Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:09

Bij ons in de jumbo hebben ze wel speltmeel, maar geen speltcrackers of speltbrood. Maar ik las bij iemand anders weer dat ze in de jumbo wel speltbrood hadden. Zal per jumbo verschillen dus :) Ze kunnen het wel altijd bestellen voor je, volgens mij is dat onderdeel van hun 'zeven zekerheden' :')

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:57

hesterve schreef:
Colway schreef:
Ik hou dus echt niet van snoeptomaatjes/cherry tomaatjes en ook niet van wortels...baal ik echt van, m'n vriend snoept ze wel vaak en da's natuurlijk hartstikke handig, makkelijk en gezond.

Waar heb jij je blauwe bessen vandaan Malu? ik eet eigenlijk nooit bessen

Heb je weleens tomaat zonder de zaadjes en dat natte geprobeerd? Dat is nl een stuk minder zuur je kunt er dan ook nog wat peper en/of zout opdoen. Misschien dat je het zo wel beter te doen vind. Zelf koop ik af en toe en vleestomaat ,daar zit weinig van dat natte in en is niet zo zuur. Die snij ik in plakjes voor op brood samen met hüttekäse en peper+zout

Blauwe bessen vind ik ook heerlijk. Gelukkig staat er 3 x per week een groenteboer om de hoek daar haal ik ze dan 1 doosje voor 1 euro.
Soms vind je ze ook in de vriezer bij de supermarkt.

Oh dat is echt een nette prijs :o, ik had ze gister bij de AH vandaan, ze hadden van die mooie grote ( niet van die kleine zure) en ze waren afgeprijsd...

@Phormicola: Ben jij toevallig ook bekend met Sunwarrior Protein? Ik hoor wel eens dat het beter is dan Whey, omdat het helemaal natuurlijk is, maar tis ook wel twee keer zo duur....Wil nu ik ook nog extra ga fitnessen toch na het sporten even wat extra eiwit binnenkrijgen. Sport dan 5 keer per week en daarnaast nog paardrijden, veel wandelen...denk dat een beetje extra eiwit geen kwaad kan. ;)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:16

vandaag op het menu:

ontbeten dus met kwark, muesli en versgeperst sinaasappelsap (niet te pruimen)
Lunch: 2 speltboterhammen, 1 met bio filet americain, 1 met hagelslag extra puur
t: 5 theebiscuitjes
t: nootjes
A: volkoren pasta met spinazie en gehakt en pesto, lekkerrrrr

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:35

da's een lekkere pasta denk ik, oh je brengt me op een idee, volkorenpasta + Kipfillet + pesto+ pijnboompitjes + beetje parmezaanse kaas...

Ga meteen boodschappen doen hihi

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 18:54

Hmm kip, ik had gister lekkere biologische kip gehaald ( tis nog lekkerder dan scharrelkip) had ze ingesmeerd met limoen, olijfolie en 1 eetlepel bio honing, was echt heerlijk!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:47

Grappig dat veel van jullie een tomaat of rauwe wortel niet zo kunnen waarderen.. ik ben er wel gek op en eet groente liever rauw. Warme groente vind ik echt minder.. mijn lijstje komt straks, zit in de trein naar huis, hoop dat ik zo aan kan schuiven (vriend was vrij) en dat het een beetje goed en lekker is :))

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 19:57

Roelke_ schreef:
Grappig dat veel van jullie een tomaat of rauwe wortel niet zo kunnen waarderen.. ik ben er wel gek op en eet groente liever rauw.

Ik heb dus precies hetzelfde, ik vind de meeste groenten rauw heerlijk! Bloemkool, prei, spruitjes.. maar als deze dingen gekookt of gebakken zijn lust ik ze absoluut niet!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:16

Malu, ik heb daar idd wel van gehoord :j Geen idee of het echt beter is, maar ik ga het niet proberen. Ik vind whey duur zat en meer kan ik er niet aan uitgeven :)

Wat whey betreft, kan heel goed dat het niet spieropbouwend is. Het is meer dat je door de whey makkelijker, goedkoper en met minder kcal aan je eiwitten kunt komen :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:27

Die kruidenmix voor de zalm van Ekoland is echt een grooote aanrader :D Was echt superlekker!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:29

Ben ook gek op rauwe groenres behalve wortel en tomaat dus....ohhh en spruitjes nooit rauw geprobeerd

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:13

phormicola schreef:
Malu, ik heb daar idd wel van gehoord :j Geen idee of het echt beter is, maar ik ga het niet proberen. Ik vind whey duur zat en meer kan ik er niet aan uitgeven :)

Wat whey betreft, kan heel goed dat het niet spieropbouwend is. Het is meer dat je door de whey makkelijker, goedkoper en met minder kcal aan je eiwitten kunt komen :)

Welke van Whey heb jij ? Heb ze bij de tuinen wel zien staan, maar t zijn er zoveel en ze zien er nogal agressief uit die bussen... wil eentje die zo natuurlijk mogelijk is ...en zonder lactose :o

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:47

het was uiteindelijk volkoren pasta geworden met spinazie, boursin cuisine,gehakt,champignons, uitje en spinazie. En niet te vergeten 2 teentjes knoflook (ik ben gek op knoflook) Zoooooooooo lekker!!! Echt heerlijk :D Hadden nog wel cherrytomaatjes doorheen gemogen van mij, maar die waren helaas op. Nu als toetje smikkelen van ananas uit de vriezer van ah.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:10

Ik heb die van de Tuinen, duur zat lijkt mij :P Ik vind de smaak Cookies&Cream echt goddelijk <3

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:20

Ja sun warrior kost 49 euro voor 1 kg... Geen idee hoe lang dat meegaat.... Maar best duur om ff uit te proberen. In Amerika is het een stuk goedkoper, dus misschien mijn zwager eens lief aankijken als hij weer naar nederland komt.

Zal binnenkort bij de tuinen langsgaan.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 23:09

Ik was bij de Tuinen in Deventer, elk 2e product de halve prijs! En bij de Ekoplaza was het speltmeel in de aanbieding. Altijd fijn :D

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:34

nog een vraagje(eigenlijk aan iedereen) :Eten jullie ook wel eens linzen? En zo ja :welke en hoe maken jullie ze klaar?
Ik eet regelmatig groene Puy linzen die ik kook in de bouillon en eet ipv rijst of met wat rauwkost .Manlief vind ze echt niet lekker misschien hebben jullie nog een lekker recept?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:38

_Malu_ schreef:
phormicola schreef:

Welke van Whey heb jij ? Heb ze bij de tuinen wel zien staan, maar t zijn er zoveel en ze zien er nogal agressief uit die bussen... wil eentje die zo natuurlijk mogelijk is ...en zonder lactose :o

Ik gebruik in de zomer regelmatig proteïne shakes om goed op gewicht te blijven . Ik heb me laten adviseren bij de Body en Fit shop in Amersfoort, er is ook een website van hun. Heb het huismerk maar weet niet uit mn hoofd welk soort ik heb. De rood fruit smaak van hun vind ik erg lekker (ze hebben ook zakjes voor 1 shake daar kan je dan verschillende smaken van kopen om uit te proberren/handig om mee te nemen)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 01:03

Ja ik eet vaak linzen! :9 Ik heb op dit moment de groene, maar ik vind de oranje eigenlijk lekkerder.
Ik gebruik ze vaak ipv rijst, om wat minder koolhydraten binnen te krijgen, of ik gooi er een blik gepelde tomaten doorheen, scheutje wijn, kruiden en dan lekker in laten dikken en eventueel een beetje aan laten koeken in de pan :9

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 08:18

ik eet nooit linzen, ben er ook niet zo'n fan van.. vind ze vaak melig!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:22

Ik durf niet aan linzen te beginnen.
Op één of andere manier heb ik het idee dat die ontzettend smerig zijn.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:24

Nog nooit linzen gehad, wil ik nog wel eens proberen.
Laats voor het eerst kikkererwten gehad (in een soepje) die vond ik wel lekker.

Lijstje voor vandaag (gister was niet zo best)
O: kwark met muesli, rozijnen en lijnzaad en vers geperste jus
T: halve banaan en wat rauwkost
L: twee boekweitpannekoeken (met lijnzaad), met appel/rozijn en banaan/rozijn
T: rauwkost (bij college)
T: kiwi, handje noten (thuis)
A: Biefstuk met champignons en ui, boontjes en gebakken aardappeltjes met rozemarijn/tijm/knoflook/olijfolie
T: als ik nog trek heb wat kwark

rauwkost is bij mij een gemengd zakje van wortels, paprika, cherrytomaatjes en komkommer

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:53

Ik heb ook nog nooit linzen gehad, maar ik zou het eventueel wel eens willen proberen :) Alleen hebben ze het imago ongelooflijk smerig te zijn, en dat houdt me toch wel enigszins tegen :P

Gisteren perfect mezelf aan mn schema gehouden, en toch weer een halve kilo erbij |o ik word er gek van! Ik denk dat ik een erg vertraagde stofwisseling heb (ik kwam altijd al bij van een appel) en nu, doordat ik meer eet, kom ik dus aan. Heel frustrerend, want ik wil afvallen! Inmiddels mag er alweer 10 kilo af ipv 8.. |o En met de zomer in het vooruitzicht is dat echt niet leuk.

Mijn schema voor vandaag:
Ontbijt: sandwich gemaakt van 2 zelfgebakken speltboterhammen, smeerkaas, sla, cherrytomaatjes, jonge kaas en komkommer
Lunch: 3 mandarijnen, appel, peer met noten (mee naar school in een bakje)
T: 1 speltcracker met smeerkaas
Avondeten: ben hier gisteren geinspireerd :D dus volkorenpasta met kipfilet, cherrytomaatjes, wokgroente, bosui en wat lekkere kruiden

Ik denk dat mijn probleem echt het weinige sporten is. Want nu ik meer ben gaan eten, maar nog steeds te weinig beweeg, kom ik dus alleen maar aan. Ik heb nu tentamens, maar vanaf morgenavond heb ik meer vrije tijd in mn leven, dan kan ik weer gaan hardlopen. Maar mén, wat frustreert me dit.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 09:58

Mijn lijstje:

ontbijt: speltpannenkoek met blauwe bessen
tussendoor: gekookt ei
lunch: quinoa met zalm en prei +soyasaus
t: noten met groente
Diner: moet ik nog bedenken... heel misschien moeten we in de stad eten.. teveel mensen die jarig zijn, te weinig tijd om cadeautjes te kopen zucht.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:11

Ik heb gisteren gezondigd met 2 rode wijn en een stuk chocola *zucht* hormonen he :+
@ vogeltjeM mijn vriend kwam de eerste weken ook wat aan, i.p.v. afvallen, alsof zijn lichaam moest acclimatiseren? Gewoon zorgen dat je gevarieerd, mager, maar wel genoeg blijft eten (motortje draaiende houden) en inderdaad wel bewegen :)

Ik heb wel eens linzensoep gegeten (heb daar nog een biologisch recept van liggen) zal ik vanavond plaatsen

maar het staat me ergens toch tegen :')

Mijn dag

O: Groene thee + warme melk/spelt flakes (soort cornflakes zeg maar) en een schep chiazaad + appel
T: Stukje notenbrood + kiprollade + pijnboompitjes
L: Kleine rauwkost salade van kip/prei/venkel/paprika/rode ui/kerrie en een stukje notenbrood + kiprollade + pijnboompitten
T: 2 mandarijnen en een handje noten
D: Grote groentenomelet (champignon, paprika, ui, wortel, prei) van 2 XL eieren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:13

Ik ben al 4 weken suikerarm en koolhydraat arm aan het eten en 2 weken geen vlees en vis...eet ik gisteren een gehaktballetje, van gehakt van de AH en die smaakt naar suiker....
Gek dat je dat niet proeft, maar als je weinig zoet eet, dan dus weer wel.

Suiker gebruiken ze om het vlees mooi te houden, sulfiet van vroeger mag niet meer....hoezo gezond???