Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:27

oeh dat lijkt me heeeel lekker Karin! Heb de quinoa net een beetje ontdekt en vind het erg lekker. Hou van afwisseling bij mijn eten (en ook ontbijt) dus deze mag op t to-do lijstje :D Zit ik er hopelijk de hele ochtend goed vol van!

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:43

Jezzi schreef:
O: banaan
L: 1.5 banaan/ei pannekoek, 2 tl honing
T: stukje belegen kaas, handje knoflookolijven
D: zilvervliesrijst/doperwten/rundergehakt, kerriesaus
T: 2 rode wijn, stukje marsepein

O: overnight oats
L: geroosterde pompoen met knoflook en rozemarijn
T: vb met gekookt ei
D: ?
T: ?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:47

Hoe maken jullie die banaanpannekoeken eigenlijk? van de week bleef hij vreselijk in mijn pan plakken :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:48

Karin, vullen die boekweitgrutten meer dan havermout? Ik heb dus na 100g havermout toch gewoon na 2u alweer honger..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:55

Nee, ik geloof niet dat dat veel verschil maakt, ik krijg na een tijdje ook gewoon weer trek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:55

Jammer :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:56

Maar de versie van vanmorgen vult wel behoorlijk. :D
Ik red het hier wel mee tot lunchtijd.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 11:58

Gast7391, heb je wel een eiwit- en/of vetbron in je havermout? Dat scheelt bij mij enorm. Lepeltje pindakaas, lijnzaad of noten bijvoorbeeld. Of je kunt er gewoon een gekookt eitje naast eten!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:59

Klinkt machtig Karin!

O: 85 g havervlokken, 200 ml rijstmelk, water, 10 g Whey Perfection, 1 tl chiazaad; 300 ml halfvolle melk
B: Paarden verzorgen
L: 70 g havermeelbrood, dubbel belegd. 1 met cottage cheese, 2 met knolselderijsalade en plakje tofu; sla, kerstomaat, geraspte wortel, geraspte kool, komkommer
B: 40 min. wandelen (boodschappen doen)
T: 250 g halfvolle kwark, 150 g ananas
B: 15 min. wandelen, 1 uur ballet, 15 min. wandelen
A: 50 g sambalboontjes, 200 g tahoe/tempeh, 100 g broccoli-roerbak, 100 g kool-roerbak
T: 1 peer en 3 clementines

1850 kcal, ten opzichte van 2300 te verbranden kcal; 105 g eiwit.

Ik sluit mij helemaal aan bij Mandy, Gast7391. Een klontje boter en wat lijnzaad doen hier ook wonderen.

Phoeh, die Whey Perfection maakt mijn havermout wel héél erg zoet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:00

Dat is wel een goede inderdaad! Ik eet het nu met alleen fruit en water. Zal eens wat nootjes/lijnzaad erbij doen. Thanks!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:02

Is lijnzaad niet vrij uitgesproken van smaak? Ik moet toch eens even aan het knutselen met mijn ontbijtje denk ik zo :) Heb 2 crackertjes gegeten met een gekookt eitje, was beetje weinig geloof ik.
Mja, ik moet die banketstaaf van gister nog kwijt. jezus die lag zwaaaaar op mijn maag! Vandaag issie gelukkig op met dank aan collega's dus kan ik niemand meer op de kop geven dat ze me proberen over te halen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:03

Lijnzaad proef je vrijwel niet als je er niet teveel van gebruikt (ik deed meestal 1 eetlepel).

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:05

Many schreef:
Gast7391, heb je wel een eiwit- en/of vetbron in je havermout? Dat scheelt bij mij enorm. Lepeltje pindakaas, lijnzaad of noten bijvoorbeeld. Of je kunt er gewoon een gekookt eitje naast eten!
Aan havermout voeg ik meestal wat chia toe, verder niet. Ik heb ook een tijd hennepzaad gebruikt, maar dat is op.
Met een gekookt ei doe je mij niet echt een plezier. Ik eet er nog wel eens een paar plakjes paardenrookvlees bij.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:13

Goede tip wbt de eiwitten. Bij mij is de verhouding tussen koolhydraten/eiwit/vet ook wat uit balans voor mijn gevoel.

O: 40g havermout, sojamelk, appel, kaneel, stroop
T: 2 vk digestives met pure chocola
Planning:
L: 3vk crackers, 2x hüttenkäse, 1x gekookt ei. Peer
T: 1 meergranenboterham kaas
A: Volkorenwraps met kipfilet, chilibonen, avocado en sla
T: Koffie met een plakje cake bij de vergadering

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:50

danoesje schreef:
Hoe maken jullie die banaanpannekoeken eigenlijk? van de week bleef hij vreselijk in mijn pan plakken :S

Banaan/ei heel goed prakken en dan met een klein beetje vet in de pan :j
Goed schudden en de randjes losmaken, maar ik krijg hem ook bijna nooit in 1x omgedraaid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:55

danoesje schreef:

Ik maak ze met behulp van de staafmixer, daar wordt het mooier één geheel van waardoor ze ook mooier bakken. Zelf doe ik twee eiwitten en die eerst luchtig kloppen, maar 1 ei kan ook. Vervolgens een banaan en 2-3 eetlepels havermout er door, weer met de staafmixer pureren en dan in een goede anti aanbak pan en een klein beetje vet bakken. In mijn geval worden het luchtige drie in de pan pannekoekjes, daardoor draaien ze ook makkelijker.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:09

Thanks voor de tips, nieuwe poging dit weekend :)

o: 2 crackers met sandwichspread en gekookt eitje
t: appel
l: plak roggebrood met plak kaas. Mini-komkommer en een halve puntpaprika. Klein beetje feta en wat yoghurtdressing met citroensap.
t: ??
a: Zacht gegaarde kabeljauw met peterselie, knoflook, olijfolie en citroen (ligt al lekker in de marinade te wachten tot hij straks op 100 graden lekker warm in de oven mag :P) met het restje bloemkool van gister. Ga er een yoghurtsausje bij maken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:11

Ga je het redden op die lunch? Ik vind het vrij weinig..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:14

Oh ja hoor, dat gaat prima. Moet dan wel om 17:00 nog even wat eten op mijn werk voor ik naar stal ga (paar crackers of soepje ofzo, maar dat wordt dan wel uit zak) , aangezien ik vaak pas 20:00 thuis ben en dan nog moet gaan koken. En vanavond ga ik lekker een uurtje naar de sportschool dus misschien moet ik er toch nog wat koolhydraten bij pakken. Wil nog even een kilootje kwijt dus dan maar een paar dagen aan de lage kant :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:37

Ben echt ontzettend slap vandaag, en super verkouden, dus even een dagje m'n college live vanaf m'n laptop gevolgd, en maar een beetje rustig aan doen. Voordeel, ik proef niks dus wordt ook niet verleid tot de lekkere ongezonde dingen die we momenteel iets teveel in huis hebben liggen. Dacht mezelf gister te trakteren door een verse scone van de bakker te eten, maar ik kon er zo zonder smaak toch niet van genieten, zonde dus! :\

Vandaag:
O: 20 gram havermout, 20 gram boekweitgrutten, met water en amandelmelk 1 appel, 3 gestampte walnoten
T: paar amandelen, klein stukje 86% chocola, appel
L: powerbread van Horse staat in de oven, ben benieuwd! Ik heb quinoavlokken ipv zaden gebruikt, de banaan vervangen door appel, een lik pindakaas doorheen gegooid en een klein scheutje amandelmelk aangezien de blender er anders niet doorheen kwam.
A: ?

B: weinig denk ik, aangezien alle normale handelingen al veel energie kosten.
D: 1 kop koffie met ongezoete amandelmelk

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:41

NeverGiveUp schreef:
Paardje_2009 schreef:
Vandaag:
O: 1 broodje
T: niks
L: 1 tosti
A: erwtensoep

B: gym, fietsen
D: thee, water

Pfoe meis wat weinig! Doe je dat bewust? Beetje meer mag er wel in hoor, je moet nog groeien :)

Niet bewust ofozw. Heb nooit honger. Ales ik veel ga eten dan krijg ik buikpijn

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:47

Havermout vult idd veel meer met eiwitten en vetten, anders red ik het er ook niet op :)

Vandaag:

O: 70gr havermout, 15gr whey, 15gr lijnzaad, 2tl walnootolie, 1 appel, zoetstof, kaneel
B: 1.5u KT; achterkant benen, billen, buik, borst en armen
T: shake van 250ml magere melk, 25gr whey
L: 3 bruine boterhammen, 3 gekookte eitjes, 50gr cottage cheese, 1 augurk, ajvar, 50gr gemberkoek
T: 1 sinaasappel
A: 70gr spaghetti, 75ml romanesci broccoli, 100gr koolvis, 1 ui/knoflook, 20gr roomboter, wat edelgist
T: Bubble tea: groene thee, 250ml magere melk, 10gr tapioca parels, zoetstof

2400kcal, 2700kcal verbrandt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 14:19

Balen fleur_yen, hopelijk voel je je snel weer beter! :(:) Ik vind dat altijd zooo jammer als ik door verkoudheid niks meer proef. Al dat lekkere eten smaakt allemaal hetzelfde :+

Lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, appel, kaneel en pindakaas
T: peer
L: driekwart courgette, 1 tomaat, komkommer, zongedroogde tomaat en amandelen (veeeel te weinig eiwitten dus ik had na een halfuur alweer trek :+ )
T: nakd bar, 4 wortels
A: 2 volkoren mini wraps met kidneybonen, tofu, paprika, tomaat en ui, beetje crème fraîche
T: 2 mandarijnen

B: 8 km fietsen, zo'n 6 km hardlopen (moet mijn route nog bedenken)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:20

Dani_ schreef:
Beetje laat op vandaag. Dus niet ontbeten.
L: smoothie (andijvie, peterselie, bleekselderij, sinaasappel, lijnzaad en chiazaad. Heb hoofdpijn van al dat geslaap. Hopelijk gaat dat na de smoothie beter.

T: gesnoept van rauwe worteltjes, dadels en noten
A: mexicaanse salade (ijsbergsla, bruine bonen, mais, tomaat, koriander en zelfgemaakte guacamole)

------------

Vandaag:
O: havermout met amandelmelk, banaan en kaneel
T: twee chocoladepepernoten :+
L: salade van witte kool, mandarijnpartjes, walnoten en feta. 1 zuurdesemboterham met kipfilet en avocado. 1 zuurdesemboterham met hüttenkäse en tomaat.
T: 1 kaasstengel :+

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:23

Many, echt balen!
Hopelijk voel je je snel beter!