Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:18

Heb inderdaad ook eens opgezocht wat je als vervanging voor gelatine kon gebruiken, dat was agar agar, maar volgens mij geeft dat wel een andere smaak/structuur dan gelatine. Er was niet een product wat precies de vegetarische tegenhanger van gelatine was.
Dat heb ik toen gelezen. Maar nog nooit geprobeerd omdat het bijna onmogelijk is om agar agar in een winkel te vinden...

Mar__

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:39

Een collega gaat voor mij kijken of ze het bij de toko kan vinden.
Maar dan nog weet ik niet of het gaat lukken aangezien de juiste samenstelling e.d. ook niet echt te vinden is op internet :)
Ach... het is het proberen waard!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 14:58

*zucht* sinds mijn moeder weg is leef ik zo'n beetje op 'schnitzels', ik heb mijn vader gezegt dat die dingen zo onderhand mijn neus uitkomen en of hij iets anders mee kan brengen, bijvoorbeeld van valess.
Nou zo gezegt zo gedaan, kwam hij gisteren thuis met, jawel, sate-schnitzels :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 15:00

Haha, mannen :P
Anders bied jij een keer aan om te koken?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 15:17

Dat doe ik ook wel eens hoor :) Dan maak ik ook vaak wel eens iets met 'gehakt' ofzo. Maarja ik heb gewoon geen tijd om vaak te koken en als ik het wel doe, pak ik gewoon wat we in huis hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 16:02

_Tara_ schreef:
Liek_ schreef:
Nee stond er niet op maar seriously?! Lasagne is gemaakt van PASTA en de saus van TOMAAT. Hoe moet je nou in godsnaam bedenken dat daar niet vega is? Ik heb het nu los gekocht, losse bladen en losse saus en daar zit niks in. Dus waarom dan wel daarin?!

Niet heel vervelend bedoelt maar ik denk dat je toch, zeker als vegetariër, altijd de etiketten wel even checkt? In saus zit echt wel wat meer dan alleen tomaat. Ik snap je idee wel :P Maar toch. Nja goede leer voor de volgende keer :)

Nou, nee, eigenlijk niet. Maar dat komt omdat het in de losse pakjes ook niet zit. Dus ga je er niet vanuit dat het wel in een totaalpakket zit! Enige verschil (dacht ik) was dat je allebei de pakjes in 1 doos kocht.

Maar inderdaad een les voor de toekomst. Wil mezelf trouwens nog steeds geen vegetarier noemen, ook al heb ik nu al ruim 2 maanden geen vlees of vis meer aangeraakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 00:31

Waarom niet dan? Is dat niet de definitie van vegetariër :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:51

Omdat ik bijvoorbeeld niet weet of ik als ik in New York ben de verleiding kan weerstaan om een burger van de Shake Shack te halen ;) Denk het wel hoor, als ik vlees of vis zie tegenwoordig denk ik gelijk aan die walgelijke beelden! Maar goed je weet het nooit!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 19:25

Haha gewoon denken aan schattige koetjes en varkentjes :P

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:29

Ik zou zeggen:
Gewoon denken aan wat die schattige koetjes en varkentjes hebben moeten doorstaan, eer ze goed en wel tot hamburger zijn verwerkt :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 22:31

Vandaag bij mn ouders een soort ratatouille op met rijst en vegoballetjes. Mijn moeder maakte een deel ervan klaar om een andere keer in de nachtdienst te eten :D toch leuk dat zij er ook af en toe voor kiezen om vleesloos te eten! :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-12 20:47

Vanavond gekookt op mn vereniging, pizza's, zelfgemaakt. Ik en de kokkin die ik hielp waren de enige twee vegetariërs dus we konden lekker losgaan met kaas en ananas :D

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 22:00

Heej vegies! Ik ben ongeveer vegetarisch sinds begin schooljaar. ongeveer als in dat ik nog vlees MOET eten :( maar goed. Ik lustte nooit echt graag vlees en ben nogal dierenfreakje zodus en uiteindelijk kon ik ze overtuigen om door de week vegie te eten :P Mijn ouders, omgeving, vrienden, niemand die begrip kan opbrengen voor mijn keuze, elke keer weer opnieuw. En dan denk ik waar zagen jullie nu om, hebben jullie er nu last om? Het is zinloos, stom, wat is er nu lekkerder dan een sappig stuk vlees, daar kan ik geen begrip voor opbrengen, vleesvervangers zijn karton --> is ze nu weer karton aant eten?, en zo voort..
Maar goed, ik ging net een topic openen tot ik dit zag :D
Ik zoek lekkere en leuke receptjes maar ik zit met het probleem dat ik nogal wat groenten niet lust. Zijnde tomaat, komkommer (hangt er van af), champignons, courgette (ik ben een moeilijke :D) maar gemixt lust ik het wel of erin verwerkt enzo dan wel. Wel verslaafd aan wortelen. Iemand ideetjes? Ik hoor ze graag!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 18:06

Jeej, vanavond vegetarisch gourmetten! Spannend!

@ffe, waarom moet je nog perse vlees eten dan? Tja het is misschien raar voor je omgeving, maar als je bij je standpunt blijft zul je uiteindelijk mensen tegenkomen die je keuze respecteren!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:41

_Nicky schreef:
Liek_ schreef:
In de saus die je aan moet maken. Baal er gewoon van dat ik er bewust voor kies om geen vlees te eten en dat het op zo'n manier dus toch gebeurt.

In de pastasaus van Euroshopper zit het ook. :(

Ik ben heel benieuwd naar het gerecht met brandnetels :D

Voilà :D Ik heb overigens niets erg zorgvuldig nagemeten en van de brandnetels heb ik ook de steeltjes gebruikt, volgens mij wat het de bedoeling dat je alleen de blaadjes gebruikte, maar desondanks, érg lekker, en wat moet je anders met die steeltjes ;)
http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/v ... -5346.html

Ik eet overigens geen snoep met gelatine, over het algemeen, soms kan ik het niet laten := En ik probeer ook altijd kaas te kopen met vegetarisch stremsel, maar ik eet wel kaas in restaurants e.d. Het mag een bijproduct zijn, maar als de dieren niet geslacht zouden worden zou het er ook niet zijn, dus ik eet het liever niet. Op de momenten dat ik gelatine, stremsel oid eet werk ik net zo hard mee aan het proces, dan kan ik imo net zo goed vlees eten.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:38

Magrathea schreef:

Wij ook :9

Boompje1985Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:54

Liek_ schreef:
In de saus die je aan moet maken. Baal er gewoon van dat ik er bewust voor kies om geen vlees te eten en dat het op zo'n manier dus toch gebeurt.

heb ik op m'n werk meegemaakt ik gaf duidelijk aan geen vlees in mijn eiergroente gerecht (foe yung hai geloof ik of hoe je het schrijft)
komen ze terug van de chinees en ik vraag welke is voor mij ja die word aangewezen....ik schep vrolijk op en tast toe bij hap 4 of 5 zag ik toch iets rozig (reepje ham) en pulkte het eruit en constateerde dat het toch echt vlees was, nou ik dus naar de persoon van de bestelling gegaan en die zei nee dat kan niet echt waar!? nou ik dus pissig want vond dit niet echt relaxed, ik had in mijn hoofd dus voor moord betaald....heb het eten mee genomen naar m'n vriend die eet af en toe nog wel eens vlees zodat het wel werd opgegeten anders is het dier voor niks vermoord, ja ik ben er een in hart en nieren! heb aan de collega's vermeld dat ik dus gewoon m'n eigen hapje mee neem met de kerst borrel volgend jaar!

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:42

Magrathea schreef:

@ffe, waarom moet je nog perse vlees eten dan? Tja het is misschien raar voor je omgeving, maar als je bij je standpunt blijft zul je uiteindelijk mensen tegenkomen die je keuze respecteren!

En, hoe was de gourmet :D ? Ik vind gourmet ook echt heerlijk, is ook prima te doen als vegetariër :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 23:08

Ja was lekker! Mijn vriend had champions gevuld en aubergines met kaas klaargemaakt <3 hij mag dan een brute vleeseter zijn, soms is hij wel lief :+

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 09:48

Ah, dat is aardig van 'm :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:00

Gisteren ben ik met mijn schoonfamilie wezen bowlen en aansluitend gingen we steengrillen. Ik kreeg 2 soorten vegaburgers die in vieren waren gesneden en daarbij kreeg ik nog schijfjes courgette, aubergine en champignon. Was dus goed geregeld, want ik ben ook dol op die groenten :) Daarnaast kregen we nog friet en rauwkost en aardappelsalade, dus ik heb als vega zijnde goed kunnen eten bij die bowlingbaan :)

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 22:15

Magrathea schreef:

Tja, ik ben nog maar 15 en ik moet nog vlees eten. Meestal in het weekend als mijn broers er zijn. Iedereen vind het gewoon belachelijk, dat het zo een 'fase' is. Maar meer meisjes doen dit om af te vallen. Ik heb gewoon grote liefde voor dieren <3 I'm weird xd

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:49

Nog maar 15? Ik ben vanaf mijn 8e al vega, ben nu ook 15. :o En ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik een groeiachterstand er door heb opgelopen ofzo _O- (ben ruim 1.80 :+ )

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:01

Ik ben ook vanaf mijne 8e vegetariër :)
Minder groeien heb ik er ook niet door gedaan, ben ook bijna 1,80 :')

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 15:34

Kijk, wij kunnen met mekaar praten haha :+