Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
asjemenou schreef:Ja, dat is wel het makkelijkste.
Snijden gaat dan best stroef, maar als hij een nachtje in de vriezer heeft gestaan dan kun je behoorlijk wat kracht erop zetten voor mis gaat. Mes in een beker warm water zodat die er wat makkelijk door gaat.
Ze worden dan super strak, terwijl als je ze eerst vult ze nooit meer zo strak op elkaar krijgt.
Bevroren bekleden gaat natuurlijk ook super makkelijk, maar ik weet niet of dat goed is voor je marsepein als je gebakje ontdooit? Misschien heeft iemand dat ooit geprobeert?
Wij deden alleen marsepein op de bovenkant al voor het invriezen.
Exodus schreef:Ik zat net even te denken. Wat nou als ik gewoon een rond biscuit maak. Vul hem en zet hem in de vriezer.
Dan haal ik zo'n gewone taartvorm snij ding (weet niet hoe je dat noemt maar dat gebruikt de bakker altijd om mooie taartpunten te snijden) en dan snij ik echte taartpunten. Deze bekleed ik dan of bevroren of ontdooit. Volgens mij kan ik dan alleen de punt niet dicht houden maar moet ik hier een stuk fondant afsnijden? Die kan ik dan verbloemen met wat uitstekers wellicht?
Hmmm toch maar eens kijken wat ik nou moet doen.
asjemenou schreef:Er zijn er hier toch genoeg die een kant en klare taart in de vriezer zetten, en die zien er altijd nog super mooi uit daarna.
Maar dan is je marsepein/fondant natuurlijk tegelijkertijd met je kapsel bevroren geweest.
Ik zal morgen wel een stukje uitproberen!Moet toch kapsel bakken, en volgens mij heeft Von fondant liggen. Dan weet ik het overmorgen.
vonneke schreef:Exodus schreef:Ik zat net even te denken. Wat nou als ik gewoon een rond biscuit maak. Vul hem en zet hem in de vriezer.
Dan haal ik zo'n gewone taartvorm snij ding (weet niet hoe je dat noemt maar dat gebruikt de bakker altijd om mooie taartpunten te snijden) en dan snij ik echte taartpunten. Deze bekleed ik dan of bevroren of ontdooit. Volgens mij kan ik dan alleen de punt niet dicht houden maar moet ik hier een stuk fondant afsnijden? Die kan ik dan verbloemen met wat uitstekers wellicht?
Je wilt toch niet zeggen dat jou bakker zijn taarten niet uit de hand in punten snijd maar met een hulpmiddel? Dat zou wel echt schandalig zijn!!
Polivy schreef:@[naam]: ik mis denk ik even iets. Waarom zou dat schandalig zijn?
vonneke schreef:Exodus schreef:Ik zat net even te denken. Wat nou als ik gewoon een rond biscuit maak. Vul hem en zet hem in de vriezer.
Je wilt toch niet zeggen dat jou bakker zijn taarten niet uit de hand in punten snijd maar met een hulpmiddel? Dat zou wel echt schandalig zijn!!
vonneke schreef:Anja, das toch voor amateurs? Leuk om het mee te leren maar wed dat je het op de SKB toch ook uit de hand leerde?
asjemenou schreef:Er zijn er hier toch genoeg die een kant en klare taart in de vriezer zetten, en die zien er altijd nog super mooi uit daarna.
Maar dan is je marsepein/fondant natuurlijk tegelijkertijd met je kapsel bevroren geweest.
Ik zal morgen wel een stukje uitproberen!Moet toch kapsel bakken, en volgens mij heeft Von fondant liggen. Dan weet ik het overmorgen.
Exodus schreef:[naam] schreef:Anja, das toch voor amateurs? Leuk om het mee te leren maar wed dat je het op de SKB toch ook uit de hand leerde?
Maar wie verkoopt die taart uiteindelijk. En de klant bepaald hoeveel punten hij wil. Dus dan is zon ding erg handig.
Ik vind er eigenlijk niets schandaligs aan hor.
Waarom niet heb je iig een heel net gesneden taart