren je hebt, en rekenen ze adhv die percentages uit hoeveel energie dat nodig heeft.

Tropico: sorry, maar als ik jouw dag zie, en je zegt erbij dat dit een goede dag is en je bent bezig om af te vallen; sorry Veel te veel slechte koolhydraten!!!! Te weinig goed vet en melkproducten!! Het opvoeren van je eethoeveelheid kan je alleen doen met goede voedingsmiddelen. Dus sorry, drastisch minderen met de koekjes en meer gezonde voedingsstoffen tot je nemen!

Spetterlover: Dubbelfris hebben ze tegenwoordig ook in de light-variant! (vind ik ook altijd erg lekker!)

Mbt caffeine; dat klopt, jodeljodel. Caffeine helpt je hartslag omhoog te gaan, het is ook een ingredient in een hoop afslankpillen. MAAR: caffeine werkt ook uitdrogend en je krijgt er sneller trek door. Het beste kan je koffie dus links laten liggen en over gaan op de groene thee. Weer een heel artikel gelezen over de voordelen van groene thee, stimuleert je stofwisseling etc.

Ik heb gisteren weer een uur getraind met mijn personal trainer; veel op een soort halve skippybal gedaan met gewichten. Erg apart, goed voor je balans. En zij maar roepen: Look at those muscles! You've got muscle definition! Wauw! Haha.. wel motiverend iig Knipoog

Ik zie het qua kilo's nog niet, maar ik gok dat dat te maken heeft met de toename in spieren. Wel ben ik al aardig strakker. En als ik mijn spieren span, woei Haha!

Zo direct weer naar Pilates en vandaag is het zaterdag dus ik ga mezelf trakteren op twee bagels bij Panera Bread. Met wireless internet, dus tot straks Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:40

jodeljodel schreef:
Ik weet dat het moeilijk te geloven is, maar juist door een goed voedingsschema en regelmatig sporten val je meer af dan door minder te gaan eten.
Het lijkt me ook niet prettig het grootste gedeelte van de dag een hongerig gevoel te hebben met daarbij alle neveneffecten (hoofdpijn, lusteloosheid). Je kunt jezelf dus een hoop van deze ellende besparen door goed voedingsschema en regelmatig sporten, je zal jezelf een stuk fitter voelen en zelfverzekerder zijn. Het is ook makkelijker vol te houden en een keertje snoepen is dan helemaal niet erg.

Ik vind 't nogal moeilijk te geloven dat ik echt te weinig eet, als ik me nooit duizelig, lusteloos voel, nooit hoofdpijn heb, en me ook bijna nooit écht hongerig voel.
Je zou denken dat m'n lichaam dat dan wel aan zou geven, maar dat gebeurt dus gewoon niet Verward

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 16:42

Ja ik weet dat er light is maarja, ik was bij mijn vriend en dan hebben ze weer andere dingen als hier thuis, wij hebben thuis meestal wel light Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:02

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:39

Zo ik zit nu echt vol Lips are sealed heb een of andere pasta gegeten ( weet niet hoe ik het schrijf Tong uitsteken ) met quorn en een groentesaus. Zo nog maar een bakje bollino vla, voor 1x mag dat wel in het weekend Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 18:02

Ik krijg dus echt geen koffie of thee weg dus met drinken ben ik best lastig.
Sapjes zijn voor het afvallen natuurlijk ook niet echt goed en alleen water wordt wel erg saai.
Wat ik wel lekker vind is de vruchtendrank van Joy, vooral de appel/peer.

Voedingswaarde per 100ml:
energie: 17,7 KJ (4,1 kcal)
eiwit: 0g
koolhydraten: 0,7g
vet: 0g

Het is eigenlijk niet veel meer dan water, klein deel vruchtensap (6%) en zoetstof.
Dus ook redelijk simpel zelf te maken Lachen
Fles van frisdrank goed omspoelen, bijna vullen met water, klein deel vruchtensap erbij en wat zoetstof naar smaak.
Zo heb ik altijd een fles drinken in de buurt.
Zeker als ik een dag achter de pc zit moet ik dat wel doen, anders drink ik echt te weinig.

Zo maar eens de keuken in.
Voor vanavond wordt het kalfsschnitsel (ongepaneerd) en ik kook er wat worteltjes, broccoli en bloemkool bij en wat zilvervliesrijst.