Taarten Decoreren X

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Taarten Decoreren X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:14

Nou, net bij de Makor geweest, maar hier was ook niet veel meer te krijgen. Eigenlijk alleen nog maar een restant marsepein en wat decoratie. Ik heb dus maar wat marsepein meegepakt en moet dus nog steeds op zoek naar de rest.

Weet iemand in regio Eindhoven behalve Pipoos nog een zaakje die spullen verkoopt? Kunnen we misschien vanavond nog even gaan kijken.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:30

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:34

taart.jouwpagina.nl Hanneke :)
Staan ook winkels op.

Laura, herkende m idd en hij is echt gaaf geworden! Die wil ik ook ooit nog eens maken :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:37

taartwinkeltje.nl had ik ook al gevonden, maar volgens mij hebben die geen winkel waar je binnen kan lopen, alleen een webwinkel met mogelijkheid tot afhalen (scheelt natuurlijk wel in de verzendkosten). En aangezien we morgen richting Luxemburg vertrekken gaat dat ook niet meer lukken voor die tijd. Ook hebben ze niet alles wat ik op mijn lijstje heb staan. Ik ben bang dat het niet meer gaat lukken voor de vakantie om die dingen te verzamelen. Jammer, want we komen zaterdag al vroeg terug en had zaterdag/zondag nog wat willen maken.

@ilona: daar had ik taartwinkeltje gevonden. En nog een in Eindhoven die alleen een webwinkel heeft.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:38

Heb je je biscuits trouwens er nog uit gekregen? :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:44

Mark heeft ze met een mes mishandeld >;)
Twee zijn er helemaal gaaf uitgekomen, een heeft een kleine afdruk van het mes en die laatste een wat grotere. En al mijn schaaltjes zijn bekrast :(

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:46

Die taartjes zijn wel te fixen met goed afsmeren :) Volgende keer maar extra goed je schaaltjes inspuiten/invetten :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:55

Die pompoentaart is echt zo gaaf, dat je het durft om hem mislukt te noemen! Phoe!
Prakkie, hoe heb je die bloemen eigenlijk gemaakt? Heb je daar een uitsteker voor?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 20:10

Ik haal net een taart uit de vriezer voor morgen ochtend.. zie ik dat de onderlaag van de taart aan de plasticzak is vastgevroren en van de taart heeft losgelaten :(

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 21:40

Bedankt allemaal :)

Ik heb vandaag het grootste bloemstuk gezien, en die is echt prachtig!
Wit/zalmkleurige rozen en witte fresia's, dus dit ga ik er zeker in verwerken.
Morgen ga ik weer en dan liggen alle bloemstukken er :)

Heb net weer een beetje teruggelezen, en er zijn echt weer mooie dingen gemaakt zeg! :oo :D Erg leuk om te zien!

En over dat internet, ik zit nu even bij mn zus.. maar als het goed is hebben wij eind volgende week weer internet, onze rauter ofzo is namelijk stuk en die wordt volgende week weer opgestuurd

Ik ga nu ook gelijk een bestelling doen bij DLT!
Helaas kan ik deze producten niet verwerken bij mn taartje, maarja ik maak later deze week nog wel een klein bolletje voor alleen mn oma :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 21:59

RoxyVip schreef:
Geboortetaartje gemaakt, ga er morgenochtend heen en ze leest hier toch niet dus kan m nu wel plaatsen hier!
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-7KHGO8BX.jpg[/img ]

Beetje jammer alleen dat het donkere en lichte omgekeerd is... ^) Had m gemaakt op de andere kant, maar vond deze kant mooier omdat je zo de verschillende diktes niet zag, alleen vergeten dat dan de kleuren in spiegelbeeld zijn...

Mooie taart!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:00

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 23:16

leuk dat pompoentaartje! Maar wat doe je nou met die stokjes bij het aansnijden/opeten? die haal je er dan meteen uit voor je gaat uitsnijden?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 06:15

@xFioon: deze was voor een verjaardag. iemand had hem voor zijn vrouw besteld.

Hij vroeg of ik een taart kon maken. Natuurlijk, geen probleem. mar toen ik hem dingen vroeg zoals: hoeveel personen, wat voor kleur(en), in welk thema, etc., zei hij: weet ik veel, gewoon een taart. Kijk maar hoor.

Haha, zo typisch een man, Dus dacht: dan zal ik hem helpen zijn vrouw goed te verrassen. Hij was ook helemaal ondersteboven van de taart ;-)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 08:57

Ohh die pompoentaart is leeuuk! Jammer dat je er zelf niet zo tevreden over bent, weet zeker dat ze hem bij de verjaardag ook supergaaf vinden ;)

Oh Prakkie, idd een echte man :')

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 10:49

Lindas2 schreef:
Ik had gisteren bij taart en decoratie een ouweldisc gekocht voor mijn taart van zondag. Er staat dat je het moet bevestigen met piping gel, zou dit ook kunnen met poedersuiker met water?

Iemand enig idee of dit kan?
En anders met crisco?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:00

Prakkie, wat een schitterende taart! Met jou wil ik weleens freubelen, denk dat ik nog een hoop van je kan leren :)

Wat supergaaf die pompoentaart! Vind hem helemaal niet mislukt :n

Verder ben ik ben kwijt :o :+

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:18

ik vind de pompoentaart ook helemaal niet mislukt, hij is gaaf hoor! krijg er helemaal zinvan in de herfst/winter, met zijn allen rond de open haard met koffie, thee en een pompoentaartje op tafel :)

maar aangezien mijn eerst volgende project de babytaart voor mijn zus wordt even een vraagje:
Ik vind de wilton rood niet heel fijn werken, voordat je marsepein echt rood is is hij ook helemaal verzadigd van de kleurstof, nu heb ik het idee dat je van de americolor minder nodig hebt (of dat lijkt maar zo omdat het dikker is). Krijg ik met de americolor makkelijker mooi rood-rood???

en dan nog een vraagje, als je marsepein en fondant 1 op 1 mengt, hard het dan uit?

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:28

heb even een vraagje tussendoor,
ik heb net een biscuit gebakken.
hoelang duurt het ongeveer voor dat deze ver genoeg is afgekoeld om hem te gaan bekleden?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:31

Kun je dan niet beter kant en klare rood bestellen?
Ik had eens een workshop en daar hadden ze zwart en rood al kant en klaar omdat dat zo lastig is om voor elkaar te krijgen!

Clausje, ik zou wel zeker een uur laten staan of nog langer misschien.
Ben ooit eens te vroeg begonnen met snijden en toen viel de bisquit in duizenden stukjes!

Clausje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:34

kan ik het ook in de koelkast zetten om te versnellen? of is dit heel raar :o

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 12:50

ik denk dat er teveel vocht in komt als je hem nu zo in de koelkast zet, maar heb er geen ervaring mee hoor, is alleen maar een idee, dan zou ik nog eerder de vriezer gebruiken.

ja, je hebt wel gelijk annemiek, dan toch maar even langs de taartenelf en hopen dat ze het op voorraad heeft.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 13:10

Ik kleur zelf met Americolor super red, gaat prima!

Biscuits laat ik minstens een dagdeel rusten na het bakken, voordat ik ze verwerk.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:24

Nooit geleerd dat warm eten eerst moet afkoelen voor je het in de koeling zet? :P

@ Mayo, heb jij nog ook nog dinsdag die workshop?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 14:52

ik wist het even niet zo ergens te plaatsen maar jullie kunnen mij vast helpen.
ondanks dat ik zelf Banket bakker ben heb ik tog het idee dat ik dingen ben vergeten op mijn lijstje om voor het eerst het een en ander in huis te halen om een taart te maken :+
- bescuit mix( zo hete dat dacht ik :+ )
-bak vorm
-Fondant
-Glaceermes
-decoratie
- Trempeer
- Chocolade in welke vorm dan ook

edit: Spuitzak en spuitjes... waar hebben ze die te koop?

liefst alles bij een en de zelfde webshop vandaan

tog denk ik dat ik wat vergeet... maar op je werk is het o makelijk: ''o ik ben wat vergeten pak het zo even''

verder nog tips?