Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:47

Goh magrathea, kan me goed voorstellen dat je flink geschrokken bent! Wat een geluk dat er niemand gewond is geraakt!

En inderdaad, steeds vaker komen er discussies over veganisme in andere topics. Alleen maar goed denk ik. Hoe vaker er over gesproken wordt hoe makkelijker mensen het normaal gaan vinden en zich er verder in gaan verdiepen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:36

Mag ik hier mee praten? Ik eet nog niet 100% veganistisch, maar doe wel ontzettend hard mijn best. Alleen in sociale eetsituatie's en uit eten gaan vind ik het nog erg lastig, vaak zijn er alleen maar vegetarische opties. Anyway, ik ben nieuw in het hele veganisme ding, dus ik vind het erg interessant om te lezen wat andere mensen eten en vooral wat voor producten (huidverzorging, make-up, schoenen e.d.) ze gebruiken :)

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:43

Wat betreft verzorgingsproducten, ik heb toevallig vanmiddag een shampoo blok gehaald bij Lush. Die is helemaal vegan en was zeer verbaasd over hoe lekker zo'n blok schuimt haha.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 19:48

Welkom hier :D
Als we buiten de deur eten dan zijn wij ook meestal voor een avondje gewoon vegetariër. Soms is er wel iets veganistisch te vinden.. maar ik overleef het ook wel als er melk(poeder) in de saus zit of als er wat kaas over de pasta wordt gedaan.. Ik vind het al snel vervelend om het mensen té moeilijk te maken :=

Make-up en huidverzorging gebruik ik eigenlijk haast niet := 15 jaar geleden een mascara gekocht bij een winkel die toen reclame maakte dat hun spullen niet op dieren waren getest, en die mascara heb ik nog steeds :') Mijn shampoo/zeep koop ik meestal bij de natuurwinkel.
Schoenen vind je steeds vaker van imitatieleer. Toevallig vorige week nog gezond op zalando, en daar kwam ik een hoop mooie schoenen tegen van betere merken die ik toevallig al vaak draag. Genoeg keus!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 20:59

Misschien een beetje een domme vraag, maar qua verzenden, doet Amazon dat ook naar Nederland? Of zijn de verzendkosten dan heel hoog...

Ik heb een aantal vegan supplementen gezien bij amazon die ik zou willen bestellen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:05

Bij welke amazon? Volgens mij zitten ze in amerika, maar ook in engeland en duitsland. Die laatste twee zijn natuurlijk een heel stuk goedkoper, maar hebben meestal wel een kleiner assortiment.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 21:11

Bij de Engelse en Duitse winkel hebben ze het helaas niet. Dus de Amerikaanse!

Toch wel vervelend die Amerikaanse bloggers/vloggers. Ik wil altijd al die producten hebben maar in Nederland zijn ze gewoon niet verkrijgbaar.

Jullie nog aanrader qua Nederlandse vegan bloggers/vloggers. En dan niet alleen over de voeding maar ook over make-up etc..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:43

Degroenemeisjes.nl
Erm... jeetje, ik wist er nog een setje maar... :? Ben het spontaan kwijt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:18

xManon, die blokken zijn fijn ja. Mijn vriend gebruikt ze ook al heel lang. Mijn haar is te kwetsbaar en valt uit van die harde blokken. :=

Cosmetica is voor mij wel een dingetje waar ik (nog) niet echt mee bezig ben. Ik ben echt een beauty-lover en ik kan zo ontzettend blij worden van een lipstick van Dior bijvoorbeeld. Dat is voor mij echt een ding waar ik het gewoon allemaal even niet van wil weten *kopinhetzandstruisvogelpolitiek*

Ik vind het ook vervelend om het andere mensen lastig te maken en ik vind het prima om me buiten de deur gewoon op te stellen als vegetarisch. :) Die ene keer wel/geen geraspte kaas ga ik de wereld niet mee redden. Structureel vlees en zuivel laten staan geloof ik dan wel weer in. Overigens no offence als mensen dat voor zichzelf wel allemaal willen laten staan. Respect juist.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:49

Er is veel cosmetica die je gewoon kunt gebruiken vind ik :)

Morgenavond komt er een programma over het slachten van kippen op NPO 3. Vast interessant!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:10

Bij vrienden thuis ben ik inderdaad niet kritisch, ben allang blij als ze een beetje meedenken, maar in een restaurant verwacht ik eigenlijk wel dat ze een beetje hun best doen en kennis hebben. Het helpt wel om even vooruit te bellen, maar ik heb de afgelopen maand eigenlijk alleen maar leuke reacties in restaurants gehad (en lekker gegeten ;) )

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:28

Ik meld me ook even. Ik lees al een tijdje stilletjes mee, maar nog niet eerder wat gepost.
Ik had eind vorige maand besloten mee te doen aan de veganchallange in oktober. 1 oktober dus ook vol goede moed begonnen en tot nu toe goed volgehouden. Ik heb slechts 1 keer gezondigd, ik was buiten de deur en wist niet precies wat overal in zat, geen vlees gegeten, maar waarschijnlijk wel melkproducten of ei gehad.

Ik ben eigenlijk van een alleseter, in een keer naar vegan gegaan. Ik lees alle verpakkingen en sta echt versteld wat voor troep er toch in ons eten wordt gedaan. Niet alleen dierlijke producten, maar ook e-nummers, gemodificeerde producten (zetmeel/maismeel) enz.

Nu moet ik zeggen dat ik mee deed voornamelijk voor mijn eigen gezondheid, om weer even heel kritisch en bewust te zijn van wat je eet en zo'n challange helpt goed mee. Echter eergister heb ik de docu Cowspiracy gekeken en daar was ik toch wel even stil van. Je staat er vaak helemaal niet bij stil, maar dit is wel wat er dagelijks aan de orde is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:36

Goed bezig, rena!
Cowspiracy is inderdaad een erg goede docu!
Hoe bevalt het je tot nu toe?

Op facebook kwam deze link voorbij, over de ganzenjacht, door de ogen van een actievoerder.. Heel mooi geschreven, heel aangrijpend: http://www.animalrights.nl/artikel/2015 ... sche-waard

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:46

Tot nu toe bevalt het mij goed, ik mis nog niet echt veel. Ik probeer mijn maaltijden interessant te houden en eigenlijk kan ik bij veel dingen gewoon het 'dierlijke' schrappen. Ik mis het vlees ook niet en melkproducten ook niet echt. Het lastigst vind ik alleen dat je tegen veel dingen nee moet zeggen, want er zit of ei of melk of iets anders in.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:51

_Nelleke_ schreef:
xManon, die blokken zijn fijn ja. Mijn vriend gebruikt ze ook al heel lang. Mijn haar is te kwetsbaar en valt uit van die harde blokken. :=

Cosmetica is voor mij wel een dingetje waar ik (nog) niet echt mee bezig ben. Ik ben echt een beauty-lover en ik kan zo ontzettend blij worden van een lipstick van Dior bijvoorbeeld. Dat is voor mij echt een ding waar ik het gewoon allemaal even niet van wil weten *kopinhetzandstruisvogelpolitiek*

Ik vind het ook vervelend om het andere mensen lastig te maken en ik vind het prima om me buiten de deur gewoon op te stellen als vegetarisch. :) Die ene keer wel/geen geraspte kaas ga ik de wereld niet mee redden. Structureel vlees en zuivel laten staan geloof ik dan wel weer in. Overigens no offence als mensen dat voor zichzelf wel allemaal willen laten staan. Respect juist.

De cosmetica van Yves Rocher zou vrij van dierlijke ingredienten en vrij van dierproeven zijn.Ze hebben een heel groot assortiment.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:15

Zo, heb een flinke discussie nu in de groepsapp over het eten van vlees met een hoop 'Bacon tho' reacties. Gelukkig(Of helaas, hoe je het ook wilt bekijken) heb ik zo vaak een discussie gehad hierover dat ik zo'n beetje alle argumenten wel ken. Nu blijft het ook stil ;)

Ik heb het even persoonlijk gespeeld, misschien wel vuil. Maar als ze ook maar 1x vlees daarvoor laten staan is me die reputatie'schade' meer dan waard. Ik heb Cowspiracy weer een paar keer genoemd. Bovendien heb ik met een huisgenoot een weddenschap dat hij Earthlings niet kan afkijken en daarna vlees kan eten. Dus we gaan dinsdag (helaas wel samen, dat was de deal) Earthlings kijken. Brrr...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:19

Tillie20 schreef:
Zo, heb een flinke discussie nu in de groepsapp over het eten van vlees met een hoop 'Bacon tho' reacties. Gelukkig(Of helaas, hoe je het ook wilt bekijken) heb ik zo vaak een discussie gehad hierover dat ik zo'n beetje alle argumenten wel ken. Nu blijft het ook stil ;)

Ik heb het even persoonlijk gespeeld, misschien wel vuil. Maar als ze ook maar 1x vlees daarvoor laten staan is me die reputatie'schade' meer dan waard. Ik heb Cowspiracy weer een paar keer genoemd. Bovendien heb ik met een huisgenoot een weddenschap dat hij Earthlings niet kan afkijken en daarna vlees kan eten. Dus we gaan dinsdag (helaas wel samen, dat was de deal) Earthlings kijken. Brrr...

Ik heb de trailer van Earthlings gezien, of nouja, eigenlijk maar het begin. Daarna heb ik het met tranen in mijn ogen weggeklikt, ik kan dat echt niet aanzien. :n Ben wel heel benieuwd naar hun reactie uiteindelijk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:20

Ik heb er zo veel vreselijks over gehoord dat ik de trailer niet eens wil zien :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:22

Ik heb Earthlings al gezien, en heb echt nog een paar beelden in mijn geheugen gegrift staan. Ik kan niet beelddenken, maar dat zie ik zo voor me. Ik denk serieus dat ik er een soort trauma aan heb overgehouden. Maar dat is juist goed! Ik heb 'm toch al gezien, ik weet wat er gaat gebeuren. Nu maar hopen dat mijn huisgenoot goed getraumatiseerd wordt _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:33

Interessante aflevering bij de Keuringsdienst van Waarde!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:35

Ik heb helaas niet de gelegenheid om te kijken, misschien dat ik morgen kan terugkijken.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:54

Mooie uitspraak van de slachter: "De manier die wij gebruiken is de minst ondiervriendelijke manier van slachten."
Presentatrice: "Niet de meest diervriendelijke?"
Slachter: "Dieren slachten is per definitie een dieronvriendelijk proces. Dus wij gebruiken het minst ondiervriendelijke proces."

Dat vind ik dan ergens nog wel mooi. Ik moet zeggen dat ik de manier van slachten ook mee vindt vallen. Maar het vervoer, rapen en keel doorsnijden :n

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:26

Hier ben ik ook weer! Leuk om te lezen dat er weer nieuwe mensen bijkomen , maar Dior is toch diervriendelijk? Essence zoiezo kwa makeup

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:55

Ik wist dat het er zo aan toe gaat, maar het was toch best heftig om te zien. Al moet ik zeggen dat ik het doodmaken an sich niet het grootste probleem vind, maar inderdaad de omgang, manier van houden en de extreme massaliteit er van.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:14

Earthlings kan ik niet kijken, zelfs niet naar de trailer. Dat zijn dingen waar ik maanden nachtmerries van heb.

Dior testte tot 2012 niet op dieren. Toen kwam er een idiote wet in China die verplicht de ingrediënten van elk cosmeticaproduct op dieren te testen. In Nederland (of EU?, weet ik niet zeker) is het juist al heel lang verboden. Dit soort merken claimen dus dat op alleen de Chinese producten wordt getest. Mac is ook zo en er zijn meerdere merken. Alleen feit blijft dat het een bedrijf is die op dieren test en dat je daar een product van koopt, dus dat bedrijf 'steunt'. Verder zitten er naar ik weet geen dierlijke producten (zoals bijenwas) in de lipstick van Dior.

Er zijn wel een hele hoop merken dierproefvrij maar ik geef eerlijk toe dat ik wat betreft cosmetica een beetje struisvogelpolitiek hanteer. *Schaam* Waar ik wel op let is of douchegels en scrubs geen plastic-deeltjes bevatten en of deze schadelijk zijn voor het milieu.

Vriendlief heeft sinds we Cowspiracy hebben gekeken geen hap vlees meer gegeten. :) Blij mee. Komende 2wk wat meer tijd om lekker te koken dus zal ook wat nieuwe vegan recepten uitproberen.