Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:44

Met die lengte en dat gewicht is je basisverbranding (enkel om je organen te laten functioneren en je hart te laten kloppen) al 1300 kcal. Daar consequent onder zitten en daarnaast ook nog zoveel bewegen is op de langere duur vragen om problemen voor je lijf. Ik vind het altijd lastig te begrijpen hoe iemand ''vol' kan zitten van 2 broodjes op een dag. Ik zou zeker proberen om structureel meer te gaan eten. Een voedzaam ontbijt, lunch, avondeten en wat kleine tussendoortjes. Goede kans dat je na een week/ 2 weken consequent meer eten ook weer een gezonde trek gaat krijgen. 1250 kcal is voor praktisch iedereen te weinig, zeker met die beweging.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:47

KarinvdM schreef:
Je zou bij kunnen beginnen met een stevig havermoutontbijt met bijv appel, kaneel en rozijnen. Of met banaan en cacao, of wat je ook maar lekker vindt, dat is een goede start en geeft energie, in het havermouttopic hier op VT staan genoeg tips en ideeen. Of een paar gebakken eieren of een omelet.

dankjewel, havermout kan ik inderdaad wel eens proberen met fruit of een gebakken ei koud meenemen naar school

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:50

Eliine schreef:
Met die lengte en dat gewicht is je basisverbranding (enkel om je organen te laten functioneren en je hart te laten kloppen) al 1300 kcal. Daar consequent onder zitten en daarnaast ook nog zoveel bewegen is op de langere duur vragen om problemen voor je lijf. Ik vind het altijd lastig te begrijpen hoe iemand ''vol' kan zitten van 2 broodjes op een dag. Ik zou zeker proberen om structureel meer te gaan eten. Een voedzaam ontbijt, lunch, avondeten en wat kleine tussendoortjes. Goede kans dat je na een week/ 2 weken consequent meer eten ook weer een gezonde trek gaat krijgen. 1250 kcal is voor praktisch iedereen te weinig, zeker met die beweging.

extra tussendoortjes kan ik ook wel gaan nemen/proberen, iets in de richting van (zelfgemaakte) muesli met gedroogd fruit lijkt mij opzich wel goed.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:56

O: grutten met cacao, cacaonibs, verse aardbeien en DV frambozen en blauwe bessen :9
T: Galia, rijstwafel met rode pesto kalkoenfilet, sla en paprika
L: Gemengde sla met komkommer, tomaatjes, gerookte kipfilet en feta. VK kapje met hetzelfde beleg als de rijstwafel
T: IJsje van bevroren banaan en amandelmelk, handvol moerbeien
A: Pangasius uit de oven met gepofte bataat en roergebakken spitskool met ui, knoflook, kerrie en sambal. Yoghurt
T: Custard, stukje chocolade en wat zoute popcorn
D: Thee, water en aanmaaksportdrink
B: Paardrijden en 35 km op de racefiets

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:58

Ik zie nu trouwens dat je 14 bent, dan mag je zeker wel wat boterhammen erbij gaan eten hoor! Je bent ook nog hartstikke in de groei dan! :)

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:01

Ja en neem ook rustig eens wat chocolade of wat anders lekkers. Je bent nog in de groei en je bent veel nodig. :)

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:07

Gaat niet zo fijn met m'n lijstjes. Vandaag weer geen ritme dus dan gaat het mis. Was laat uit bed.
O/L: 2 eierkoeken, 1 appel en 1 bh pindakaas
T:/
A: friet, broodje hamburger
T: 250 gram verse ananas en 1 mueslireep
B: 2 paarden gereden
D: spa fruit en water

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:03

O: yoghurt met fruit, chiazaad en een klein beetje havermout
L: ciabatta met filet americain en ei, een kopje soep en een kaassoufle :o 2 glazen karnemelk
A: tilapia met gebakken aardappels en salade

B: 30 minuten shredden
D: thee, water en 2 glazen ijsthee

Ik moet echt stoppen met iets erbij pakken bij de lunch...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:09

Nou ja, verder eet je niet erg veel... Maar een stuk fruit zou beter voor je zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:28

O: dikke spelt/pompoenpit-boterham met hummus en komkommer
T: 2 vk crackers met hummus en komkommer
L: 30g basmatirijst met gewokte groenten (paprika, tomaat, spinazie, champignons), sambal en 15 amandelen
T1: 200g biogarde met appel en havermout
T2: 15 amandelen, 4 stukjes 72% choc
A: 50g basmatirijst met gele curry, kip, sperziebonen, ui en krieltjes; salade van komkommer/mango/ui/pinda's, emping, glas witte wijn
T: kersen

B: bij elkaar een uur gewandeld ongeveer

2050 kcal tegenover 1870 verbruikt, eiwit 70, kh 231, vet 76

Emping en kokosmelk een beetje verkeerd ingeschat :+
Laatst bijgewerkt door FCSA op 07-07-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:30

Ik vind die kaassouflé minder schokkend dan de weinige hoeveelheid eten dat je vandaag hebt gehad. Ik zou omvallen met zo'n lijstje....

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:40

Zaterdag overdag niet zoveel gegeten maar savonds verjaardag en voetbal dus nootjes chips chocoladerozijnen en kaasstengels ect haha. Merk dat ik best heel goed nee kan zeggen en gezond kan eten maar als ik eenmaal begin.... :=

Gister:
O: kwark met muesli en lijnzaad
B: wedstrijd
T: 4 meergranenkoekjes
L: 4 sneetjes bruin brood met appelstroop
T: kiwi
A: uiteten bij tapas restaurant

Vandaag:
O: kwark
B: bootcamp fittest; zsm 1,5 km hardlopen, 34 pushups in 1 min en 24 situps in 1 min.
T: whey shake (halve portie) en een cracker met tonijnsalade
L: afslankshake (proefverpakking toch maar geopend, ben eigenlijk niet zon fan van maaltijdvervangende shakes)
T: kiwi en een broodje eiereslade
A: pizzaaaaaaaa <3
T: 2 blokjes 70% cacao chocolade

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:03

Elk lichaam heeft voeding nodig, of je honger hebt of niet :) Als je geen brandstof in je auto doet rijdt hij niet, hoe zuinig de wagen ook is.

Als ik veel sport (en dan doel ik op +2500 kcal) mag ik van mezelf lekkere Griekse roomyoghurt, noten, of ander lekkers waarmee de kcal aantikken :)

Herkenbaar Ruth :P

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:25

O- 100 gr banaan, 300 ml halfvolle melk, 3g creatine
T- hand rozijnen, halve smartbar
T- pre work out, 20 gr whey
L- 3 eieren, 10 ml olijfolie
T- 250 gr meloen
T- 300 gr krieltjes, 10 ml olijfolie
D- 75 gr kipfilet, 50 gr rijst, 200 gr wokgroente, boemboe
T- hand rozijnen, 75 gr leverworst
2148 kcal - 233 khd - 79 vet - 113 eiwit

B: 3k hardlopen, KT: triceps & rug

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:31

Grappig dat jullie dat zeggen, dit is voor mij echt een normaal dagmenu. 3x per dag gewoon goed eten, en ik heb ok echt geen hongergevoel. Ja, 30 min voor lunchtijd vaak. Probeer ook erg te graven of ik onbewust dingen wegsnaai, maar ook dat niet, denk ik. Geen secret eating meer sinds alles hier gepland wordt, alleen dus de 2 dagen in de week dat ik in de kantine eet heb ik soms een snackzin...
Voor mijn gevoel ben ik juist meer, maar wel gezonder gaan eten.
Fruit eet ik echt meer dan genoeg, door mijn yoghurt gaan 2 porties fruit en normaal ook na het sporten en/of diner nog groente of fruit, maar moet nu morgen boodschappen doen, al het fruit is op.

Ik kies er overigens bewust voor 3x per dag te eten en niet 6x, voordat mensen dat als tip aandragen. De nieuwste onderzoeken laten zien dat dat uitspreiden van je maaltijd over de dag juist niet goed is en dat je beter 3x daags een goede portie kan eten. En dat bevalt me ook een stuk beter moet ik zeggen...

Wellicht toch eens een periode proberen uit te rekenen wat ik nou eet op een dag een kcal en macro's. Nav jullie commentaar ben ik wel benieuwd!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:34

Je vermeldt geen porties, dus als je kcal goed zijn, maakt het toch niet uit hoe vaak je eet? Maar dat je voldoende eet is inderdaad zeker iets om op te letten.

Qua eetmomenten goed naar je lichaam luisteren. Ik heb periodes dat ik 101 tussendoortjes naar binnen zou werken, maar meestal voel ik mij het allerbeste bij flinke maaltijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:56

Mja, en of ik voldoende kcal eet weet ik dus eigenlijk noet, dus daar ga ik eens naar op onderzoek :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:02

Grazen is inderdaad niet goed voor ons lijf, ik vind het ook vreselijk irritant dat ik nu zo vaak iets moet eten :+ Je maaltijden zien er echter wel klein of karig uit.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 00:11

Zo, planning was veranderd. kon avond toch sporten, locatie met terras met vrienden was veranderd dus uiteindelijk toch lekker veel bewogen. Had een powernap gedaan en heeft me de dag lekker door geholpen :j .
O: 50 gr havermout/ grote lepel kokossnippers/ lijnzaad/magere melk
L: 50 gr havermout/lijnzaad/melk/appel
T: 3 vezelrijke crackers, 2 pindapasta en 1 met wat salade van het avond eten
A: 80 gr. makreel in olie, 50 gr. ongek. quinoa, rauwkost, balsamico azijn, 125 gr Griekse yoghurt en een peer
T: 2 ieniemini stroopwafels bij de thee op het terras
B: 2 uur fietsen, uur bootcamp

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 08:21

Nog van gister:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad en hennepzaad; appel
T: handje noten
L: bruine linzen met geroosterde aardappel en sperzieboontjes met mosterddressing
T: 4 wortels, sinaasappel
A: risotto met broccoli, wortel en bleekselderij
T: hennepshake, nog wat stukjes rabarber

B: drie kwartier paardrijden

Ik verbaas me elke keer weer over hoe romig risotto al wordt zonder dat je er ook maar iets van kaas ofzo doorheen doet. Had het nu alleen maar gekookt in bouillon en ik vond kaas of room echt niet meer nodig :)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:32

Vandaag weer dagje stage
O: 400 ml halfvolle melk met whey
T: 2 mango's
L: 2 sneetjes spelt desem > beleg haal ik uit de kantine weet ik nog niet en een banaan
T: druiven
T: stukje dark chocola
A: witte rijst, spitskool en saté
T: ?
D: water en thee

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:41

O: Havermout, amandelmelk, goji, chia, lijnzaad, cacoa
T: Muesli reep hazelnoot, appel
L: Pastasalde: volkoren pasta, gebakken kipfilet, pijnboompitjes, courgette, tomaatjes, groene pesto
T: Mandarijn, gedroogd fruit
A: Sinazietaart; bladerdeeg, spinazie, hamreepjes, mozerella
T: Bakje vanille yoghurt met spelt, chia, kokos

Hmm niet heel tevreden met mn lijstje.. -O- denk dat het nog even te slecht is pasta als lunch en dan nog bladerdeeg in de avond.
Laatst bijgewerkt door Skinnylove op 08-07-14 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 08:43

O: Groente omelet
T: Speltboterham met 2 plakjes kipfilet en verse spinazie
T: Banaan
L: Flinke bak wokgroentes met een tartaartje
T: Speltboterham met 2 plakjes kipfilet en verse spinazie
T: 2 handjes witte druiven
A: Eiermie met rundergehakt, prei en een champignonsausje

Wat vinden jullie eigenlijk van dit lijstje?
Door een overgevoelige maag mag ik onder andere geen koolsoorten etc. eten.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:52

Skinnylove hoezo slecht? ik weet niet de hoeveelheden van je pasta/bladerdeeg maar ik vind het een ontzettend netjes lijstje hoor :j Of je nou boterhammen pakt tijdens de lunch of volkoren pasta maakt mijnziens niet heel veel uit.

Matheno ik vind ook jou lijstje mooi. Lekker gevarieerd en veel groente! Waarom eet jij speltbrood?

Net uit bed, om 12 uur eerst sporten dus lunch later vandaar geen T. in de ochtend
O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk
L: 3 MGB met parmaham, zuivelspread en tomaat/komkommer
T: Peer
A: 150 gr. krieltjes met schil uit de oven met knoflook, rozemarijn en kokosolie, brocolli en stukje vlees? met wat salade
T: 150 gr magere yoghurt/kwark + appel
B: Uur BBB, 40 minuten fietsen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:54

ChantalSmook schreef:
Matheno ik vind ook jou lijstje mooi. Lekker gevarieerd en veel groente! Waarom eet jij speltbrood?

Normaal eet ik altijd (grof) volkorenbrood, maar ik had constant last van rommelige darmen, opgeblazen gevoel, maagzuur etc. En sinds ik eigenlijk overgestapt ben naar speltbrood (en natuurlijk allemaal andere aanpassingen :+ ) ben ik bijna klachtenvrij.
Speltbrood heeft ook pitjes en nootjes in het brood, hartstikke lekker!! :D
Laatst bijgewerkt door Matheno op 08-07-14 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt