Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nevony schreef:Ik heb een miniblender gekocht bij de HEMA, voor ik geloof 10,- euro. Af en toe moet je de inhoud even aanduwen en wortels blenden lukt niet zo goed, maar verder doet ie het prima!
Bedankt voor je tofu tip () . Op het pakje stond dat je tofu in de koelkast maar 2 dagen kunt bewaren, is dat echt zo
in mn eentje eet ik zo n blok nooit op in zo korte tijd.
) en halfvolle-melk.
) en ben eigenlijk wel benieuwd wat voor variatie ik toe zou kunnen voegen aan mijn maaltijden, drinken en gezonde tussendoortjes.
. Frituur rommel heb ik iig niet meer genomen, ik eet wat meer zilvervliesrijst, wat meer salades, meer groente, wat minder varkensvlees -sowieso geen hele grote porties vlees en tot nog toe varieer ik voornamelijk met kip, vis of een valess burger)
Ik weet niet wat 'actief' bij jou betekend of hoe lang je bent, of je er keihard bij sport, dat soort dingen.
(As vrijdag lekker sushi lunch met een bokker, dan zal ik sowieso meer dan genoeg eten
)
) te noemen, maar wel een ruime broekmaat gekrompen in de afgelopen maand. Het is jammer dat ik mijn blendermes per ongeluk heb weg gegooid, anders zou weer lekkere smoothies gaan maken om mee te nemen.
. Maar misschien dat ik een flesje roosvicee in huis ga halen, want alleen maar water wordt ook zo saai. Winged schreef:Ah op die manier.
Maar inderdaad, je moet je wel goed blijven voelen (vandaar mijn ranja voor de suikers) Overigens blijf ik mij verbazen dat gezond vaak duurder is. Zojuist in de kantine even gekeken. 2 plakken jong 48+ is 42 cent. 1 plak 20+ is 52 cent. Heel scheef eigenlijk
Het is trouwens duurder omdat ze er meer werk en ingrediënten voor nodig hebben.
) Mega pak couscous mee genomen uit Frankrijk voor 1 euro (en daar gebruik ik misschien max 1/3 van). 
Winged schreef:Ja, maar een klein beetje suiker vind ik wel zo fijn. Bij te weinig suiker ben ik al snel draaierig en dat heeft met een suikertekort te maken. Zodoende dat ik gewone ranja erbij drink.
Dat je licht in je hoofd wordt, heeft waarschijnlijk met gewenning van je lichaam te maken: je lichaam 'verwacht' de geraffineerde suikers en gaat dus alvast insuline aanmaken, waardoor er suiker uit je bloed gehaald wordt en jij licht in je hoofd wordt (dit is een heel normaal mechanisme). Soort omgekeerde wereld dus eigenlijk. Om van het lichte gevoel in je hoofd af te komen, zou ik vooral langzaamwerkende koolhydraten nemen, zoals havermout/volkoren producten/speltproducten/roggebrood enz. Suikers zijn namelijk snelle koolhydraten en hierdoor word je supersnel licht in je hoofd. Als jij stopt met geraffineerde suikers, gaat dat lichte gevoel in je hoofd vanzelf weg.
Suiker is eigenlijk giftig, alleen in bijv. fruit wordt het gecombineerd met vezels, waardoor het redelijk onschadelijk is. Fruit kun je dus bijvoorbeeld gewoon eten. Maar geraffineerde suikers zijn slecht voor je en het lichte gevoel in je hoofd is daar dus een gevolg van
Dat gezegd hebbende, ik drink eigenlijk ook vooral ranja
voor de lekker!
Toch blijf ik wel ranja drinken hoor
Ik drink hooguit 2 glazen ranja per dag, meer water dan ranja maar een beetje smaak is wel lekker. Daarnaast andere drinkproducten. Geen frisdranken, sap uit pak e.d. 

Fietsen doe ik met name naar de kroeg en naar de universiteit. Wellicht is meer bewegen ook van belang!