Exitium schreef:Appelmoes, zou ik nooit aan gedacht hebben.Ik gebruik altijd plantaardig frituurvet in plaats van boter overigens
Ik ken appelmoes wel als een soort eivervanger in vegan gebak en taarten, dus vind het eigenlijk niet eens zo gek.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:Exitium schreef:Appelmoes, zou ik nooit aan gedacht hebben.Ik gebruik altijd plantaardig frituurvet in plaats van boter overigens
Ik ken appelmoes wel als een soort eivervanger in vegan gebak en taarten, dus vind het eigenlijk niet eens zo gek.
Rytir schreef:Had je de bovenkant van het bladerdeeg (waar geen plasticje zit aan de bakblik kant en de kant van het plasticje over de bovenkant? De kant van het plastic is namelijk plakkeriger. Het helpt ook om de plakkant in te smeren met melk en dan goed aanduwen.
Ine23 schreef:[ [url=m/7MAuDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spinazie stamppot/stoemp met zeesticks
Yv_ schreef:Rytir schreef:Had je de bovenkant van het bladerdeeg (waar geen plasticje zit aan de bakblik kant en de kant van het plasticje over de bovenkant? De kant van het plastic is namelijk plakkeriger. Het helpt ook om de plakkant in te smeren met melk en dan goed aanduwen.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik dat inderdaad heb gedaan. Heb een ronde vorm eruit gesneden en toen opgepakt. De kan van het plasticje zat dus onderop en die heb ik dus logischerwijze ook onderop de vorm gedaan. Ik zal het volgende keer eens omdraaien en proberen. En die melk? Dan bestrijk je het gewoon voordat je het in het vormpje doet, of...?
pinto_1 schreef:Ine23 schreef:[ [url=m/7MAuDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Spinazie stamppot/stoemp met zeesticks
Had nog nooit van een zeestick gehoord, dus even gegoogled...
Dacht dat het een soort van visstick was, maar is het veganistisch? (was even op het verkeerde been gebracht door het woord, vind zeestick niet echt veganistisch klinken).
Yv_ schreef:Door alle berichtjes hier ben ik ook maar eens aan een pokebowl begonnen. Ik had geen nori en die mis ik wel echt heel erg. Ik vond het nu een beetje flauw, gewoon rijst met groente en vis zeg maar. Denk dat ik volgende keer gewoon weer lekker aan het rollen ga.
[ [url=m/ViZsFX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ook geprobeerd alles door elkaar heen te roeren, maar dat ging niet zo gemakkelijk op een bord haha
[ [url=m/9ty7zd.jpg]Afbeelding[/url] ]