Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prakkie

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:58

Bij mij komt de schoonmaakster idd ook op vrijdag, helemaal geweldig!
Verder swiffer ik vaak of evt. stofzuigen. We hebben 1 kat thuis, dus dat valt gelukkig mee.
Schoonmaakster doet zowiezo stofzuigen, dweilen, bed verschonen, badkamer, keuken, ramen zemen, toilet en dat in 3,5 uur. Ze stopt ook niet tussendoor om koffie oid te drinken, ze gaat gewoon aan 1 stuk door. Ze is echt een goeie!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:59

Lijkt me echt super, een schoonmaakster. Vrees dat ik die zelf ben, en de bediende vd kids haha.

Zoooo om half 6 opstaan, pfoe.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:00

Leuke taarten Monique.

Ik boetseer eigenlijk altijd met fondant, omdat dat uithardt en je dus geen platte kanten krijgt of uitgezakte boetseersels.
Ik werk zowiezo het liefst met fondant (van de sligro). Als mensen graag marspein willen, dan vraag ik of het evt. met marsefont mag, dat werkt een stuk beter dan marsepein, vind ik ;)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:01

prakkie schreef:
Ik sta meestal om half 6 's ochtends op en dan doe ik puzzelplaathes maken etc. (ik wete het, maar ik wordt altijd om half 6 wakker :+ ) En dan doe ik ook meestal nog een wasje (althans wasmachine/droger aanzetten)

Om 7 uur op mijn werk, tot 5 uur werken. Ik doe elke dag boodschappen voor mijn werk en dan doe ik ook gelijk boodschappen voor thuis. 5 uur klaar, rond kwart over 5 thuis en dan eten. 6 uur/half 7 naar stal, rond 9 uur weer thuis en dan nog ff wat doen (meestal een uurtje, want dan zit mijn man meestal achter de computer). Dan rond 10 uur naar bed, filpmje/serie kijken en slapen.

Verder ben ik op ma en di 's avonds thuis (dan hoef ik niet naar stal) en kan ik ook veel doen.
En donderdag ga ik meetsal rond half 8 naar stal, vanaf 9 uur/half 10 lesgeven, Dan ben ik meestal tussen 12 en 1 uur thuis en kan ik ook veel doen.

*leest even het schema terug en bedenk me dat ik het best druk heb :D :+ :D *

Nou idd! RESPECT _/-\o_ Om 5:30 uur eruit! Moet er niet aan denken.. Vind 7:00 uur vroeg genoeg ;)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:02

prakkie schreef:
Verder swiffer ik vaak of evt. stofzuigen. We hebben 1 kat thuis, dus dat valt gelukkig mee.
Schoonmaakster doet zowiezo stofzuigen, dweilen, bed verschonen, badkamer, keuken, ramen zemen, toilet en dat in 3,5 uur. Ze stopt ook niet tussendoor om koffie oid te drinken, ze gaat gewoon aan 1 stuk door. Ze is echt een goeie!

Dan heb jij inderdaad een goede!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:03

Ik boetseer ook altijd met fondant, maar dan van Bakels.. Die zakt niet heel erg in, maar toch wel wat... Misschien toch maar is een andere proberen als is het alleen maar voor het boetseren.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:09

ik had eerst ook bakels, maar fondant van de sligro kost 3,50 (ex btw) per kilo, dus een stukkie goedkoper. En hij is wat steviger dan bakels. Bakels kan heel snel heel zacht worden.
BIj de fondant vd sligro moet je wel tylose gebruiken om het hard te laten worden.

Toen ik bakels gebruikte, deed ik er wel altijd tylose doorheen bij het boetseren. Dan zakt het eigenlijk niet meer in en heb je dus geen last van vervormingen.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:12

Monique1985 schreef:
prakkie schreef:

Dan heb jij inderdaad een goede!

Ja, ik ben ook echt blij met haar. Ze is echt van de oude stempel (om het zo maar te noemen).
We hadden eerst een andere, maar die was al moe als ze naar stofzuiger keek. Gelukkig heb ik nu echt een topper!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:16

Prakkie, allemachtig wat een schema, ik mot er niet aan denken ;)
Monique, ik heb helaas nog geen bruidstaart in het echie gemaakt, wel een voor mn pme diploma, deze:
Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:03

Kinke ik vind hem leuk!

voor iedereen die hyves heeft, als je vriendjes word met deleukstetaartenshop dan heb je vandaag tot 24.00 gratis verzendkosten :D

*gaat bestellen*

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 16:57

Mayo schreef:
TT, bereid je voor op heeeeeeel veel Aaaaaaaahhhh!!!!!!!'s en schietgebedjes. Ik heb ooit een 4 laags gestapeld bezorgd (ik op de bijrijdersstoel en de taart op schoot), maar pfffffff.... Doodeng! Ik had het zweet in m'n handen staan en de kramp in m'n lijf :')

Gelukig is het maar zo n 500 meter :D maar wel vast de proef voor volgende week want dan moet er een bruidstaar naar zeeland..een uur in de auto.....ook een stapel van 4 maar ik denk dat ik die per 2 ga vervoeren en pas daar stapelen...

Druk leventje Prakkie...hier gaat de wekker op 7 uur, kids kleden zich aan, ik smeer bammen. half 9 gaan ze naar school en dan heb ik tot half 1 de tijd aan mezelf...en daarna van kwart over 1 kwart over 3... :D

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:08

Heb niet bijgelezen, dus even ego,...

Maar dit heb ik dus steeds weer.
Ik haal de taart vanuit de oven meteen uit de vorm. Ondersteboven op een rooster en zet er meteen een zware plank op.
En toch is dit steeds het resultaat,...
Afbeelding

Dit is een 26x26 , en de "gaten" aan de onderzijde worden steeds groter om op te vullen.
Afbeelding

Hebben jullie daar nou ook last van?
wat doe ik nou verkeerd?

(dit is overigens de biscuit van de onderste taart tbv een stapeltaart met 3 lagen.
Er komt nog een 15x15 op en daar bovenop een blanda van 12.
Wordt hij nu instabiel denken jullie?)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:23

ik vind hem nogal dun eigenlijk...
Misschien wat meer beslag erin doen voor ie de oven in gaat?
Bij mij komen ze net boven het blik uit in het midden en precies op de rand aan de zeikanten, als je hem dan op zijn kop zet uit de oven is hij zo goed als recht...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:43

Zo zijn de mijne ook altijd, vind er eigenlijk niks mis mee. :+

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:44

Valina, ik druk altijd even flink op de plank als ik deze erop heb gelegt en dan iets zwaars erop, zodat
de onderkant helemaal plat wordt. Anders blijft deze wat bol staan.
Denk inderdaad ook dat je best wat meer beslag erin mag doen zodat hij wat hoger wordt!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:48

TinkerTom schreef:
Mayo schreef:
TT, bereid je voor op heeeeeeel veel Aaaaaaaahhhh!!!!!!!'s en schietgebedjes. Ik heb ooit een 4 laags gestapeld bezorgd (ik op de bijrijdersstoel en de taart op schoot), maar pfffffff.... Doodeng! Ik had het zweet in m'n handen staan en de kramp in m'n lijf :')

Gelukig is het maar zo n 500 meter :D maar wel vast de proef voor volgende week want dan moet er een bruidstaar naar zeeland..een uur in de auto.....ook een stapel van 4 maar ik denk dat ik die per 2 ga vervoeren en pas daar stapelen...

Druk leventje Prakkie...hier gaat de wekker op 7 uur, kids kleden zich aan, ik smeer bammen. half 9 gaan ze naar school en dan heb ik tot half 1 de tijd aan mezelf...en daarna van kwart over 1 kwart over 3... :D

Ik kijk altijd cake boss s'avonds laat op tlc en daar tillen ze ook soms met zulke grote cakes dat ik de spanning helemaal voel _O-

Valina, is het misschien een idee om meer beslag erin te doen, en als je dat dan nog hebt, dat er dan gewoon af haalt? (snijden)

Ik heb net mijn eerste roosje gevouwen :D was erg makkelijk moet ik zeggen :j Kan ze nu tenminste net zo groot maken als ik zelf wil :D

Afbeelding

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:49

Hij is ook laag,...
Ik heb de hoeveelheid beslag van DLT aangehouden.
Heb nadat ik hem omgekeerd heb op het rooster wel 5 minuten een zware plank erop gehad.
Daarom is hij zo plat,..
Hoop niet dat het ten kostte van de luchtigheid gaat.......

Daarnaast wordt het best wel mikken om hem in 2 lagen te snijden.
Anders snij ik hem maar 1x door en doe ik gewoon 2 lagen vulling op elkaar!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:53

Valina, een paar pagina's terug staat mijn taart, ook ik heb de hoeveelheden aangehouden van dlt maar dat doe ik dus niet meer.. mijne werd ook laag!
edit: op maakjetaart.nl staan hele andere tabellen, ik hou die de volgende keer wel aan :j
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 12-08-11 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 19:03

Mayo schreef:
Ashleey_ schreef:
Ik heb het geloof ik vorige keer met water en poedersuiker gedaan.. Heel dun laagje, bleef goed zitten.

Thanks! Ik heb geen zin om nu speciaal voor 1 plaatje een pot piping gel te gaan halen :D

Had al zo'n vermoeden :=

@ Polivy mooooooie taart!!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:28

Dames! Spoed! Kan ik mijn koude gesmolten marsrepen ook door botercreme doen? Mijn slagroom is te ver doorgeslagen en is gaan klonten!

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:44

Valina schreef:
Hij is ook laag,...
Ik heb de hoeveelheid beslag van DLT aangehouden.
Heb nadat ik hem omgekeerd heb op het rooster wel 5 minuten een zware plank erop gehad.
Daarom is hij zo plat,..
Hoop niet dat het ten kostte van de luchtigheid gaat.......

Daarnaast wordt het best wel mikken om hem in 2 lagen te snijden.
Anders snij ik hem maar 1x door en doe ik gewoon 2 lagen vulling op elkaar!

Maak je de mix dan zelf of uit een zak?
bij funcakes staan de hoeveelheden op de zak en dat hou ik altijd aan, werkt goed.
Maar jij haalt hem uit de vorm en dan een zware plank erop?
ik zou de plank op het blik leggen...

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:47

monique mooie taarten weer.
Welke vorm heb jij voor die vlinders? vind ze echt prachtig!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:54

Had ook weer een gelegenheid om te freubelen. :)
Afbeelding

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:56

Oh meiden, echt super bedankt voor de complimenten! <3

Asjemenou, ik vind 'm echt geweldig! :+:

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 19:59

Dank je wel. :)
Maar hij kan niet tippen tegen jullie creaties hoor!