Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:56

Hooi!

Ben bijna 20 en wil een taart met mijn 4 konijnen , weet iemand wat bij mij in de buurt?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:17

Patriciavt schreef:
dancertje wat een leuk idee!! Lijkt me wel een behoorlijk lastige opgave om dat vrouwtje met die zwarte jurk te boetseren!! :wow: Ben benieuwd hoe je dat vorm gaat geven!

Booooo is het gelukt met je pig in de mud-taart?? Ik doe het net als Kinke zegt, ik klop het zelf wel op (met klopfix) voor vulling :9
Edit: Foto ziet er goed uit zeg :D :D Enige wat ik me dan afvraag, wordt het geen bende met aansnijden? := Denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het toch opte kloppen zodat de massa wat steviger wordt :j

Oef Ingrid, das een flinke kluif!! Mijn 2 1e stapeltaarten waren voor 35 pers :j (25-20-15) en das véééél werk!! Wat betreft zwart, kun je niet 50/50 doen? Marsepein met zwart fondant erdoor?? Dan wordt het elastischer, ik vind het érg prettig werken en het scheurt niet bij mij (terwijl mijn 1e taart wel scheurde, dat was alleen marsepein) De fondant van de bakzolder (begreep dat dat zelfde is als Zeelandia??) is heel fijn!

sammiesam ik heb nog niet eerder bakspullen gezien op de grand bazaar := Maar nu is het ook alweer jaren terug dat ik daar was + ik was toen niet op zoek naar bakspullen, kan ook zijn dat ik ze heb gemist :o

Chantal je bruidspaarden zijn echt supercute! Echt hartstikke goed gelukt!! :D

nokie, wat heb jij het druk zeg :oo Goed op je grenzen passen, het is niet leuk om nee te zeggen (ik kan dat ook niet zo goed :o ) maar het moet wel leuk en werkbaar blijven... Zo'n communie wordt vast niet pas een paar dagen van tevoren gepland, hadden ze daar eerder mee moeten zijn ;)

meggiemeg ik heb die cutterset ook, érge leuke letters :D

*gaat straks googlen op een red-velvet-cake* :P Klinkt wel leuk en als ik jouw :9 zie dan ws ook érg lekker :P

nokie, lijkt me een goede oplossing en idd, ben benieuwd hoe ze er tegen aan kijkt als ze zelf aan de slag is gegaan :=

Oei Falona.. Dat is niet fijn.. Je lijf gaat idd compenseren als je een lichaamsdeel niet kan bewegen zoals je dat gewend bent :(:) Misschien als je knie straks beter is even een bezoekje aan de osteopaat??? Even alles weer recht laten zetten! Dat ga ik zelf ook doen eind mei, dan is het 8 maand na mijn ongeluk en ik kan inmiddels weer aardig uit de voeten :P

TT wat een leuke cuppies :D Zien er lekker uit :9
Cakepops zien er ook lekker uit :9

Zo, bijgelezen. Omdat mijn taart vrijdagavond laat pas klaar was, ik gisteren moest werken de hele dag en daarna gelijk doorging naar het bevrijdingsfestival hier (mijn vriend was al daar toen ik klaar was met werken) moet ik nu de bende in de keuken nog verder opruimen :=
Denk dat ik ook alle restjes marsepein en fondant even uit ga zoeken, ik heb nu zóveel restjes in zóveel bakjes... niet handig :n := De kleinste restjes of waar al tylose inzit ga ik maar weg gooien :)

Ik had chocolade gesmolten en toen slagroom erbij gedaan die je zelf moest kloppen maar het werd niet dikker... Aansnijden weet ik niet want heb hem op stal afgegeven :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:25

Na het smelten van de chocola en de slagroom erdoor roeren, hoor je het eigenlijk helemaal af te laten koelen. En daarnà kun je het nog luchtig mixen.
Met aansnijden zal het waarschijnlijk wel een beetje een kliederboel worden, maar het loopt er niet uit hoor ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:30

Sorry lijst gevonden , btw wat een lekker topic :p

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:39

dancertje schreef:
ja de kleren moet ik zelf maken het verschilt per poppetje hoe ik dat doe zal anders foto's maken deze week voor je

Ja lijkt me hartstikke leuk! Ik leer zoveel van jullie :D :D

Lisette03 denk dat ik die idd ga halen haha! Vriendin had nog andere gave tools voor randjes. Ik heb ook al een aantal rand-uitstekers, maar ik vind het lastig om voor een hele taart een randje te maken (zo'n 25cm heeft een béhoorlijk lange rand nodig) en ik vind die naadjes zo lelijk :P Wat op te lossen is met en bloemetje ofzo, maar toch :=

In de OP staat voor de omgeving Flevoland nog niemand die bakt in opdracht.. En heb al een aantal mensen gehad die graag een taart bij me willen (voor eind mei en juni) vinden jullie mijn taarten goed genoeg voor opdrachten?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:46

Ik sta der ook tussen en ik doe het tot nu toe nog gewoon voor mensen die het vragen maar wil het gaan uitbreiden persoonlijk denk ik altijd gewoon doen als de mensen het vragen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:56

Doen patricia!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:04

Jouw taarten zijn supermooi dancertje :j En het is denk ik idd gewoon een kwestie van doen := Zal wel minder spannend worden als je het vaker doet..

Ik ga altijd denken 'stel dat'.. Wat nou als mensen de taart niet mooi vinden := Of niet lekker vinden.. Mja je kan met alles wel denken 'stel dat'.. *onzekere muts*
Zit eraan te denken m'n fotografie-site aan te passen. Ik doe namelijk niet echt meer opdrachten (nare ervaring gehad met een bruiloft, wil nu gewoon eigenlijk alleen nog foto's maken van waar IK zin in heb, uitzonderingen daar gelaten want krijg genoeg verzoeken := ) en aangezien taarten net als foto's maken hobby is... Kan het wel op één site toch? :=

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:07

Gewoon doen Patricia.
Ik ben ook nog lang niet goed genoeg, daarom ga ik cursus doen.
Maar ik ben inmiddels wel mijn site aan het uploaden.
Als je het niet probeert weet je het nooit toch :D
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 06-05-12 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:08

:o dankjewel maar dat is ook anders geweest hoor en heb ook flink wat mislukte taarten gehad echt waar

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:13

Het is ook veel doen en veel oefenen.... Ach we zien wel, ik heb er heel veel lol in :D

Iemand uit mijn vriendenclub wil een keer komen freubelen, dan wil ze een taart maken voor haar verjaardag, voor 30 man!!! Omg.. wat moet ik daar nu mee? := Hartstikke leuk maar volgens mij heeft ze geen flauw benul hoeveel tijd erin gaat zitten.. Ze neemt dan een dag vrij, maar he hallo ik ben ook een dag kwijt := Sowieso mag ze ingrediënten etc zelf betalen.. :o
Vind dat lastig hoor, vind het gezellig als mensen komen freubelen alleen het kost je zelf geld. Nu ben ik de moeilijkste niet maar ik moet écht meer om mezelf gaan denken en minder om anderen. We zien het wel even, voorlopig heb ik mn rooster van juni nog niet ontvangen :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:18

Vraag wat ze willen misschien kun je de taart al een dag eerder bakken zodat je gelijk kunt vullen en afsmeren en al zorgen dat de gewenste kleuren enzo gekleurd zijn.
En bij voorbaat het ontwerp makkelijk houden

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:20

Eindelijk maar eens wat taarten ge-upload... werd tijd... Hier dus een aantal:

stapel oililystijl:
Afbeelding
Hier lijkt de bovenste laag helemaal bol te staan, maar dat lijkt zo door de schaduwen van de vlinders...

stapel boom met vogels en uilen:
Afbeelding
Afbeelding

striktaartje:
Afbeelding

grote cupcakes:
Afbeelding

zwart-wit cupcakes:
Afbeelding
Afbeelding

Hortensia's, gespoten met buttercream icing:
Afbeelding

Dat is het even... :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:25

dancertje schreef:
Vraag wat ze willen misschien kun je de taart al een dag eerder bakken zodat je gelijk kunt vullen en afsmeren en al zorgen dat de gewenste kleuren enzo gekleurd zijn.
En bij voorbaat het ontwerp makkelijk houden

Uhu... daar gaat al heel veel tijd inzitten ;) Maar reken je dan bij zoiets wat je normaal ook rekent of alleen de ingredienten? Want daar gaat zij namelijk vanuit.
Achja, we zien wel, moet eerst m'n rooster hebben en heb haar voorzichtig al duidelijk gemaakt dat ik er niet zoveel voor voel om een taart voor 30 personen te maken.. Ze doet t dan voor het eerst, dus dan kan ze beter kiezen voor één taart en dan nog wat gebak bijhalen.

Wat een gave taarten KozieZ! Die met die uiltjes <3 Cuppies zijn ook erg leuk en die hortensia's zijn super!! :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:29

heel leuk vooral je hortensia's wel lijkt je kleine taartje bovenaan bij beide niet helemaal strak te zijn das wat ik aan te merken heb en je grote cupcakes heel leuk bij die zwart witte lijkt het wat dik te worden zoveel op elkaar.

@ patricia ja weet het veel tijd nou ik persoonlijk zou gewoon het zelfde rekenen aangezien je het haar ook een soort van leert.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:32

Kep gezegd dat ze qua ingrediënten zo'n 1.50/1.75 moet rekenen... Ik hoef er niets aan te verdienen maar heb dan ook niet veel zin om van 's morgens vroeg tot 's avonds laat taart te maken := Althans, taart maken is leuk maar ik zit altijd zo lekker in m'n eigen wereldje :P Het lijkt me best lastig om dan zeg maar de hele dag eigenlijk 'niets' te doen en dan wel alles uitleggen enzo.. Snappen jullie het nog? :+

Slaaptijd.. Morgen vroege dienst! Trusten!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:39

bij de 2e taart was hij ook niet helemaal strak :) Om te bekleden vind ik die ook het meest lastig van alle soorten taarten... die 10cm.

In de hortensia's zit trouwens wel nog een taartje :) Zo'n kleine mini ball van Wilton.

Patricia: prima toch, als je 1,50/1,75 laat betalen heb je je ingrediënten eruit en ook nog wat winst.

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:45

misschien een stomme vraag, maar is er een speciaal recept voor de pigs in thé mud taart?

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:03

KozieZ: Wat een grave dingen! Vooral de vogels-uilentaart vind ik zéér mooi en leuk!

Heb vandaag toch maar op gewaagd om de kriekenvulling nog te gebruiken, hij rook, zag en proefde nog goed en niemand is er ziek van geworden :D Aangezien het gezin hier geen rolfondant/marsepein liefhebbers zijn heb ik een pig in the mud taartje gemaakt. Gevuld met 2 lagen kersenvulling en afgesmeerd met chocoladebotercreme. Normaal gezien moest er dus nog chocolade over maar omdat de botercreme ook al op modder leek heb ik dat niet meer gedaan. Ook bij gebrek aan leokoeken zijn het lange vingers geworden :D Hij was in ieder geval héél lekker! Heb ook een stukje naar oma&opa gedaan want die zijn wel fan van zo'n taartjes :D

Afbeelding

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:09

Die hortensia's zijn echt heel erg mooi! Die wil ik ook nog eens proberen!

Die opdrachten zou ik inderdaad gewoon aannemen; oefening baart kunst! Dat komt helemaal goed!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:47

Kruip uit meeleeshoekje! :wave:

Wat een mooie taarten! Echt, dat kost me nog jaren oefenen om ze zo te maken. :+

Gisteren ben ik ook wat aan het freubelen geweest en ik wilde een grijze taart maken met roze en witte accenten. Dat laatste is op zich wel gelukt, alleen het grijs is meer lila geworden. :o Heb ik er teveel zwarte kleurstof doorheen gedaan? Of juist te weinig?

Afbeelding

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:34

Ik vind vooral het uiltjestaartje erg schattig, die sla ik echt even op <3 je hortensia's zijn ook erg goed gelukt!

Als je wilton zwart gebruikt dan wordt het idd lila, zwart van sugarflair wordt wel echt grijs, schijnt omdat zwart van Wilton in weze heel donkerpaars is oid :)

Ik mag ook weer aan de bak, een groene cars-taart moet het worden, heel handig dat cars zich afspeelt in een wereld van zand, cactussen en autowegen... Dus ga ik ze dan toch maar verplaatsen naar een mooie groene wereld... ik ben er nog niet uit, hier iemand met een goede tip?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 08:38

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:38

Die vogeltjes taart is leuk KozieZ.(heb m ff opgeslagen als inspiratie, mag wel toch)
Welke uitsteker heb je gebruikt voor die bloemen CC's?
Hortensia's zijn ook leuk, die kan ik ook wel een keer proberen want heb volgens mij ook dat spuitmondje wat jij daarvoor hebt gebruikt.

Sophrano, ik verwacht ook niet dat er iets mis was met je kersenvulling, het zat in een confiturepot zeg je.
Dus als een soort jam.
Nou dat gooi je toch nook niet weg na 1 keer je brood er mee in gesmeerd te hebben :D

:= had gisteren op mijn facebook gezet dat mijn site online was, kreeg ik gelijk al een bestelling binnen. :=

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:49

Zie weer een hoop mooie dingen voorbij komen!
Ben gisteren ook nog bezig geweest, een verjaardagstaartje op verzoek.
Afbeelding