8nnemiek schreef:Mijn tomaten kwamen binnen een week al boven de grond uit. ..
Hmm, het is wel vrij koud hier, meestal rond 17 graden en savonds 19 graden en snachts 14.

Zou het daar aan liggen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Mijn tomaten kwamen binnen een week al boven de grond uit. Ze werden vorige week te groot voor de kweekbak, dus heb ik ze in grotere bakjes gezet.. maar ik zie nu wel dat de blaadjes wat slap worden en ze niet snel meer groeien.. misschien hebben ze het toch te koud. Bast lastig.. zuinig doen met stoken en dan toch de plantjes warm genoeg kunnen houden.. in een donker huis waar de plantjes alleen op de koude vensterbank kunnen![]()
Dat ontkiemen op een schaaltje.. hoe werkt dat precies? Kan dat ook met aardbeienzaadjes? Die van mij willen maar niet uitkomen. Ik heb nu de rest van de zaadjes in de koelkast gezet, schijnbaar kiemen ze dan makkelijker, maar ik zoek nog de ideale kiem-methode voordat ik die laatste zaadjes ga planten..
Antheman schreef:8nnemiek schreef:Ik had ze toen nog in een kweekbakje met een gloeilampje.. daar was het 22 graden en 's nachts kwam het niet snel onder de 20 graden.. dus dat zal zeker schelen.
Ja, hallo, daar kan ik niet aan tippen
8nnemiek schreef:Leuk is ie hè, mijn kasjeAls ik binnenkort nog eens bij Ikea kom dan haal ik nog een tweede
![]()
Weten jullie toevallig waar je goedkope potjes kan krijgen (7 x 7 cm of 9 x 9 cm) ?.. ik vind ze bij de tuincentra's toch erg duur, en altijd maar per 10.
Ik heb een paar potjes geprobeerd te maken van krantenpapier.. maar die schimmelen enorm op de vensterbank terwijl de grond helemaal droog is
Eydis schreef:Zo vandaag zaadjes gescoord: razijzen, sla, rucola, tomaten,komkommers,paprika's,pepers,aubergine en courgette. Kan dat allemaal al in kleine kweekpotjes nu? Ik ben een moestuin leek, maar nu wel de ruimte dus ga gewoon meedoen dit jaarMoet nog wel even langs de Action!
8nnemiek schreef:Dat draadje hangt naast het potje.. is de voeler van de thermometerdie geeft aan wat de temperatuur binnen en buiten de kas is