Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
KarinvdM schreef:Je zou bij kunnen beginnen met een stevig havermoutontbijt met bijv appel, kaneel en rozijnen. Of met banaan en cacao, of wat je ook maar lekker vindt, dat is een goede start en geeft energie, in het havermouttopic hier op VT staan genoeg tips en ideeen. Of een paar gebakken eieren of een omelet.
Eliine schreef:Met die lengte en dat gewicht is je basisverbranding (enkel om je organen te laten functioneren en je hart te laten kloppen) al 1300 kcal. Daar consequent onder zitten en daarnaast ook nog zoveel bewegen is op de langere duur vragen om problemen voor je lijf. Ik vind het altijd lastig te begrijpen hoe iemand ''vol' kan zitten van 2 broodjes op een dag. Ik zou zeker proberen om structureel meer te gaan eten. Een voedzaam ontbijt, lunch, avondeten en wat kleine tussendoortjes. Goede kans dat je na een week/ 2 weken consequent meer eten ook weer een gezonde trek gaat krijgen. 1250 kcal is voor praktisch iedereen te weinig, zeker met die beweging.
ChantalSmook schreef:Matheno ik vind ook jou lijstje mooi. Lekker gevarieerd en veel groente! Waarom eet jij speltbrood?