Taarten decoreren XIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:20

MM, petit glace`s bedoelde je. :D
Afbeelding

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:25

asjemenou schreef:
Ja, dat is wel het makkelijkste.
Snijden gaat dan best stroef, maar als hij een nachtje in de vriezer heeft gestaan dan kun je behoorlijk wat kracht erop zetten voor mis gaat. Mes in een beker warm water zodat die er wat makkelijk door gaat.
Ze worden dan super strak, terwijl als je ze eerst vult ze nooit meer zo strak op elkaar krijgt. :)

Bevroren bekleden gaat natuurlijk ook super makkelijk, maar ik weet niet of dat goed is voor je marsepein als je gebakje ontdooit? Misschien heeft iemand dat ooit geprobeert?
Wij deden alleen marsepein op de bovenkant al voor het invriezen.

Ja weet iemand dat? Vocht is niet goed voor Marsepein, maar is dat ook zo bij fondant? Ik gebruik namelijk altijd fondant. Ik lus geen marsepein :=

Dus kan ik een taartje bevroren bekleden met fondant? Of moet ik wachten tot het ontdooit is?

Exodus

Re: Taarten decoreren XIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:30

Ik zat net even te denken. Wat nou als ik gewoon een rond biscuit maak. Vul hem en zet hem in de vriezer.
Dan haal ik zo'n gewone taartvorm snij ding (weet niet hoe je dat noemt maar dat gebruikt de bakker altijd om mooie taartpunten te snijden) en dan snij ik echte taartpunten. Deze bekleed ik dan of bevroren of ontdooit. Volgens mij kan ik dan alleen de punt niet dicht houden maar moet ik hier een stuk fondant afsnijden? Die kan ik dan verbloemen met wat uitstekers wellicht?
Hmmm toch maar eens kijken wat ik nou moet doen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:32

Er zijn er hier toch genoeg die een kant en klare taart in de vriezer zetten, en die zien er altijd nog super mooi uit daarna.
Maar dan is je marsepein/fondant natuurlijk tegelijkertijd met je kapsel bevroren geweest.

Ik zal morgen wel een stukje uitproberen! :) Moet toch kapsel bakken, en volgens mij heeft Von fondant liggen. Dan weet ik het overmorgen. :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:34

Dat kan ook, maar zijn je hoeken aan de andere kant dan de punt ook niet te scherp om mooi te kunnen bekleden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:34

Exodus schreef:
Ik zat net even te denken. Wat nou als ik gewoon een rond biscuit maak. Vul hem en zet hem in de vriezer.
Dan haal ik zo'n gewone taartvorm snij ding (weet niet hoe je dat noemt maar dat gebruikt de bakker altijd om mooie taartpunten te snijden) en dan snij ik echte taartpunten. Deze bekleed ik dan of bevroren of ontdooit. Volgens mij kan ik dan alleen de punt niet dicht houden maar moet ik hier een stuk fondant afsnijden? Die kan ik dan verbloemen met wat uitstekers wellicht?

Je wilt toch niet zeggen dat jou bakker zijn taarten niet uit de hand in punten snijd maar met een hulpmiddel? Dat zou wel echt schandalig zijn!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:35

asjemenou schreef:
Er zijn er hier toch genoeg die een kant en klare taart in de vriezer zetten, en die zien er altijd nog super mooi uit daarna.
Maar dan is je marsepein/fondant natuurlijk tegelijkertijd met je kapsel bevroren geweest.

Ik zal morgen wel een stukje uitproberen! :) Moet toch kapsel bakken, en volgens mij heeft Von fondant liggen. Dan weet ik het overmorgen. :D

Ergens wel misschien. Geen idee of ik dat weggedaan heb hihi

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:36

@vonneke: ik mis denk ik even iets. Waarom zou dat schandalig zijn? :o?
Laatst bijgewerkt door Polivy op 06-03-11 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:36

vonneke schreef:
Exodus schreef:

Je wilt toch niet zeggen dat jou bakker zijn taarten niet uit de hand in punten snijd maar met een hulpmiddel? Dat zou wel echt schandalig zijn!!

Eerst met een taartenverdeler de verdeling erop zetten. :j

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 06-03-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:37

Afbeelding

Deze is wel erg leuk voor bij de koekie monster cup cakes!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:39

asjemenou schreef:
MM, petit glace`s bedoelde je. :D
Afbeelding

Jaaaaaaa :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:39

Polivy schreef:
@[naam]: ik mis denk ik even iets. Waarom zou dat schandalig zijn? :o?

Mag toch hopen dat een echte banketbakker perfecte punten uit de hand kan snijden!

Mijn ouders hebben een brood en banketbakkerij en het eerste wat mijn vader mij geleerd heeft is het snijden van een taart in 8/10/12/14/16 stukken uit de hand!
Dat kan bij ons overigens ook al het winkelpersoneel.

Zou het heel raar vinden als daar een hulpstuk voor gebruikt wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:40

Anja, das toch voor amateurs? Leuk om het mee te leren maar wed dat je het op de SKB toch ook uit de hand leerde?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:41

asjemenou schreef:
Afbeelding

Deze is wel erg leuk voor bij de koekie monster cup cakes!

Die is leuk! Is dat blauwe gekleurde kokos of wat anders?
Oja Anja je smaakstof ligt hier al in de kast! Daar hoef je niet naar te zoeken hihi

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:44

vonneke schreef:
Exodus schreef:

Nou die zet zon 10 of 12 zijdige taartpunt aan de boven kant erop die vervolgens een klein lijntje op de bovenzijde van de taart zet. Vervolgens word hij met de hand gesneden. Zo krijg je elke punt even groot ;)
Vind ik niet zo stom hor. Degenen die in de bakkerij de taarten verkopen maken ze 9 van de 10 keer niet. En die zijn niet zo goed in snijden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:45

Nee hoor, mocht je op alle niveau`s gebruiken geloof ik.
Natuurlijk moet je het ook wel uit de hand hunnen, en dat kon ik ook wel, maar ik gebruikte zo vaak mogelijk dat ding. Eigenlijk in alle bakkerijen waar ik gewerkt heb.
Schaamde me af en toen een ongeluk als ik zonder had gedaan, en het ene stuk was eens zo groot als het andere. :o

Maar als je alleen eentje van 10 hebt, en ze willen in 12, dan zul je wel uit de losse pols moeten..

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:46

vonneke schreef:
Anja, das toch voor amateurs? Leuk om het mee te leren maar wed dat je het op de SKB toch ook uit de hand leerde?

Maar wie verkoopt die taart uiteindelijk. En de klant bepaald hoeveel punten hij wil. Dus dan is zon ding erg handig.
Ik vind er eigenlijk niets schandaligs aan hor.
Waarom niet heb je iig een heel net gesneden taart :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:48

asjemenou schreef:

Ja precies dan zijn ze samen bevroren geweest. Ik weet niet wat het doet als je een deel bevroren hebt en een deel niet.

Naja kijk maar anders probeer ik het zelf ook wel een keer. Maar dan moet je die taart weer helemaal opeten :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:48

Geloof niet dat wij zo'n ding thuis hebben. Iedereen moet het leren bij ons in de zaak hihi
Maar is ook niet moeilijk.
Denk dat papa dat ook veel te lang vind duren als hij eerst een afdruk moet zetten en dan snijden

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:50

Exodus schreef:
Maar dan moet je die taart weer helemaal opeten :=

:D Is goed voor de lijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:52

Exodus schreef:
[naam] schreef:

Maar wie verkoopt die taart uiteindelijk. En de klant bepaald hoeveel punten hij wil. Dus dan is zon ding erg handig.
Ik vind er eigenlijk niets schandaligs aan hor.
Waarom niet heb je iig een heel net gesneden taart :D

Ik vind het gewoon iets heel raars. Ik heb het altijd enkel uit de hand gezien bij ons thuis. De meeste zijn er bij ons zo handig in, die snijden in no time een perfecte taart waar ieder stukje even groot is.

Heb hem ook al van een glaceermes bestolen vandaag haha
Ik kan goed begrijpen dat het super handig is voor mensen die niet beroepsmatig werken!

Maar als je wil Juut, kan ik morgen weleens vragen of we er toevallig ergens een hebben, dan kun je die vast zo hebben. En ik zal weleens vragen wat bestellen kost. Vast veel goedkoper dan zo via internet!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:53

Ik heb druk gehad van weekend...

Voor me werk heb ik voor het eerst een boltaartje gemaakt om te proberen.
Afbeelding

en voor een klant (der zoon) een meptaartje gemaakt met winnie the pooh.
Afbeelding
http://94.100.123.76/1250400001-1250450 ... _N925.jpeg

En had voor me handbalteam belooft een taart
Afbeelding
Afbeelding

wat vinden jullie ervan ???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:55

Ik denk dat als je een bevroren taart bekleed en daarna laat ontdooien dat dan je taart wat nat word?
Of je moet hem echt goed droog in kunnen vriezen in bv een bak of doos.

Misschien heeft vaders daar ook wel antwoord op hihi (al heeft ie een hekel aan marsepein cq fondant!)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:55

Haha nou als je wilt. Graag. Kan er wel 1 gebruiken. Mijn hand is alles behalve recht _O-
Ik kan echt niet recht snijden dus kan er wel 1 gebruiken.
Denk je dat die dingen ook bestaan voor vierkante taarten? Dan zou ik klaar zijn volgens mij. Dan heb ik perfecte vierkante taartjes :D
Wil toch iets leuks serveren als kleine J 2 jaar word :D

Gave taarten zeg Chantaltje23. Die winnie de pooh :+: leuheuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 23:56

Chantal, de eerste is schattig!