Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 14:39

@dancertje : als je het heel 'hyper ' wil hebben,zou ik rood doen. Anders wit.

Neela

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:31

hij is echt heel leuk dikkie dik taart :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:55

taart gemaakt voor me collega die 50 werd.
en helemaal gek is van harley's :D
Afbeelding

en taart voor 2de kerstdag gemaakt :D
Afbeelding
lekker makkelijk :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 17:57

Wat een slim idee dat gezicht van de Kerstman zo met die blaadjessnor :)) . Leuke taarten!

Ik heb mijn eerste opdracht voor een bruidstaart binnen, ik vrees dat het een hele grote gaat worden (haar kennende :') ), binnenkort brainstormen :D !

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:06

Is toch leuk Rinske! Gefeliciteerd met je opdracht :)
leuke taarten weer!

ik ga zo mijn eerste cake bekleden. vaker al cupcakes gedaan, dit keer dus voor het eerst een groter ding
ben heel benieuwd!

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 19:52

Ik zie hier weer mooie {:) taarten voorbij komen en oh die harley taart, waauw ! :D
Ik heb met kerst enkele cupcakes, whoopie pies en taart gemaakt, zie hier...

Cupcakes
https://lh4.googleusercontent.com/-BVBVL5vzAhA/TvynqLl_-ZI/AAAAAAAABhU/kHEMQ71uAZo/s800/IMG_2695.JPG

Ik heb mij verwend door een potje zilverkleurige dust (?) te kopen ! Nu nog een speciaal kwastje voor voeding aanschaffen :P
Afbeelding

En de 2 kerstbuches (sorry voor de wazige foto)
Afbeelding

Wat kan je doen met zo'n wilton icing tubes: http://www.rocketkitchen.co.nz/images/CkDecos/Icing%20Tube_THUMB.jpg
Kun je hiermee toefjes spuiten en hoe smaakt dat ? Ik heb de gele gekocht ! :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:17

Die Harley taart is echt super gaaf :j .
Ga ik onthouden voor m'n zwager. Hij is ook een echte Harley fan en rijd ook op een harley.

Ziet er heerlijk uit Zonnepaardje +:)+ maar wat zijn kerstbuches???? Nog nooit van gehoord :D . Zien er in ieder geval
wel lekker uit :j

Ik heb ook een potje dust maar kan ik dit ook met citroensap aanmaken? Had volgens mij wel ergens gelezen dat dat kan
maar weet het niet zeker meer. Moet daar dan een 'papje' van gemaakt worden om te verven?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:51

Je kunt het in droge vorm dusten (bepoederen) en je kunt t aanlengen met alcohol (jonge jenever bijv) en er dan mee schilderen.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:24

Sorry dat ik hier even binnen kom vallen. Ik ben sinds een aantal weken cupcakes aan het maken en decoreren. Maar vinden jullie de gedecoreerde cupcakes lekker? Als ik ze gemaakt heb, heb ik eigenlijk geen trek meer om ze op te eten. Het ziet er zo "chemisch" uit en ik vind ze ongedecoreerd lekkerder :) Zijn er meer mensen die dit hebben?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:36

Vind de kerstbuches erg leuk kende ze helemaal niet maar leuk gemaakt zo.
nou mijn creatie van vanmiddag:
de witte plekjes om het been heen zitten er in het echt niet weet niet waarom op de foto wel.
oja en er komt nog een naam op moet alleen nog even wachten op de opdrachtgever welke.

http://i39.tinypic.com/v5wi74.jpg
en morgen misschien nog een bloemen taart

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:24

Magnificient, heb jij je workshop agenda voor maart al toevallig?

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:35

ik vond het een partij lastig om te doen :oo
pfoe, maar het is 'gelukt' ik vind hem niet mooi, maar ben nog best wel tevreden voor een eerste keer.

Afbeelding

Afbeelding

sorry voor de slechte foto's. heb ze even snel met mijn telefoon gemaakt.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:40

Je hebt ook een lastige vorm gekozen om mee te beginnen. Probeer de volgende keer eens iets rond of beter een boltaartje, die vormen zijn een stuk makkelijker en als je daar handig in bent dan is dit uiteindelijk ook een eitje. Vind het nog niet zo slecht hoor!
Zie ik nu goed dat je de hoeken hebt omgevouwen? Die kan je ook helemaal strak krijgen. Vergt wat oefening om dat zonder scheuren gedaan te krijgen en als dit je eerste taart is is het helemaal niet vreemd dat dat niet meteen lukt. Daarom zou ik beginnen met een boltaartje of iig een ronde taart, die heeft iets minder hoeken en daardoor krijg je de techniek beter onder de knie. Vloeiende lijnen blijven nu eenmaal makkelijker te bekleden dan rechte hoeken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:43

Leuk hoor! Ik heb voor de eerste keer ook boltaartje gedaan, is wat makkelijker.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:45

hoe krijg je die hoeken goed dan? heb ze idd maar omgevouwen, en daarbovenop scheurden ze...
je hebt gelijk in dat ik beter had kunnen beginnen met een boltaartje. Maar ik was mijn blanda schaaltje vergeten thuis, en aangezien ik nu bij mijn moeder ben moest ik iets :D
maar goed, morgen even mijn blanda ophalen en dan maar eens proberen of ik voor oud en nieuw nog iets leuks kan fabriceren. hebben jullie nog leuke voorbeelden die makkelijk zijn?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:59

Ik was ook huiverig voor mijn eerste vierkante taart en nog willen de hoeken dan wel een scheuren, maar volgens mij rol ik ook veel te dun uit.
Het vergt veel geduld en enige handigheid om die hoeken goed te krijgen. Je moet de plooien plat zien te drukken, maar dat vergt enige handigheid. En als je dan meteen met de moeilijkste vorm begint ;)
Als je begint met een blanda dan zijn de plooien makkelijker plat te drukken en dan krijg je daar ook meer gevoel voor en worden die hoeken ook makkelijker. Filmpjes kijken op youtube heeft mij ook geholpen een beeld te krijgen van hoe het moet.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:12

je kan het moeilijkste maar gehad hebben he ;) maar je hebt wel gelijk. Was niet een heel handig gekozen vorm, maar ik had hier even niets anders en wilde toch nog wat doen met mijn avond. En ach, heb gelijk heel veel geleerd.
ik had het wel heel dun uitgerold, denk dat het rond de 1 a 2 mm dik was. Tenminste, ik vind dat heel dun. Geen idee of dat echt dun is :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:13

Dat is erg fijn en zeker bij een beginner en bij een vierkante taart. Beter pak je een mm of 4

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:15

weer wat geleerd :) bedankt voor de tips trouwens!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:46

En altijd bij de hoeken beginnen en dan pas de zijdes :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 12:13

IngridB schreef:
Die Harley taart is echt super gaaf :j .
Ga ik onthouden voor m'n zwager. Hij is ook een echte Harley fan en rijd ook op een harley.

Ziet er heerlijk uit Zonnepaardje +:)+ maar wat zijn kerstbuches???? Nog nooit van gehoord :D . Zien er in ieder geval
wel lekker uit :j

Ik heb ook een potje dust maar kan ik dit ook met citroensap aanmaken? Had volgens mij wel ergens gelezen dat dat kan
maar weet het niet zeker meer. Moet daar dan een 'papje' van gemaakt worden om te verven?

Thx ! Smaakte erg lekker (behalve die met de witte topping, dat zal ik niet meer maken)

Een dunne laag biscuit bakken (rechthoekig of vierkant) dan een vulling erop smeren en oprollen...
Kerstbuche of kerststronk (je hebt ze hier in België voornamelijk gemaakt uit ijs)

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:17

Wat een leuke taarten komen er weer voorbij, ff een paar daagjes niet gekeken en gelijk 4 pag. verder!! Dikkie Dick @ Rudolph met de witte stippen zijn helemaal top! :j
@benangelique, volgende week gaat de nieuwe agenda voor maart t/m juni online (beetje druk, laatste tijd :D )

magnificent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:22

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:50

Zijn er al voorbeelden te vinden van een vuurwerktaart?
Heb al een vierkante bekleed met donkerblauw (als in: het is nacht), maar hoe nu verder?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:54

Nou voor mij geen nieuwjaarstaart maar een bloementaart wou bloemen oefenen en ben er eigenlijk stiekem wel trots op.
Afbeelding
Afbeelding

@ esgaroth ik zou er gelukkig nieuwjaar op zetten en proberen wat van die ontplofte voorwerk erop te doen eventueel een pijl onder de tekst