[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:20

Ik kan niet zeggen dat je veel eet BA. Lachen Erg eentonig, veel koolhydraten en weinig andere voedingsstoffen om dat aan te vullen.
Hoeveel rijst eet je 's avonds?

@Pivanti: Is dat wat je normaal eet?! Bloos!

@March: Komt goed hoor meid, gewoon doorzetten!

@Lana: Sorry mop, maar ook jouw dag is erg mager. Ik weet dat 't heel moeilijk is voor je, maar probeer dat toch een beetje op te bouwen. Lachen

@LJ: OK dan!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:25

Nee Normaal eet ik gewoon avondeten natuurlijk, maar ja had maar een uur voor t sporten (was 18.15 thuis en moest 19.15 weg) dus om dan nog te koken en om 18.45 nog te gaan eten voor het sporten vind ik niet fijn... dan moet je met zon volle maag sporten... Dus tjaa kon even niet anders... En verder ook weinig tijd gehad, smorgens op tijd op In de bus even die ontbijtcrackers gegeten, na fysio even die brinta gegeten en toen op de fiets, zwemmen met dat jochie en dus pas 18.15 thuis.
Net toch nog even een appel op, want had nog wel trek

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 00:36

Pivanti schreef:
Net toch nog even een appel op, want had nog wel trek

Dat begrijp ik. Haha!

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 01:16

gelukkig Tong uitsteken maar ja kon moeilijk nog een maaltijd gaan eten toen ik terug kwam van sporten, toen was t half 10... is ook weer niet zo best zo laat eten Knipoog
Was gewoon een lastige dag vandaag :-P Normaal eet k echt wel meer... kan als ontbijt wel 3 boterhammen eten...
Vroeger nooit, at ik altijd 1 boterham als ontbijt en 2 tussen de middag.. maar de laatste tijd kan k wel veel eten (van brood) dus neem ook vaak yoghurt met muesli of brinta daar zit ik voller van.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 06:06

Luuz: Dat lijkt me best zwaar, toets driedaagse, heb je dan ook nog les, of zijn het alleen toetsen? Wel gaaf dat je gaat snowboarden, ga je een hele week?
Wendy: 4 uur reizen is wel lang, maar ik kan me idd voorstellen dat je niet naar de treinwc's wil. Ik ga ook altijd eten/drinken als ik me verveel, niet echt een goede eigenschap.
lana: je dag is idd heel mager,1 broodje in de middag en 2 geroosterde boterhammen is geen avondeten. Tel je calorien maar eens, denk dat je bij lange na niet aan de 1000 komt, en 1000 is al veel te weinig, maar dat weet je zelf ook denk ik. Ik denk dat je idd beter aan je zelfbeeld kunt werken dan aan je figuur. Probeer al die negatieve energie om te zetten in postieve energie. Wat heb je eraan om jezelf lelijk te vinden? Je kunt je beter op positieve punten concentreren en ondertussen rustig en gezond aan je lichaam werken. Ach gut Morgen weer een dag, en uiteindelijk bepaal jij zelf hoe je, je voelt, dat heeft niet met je uiterlijk te maken.

Mij is iig de eetlust vergaan, zat een kakkerlak in m'n badkamer, ik voel nu overal de kriebels. Ik wou hem vangen, maar hij vluchtte een spleet in (en die heb ik gauw dichtgeplakt met kauwgom, tja, je moet toch wat).

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 08:20

Mogge. Ik trok net een broek uit de kast die ik al een tijdje niet heb aangehad, maar hij zit niet zo best. Scheve mond Ik hou hem nog even aan tijdens mijn ontbijt, maar of ik hem nog steeds draag als ik zo vertrek weet ik nog niet. Hij is lekker warm, maar zo strak is natuurlijk niet echt charmant...

Wendy, ik ga ook niet naar de wc in de trein. Heb mezelf een keer opgesloten in zo'n ding en nu hou ik het liever op. Ik drink dus ook weinig de uren voordat ik in de trein stap.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:26

sokje87 schreef:
Ik kan niet zeggen dat je veel eet BA. Lachen Erg eentonig, veel koolhydraten en weinig andere voedingsstoffen om dat aan te vullen.
Hoeveel rijst eet je 's avonds?

Veel koolhydraten? dan ligt het dus inderdaad aan mijn voeding. lang leve de dieetiste! ben benieuwd wat de dokter antwoordt op het e-consult en of hij mij inderdaad gaat doorverwijzen.
ik eet 's avonds trouwens ongeveer 250 gr. rijst.

planning van vandaag:
o: 250 gr. magere yoghurt met muesli
t: snelle jelle en een appel
l: 3 krackers filet american
t: 1 peer, 1 sinaasappel
t: 2 kracker filet american

1,5 uur hardlooptraining

a: 250 gr. lasagna

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:31

Kakkerlak Bloos! Brrrr Nagelbijten / Gniffelen Ach gut
Haha dan ben ik gelukkig niet de enige die met de beentjes bij mekaar in de trein blijft zitten *LOL* Vind dat zooo vies hea Nagelbijten / Gniffelen

Ben nou dus weer in Voorthuizen en heb niet veel in huis Clown Ze zijn in het dorp met de weg bezig, dus kan er met de bus niet heen en heb nogal last van m'n knie dus fietsen gaat ook niet. Zometeen maar even met de bus naar Barneveld en daar het dorp in en boodschappen doen. Moet ook nog een rits halen voor het rokje wat ik aan het maken ben Vork
Neem zometeen maar even 2 wasa crackers met 2 puntjes la vache quirit en dan naar het dorp om gezonder voedsel te halen *LOL*

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:38

@BA: Koolhydraten heb je nodig hoor, voor de energie. Vooral als je veel beweegt heb je veel nodig. (denk aan de borden pasta die topsporters wegwerken Knipoog )
Maar wat ik bij jou zie is VOORAL koolhydraten en vrij weinig andere voedingsstoffen. Je geeft je lichaam in feite hele eenzijdige brandstof, waar het dus niet voldoende uit kan halen.

@Pivanti: Dat je 's avonds laat niet mag eten is een broodje aap verhaal. Lachen Het gaat om de totaal inname van energie op een dag. Als je laat dineert maakt 't dus niet uit. (anders zouden de mensen uit zuidelijke landen ook allemaal moddervet zijn. Knipoog )

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:40

maar sokje, wat kan ik dan beter eten? ik verval al snel in hetzelfde omdat mijn partner niet zo veel lust. als het dan alleen 's avonds eentoning is is het niet zo'n ramp denk ik, maar hoe moet het overdag?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 09:59

Je ontbijt is prima zo. Ja
Misschien kun je 's middags een eitje erbij eten, plakje 30+ kaas.. Eet je boter op je brood/cracker?
Eventueel kun je wat ongezouten noten eten of pindakaas. Sla is ook een goeie Ja

Eet je wel eens vis? Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:11

Gister is het geworden:
O: 2 wasa met chocopasta
T: liga
L: 2 bruine boterhammen met ham (al om 11.15 opgegeten)
L: croissantje met kaas (om 1u) en halve liter vifit drink
A: broccoli, rösti-rondjes en een karbonade
T: kiwi, ontbijtkoek
+ 0,5l water, 4 thee, 1 crystal clear citroen, 1 ice tea

Voor vandaag is het plan:
O: bruine boterham met chocopasta
20 min fietsen
T: pakje sultana
T2: appel
+ 0,5l water
naar vergadering heen en weer fietsen (20 min in totaal)
L: 2 bruine boterhammen met ham
T: liga
+ 0,5l water
20 min fietsen
A: roerbakken met iig champignons en paprika, want die heb ik nog in huis. De rest moet ik nog verzinnen.
T: yoghurt

Ik heb een vergadering van half 1 tot half 2, dus vandaar dat tweede tussendoortje, ik lunch erg laat. Vanavond moet ik ook nog weg, als ik op de fiets ga komt er 20km fietsen bij, maar ik hoop eigenlijk dat vriendjelief me even wil brengen en halen. Bloos

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:14

Sorry, ik val in herhaling maar.... Ik vind het erg weinig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:22

Dat hangt er maar net vanaf hoe vol het bord ligt dat ik 's avonds leeg eet. Knipoog

*edit*
Gister zat ik na die halve liter yoghurtdrink zo vol dat ik de hele middag verder geen honger heb gehad.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:26

heb hetzelfde "dieet" als gister, maar dan met sandwichspread van AH op brood...

avondeten werd gisteravond lasagna met komkommer/appel salade... van de salade heb ik 2x een grote opscheplepel genomen... was echt lekker!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:27

IngLio schreef:
Boos! mijn nieuwe pantalon zakt van mijn bips!
had ik van mijn vriend gekregen... BAAAAAAAAAAL

denk dat ik maar een nieuwe moet kopen ofzo... gelukkig was ie niet heel duur (in de uitverkoop bij lady sting), dus wie weet hebben ze nog een look-a-like... pantalon is nu maatje 38... Bloos

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:43

Wind schreef:
Dat hangt er maar net vanaf hoe vol het bord ligt dat ik 's avonds leeg eet. Knipoog

.

Eet je dan groentes of ook nog vlees/rijst?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:46

Ik heb mn resultaten van mn examens:

Calculus 12
Informatie- en communicatietechnologie 17
Organische chemie: structuren, bindingen en reacties van moleculen 9
Biologie 9
Fysica I 10
Inleiding tot de agrarische, bio-industriële en milieuwetenschappen 16

Punten zijn dus op 20 hè...
Al bij al valt het nog mee (had wel graag beter gehad), biologie is een vak dat doorloopt en dat ik dus nog kan ophalen en als ik dit semester dus geen buizen meer haal kan ik die chemie mss laten delibereren en heb ik misschien geen herexamens... Dit semester dus maar goed mn best doen voor biologie (wat geen probleem mag zijn, had gewoon pech met mn vraag deze periode) en zeker ook zorgen dat ik niet zak voor fysica want dat loopt ook door en dan kan ik mn punten van dit semester omlaag trekken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:47

Toch niet verkeerd Anja? Alleen Bio en Chemie, maar dat kun je dan nog ophalen. Lachen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 10:50

sokje87 schreef:
Wind schreef:

Eet je dan groentes of ook nog vlees/rijst?

Alledrie. Gister was het aardapels, broccoli en een karbonade, overigens wel met een sausje. Vanavond is het plan om iets te roerbakken met gehakt of kipfilet en rijst of mi, moet nog even met mijn vriendje overleggen.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:08

hallo

Heb vanmorgen een kleine preek van mijn mama gehad. Ze is gister namelijk op gesprek geweest bij de dietiste over mij. En ze is een beetje verdrietig geworden over wat ze daar gehoord heeft enz. conclusie hieruit is dat ze nu er boven op gaat zitten en dat gaat ze doen door elke dag mijn eten klaar te maken zowel ontbijt als lunch en savonds moet ik perse met haar aan tafel gaan eten (wordt een hel). En ze gaat voor mij opschrijven wat ik eet want ik maak er gewoon een potje van zie mijn dagboekjes op de site. En ik heb met haar afgesproken dat ik mijn eten weeg.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:29

Mijn dag gisteren:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: wiegertje
t: appel
L: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: 1 bb met linesse/achterham
t: kop kippensoep
D: pasta bolognese, schaaltje vla
t: sinaasappel

Bew: fitnessen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:40

pittig ukje, maar wel goed voor je denk ik!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:09

Opzich wel erg goed voor jou ukje Lachen Fijn dat je moeder je graag wilt helpen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:25

benangelique schreef:
Veel koolhydraten? dan ligt het dus inderdaad aan mijn voeding. lang leve de dieetiste! ben benieuwd wat de dokter antwoordt op het e-consult en of hij mij inderdaad gaat doorverwijzen.
ik eet 's avonds trouwens ongeveer 250 gr. rijst.

250 gram rijst?? Ongekookt? En dat schrijft de dieëtist voor? Dat kan niet!
Nou, misschien heb ik het verkeerd begrepen of was het een typfout..

250 gram lasagne vind ik juist wel weer weinig. Want je mag 100 gram pasta/rijst etc + 100 gram vlees en dan heb je nog 200 gram groente nodig dus moet je sowieso wel aan 350/400 gram komen!

Goedemorgen trouwens! Had vanochtend geen tijd meer om ff online te komen en heb nu even 15 minuutjes pauze op m'n werk. Ben gewoon m'n lunch (Italiaanse salade + 2 br boterhammen; kipfilet) en m'n tussendoortjes vergeten thuis. Staat allemaal nog op m'n bureau! Boos! Boos! Boos!