[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:07

Exitium schreef:
Appelmoes, zou ik nooit aan gedacht hebben. :') Ik gebruik altijd plantaardig frituurvet in plaats van boter overigens

Ik ken appelmoes wel als een soort eivervanger in vegan gebak en taarten, dus vind het eigenlijk niet eens zo gek.

Steefz

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 17:56

Afbeelding
Afbeelding

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 18:06

Suliko schreef:
Exitium schreef:
Appelmoes, zou ik nooit aan gedacht hebben. :') Ik gebruik altijd plantaardig frituurvet in plaats van boter overigens

Ik ken appelmoes wel als een soort eivervanger in vegan gebak en taarten, dus vind het eigenlijk niet eens zo gek.

Het dient inderdaad als ei vervanger! Je proeft er overigs niets van van de appelmoes :D

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:10

Appelmoes...geniaal! De cake ziet er in ieder geval goed uit.

Babi pangang met kokospindaboontjes (en kon weer buiten eten *\o/* )
Afbeelding

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:35

Afbeelding
Onder die berg kaas ligt risotto met spinazie, asperges , olijven en zonnebloempitten.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:37

Echt? Appelmoes ipv ei? Wat bijzonder dat zoiets totaal anders toch kan werken.

I need help! Van het weekend ging ik al bladerdeegjes vullen met stoofvlees. Ik had een metalen vorm gebruikt waar 6 van die ronde gaten in zitten. Ingevet, deeg erin, vulling erin, deeg erop en zo goed mogelijk proberen aan elkaar te plakken. Ging niet zo goed, van de 6 kreeg ik er 3 uit zonder het dekseltje :'). Vriend van me (De tester) zei dat ik het eens met die cupcakevormpjes moest proberen, misschien zou dat wel lukken. Heb ik net gedaan, maar nu zit dat deeg weer daaraan vastgeplakt :'). Ik ben echt zwaar slecht met bladerdeeg, iemand tips?
Het smaakte overigens beide keren prima haha.

Afbeelding

Afbeelding

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:19

Had je de bovenkant van het bladerdeeg (waar geen plasticje zit aan de bakblik kant en de kant van het plasticje over de bovenkant? De kant van het plastic is namelijk plakkeriger. Het helpt ook om de plakkant in te smeren met melk en dan goed aanduwen.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:25

Afbeelding
Pizza verde met geitenkaas en walnoten

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:27

Omelet met groenten, kaas en chilisaus.
Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 20:44

Afbeelding

Spinazie stamppot/stoemp met zeesticks

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:07

Rytir schreef:
Had je de bovenkant van het bladerdeeg (waar geen plasticje zit aan de bakblik kant en de kant van het plasticje over de bovenkant? De kant van het plastic is namelijk plakkeriger. Het helpt ook om de plakkant in te smeren met melk en dan goed aanduwen.

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik dat inderdaad heb gedaan. Heb een ronde vorm eruit gesneden en toen opgepakt. De kan van het plasticje zat dus onderop en die heb ik dus logischerwijze ook onderop de vorm gedaan. Ik zal het volgende keer eens omdraaien en proberen. En die melk? Dan bestrijk je het gewoon voordat je het in het vormpje doet, of...?

marygoround

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:12

En de vorm zelf invetten? Weet niet of dat voldoende helpt hoor.

Afbeelding
Salade op werk van de week

Afbeelding
Tuinboontjes met vega spekjes en champignons met daarbij aardappeltjes uit eigen tuin en een salade met bietensla ook uit eigen tuin <3

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 21:50

Ine23 schreef:
[ [url=m/7MAuDs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had nog nooit van een zeestick gehoord, dus even gegoogled...

Dacht dat het een soort van visstick was, maar is het veganistisch? (was even op het verkeerde been gebracht door het woord, vind zeestick niet echt veganistisch klinken). ;)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:02

Yv_ schreef:
Rytir schreef:

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik dat inderdaad heb gedaan. Heb een ronde vorm eruit gesneden en toen opgepakt. De kan van het plasticje zat dus onderop en die heb ik dus logischerwijze ook onderop de vorm gedaan. Ik zal het volgende keer eens omdraaien en proberen. En die melk? Dan bestrijk je het gewoon voordat je het in het vormpje doet, of...?

Als je de plakkerige (plastic kant) aan de binnenkant van je creatie houdt(dus niet tegen
randen van de bakvorm doet) kom je al een eind! De andere kant heeft een bloem laagje.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 22:20

pinto_1 schreef:
Ine23 schreef:
[ [url=m/7MAuDs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Had nog nooit van een zeestick gehoord, dus even gegoogled...

Dacht dat het een soort van visstick was, maar is het veganistisch? (was even op het verkeerde been gebracht door het woord, vind zeestick niet echt veganistisch klinken). ;)

Het is de veganistische variant van de visstick ja :+ ! Lekker, smaakt natuurlijk niet naar vis maar het heeft net iets meer richting vis-smaak dan andere vleesvervangers :D . Goed alternatief dus voor een vegetariër.
Mijn vriend, die nog wel vlees eet, vindt deze ook heel lekker dus dat is een pluspunt.

Vegans eten net naar mijn idee vaak ‘zee’-spul zoals zeewiersalade, zeekraal, norivellen, Dutch weed burger etc. Ik ben niet zo’n fan van het meeste, maar wel van zeesticks af en toe (daar zit volgens mij niks in uit de zee, haha, om het nog verwarrender te maken :') ).

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 13:11

Gisteravond aten we bloemkool met gehakt,spek etc uit de oven.
Afbeelding

Ik had nog wat gehaktmengsel over, die heb ik gebakken in de airfryer en is nu mijn lunch met Belze majoneis van Ton:
Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:07

Door alle berichtjes hier ben ik ook maar eens aan een pokebowl begonnen. Ik had geen nori en die mis ik wel echt heel erg. Ik vond het nu een beetje flauw, gewoon rijst met groente en vis zeg maar. Denk dat ik volgende keer gewoon weer lekker aan het rollen ga :j.
Afbeelding

Ook geprobeerd alles door elkaar heen te roeren, maar dat ging niet zo gemakkelijk op een bord haha
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:08

Avondeten,rendang,babi ketjap en sajoer boontjes:
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:14

Afbeelding
Biefstuk, gegrilde pompoen met burrata en pesto en nog frietjes uit de airfryer. Lekker rood wijntje erbij! En dat op een doordeweekse dinsdag <3.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:25

Yv_ schreef:
Door alle berichtjes hier ben ik ook maar eens aan een pokebowl begonnen. Ik had geen nori en die mis ik wel echt heel erg. Ik vond het nu een beetje flauw, gewoon rijst met groente en vis zeg maar. Denk dat ik volgende keer gewoon weer lekker aan het rollen ga :j.
[ [url=m/ViZsFX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ook geprobeerd alles door elkaar heen te roeren, maar dat ging niet zo gemakkelijk op een bord haha
[ [url=m/9ty7zd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je er wel een dressing/sausje bij gemaakt?

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:05

Hier ook weer een pokébowl, dit keer met zalm erbij:
Afbeelding

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:48

Pokebowl ziet er voor mij altijd uit als: Ik gooi alles maar bij elkaar wat er nog in de koelkast ligt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 19:53

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:04

Voor het eerst Shakshuka gemaakt, erg lekker! Met een volkoren desemstokbrood erbij.

Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 20:56

Zijn je eieren verdronken? :+

Afbeelding